20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Vi skal knuse Tottenham!  (Lest 57931 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #75 på: 20. Aug. 2006, 12:09 »
Tror Carlo Cudicini har landskamper for Italia, og kan dermed ikke spille for det engelske landslaget.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #76 på: 20. Aug. 2006, 12:10 »
Og det har han ikke, ergo kan han spille for England.

Men det kan jo muligens bli vanskelig når man ikke er førstekeeper på laget sitt.

Fra Wikipedia: Cudicini has been capped for Italy at Under-18 and Under-21 level, although he has not played competitively for the full national team. That led to the possibility of Cudicini representing the English national football team because he was elegible to do so after spending five years in England.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #77 på: 20. Aug. 2006, 12:18 »
Det stemmer nok Håvard. Er hvertfall det jeg har lest på flere utenlandske forum... Cudicini VAR hvertfall bedre enn Robinson. Ville tro han kan gi han en utfordring nå også:)

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #78 på: 20. Aug. 2006, 23:23 »
Sitat fra: "kesse"
Hva mer er det som trengs ? I andre land holder det hvertfall. Men jeg er ingen ekspert på området!:)

Given er overlegen robinson any given Saturday. ENESTE jeg er misunnlig på hos Tottenham er faktisk spissene. Skulle gjerne sett Defoe og Keane hos Newcastle. Men Berbatov kan dere beholde...

Vel, en anna viktig ting er at han ikkje kan ha stått for et anna a-landslag før.

Any Given Saturday er vel Robbo underlegen, men enkver ordinary Saturday så e Robbo best. Høhø.

At Newcastle ikkje skulle trenge Berbatov i sin stall er ikkje nokke anna enn en sjokkerande uttalse. Du kan sei at du veit for lite om Berbatov til å ønske deg han, men du insuniere at du veit nok om han, og i så fall vitne det om svært mangelfull fotballkunnskap. Berbatov er, om han klarer å tilpasse seg ligaen, sammen med King dei to Tottenhamspelarane som ville gått rett inn på etkvert Premier League-lag.

Vidare nevner du at Robinson var SVÆRT ustø i feltarbeided, og gjer MANGE rare feil. Og nevner to dømer fra fjorårssesongen. Då ber eg deg komme med to eksempel til. Og du vil slite med det. Robbo gjorde tabbar mot United og Arsenal, og ingen andre.

Angåande VM-innsatsen hans så hadde han ikkje skyld i baklengsmåla, og hadde trulig VM's beste redning (og i alle fall VM's mest oversette redning), men framstod som usikker, og presterte ikkje i nærheten av hans javne toppnivå.

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #79 på: 20. Aug. 2006, 23:25 »
Vi kan gjerne late som om Cudicini er tilgjengelig for det engelske landslaget - det vil jo berre få fram at Mclaren er einig med meg og andre som meine Robinson er bedre.

Men skal vi holde oss til fakta så stod Carlo Cudicini då Italia spelte 1-1 mot Tyrkia enn høstkveld i 2002. Det her i følge http://www.carlocudicini.co.uk

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #80 på: 20. Aug. 2006, 23:37 »
Selvfølgelig kunne vi godt tenkt å hatt Berbatov på laget. Hvertfall slik situasjonen vår er nå. At Berbatov kunne godt inn på hvert eneste Premier League lag er en kraftig overdrivelse. Han kunne sikkert gått inn på endel Premier League lag men absolutt ikke alle.

Robinson er ingen dårlig keeper men har vist svakheter i det siste. At Given har stått bedre det siste året kan vel heller ikke spurs fansen benekte? Men Robinson har jo absolutt potensialet og hvis han opprettholder toppnivået sitt er han en glimrende keeper. Synes fortsatt Robinson er bedre enn Cudicini. Cudicini overbeviste vel ikke akkuratt i Charity Shield kampen.

