20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vi skal knuse Tottenham!  (Lest 57965 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #90 på: 21. Aug. 2006, 17:09 »
Sitat fra: "kesse"
Sitat fra: "bearo"
Jeg vil påstå at både Drogba, Saha og Kuyt er bedre spisser enn Berbatov. Mulig Berbatov scorer mer enn Drogba. Men føler meg sikker på at både Kuyt og Saha kommer til å putte mer enn Berba i år... Men for all del, jeg kan ta veldig feil.

Når det gjelder Bramble så hadde han blitt utklasset av King i Newcastle forsvaret for å si det sånn!  :wink:

Eg vil påstå imot, med argumenta om at ManUtd ville kjøpe Berbatov, og du legg ikkje £12 mill på bordet for stallfyll - han var tiltenkt å spele. Og Kuyt... Vel, vi får sjå korleis sesongen hans ender. Eg tipper på fiasko. Spurs var jo også etter han, men gikk i stedet for nevnte Berbatov, nokke eg er veldig, veldig glad for. Mens Drogba er verdens mest oppskrytte spiss.

Hvorfor gikk Berbatov til Spurs for 10,9 hvis Man U var villige til å gi 12??

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Berbatov hadde valgt Tottenham fremfor Man U. Ergo, jeg tviler sterkt på at Man U har lagt inn bud, eller i det hele tatt var interessert i Berbatov. Med mindre du har kilder som dekker påstanden din...

11, 12. Store forskjellen er det ikkje. Regner med Leverkusen kunne fått ut en ekstra million om det blei en liten budkrig.

ManUtd var geniuint interesserte, men kom på bana for seint. Tottenham hadde fulgt Berbatov lenge, og han hadde bestemt seg.

Du burde fått lov til å finne kildene dine sjøl, når du først skal betvile meg med din uviteneht, men la gå:
Dodgye Nettavisen: http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/pl/article640083.ece
The Telegraph: http://www.telegraph.co.uk/sport/main.jhtml?xml=/sport/2006/08/06/sfntot06.xml

Tottenhams status i England og europa er nok veldig mykje høgre enn dokke, og dei aller fleste fans, også Tottenhams egne fans, forstår.

Joakims påstandar knekke fullstendig sammen på sin egen urimelighet når fjaset om Harper dukke opp. Resten er i utgangspunktet skivebom, men når Harperpila dukke opp på månen blir dei uinteressante å kommenetere i det heiel tatt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #91 på: 21. Aug. 2006, 17:26 »
I min skumlesning av teksten kan jeg ikke se at Man U faktisk la inn et bud på Berbatov. Hvis jeg har har hoppet over det avsnittet beklager jeg. Men hvis det ikke kommer frem i teksten at de la inn bud blir det håpløst å påstå at han valgte spurs fremfor Man u.

Blir akkurat som om Liverpool fans sier at Kuyt valgte Liverpool fremfor Newcastle og tottenham.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #92 på: 21. Aug. 2006, 17:43 »
At Newcastle kunne hatt stor nytte av Berbatov i den stallen vi har pr dags dato skal jeg være enig i. Men nå vi vise vår nye manager tillit og han beviser at han er svært grundig i det han foretar seg på transfer-markedet. Noen ganger KANSKJE FOR grundig? Nettop derfor ser jeg ikke bort ifra at vi ender opp med minst en spiss som vil tjene oss bedre enn Berbatov. Men i bunn og grunn vil vi aldri få noe svar på det uansett.

