20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge vs Brasil  (Lest 5451 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Norge vs Brasil
« Svar #15 på: 17. Aug. 2006, 21:26 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Som jeg har sagt før så er Hareide den beste tilgjengelige treneren Norge kan få og da er det en selfølge at han får fortsette. Har vel vunnet ligaen i både Sverige, Danmark og Norge med Malmø, Brøndby og RBK. Ganske imponerende.

Litt detaljfeil her, Dag. Åge Hareide har vært trener for Molde, Helsingborg, Brøndby og Rosenborg. Han trente Helsingborg og Rosenborg til seriemesterskap, og Molde og Helsingborg til hvert sitt cupmesterskap.

Og du må huske Dag, at alle verdens trenere er tilgjengelige, selv om noen er vanskeligere å få tak i enn andre.  :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Norge vs Brasil
« Svar #16 på: 17. Aug. 2006, 22:05 »
Sitat fra: "Mr. Lerback"

Thomas viste i denne kampen at han er i verdensklasse. Har sett flere slike kamper av ham, og jeg mener Myhre er en av Europas beste keepere!

Nå overdriver du litt, Mr Lerback. Han er så absolutt en veldig god keeper, men ikke en av Europas beste. Det er på Charlton-nivå han hører hjemme.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #17 på: 17. Aug. 2006, 23:23 »
Helt enig med Mr. Lerback, har nesten aldri sett Myhre spille en dårlig kamp, og ofte har han noen herlige redninger. Og om Hareide har tenkt til å fortsette å bruke Erik Hagen i midtforsvaret blir Myhre veldig viktig i EM-kvalikken. Norges beste spiller i de fleste kampene jeg har sett tror jeg, selv om det ikke skulle så mye til.

Han hører hjemme på høyere nivå enn i Charlton ihvertfall...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #18 på: 18. Aug. 2006, 13:16 »
Jeg ser ikke bort ifra at Myhre kunne gjort en glimrende jobb som burvokter i Newcastle Utd. Om vi ikke hadde hatt herrene Given og Harper.

Myhre har spilt i engelsk fotball lenge, og hatt forbausende lite tillitt. Håper bare Dowie nå viser han den tilliten han fortjener.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

vampish

• Supersub
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #19 på: 18. Aug. 2006, 17:31 »
Sitat fra: "Lasse"
Uavgjort. Men snart må Hareide gå!!!!!!!!!!!

jippi:D la oss få inn igjen semb! da var jo norge med å kjempa i toppen av alle lag i verden! wiowioHEY:D

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Norge vs Brasil
« Svar #20 på: 18. Aug. 2006, 19:22 »
Jess, du har virkelig skjønt det. Det finnes to trenere her i verden. Semb og Hareide. Selvsagt kan vi ikke finne noen andre. Dumme meg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Norge vs Brasil
« Svar #21 på: 18. Aug. 2006, 19:45 »
Jeg er ikke enig med deg, Lasse. Norge er rett og slett ikke bedre, så vi kan ikke forvente at Hareide får mer ut av laget enn det går an. At vi ikke kom over Italia i VM-kvaliken må vi godta, og tapet mot Tsjekkia var heller ikke overraskende, for Tsjekkia har et bedre lag enn oss.

Og vi spilte da god fotball mot Brasil?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #22 på: 18. Aug. 2006, 20:36 »
Det er nok mulig å få litt mer ut av laget. Vi kan nok bli litt bedre på å føre kampene på hjemmebane mot antatt dårligere motstandere. Vi vil selvsagt aldri bli god nok til å slå lag som Italia, Spania eller Tsjekkia over to kamper. Men det er fullt mulig å spille jevnt mot dem, og gi dem litt mer konkurranse. Og det er viktig at vi blir bedre mot lag som Moldova, Hviterussland, Slovenia osv.

EM-kvaliken kan bli tøff om vi ikke får en god start. Og borte mot Ungarn er en nøkkelkamp. Og selvsagt er vi pokka nødt til å vinne hjemme mot både Tyrkia og Hellas. Men det skal bli tøft. Ett poeng eller mer i bortekampene mot de to bør regnes som en bonus.

Vi kan hvis vi vil. Og når vi virkelig får det til å fungere, da er vi absolutt gode nok til å yppe oss mot de beste. Dessverre har det vært litt for sjelden kost under Hareide, og vi sliter litt med å score mål. Forhåpentligvis kan Solskjær bidra til å øke antall mål, og gjøre jobben lettere for Carew.