Men Tottenham må ha lykke til med sesongen. Tottenham er et lag vi sannsynligvis kommer til å knive med om plasseringer. Må si jeg unna dere Champions League plassen ifjor. Synd det bare ble Uefa cup plass, men kan bli  et godt oppgjør mellom Newcastle og Tottenham der.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #81 på: 21. Aug. 2006, 00:07 »
Given er MYE bedre en Robinson, ferdig diskutert! Han er vel PLs nestbeste keeper. Bare Navratilova FC's Chech rangeres høyere.

Morsom avis på lørdag (VG) Rangerer Tottenham på 5 plass i PL, Ha ha ha. Utrolig! Hvilken idiot er det som har gitt den mannen en jobb i avis?
Who else...... Alan Shearer

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #82 på: 21. Aug. 2006, 00:26 »
Sitat fra: "NUFranC"

Morsom avis på lørdag (VG) Rangerer Tottenham på 5 plass i PL, Ha ha ha. Utrolig! Hvilken idiot er det som har gitt den mannen en jobb i avis?

Du vet hvilken plass Spurs endte på i fjor?
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #83 på: 21. Aug. 2006, 00:47 »
Robinson :

- Tabber mot både Pompey og West Ham i fjor. I tillegg til Arsenal og Man U...

Berbatov :

- Liker han ikke, greit han har scoret mange mål i Tyskland. Men tviler på at han lykkes stort i PL. Kan sikkert ramse opp 10-15 spisser jeg heller ville ha hatt i stedet for Berbatov.
- Gå rett inn på ethvert PL lag? Du må drømme... Det samme når det gjelder King.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #84 på: 21. Aug. 2006, 01:10 »
Sitat fra: "NUFranC"
Given er MYE bedre en Robinson, ferdig diskutert! Han er vel PLs nestbeste keeper. Bare Navratilova FC's Chech rangeres høyere.

Det er vel mer naturlig å tippe Tottenham der enn Newcastle etter slik sesongen ifjor endte.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #85 på: 21. Aug. 2006, 01:40 »
Robinson :

- Tabber mot både Pompey og West Ham i fjor.

Vil hevde at ingen av dei er tabbar. Skuddet til Lualua kunne nok vert redda, men en tabbe er det ikkje. Han vil ta det 8-9/10 gangar, mens en dårlig keeper ikkje vil gjere det. Ikkje toppklassespill, men ingen tabbe. Kan jo ellers trekke fram hans fantastiske redning i samme kamp, når vi først er inne på en spesifik kamp.
Rimelig likt vil eg karakterisere West Ham-scoringa. Ingen tabbe, men ville ofte tatt den. Og kan jo då trekke fram "most rehearsed set-piece of the year", redninga fra straffa til Teddy - berre for å følge samme mønster som Pompeykampen :P

Sitat
Berbatov:

- Liker han ikke, greit han har scoret mange mål i Tyskland. Men tviler på at han lykkes stort i PL. Kan sikkert ramse opp 10-15 spisser jeg heller ville ha hatt i stedet for Berbatov.
- Gå rett inn på ethvert PL lag? Du må drømme... Det samme når det gjelder King.

Berbatov, som var ønska av blant andre United er bedre enn Saha, bedre enn Drogba, bedre enn Kuyt, bedre enn Adebayor. Og det vil sesongen vise.

Og kem har to stoppara bedre enn King? Chelsea har det ikkje, Carvalho blei kjøpt etter at Spurs nekta å selge King (so The Special One says). Wes Brown? Jadda. Enkelte kan vel hevde at Carragher/Hyppia er bedre, men ville ta grundig feil. Nokke SGE har vist, og Mclaren vil vise at dei er er einig med. Her inne skal det vel gjerne hevdast at Bramble er bedre, men ikkje av nokken som held seriøs tone. Senderos trenge ikkje nevnast.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #86 på: 21. Aug. 2006, 02:28 »
De er nok ikke kjempetabber. Men de er bevis på at Robinson "ofte" gjør blundere. Det virker noen ganger som har rett og slett er svært ukonsentrert.