Så over til Robinson. En god keeper? Ja. En veldig god keeper? Nei, nei nei og atter NEI!!! Engelsk ladslagskeeper? Ja. Hvorfor? Jo fordi han er bedre enn David James. Men det er neimen ikke mye.
Robinson er god, men langt fra blant den beste i PL. Han er usikker, altfor ofte, og feltarbeidet er direkte klønete, kanskje ikke alltid, men uansett altfor ofte. Iallfall for den rollen han er satt til å fylle. God nok for Tottenham? Ja, kanskje, vet ikke hvor høyt man sikter på White Heart Line jeg.... God nok for England? KUN fordi det ikke er noen bedre alternativer. Han var usikker i hver og en av kampene han opptrådte i Vm av de jeg så, og det var kun Portugal kampen jeg IKKE så. Se bare på hvordan han vakler i feltarbeidet blant annet i kampen mot Sverige. At Henke er en god spiss er det liten tvil om. Men ikke på hodet sånn. Og Markus Allbäck er heller ikke akkurat blant toppsjiktet av europeiske spisser. Men det klarte å skape mer hodebry for Robinson enn han kunne håndtere.
Han skaper også utrygghet i forsvaret foran seg med sin klønete opptreden.  Når han ikke gir forsvaret sitt den roen og tilliten han skal klarer han jo å få Terry og Ferdinand sammen til å se mer nervøse ut enn en 20 år gammel Steven Taylor sammen med en 20 år gammel Titus Bramble. Og det sier ikke lite når han har Englands antatt to beste stoppere foran seg. Greitt at det er strengt å gi Robinson all skylden for det, men han MÅ ta sin del han også.
Enkelt episoder er det ofte vanskelig å diskutere, men hans mange tvilsomme opptredener i VM samt måten han slipper in 2-0 målet på i helgen sier sitt for min del. Det er nærmere 40 meter? Sikkert hardt, men ikke hardt nok til at det skal gå inn fra den distansen. Han bør også se utgangen på den relativt greitt. Takke meg til at vi har en som er mye bedre hver eneste dag hele uka hele måneden og hver måned i hele året.
Om Harper hadde danket ut Robinson dersom han spilte fast blir selvfølgelig bare spekulasjoner, så den styrer jeg unna. Men legger til at sist Given var ute med skade, under Robson engang(?), slet han med å komme inn på laget igjen etterpå pga Harpers strålende opptreden på a-laget. Vi kan altså oppsummere at han er nesten helt og fullt på høyde med Given. Og du trenger ikke ha like høy utdanning i fotball som Drillo for å se klasseforskjellen på Given og Robinson. Men for IKKE å se den må du kanskje være Tottenham supporter?

Og hvordan i all verden kan du påstå at Didier Drogba er verdens mest oppskrytte spiss? Greitt nok at jeg ikke er noen stor fan av Drogba selv. Men akkurat den skulle jeg likt å fått utdypt.
Eller kanskje egentlig ikke? Når man ser alle de spissene som har vært innom Tottenham de siste årene med mer eller mindere hell, er det vel antagelig det at jeg og en Tottenham fan ikke akkurat ser etter det samme i gode spisser....  :roll:

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #93 på: 21. Aug. 2006, 17:55 »

Tottenhams status i England og europa er nok veldig mykje høgre enn dokke, og dei aller fleste fans, også Tottenhams egne fans, forstår.

Haha, latterlig! Folk som har argumentert for at Spursfans ikke er høye påpæra må serisøt lese innleggene som blir skrevet her.

Du påstår altså at Spurs, laget som har hatt klippekort på 10.plassen nesten helt siden Lineker spilte der, har større navn i europa. Dere spiller jo europacup for første gang siden Ålesund brant(bokstavelig talt) og i tillegg er det samme europaspill som vi er i. I tillegg er dette den ENESTE sesongen Tottenham har kommet over oss(med hele 6 poeng) siden jeg kan minnes. Dere har vunnet ligacupen 1 gang og ellers bare vært middelhavsfarere.

Vi har hatt europaspill hver sesong bortsett fra ifjor og året før der vel. Ellers har vi ALLTID vært i Europa enten det har vært Uefa eller Chapions League.

Men hvis du påstår at 6 poeng i *en sesong i PL utgjør større respekt i England og ellers i Europa, ja så får du for all del gjøre det. Da tror du det, også veit jeg noe annet!!!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #94 på: 21. Aug. 2006, 23:34 »
Sitat fra: "Romance"

Haha, latterlig! Folk som har argumentert for at Spursfans ikke er høye påpæra må serisøt lese innleggene som blir skrevet her.

Du påstår altså at Spurs, laget som har hatt klippekort på 10.plassen nesten helt siden Lineker spilte der, har større navn i europa. Dere spiller jo europacup for første gang siden Ålesund brant(bokstavelig talt) og i tillegg er det samme europaspill som vi er i. I tillegg er dette den ENESTE sesongen Tottenham har kommet over oss(med hele 6 poeng) siden jeg kan minnes. Dere har vunnet ligacupen 1 gang og ellers bare vært middelhavsfarere.

Vi har hatt europaspill hver sesong bortsett fra ifjor og året før der vel. Ellers har vi ALLTID vært i Europa enten det har vært Uefa eller Chapions League.

Men hvis du påstår at 6 poeng i *en sesong i PL utgjør større respekt i England og ellers i Europa, ja så får du for all del gjøre det. Da tror du det, også veit jeg noe annet!!!

Leddsetninger flyr over hodet på deg? Eg nevnte aldri at Tottenham var en større klubb enn Newcastle. Det finn eg heller ikkje nødvendig, når det er den største selfølge. 38-års jubileum i år, er det? No er ikkje Tottenhams siste dekadar så veldig mykje å skryte av, men i sum er Tottenham en gigantklubb i forhold til Newcastle. Men best lag det siste tiåret har som regel Newcastle hatt.

