20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vi skal knuse Tottenham!  (Lest 57992 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #105 på: 22. Aug. 2006, 18:13 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Kan gjerne ha andre supportere her, jeg.

Og alle engelske fotballfans er enige i en ting: Tottenham tror de er et topplag. Vi er i det minste litt realistiske.

TOTTENHAM KOM OVER OSS EN GANG PÅ TABELLEN, så tror de at de er på toppen av verden. Har aldri sett Newcastlesupportere rakke ned på spurssupportere alle de hundre sesongene vi er kommet over dere på tabellen.

Og jeg har alltid vært hyggelig mot Tottenhamfans som jeg kjenner. Så kom deres lag over oss på tabellen for en gangs skyld, og da var det bare dritt å få fra dem.

Jeg har ikke noe imot Chelsea, Arsenal eller Liverpool. Men Manchester United og Tottenham har jeg fått nok av.

Tottenham, topplag? Ja, får håpe det. Ifjor var vi det, og håper i år vil vise at vi er det for framtida også. Lenge sida vi har vert det - men toppklubb har vi alltid vert. Topplag kjem og går, toppklubbar forsvinn no og då fra toppen, men kjem alltid tilbake.

Kor får du det fra at vi trur vi er på toppen av verden? Vis gjerne nokke som underbygge dei gjentatte påstandane om det.
Newcastlesupporterane rakke forøvrig ned på oss no, sjøl om vi var over dokke forrige sesong, så det du seier om at dokke aldri gjorde det då dokke endte over oss virker tvilsomt.

Interessant artikkel på forskjell på toppklubb og topplag: http://www.squarefootball.net/article/article.asp?aid=933

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #106 på: 22. Aug. 2006, 18:23 »
Har Tottenham alltid vært et topplag? Da har alltid Newcastle vært ett større topplag enn Tottenham. Pokalskapet vårt er også betydligere fullere enn deres gjennom historien.

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #107 på: 22. Aug. 2006, 18:27 »
Sitat fra: "Joakim"
Grunnen til at du oppfatter oss som uvennlige, bearo, er at det blir påstand mot påstand her. Du er såpass offensiv at du bekrefter alle våre fordommer mot Tottenham-supportere, når du opphøyer eget lag så til de grader, at Newcastle blir bare et fillelag. Greit nok, vi er også flinke til å overvurdrere eget lag. Men det ligger i enhver supporters natur. Men la oss innse realitetene da. Given er en bedre keeper enn Robinson. Michael Owen er en bedre spiss enn Berbatov. Og i det store og hele er Newcastle og Tottenham ganske jevngode. Noen ganger er vi bedre, andre ganger er dere bedre.

I fjor presterte vi omtrent jevngodt. Hadde ikke vi hatt Graeme Souness frem til februar, er jeg ganske sikker på at vi hadde kommet betydelig nærmere dere enn vi gjorde. Foran denne sesongen er det lite som skiller oss. Vi har en langt mer pålitelig mann helt bakerst, men dere har flere og bedre alternativer enn oss på topp. Men får vi inn Martins nå, så er vi jevngode der også. Det eneste dere tar oss på er bredden.

Jeg vil hevde at midtbanen vår er bedre enn deres. Davids synger på siste verset, Carrick er solgt til ManU og JJ vet man aldri med. Får vi inn Gravesen har vi et enda bedre kort på hånda. Joda, Lennon er en mann jeg liker, men ingen av vingene våre står noe tilbake for den gutten. Milner er fullt på høyde eller bedre. N'Zogbia er et naturtalent. Duff er i en klasse for seg selv, og det er også Solano.

At forsvaret deres er langt bedre enn vårt er ingen hemmelighet. Og det er vi selvsagt de første til å innrømme selv. Men så skal det ikke så mye til heller da. De aller aller fleste lag i Premier League har et bedre forsvar enn oss.

Jeg mener vi skal være gode nok til å komme foran dere på tabellen. Men det blir en tøff kamp, og innbyrdes oppgjør vil nok være avgjørende.

Forhåpentligvis tar vi fjerdeplassen, mens dere må ta til takke med sjetteplass, slått av deres franske storebror nok en gang.

For å begynne så kan eg jo sei at det er ikkje masse eg rakke ned på Newcastle. En kan meine eg overvurdere Totteham, men i forhold til ka dokke gjer med Spurs så rakke eg ikkje ned på Newcastle i det heile tatt.

Given > Robinson og Owen > Berbatov er ikkje realitetar. Det er di meining. Eg er ueinig. Owen i Liverpool før alle skadeproblema var en fantastisk spiss. Men han er ikkje lengre det han var. Berbatov er det forståelig at dokke undervurdere, då han er ny i Premier League, og ikkje har spelt i dei mest profilerte seriane, eller landslag. (Det her er sjølvsagt også det som er risikoen med Berbatov.) Robinson/Given-diskusjonen er eg lei. Det er en Tottenhambrillepåstand mot tjue Newcastlepåstandar.

