20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norge vs Brasil  (Lest 5463 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

plebbster

• Gjest
Norge vs Brasil
« på: 16. Aug. 2006, 12:35 »
I dag spiller Norge mot Brasil. Muligens en ganske uinteressant kamp, så jeg vil nok kanskje se Italia - Croatia. Men uansett.
Brasil har aldri slått Norge, noe jeg helt klart tror at de gjør i dag. NordicBet gir en gavepakke på 1.95 på borteseier.

Tipper 0-2. Robinho og Lucìo.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Norge vs Brasil
« Svar #1 på: 16. Aug. 2006, 17:13 »
Uavgjort. Men snart må Hareide gå!!!!!!!!!!!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #2 på: 16. Aug. 2006, 17:41 »
Spørsmålet er, dersom Hareide går, hvem skal da overta?
Trond Sollied har nettopp startet på noe stort i Olympiakos, og er neppe interessert. Ola By Rise har ikke erfaringen. Drillo vil ikke. Semb har gjort sitt. Nils Arne Eggen har gitt seg. Skal vi ansette Normark? Er det noe bedre? Neppe!

Og én ting er sikkert, NFF kommer ALDRI til å spørre en velrennomert utenlandsk trener. De kommer aldri til å spørre Svennis, heller. Tord Grip har jo allerede vært landslagstrener, uten altfor stor suksess.
Og Per-Mathias Høgmo er jo "utbrent" stakkaren.
Hvem skal overta?

Du?

Nei, dessverre. Men inntil videre ser jeg kun én løsning, og det er at Åge Hareide fortsetter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #3 på: 16. Aug. 2006, 17:59 »
Sitat fra: "Joakim"
Spørsmålet er, dersom Hareide går, hvem skal da overta?
Trond Sollied har nettopp startet på noe stort i Olympiakos, og er neppe interessert. Ola By Rise har ikke erfaringen. Drillo vil ikke. Semb har gjort sitt. Nils Arne Eggen har gitt seg. Skal vi ansette Normark? Er det noe bedre? Neppe!

Og én ting er sikkert, NFF kommer ALDRI til å spørre en velrennomert utenlandsk trener. De kommer aldri til å spørre Svennis, heller. Tord Grip har jo allerede vært landslagstrener, uten altfor stor suksess.
Og Per-Mathias Høgmo er jo "utbrent" stakkaren.
Hvem skal overta?

Du?

Nei, dessverre. Men inntil videre ser jeg kun én løsning, og det er at Åge Hareide fortsetter.

Mye enig i det du sier der. Man bør ha et alternativ klart og akkuratt nå er  Hareide kanskje et av de beste alternativene vi har.

Men Tom Nordlie er jo ledig nå. Veit ikke hvordan han kan klare seg som landslagstrener. Men ser for meg at han kunne klart å vært en god landslagstrener. Virker som hvis han er klubbtrener over en lenger periode i en klubb sliter han ut omgivelsene rundt seg. Det har vi sett eksempler på i Start og Sandefjord. Men likevel er han jo en fantastisk dyktig trener som kunne passet å hatt noen intensive samlinger før landskamper og derretter  "Nordlie-fri" helt fram til neste landskamp. Vi har også sett at Drillo passer best til å være landslagstrener, med små doser av han foran hver kamp. Mens i Fredrikstad fikk spillerne nok av ham etter at han var der hver dag i for lang tid.  Hva sier du til det?
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Norge vs Brasil
« Svar #4 på: 16. Aug. 2006, 18:27 »
Sitat fra: "Joakim"

Hvem skal overta?

Du?

Jeg vedder en tier på at jeg hadde gjort det bedre enn han. Og det er helt seriøst.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #5 på: 16. Aug. 2006, 18:29 »
Jeg vedder 100 000 i mot! Tror du hadde hatt store problemer med å motivert store spillere til å stille opp for deg. Bare et eksempel. Tror Ferguson hadde flådd deg levende!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #6 på: 16. Aug. 2006, 18:48 »
Som jeg har sagt før så er Hareide den beste tilgjengelige treneren Norge kan få og da er det en selfølge at han får fortsette. Har vel vunnet ligaen i både Sverige, Danmark og Norge med Malmø, Brøndby og RBK. Ganske imponerende.
iverpool FC

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #7 på: 16. Aug. 2006, 22:07 »
Er det no tvil? TOM NORDLIE!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Norge vs Brasil
« Svar #8 på: 16. Aug. 2006, 22:26 »
Thomas Myhre spilte som en gud!
Ole Gunnar Solskjær spilte fantastisk!
Brasil slår aldri Norge!

Mer har jeg ikke å si om den kampen :)

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Norge vs Brasil
« Svar #9 på: 16. Aug. 2006, 22:30 »
Jeg er litt enig med Myhre i at han burde redda målet til Brasil. Allikevel var nok han Norges beste.
Toon, Toon,
Black and white army

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #10 på: 17. Aug. 2006, 10:17 »
Sitat fra: "Mack"
Jeg er litt enig med Myhre i at han burde redda målet til Brasil. Allikevel var nok han Norges beste.

Ser du på repetisjonen av målet ser du at det er vanskelig for Myhre å se utgangen av det skuddet som bare såvidt sniker seg inn mellom nordmannen (Rambekk?) og stolpen der. Han kunne nok tatt den, men det var langt fra noen tabbe.
Men som gammel keeper har jeg også en tendens til å forsvare keeperne litt. Men etter min mening er det helt riktig at Myhre var Norges beste spiller igår.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #11 på: 17. Aug. 2006, 11:55 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Thomas Myhre spilte som en gud!
Ole Gunnar Solskjær spilte fantastisk!
Brasil slår aldri Norge!

Mer har jeg ikke å si om den kampen :)

Solskjær spilte vel ikke fantastisk,men det var absolutt godkjent. Synd at ikke den kula til Riise gikk inn,satan for en retning det skuddet hadde. Men hadde Brasil stilt med toppa lag så tror jeg nok vi hadde fått fik!
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

plebbster

• Gjest
Norge vs Brasil
« Svar #12 på: 17. Aug. 2006, 12:01 »
Hadde Solli spilt denne matchen, så ville vi nok også fått fik.
Jeg er glad midtbanen ble som den ble. Skal vi ha en sjanse til å gå til EM, så må K. Hæstad og Strømstad fortsette med den løpinga si.

Forresten. Jeg skjønner ikke hva " PANZER " gjør på landslaget. Han er jo så dårlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #13 på: 17. Aug. 2006, 15:14 »
Det er ingen tvil om at Myhre var Norges suverent beste spiller i går, men det er heller liten tvil om at en god keeper skal ta det målet til Brasil. Det er ingen keepertabbe, men får du først hendene på ballen, skal du holde den utenfor. Men Myhre var dekket av Rambekk, og da blir det straks vanskeligere å være keeper.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Norge vs Brasil
« Svar #14 på: 17. Aug. 2006, 16:17 »
Myhre var vel strengt talt dekket av Brede Hangeland.
Thomas viste i denne kampen at han er i verdensklasse. Har sett flere slike kamper av ham, og jeg mener Myhre er en av Europas beste keepere!