20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem blir kjøp nummer to?  (Lest 14699 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Hvem blir kjøp nummer to?
« Svar #15 på: 12. Aug. 2006, 14:55 »
Sitat fra: "17Parker"
Håper virkelig ikke Gravesen. Jeg blir skuffet viss Newcastle kjøper han.
Kuyt er mitt ønske.

Det kan du vel ikke mene?

Thomas Gravesen er mannen Real Madrid hentet for å dekke tomrommet etter Claude Makelele! Og Makelele er ingen hvemsomhelst! Det er snakk om en av (om ikke den) de beste sentrale midtbanespillerene vi finner!

For det andre er Gravesen dansk, noe som gjør at norske medier vil følge mer med på Newcastle enn før!

Tenk så digg: Hvem skal vi bruke på sentralen i dag? Hmmm... Scott PArker og Emre, ELLER Kieron Dyer og Thomas Gravesen???

Herregud, jeg får orgasme...

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #16 på: 12. Aug. 2006, 15:49 »
Sitat fra: "EivindI"
Thomas Gravesen er mannen Real Madrid hentet for å dekke tomrommet etter Claude Makelele! Og Makelele er ingen hvemsomhelst! Det er snakk om en av (om ikke den) de beste sentrale midtbanespillerene vi finner!

Ja, og det tomrommet klarte han å fylle strålande.. :roll:

Gravesen er ein god spelar, men han har ikkje spesielt mykje betre basisferdigheiter enn Butt. Og når vi har andre manglar i laget, er det vel ikkje nærliggande å bruke tid og ressursar på å kjøpe ein spelar som kan vere i kva som helst slags form etter Real Madrid. Kven veit kor lang tid det vil ta for Gravesen å komme tilbake til den forma han hadde i Everton? Kanskje aldri, for alt eg veit.

Sitat fra: "EivindI"
For det andre er Gravesen dansk, noe som gjør at norske medier vil følge mer med på Newcastle enn før!

Hahah. Kjempeargument. Dersom det er spalteplass vi vil ha, kan vi vel egentlig berre kjøpe Dronning Margrethe? Ser vi på oppslaga Gravesen har fått i norske aviser, trur eg nok det vil vise seg at dei fleste har negative forteikn.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #17 på: 12. Aug. 2006, 16:43 »
Gravesen har vel ikke gjort det så forferdelig bra i mer enn en sesong i Everton? Og han var der en god stund.

Det er bare tull at norske aviser hadde fulgt mer med på Newcastle hvis vi kjøper Gravesen. Gravesen er dansk så derfor hadde nok HAN (ikke laget Newcastle) blitt fulgt mer av danske aviser. Tror nok det skal mer til enn å kjøpe en danske for at norske aviser skal følge Newcastle. De hadde nok ikke gjort det før vi kjøper en norsk spiller.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 12. Aug. 2006, 17:00 »
Eg ahr vert negativ til gravesen siden dag ein ser ikkje kva me skal med ein over the top mitbanespiller. som me ikkje har nok  mitbanespillere fra før. Kva med forsvar og angrep?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Aug. 2006, 13:22 »
Gravesen har mye bedre basisferdigheter enn Butt, det regner jeg med var tull....

Når Real M lar Gravesen gå for en slikk og ingenting, må vi jo være der! Å bruke 3mp på Gravesen tror jeg ikke går utover pengene GR har til Shearers erstatter!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 13. Aug. 2006, 13:25 »
Sitat fra: "Hans J"

Ja, og det tomrommet klarte han å fylle strålande.. :roll:

Gravesen er ein god spelar, men han har ikkje spesielt mykje betre basisferdigheiter enn Butt. Og når vi har andre manglar i laget, er det vel ikkje nærliggande å bruke tid og ressursar på å kjøpe ein spelar som kan vere i kva som helst slags form etter Real Madrid. Kven veit kor lang tid det vil ta for Gravesen å komme tilbake til den forma han hadde i Everton? Kanskje aldri, for alt eg veit.

HVEM klarer å fylle et tomrom etter Makelele, da??? SAKEN er jo at han var tiltenkt plassen... Med det du sier er det jo rart at Real Madrid ikke hentet inn Nicky Butt, da!

Kjempeforslag!

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 på: 13. Aug. 2006, 14:20 »
Har bare hørt stas om Martins så håper absolutt på han, og som sagt, så trenger vi en goalgetter, hvertfall nå som Owen er, som nevnt et par hundre ganger før, ute til jul. Blir spennendes etter jul om vi har fått inn Martins og han får vendt seg til "stilen" i Premier League med han og Owen på topp :D.