Å sei at Milner er like god som Lennon gir et rimelig håpløst utgangspunkt for en saklig diskusjon, og har vert typisk for det nivået dokke har lagt objektiviteten dokkas på.

Duff og Parker er dei to einaste eg ville tatt fra Newcastle til Tottenhams førsteellever. Og etter mi meining er det trulig også der dei ville spelt om penga ikkje hadde spelt så stor rolle for dei. Og om Parker hadde spelt i Tottenham hadde han vel sikkert spelt for England også ;)

Mitt tips er at Newcastle til slutt ende på femteplass om dokke er heldige og unngår skadar. Bak Spurs på fjerde såklart :)

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #108 på: 22. Aug. 2006, 18:29 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Har Tottenham alltid vært et topplag? Da har alltid Newcastle vært ett større topplag enn Tottenham. Pokalskapet vårt er også betydligere fullere enn deres gjennom historien.

No har eg vel nettopp sagt det motsatte.

Ellers er vårt klart størst, sjøl om dokke har fleire ligatitlar ;)

Men la oss holde oss til post-war footie?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #109 på: 22. Aug. 2006, 18:34 »
GIVEN er jo bedre en robinson er du dum? hadde given vært engelsk hadde ikke robinson stått i VM garantert.

og owen og berbatov? owen er skada mye ja men nå scora han faktisk 7 på 10 kamper. noob
lt;3 Newcastle <3

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #110 på: 22. Aug. 2006, 18:39 »
Sitat fra: "bearo"
Lenge sida vi har vert det - men toppklubb har vi alltid vert.

!!!!!!!!!!

Ellers er vårt klart størst, sjøl om dokke har fleire ligatitla

Hva, er du full? Makan til rotehue, er du i slekt med Robinson? :lol:
Who else...... Alan Shearer

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #111 på: 22. Aug. 2006, 18:42 »
Sitat fra: "NUFranC"
Lenge sida vi har vert det - men toppklubb har vi alltid vert.

!!!!!!!!!!

Ellers er vårt klart størst, sjøl om dokke har fleire ligatitla

Hva, er du full? Makan til rotehue, er du i slekt med Robinson? :lol:

Les posten min engang til du. Så ser du korleis eg skille mellom topplag og toppklubb.

"Lenge sida vi har vert topplag - men toppklubb har vi alltid vert" - likevel kjem dokke rablande en etter en om at eg seier vi alltid har vert et topplag. Kem som rote egentlig?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #112 på: 22. Aug. 2006, 18:46 »
Aner ikke hva de tallene nederst der skal bety. Det er jo ingen forklaring på det. Jeg vet ikke helt om jeg er helt hundre prosent enig i denne karens "analyse".

Skjønner ikke helt hva Everton gjør på Topp 5. De vant riktignok to-tre trofeer i løpet av hvert tiår frem til det stoppet på 80-tallet. På 90-tallet har de vært ganske så opp og ned, og kan ikke sies å ha vært et stabilt topplag på lenge. Etter å ha gjort litt research ser jeg fort at Everton har hatt topp 10-plasseringer kun tre ganger siden PL ble startet i 92.
Newcastle har langt flere gode plasseringer de siste 14 årene. Så hvorfor regner den karen oss da, såvidt jeg greier å se, som dårligst av "utfordrerne", da vi faktisk har vært ganske så jevngode med Tottenham hvert eneste år siden 1992.

Mannen sier jo at dersom en av utfordrerne kan vise til relativt stabile topplasseringer i ligaen gjennom et til to tiår, så kan lista forandre seg. Vel, begynner det ikke da snart å bli på tide å se på denne lista igjen?
Newcastle er kommet for å bli i Premier League, og vi er kommet for å bli i TOPPEN av engelsk fotball.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #113 på: 22. Aug. 2006, 18:49 »
Slet og med de tallene der. Kanskje hvilken plass de kom på om man summerer alle sesongene!

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #114 på: 22. Aug. 2006, 18:59 »
Er nok nokke sånt som Åsmund er inne på.

Forøvrig vil eg sei angåande det Joakim seier at etter innførselen av Premier League så har nok Newcastle i sum vert det beste laget av Tottenham og Newcastle. Det er ingenting å diskutere om egentlig. Ellers nevner han vel også at Everton kan vere på vei ut av "the big five".

Men kan Newcastle bite seg fast som et topplag som alltid er der? Tiår etter tiår? Kanskje. Potensialet burde vere der. Eller kanskje fotballen er under så stor forandring at poenga som blir presentert i artikkelen vil bli utviska etterkvert.

Sjøl trur eg absolutt sjansen er der for at Newcastle tar Everton sin plass som femtelag i gruppa der. Mykje større enn faren for at Chelea blir det. Når Chelsea engang mister sin vanvittige finans, og møter motgang på bana, så vil dei ha store problem med å reise seg igjen - der ligg forskjellen som eg har påpeikt før. Toppklubbane kjem alltid tilbake - "the sleeping giant" våkne opp.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #115 på: 22. Aug. 2006, 20:11 »
Toppklubb er alle som er i PL da skjønner jeg... Uansett, jeg har aldri sett på Tottenham som verken en toppklubb eller topplag. Jeg rekner i PL tid så klart...
Who else...... Alan Shearer

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #116 på: 22. Aug. 2006, 20:26 »
Sitat
Tottenham, topplag? Ja, får håpe det. Ifjor var vi det, og håper i år vil vise at vi er det for framtida også. Lenge sida vi har vert det - men toppklubb har vi alltid vert.

Du sa ikke det stikk motsatt, Bearo.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #117 på: 22. Aug. 2006, 20:37 »
Hva i helvete er forskjell på toppklubb og topplag? Er dette noe du finner opp i farta eller? Dødsbra kamp mot Bolton forresten... Det var en skikkelig toppkamp, nei faen sorry TOPPMATCH!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #118 på: 22. Aug. 2006, 20:42 »
Sitat fra: "Joakim"
Grunnen til at du oppfatter oss som uvennlige, bearo, er at det blir påstand mot påstand her. Du er såpass offensiv at du bekrefter alle våre fordommer mot Tottenham-supportere, når du opphøyer eget lag så til de grader, at Newcastle blir bare et fillelag. Greit nok, vi er også flinke til å overvurdrere eget lag. Men det ligger i enhver supporters natur. Men la oss innse realitetene da. Given er en bedre keeper enn Robinson. Michael Owen er en bedre spiss enn Berbatov. Og i det store og hele er Newcastle og Tottenham ganske jevngode. Noen ganger er vi bedre, andre ganger er dere bedre.

I fjor presterte vi omtrent jevngodt. Hadde ikke vi hatt Graeme Souness frem til februar, er jeg ganske sikker på at vi hadde kommet betydelig nærmere dere enn vi gjorde. Foran denne sesongen er det lite som skiller oss. Vi har en langt mer pålitelig mann helt bakerst, men dere har flere og bedre alternativer enn oss på topp. Men får vi inn Martins nå, så er vi jevngode der også. Det eneste dere tar oss på er bredden.

Jeg vil hevde at midtbanen vår er bedre enn deres. Davids synger på siste verset, Carrick er solgt til ManU og JJ vet man aldri med. Får vi inn Gravesen har vi et enda bedre kort på hånda. Joda, Lennon er en mann jeg liker, men ingen av vingene våre står noe tilbake for den gutten. Milner er fullt på høyde eller bedre. N'Zogbia er et naturtalent. Duff er i en klasse for seg selv, og det er også Solano.

At forsvaret deres er langt bedre enn vårt er ingen hemmelighet. Og det er vi selvsagt de første til å innrømme selv. Men så skal det ikke så mye til heller da. De aller aller fleste lag i Premier League har et bedre forsvar enn oss.

Jeg mener vi skal være gode nok til å komme foran dere på tabellen. Men det blir en tøff kamp, og innbyrdes oppgjør vil nok være avgjørende.

Forhåpentligvis tar vi fjerdeplassen, mens dere må ta til takke med sjetteplass, slått av deres franske storebror nok en gang.

Nå skal vel vi ikke være altfor kjepphøye vi heller. Sjansene er store for at vi faktisk kan ende bak Tottenham i år. At Milner er like god eller bedre enn Lennon vil jeg si er tull. Lennon storspillte jo ifjor. At Tottenhams angreps rekke er bedre enn vår er vel ganske klart det også. Selv om vi får inn Martins er det fortsatt en usikkerhet om han vil prestere på det nivået vi håper. Men vi håper jo selvsagt det. Men pr. idag er Tottenham bedre stillt på angrep siden. Alle de tre spissene til Tottenham ville nok gått rett på førstelaget vårt.  Given er bedre enn Robinson, punktum. Tottenham vil jeg si har et bedre forsvar enn oss også. Mens midtbanen er vel ganske jevnt, men tror vi kan vinne den duellen i år.

Blir veldig spennende sesong hvertfall. Men tror vi ikke skal avskrive Tottenham etter tap mot Bolton i første kampen. Bolton er jo et lag vi også godt kan tape mot borte. Men 23.Desember får vi duellen. Newcastle-Tottenham. Det blir veldig spennende!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #119 på: 22. Aug. 2006, 20:58 »
Tottenham - Sheffield United om to minutter. Vi får håpe Sheffield Utd stikker av med noe som vi kan kalle en sjokkerende borteseier.

Denne kampen kan bli god!