I mine øyne er det tre problemområder for det norske landslaget, uansett landslagstrener.
1. Midtforsvaret. Etter at Berg, Johnsen, Hoftun og den gjengen der ble for gamle, har vi slitt med å få satt et skikkelig godt midtforsvar. Claus Lundekvam har gjort en god jobb en periode, men han synger på siste verset. Uten Lundekvam melder problemene seg. Hagen fikk en god start, men har blitt dårligere etterhvert. Kanskje blitt litt for trygg på plassen sin?
Hangeland mangler fortsatt litt rutine fra spill på så høyt nivå. Vet ikke om FCK er rett klubb i så måte. Wæhler er ikke god nok til å heve nivået på midtforsvaret i særlig grad. Soma har prøvd seg, men falt gjennom. Tror heller ikke Anders Rambekk er svaret på våre bønner. Vi får bare håpe det kommer opp noen fra u21 om ikke altfor lenge.

2. Sentral midtbane.
Doffen er et soleklart valg. Han er den som skal jage ball hele tida, og som skal løpe opp og ned som en annen hund.
Problemet er hvem som skal være hans makker. Andresen er ikke nødvendigvis det beste valget. Han er forholdsvis trygg med ball, og opptrer relativt rolig. Men av og til så legger han igjen vettet i garderoben, og da sliter vi. Tommy Svindal Larsen er nok heller ikke et så mye bedre lag. Han er også rolig og trygg med ball, men pasningene er ikke alltid av beste kvalitet, og han har litt i overkant stor tro på seg selv. Det er mange spennende midtbanespillere på U21, men jeg tror nok kanskje de er mer offensive enn den sentrale midtbanerollen i Hareides formasjon i utgangspunktet er. Doffens midtbanekollega i Start, Strømstad er mye den samme typen som Doffen, og vil derfor kanskje passe bedre på høyrekanten.

3. Høyrekant
I utgangspunktet er vel kanskje Jan Derek Sørensen det beste valget, selv om jeg ikke er spesielt glad i fyren lenger. Men han ser ut til å være forkastet av Hareide, og begynner i tillegg å dra på åra. Strømstad har vært brukt der i det siste. Han er vel kanskje en slags Leo/Roar Strand-type, som har et godt skudd og gode pasninger. Men han løper mye, og kan vel kanskje være det beste valget. Daniel Braaten bør være et soleklart alternativ, ettersom han spiller høyrekant med stor suksess i Rosenborg.

Kanskje kan vi legge til et fjerde punkt, som vi kaller Morten Gamst Pedersen. Han er en av våre fremste stjerner og en av våre absolutt beste spillere. Men han leverer så altfor sjelden det samme gode spillet og de samme gode dødballene på landslaget, som han gjør i Blackburn. Og bedres ikke det, vil han bli en stor verkebyll for landslaget fremover.

Jeg tror nok ikke det er så stor forskjell hvem som er landslagstrener, og jeg synes egentlig Hareide har gjort en god jobb. Det eneste jeg har å utsette på ham er motivasjonsevnene og taktikken. Han sliter litt med å finne en god kombinasjon hva angår spill langs bakken og langpasninger. Bør kanskje i større grad ta hensyn til spillermaterialet. Vi får håpe at Ola-effekten gjør seg synlig fremover, slik at spillet langs bakken bli bedre og dødballene blir mer effektive.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

vampish

• Supersub
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #23 på: 18. Aug. 2006, 22:04 »
Sitat fra: "Lasse"
Jess, du har virkelig skjønt det. Det finnes to trenere her i verden. Semb og Hareide. Selvsagt kan vi ikke finne noen andre. Dumme meg.

Unnskyld Lasse (A)
var ment litt som ironi da xD
men nå har vel ikke norge akkurat ett luksusproblem når det gjelder topptrenere? ;)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Norge vs Brasil
« Svar #24 på: 19. Aug. 2006, 10:37 »
Selvsagt kan vi få mer utav laget!!! Vi kan la vær å la alle som spiller i toppklubber få klippekort. Vi ser gang på gang at både Gamsten og Riise spiller mye dårligere enn det de egentlig kan på landslaget. Vi ser det nesten i hver kamp! I stedet for å bruke disse oppblåste gutta, kan vi heller prøve å sette inn nye, friske personer.

DEt er sliker småting som gjør at Hareide rett og slett gjør en dårlig jobb!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #25 på: 19. Aug. 2006, 13:14 »
Det er der Norge kanskje har en svakhet. Riise og Gamst underpresterer på landslaget og Norge har ingen spillere som kan komme inn og gjøre en bedre jobb, Moen og Johnsen burde kanskje fått sjangsen? Men de er ikke på Riise eller Gamst sitt nivå, desverre. Men de burde få litt mer tilitt ja når profilene skuffer.
iverpool FC