I min skumlesning av teksten kan jeg ikke se at Man U faktisk la inn et bud på Berbatov. Hvis jeg har har hoppet over det avsnittet beklager jeg. Men hvis det ikke kommer frem i teksten at de la inn bud blir det håpløst å påstå at han valgte spurs fremfor Man u.

Blir akkurat som om Liverpool fans sier at Kuyt valgte Liverpool fremfor Newcastle og tottenham.

"I can reveal now that I had an offer from Manchester United and everyone knows what it means but, after talking to Martin Jol several times, I decided to choose Spurs," said Berbatov.

Du kan sjølvsagt hevde at du veit bedre, og at Berbatov lyg. Men den diskusjonen er rimelig død.

Robinson/Given/Harper-diskusjonen er det også lite poeng å male vidare på. Greit at en med Tottenhambriller og en med Newcastlebriller har forskjellige meiningar om ei såpass subjektiv vurdering som en keeper, men med påstandar om at Given er fleire hav foran Robinson, og at Robinson er en middelmådig keeper, så drep diskusjonen seg sjøl. Då blir det berre fjasing.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #95 på: 22. Aug. 2006, 00:53 »
Sitat

Haha, morro dette her.
Du ser jo selv hva du har skrevet. I tillegg står den linja helt alene i posten din, noe som betyr at det er et nytt argument og ikke en ledd-setning som du så fint påstår her:

Sitat
Leddsetninger flyr over hodet på deg? Eg nevnte aldri at Tottenham var en større klubb enn Newcastle. Det finn eg heller ikkje nødvendig, når det er den største selfølge. 38-års jubileum i år, er det? No er ikkje Tottenhams siste dekadar så veldig mykje å skryte av, men i sum er Tottenham en gigantklubb i forhold til Newcastle. Men best lag det siste tiåret har som regel Newcastle hatt.

Ok, jeg har vært her en stund på forumet, og er det en ting du bør lære når du skriver innelegg er at du aldri må motsi deg selv, det blir så lett oppdaget.Er ikke værre enn å bare gå en side tilbake i tråden det vettu :lol: I dette tilfelle har jeg vist ovenfor.

Og hvis Spurs er en gigantklubb i forhold til Newcastle, men samtidig er Given såvidt bedre enn Robinson? Da har du er rar og forvridd oppfatning av å sammelikne ting. Eller så er du rett og slett elendig til det.

Men Spursfans er noen rare skruer. Har ikke hørt et pip fra de siden PL ble opprettet, allikevel klarer de å bli så kjepphøye av en sesong bedre enn Newcastle og i tillegg med 6 poeng. Nå skal det også nevnes at vi Hadde en mann ved navn Graeme Souness ved roret halve sesongen, alikevel presterte vi svært nære det Spurs gjorde ifjor. Det i seg selv er jo en maktdemonstrasjon!
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #96 på: 22. Aug. 2006, 01:52 »
Eg skjønne ikkje helt ka du snakke om.

Setninga mi betyr at Tottenham sin status er veldig mykje høgre enn det dokke trur. Newcastle er ikkje nevnt. Et "det" inni setninga ville kanskje gjere den lettare forståelig.

Så vidare. Kor motseier eg meg sjøl? Og kor får du det fra at eg seie at Given er bedre enn Robinson? Å tillegge meg meininge i hytt og pine er rimelig rævva diskusjonsteknikk.

No er eg heller ueinig i at Tottenhamfans er så utrulig kjepphøge, men er i alle fall heilt einig i at det at vi slår Newcastle en sesong ikkje e nokken grunn til å vere kjepphøg ;)

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #97 på: 22. Aug. 2006, 11:52 »
Ok! Da skrev du slik at jeg misforstod. Trodde du mente at "Tottenham har større status enn dere(altså Newcastle)" Og når du da skriver at du aldri hadde skrevet det trodde jeg du har helt ustabil, for det var jo i posten over.

Men okey, da glemmer vi det. Gleder meg til Martins herjer med dere begge kampene, i år tar vi dere på White Hart, og Bramble tar ut Berbatov hvilken dag som helst :wink:
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #98 på: 22. Aug. 2006, 14:37 »
Fy faen for en diskusjon, ha ha ha. Nydelig Bearo, du er Spursfans ja, skinner nesten ikke igjennom :roll:

Gratulerer med forrige sesong forresten, det blir en stund til neste gang tror jeg...
Kun SurMess gjorde vår sesongplassering dårlig. Hadde det ikke vært for ondskapen selv måtte fjottenham-fans brukt kikkert.
Who else...... Alan Shearer

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #99 på: 22. Aug. 2006, 15:34 »
No er eg heller ueinig i at Tottenhamfans er så utrulig kjepphøge, men er i alle fall heilt einig i at det at vi slår Newcastle en sesong ikkje e nokken grunn til å vere kjepphøg ;)

Vi får sjå, vi får sjå ;)

NUFranC: Du er glad i å opplyse om det opplagte? Er vel liten tvil om at eg ikkje prøve å kamuflere meg som Villafan f.eks.