Jeg vil påstå at både Drogba, Saha og Kuyt er bedre spisser enn Berbatov. Mulig Berbatov scorer mer enn Drogba. Men føler meg sikker på at både Kuyt og Saha kommer til å putte mer enn Berba i år... Men for all del, jeg kan ta veldig feil.

Når det gjelder Bramble så hadde han blitt utklasset av King i Newcastle forsvaret for å si det sånn!  :wink:

bearo

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #87 på: 21. Aug. 2006, 14:55 »
Jeg vil påstå at både Drogba, Saha og Kuyt er bedre spisser enn Berbatov. Mulig Berbatov scorer mer enn Drogba. Men føler meg sikker på at både Kuyt og Saha kommer til å putte mer enn Berba i år... Men for all del, jeg kan ta veldig feil.

Når det gjelder Bramble så hadde han blitt utklasset av King i Newcastle forsvaret for å si det sånn!  :wink:

Eg vil påstå imot, med argumenta om at ManUtd ville kjøpe Berbatov, og du legg ikkje £12 mill på bordet for stallfyll - han var tiltenkt å spele. Og Kuyt... Vel, vi får sjå korleis sesongen hans ender. Eg tipper på fiasko. Spurs var jo også etter han, men gikk i stedet for nevnte Berbatov, nokke eg er veldig, veldig glad for. Mens Drogba er verdens mest oppskrytte spiss.

Alle sammen no, til Karma Chameleon:

Dimi, Dimi, Dimi, Dimi, Dimitar Berbatooov
He scores the gooooals, he scores the gooooals.  :wink:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #88 på: 21. Aug. 2006, 16:11 »
Det er jo alltid hyggelig med besøk av andre lags supportere. Selv om enkelte er mindre smarte enn andre.

Det finnes nok ikke en eneste dag i året hvor Robinson på noen som helst måte kan sies å være bedre enn Given. Selv om han kanskje ikke gjør de store tabbene, så fremstår han som usikker. Til dels klønete i feltarbeidet, og av og til fryktelig ukonsentrert på streken. Har, som alle andre tidligere engelske landslagskeepere, sine øyeblikk, hvor han redder mesterlig og mirakuløst. Men i det store og hele fremstår Paul Robinson som en noe usikker og delvis ukonsentrert keeper.

Han er for tiden det eneste reelle alternativet for landslagssjef McClaren, men det er jo fordi det ikke akkurat kryr av gode engelske keepere. Hadde vår alles kjære Steve Harper spilt fast førstelagsfotball, ville han satt standarden for keeperarbeid på det engelske landslaget. Og Robinson hadde ikke vært i nærheten av å utfordre ham.

Når det gjelder Berbatov skal jeg ikke uttale meg for bastant. Det jeg kan si er en god spiss, som scorer en del mål. Men det finnes nok likevel en god del flere som holder et langt høyere nivå enn Berbatov. Flere av dem spiller på rivaliserende London-lag, en er langtidsskadet Newcastle-spiss, og resten er spredd utover her og der. Berbatov var nok helt sikkert en kraftig forsterkning for Tottenham, men han ville nok falt gjennom i storklubbene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Vi skal knuse Tottenham!
« Svar #89 på: 21. Aug. 2006, 16:32 »
Sitat fra: "bearo"

Eg vil påstå imot, med argumenta om at ManUtd ville kjøpe Berbatov, og du legg ikkje £12 mill på bordet for stallfyll - han var tiltenkt å spele. Og Kuyt... Vel, vi får sjå korleis sesongen hans ender. Eg tipper på fiasko. Spurs var jo også etter han, men gikk i stedet for nevnte Berbatov, nokke eg er veldig, veldig glad for. Mens Drogba er verdens mest oppskrytte spiss.

Hvorfor gikk Berbatov til Spurs for 10,9 hvis Man U var villige til å gi 12??

Jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at Berbatov hadde valgt Tottenham fremfor Man U. Ergo, jeg tviler sterkt på at Man U har lagt inn bud, eller i det hele tatt var interessert i Berbatov. Med mindre du har kilder som dekker påstanden din...