Betyr jo absolutt ikke at jeg griner om vi får inn Gravesen da.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 14. Aug. 2006, 16:24 »
Ser jo verre ut med Martins nå.... Skjønner at GR ikke vil ha en som nærmer seg 30 :lol:

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14. Aug. 2006, 17:06 »
Vi har blitt lurt.Vel kanskje.Martins sin alder er det styr med.Kanskje Roeder åpner mer for kuyt.Hadde vært gøy vi hadde kapret begge. :P

Zidd

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Aug. 2006, 17:59 »
Gravesen har sagt at han kunne tenke seg en overgang til NUFC og bli gjenforent med Owen ^_^.

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1765_1413382,00.html

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #25 på: 14. Aug. 2006, 18:07 »
Hva skal vi med Gravesen? Skal han liksom være en dyr backup til Scott Parker. Scott Parker har jo spillt strålende sist år og er vel også kaptein nå, og da blir vel bare Gravesen bare backup. De to er hvertfall altfor like til å spille sentralt sammen. Trenger kreativ kraft der, og Emre er mer skadeutsatt og mer variabel enn Parker. Nei, gi oss noe midtbane spillere med offensive kvaliteter.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Aug. 2006, 18:42 »
Nei faen heller, nå må gutta begynne å rulle i pattene sine her!!

Aner dere hvilke kvaliteter Gravesen har? Det ville jo vært en skam og ikke slå til når han selv vil til klubben. Han er taklingssterk, har et godt skudd, god fremover og god bakover. Kanksje en av de beste box-to-box spillerne som finnes.

Til den som sa at han er såvidt bedre enn Butt(husker ikke hvem det var): Du burde seriøst sjekke litt rundt på internett og virkelig se hvem Thomas Gravesen er! Han er lik Parker hvis du bruker han i en tiltenkt Parkerposisjon, men det blir jo helt opp til managaren.

Dette tilbudet vi har forran oss nå, er å stille med den beste midtbanen uansett skader. Vi har kvalitet i alle ledd, t.o.m på benkplassen. Gravesen er i tillegg perfekt i kamper vi vet vi kommer til å bli presset i, han og Parker kan jobbe kollosalt baki der. + at han mest sannsynlig kommer billigere enn Faye ble solgt! Hvorfor la vær?

Dessuten har Roeder mer kontroll på dette enn han gir uttrykk for. Tror dere han virkelig han hadde brukt masse tid og penger på Gravesen hvis spisskjøpet vårt fortsatt stod stille.

Gravesen er ment som en bonus i tillegg til andre kjøpene(sikkert spiss og v.back) eneste forskjellen er at bonusen kommer før selve hovedkjøpene!

Nei, full skjerpings! JA TIL GRAVESEN! GRAVESEN=KVALITET TIL SPOTTPRIS!!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Aug. 2006, 19:27 »
Dette kan meget vel være for å kompansere for at vi ikke får spisser. Ser for meg at Roeder kjører Gravesen og Parker sammen sentralt, og at Emre kan komme til å spille tilbaketrukket spiss...
Uansett, en spiller av Gravesens kaliber er for meg vanskelig å si nei til, spesielt til en pris under den vi solgte Faye for, som er mange lysår svakere enn Gravesen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Aug. 2006, 19:58 »
Må si at jeg er veldig enig med deg Romance. Gravesen var utrolig god i Everton. Etter min mening like god som Lampard og Gerrard. Scorer ikke så mange mål, men ellers er han en komplett midtbanespiller. God fremover og god bakover. Veldig god pasningsfot og godt blikk. I tillegg har han en autoritet på banen som Lampard og Gerrard ikke har. Det er ingen i PL med vettet i behold som tar en grisetakling på Gravesen. En kommentatorne sa ca dette under EM i 2004 da Paulsen fikk Tottis spyttklyse i trynet: "Dette ville Totti ikke gjort hvis det var Gravesen som stod foran ham."  Og det tror jeg faktisk på.

Da Everton havnet på 4. plass ble mange mål skapt av Gravesen som brøt og som deretter la en krempasning til Bent med påfølgende scoring.. At Bent ble solgt er fortsatt for meg uforståelig. Gravesen har en ro på banen som få er forunt. Hvis vi får ham til den prisen som det er snakk, vil dette være et røverkjøp.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #29 på: 14. Aug. 2006, 20:11 »
Vel hvis vi får Gravesen for en billig penge er det bra vi signer han. Men han bør være beredt på å bli benka endel kamper. Men med en typisk Newcastle sesong er jo alltid noen skada, så han får vel spillt endel. Men håper inderlig ikke vi går over til tilbaketrukken spiss med Emre i den posisjonen.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!