Ellers har mange av dokke en heller uvennlig tone til, det dokke sjøl seier er positivt - input fra andre lags supporterar. Er det differensierande meininger ute å går så er dei idiotar, og klubben deiras en bakgårdsklubb som vil ende midt på tabellen.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #100 på: 22. Aug. 2006, 15:35 »
bearo ;) halla! ossen er det med 0 poeng a :)
lt;3 Newcastle <3

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #101 på: 22. Aug. 2006, 15:51 »
NUFranC: Du er glad i å opplyse om det opplagte? Er vel liten tvil om at eg ikkje prøve å kamuflere meg som Villafan f.eks.

Jepp, og vi er jo opplagt Newc supportere ikke sant. Eller var det det helt klart opplagte med kikkerten du mente?
Who else...... Alan Shearer

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #102 på: 22. Aug. 2006, 17:17 »
Sitat
Ellers har mange av dokke en heller uvennlig tone til, det dokke sjøl seier er positivt - input fra andre lags supporterar. Er det differensierande meininger ute å går så er dei idiotar, og klubben deiras en bakgårdsklubb som vil ende midt på tabellen.

Joakim sa det så bra at jeg ikke finner det nødvendig å skrive et nytt svar.

Sitat fra: "Joakim"
Det er jo alltid hyggelig med besøk av andre lags supportere. Selv om enkelte er mindre smarte enn andre.

Men det er hyggelig med andre lags supportere, se bare på f.eks Dag Riise.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #103 på: 22. Aug. 2006, 17:49 »
Kan gjerne ha andre supportere her, jeg.

Og alle engelske fotballfans er enige i en ting: Tottenham tror de er et topplag. Vi er i det minste litt realistiske.

TOTTENHAM KOM OVER OSS EN GANG PÅ TABELLEN, så tror de at de er på toppen av verden. Har aldri sett Newcastlesupportere rakke ned på spurssupportere alle de hundre sesongene vi er kommet over dere på tabellen.

Og jeg har alltid vært hyggelig mot Tottenhamfans som jeg kjenner. Så kom deres lag over oss på tabellen for en gangs skyld, og da var det bare dritt å få fra dem.

Jeg har ikke noe imot Chelsea, Arsenal eller Liverpool. Men Manchester United og Tottenham har jeg fått nok av.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #104 på: 22. Aug. 2006, 18:04 »
Grunnen til at du oppfatter oss som uvennlige, bearo, er at det blir påstand mot påstand her. Du er såpass offensiv at du bekrefter alle våre fordommer mot Tottenham-supportere, når du opphøyer eget lag så til de grader, at Newcastle blir bare et fillelag. Greit nok, vi er også flinke til å overvurdrere eget lag. Men det ligger i enhver supporters natur. Men la oss innse realitetene da. Given er en bedre keeper enn Robinson. Michael Owen er en bedre spiss enn Berbatov. Og i det store og hele er Newcastle og Tottenham ganske jevngode. Noen ganger er vi bedre, andre ganger er dere bedre.

I fjor presterte vi omtrent jevngodt. Hadde ikke vi hatt Graeme Souness frem til februar, er jeg ganske sikker på at vi hadde kommet betydelig nærmere dere enn vi gjorde. Foran denne sesongen er det lite som skiller oss. Vi har en langt mer pålitelig mann helt bakerst, men dere har flere og bedre alternativer enn oss på topp. Men får vi inn Martins nå, så er vi jevngode der også. Det eneste dere tar oss på er bredden.

Jeg vil hevde at midtbanen vår er bedre enn deres. Davids synger på siste verset, Carrick er solgt til ManU og JJ vet man aldri med. Får vi inn Gravesen har vi et enda bedre kort på hånda. Joda, Lennon er en mann jeg liker, men ingen av vingene våre står noe tilbake for den gutten. Milner er fullt på høyde eller bedre. N'Zogbia er et naturtalent. Duff er i en klasse for seg selv, og det er også Solano.

At forsvaret deres er langt bedre enn vårt er ingen hemmelighet. Og det er vi selvsagt de første til å innrømme selv. Men så skal det ikke så mye til heller da. De aller aller fleste lag i Premier League har et bedre forsvar enn oss.

Jeg mener vi skal være gode nok til å komme foran dere på tabellen. Men det blir en tøff kamp, og innbyrdes oppgjør vil nok være avgjørende.

Forhåpentligvis tar vi fjerdeplassen, mens dere må ta til takke med sjetteplass, slått av deres franske storebror nok en gang.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon