20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Mackems - tråden  (Lest 324030 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs. Mackems - tråden
« Svar #1245 på: 09. Nov. 2010, 21:55 »
Jeg begynte å heie på NUFC delvis pga fansens fanatisme og sangglede. Med det som bakgrunn synes jeg det er vanskelig å hate S'Land, og selv om jeg storkoser meg når vi slår dem, så er det viktigere for meg å slå Liverpool, Arsenal, Scums og Chelski. Tottenham er også deilig å slå synes jeg. Shitty kommer også på den listen etterhvert.

Mitt hat er altså mest begrunnet i hvilket lag som har flest "fans" (les medgangssupportere som "ALLTID" har heiet på...)
Dvs at alle Manure, Gooners eller Chelski fans fra slutten av 90 tallet og fremover  - fortjener å gruses jevnlig.

Hva SMB's fortjener ttor jeg ligger i andre enden av skalaen; de fortjener respekt på lik linje med Grimsby eller Port Vale fans... De kan aldri bli medgangssupportere...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1246 på: 09. Nov. 2010, 22:15 »
Der oppsummerer du veldig godt hvordan jeg ser det også bjørni.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1247 på: 09. Nov. 2010, 23:05 »
Jepp - helt klart slik jeg føler det også. Litt ekstra deilig å slå Sunderland nå som de faktisk er på vårt nivå sportslig og i stand til å kanskje trumfe oss på tabellen, det har de ikke vært tidligere i min tid som fotballfan.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1248 på: 09. Nov. 2010, 23:28 »
Jeg har alltid lagt ekstra stor prestisje i kampene mot Sunderland, og har tatt det som en liten personlig fornærmelse om vi ikke har vunnet. Selv i den tiden det var divisjonsforskjell på lagene har disse kampene levd sitt eget liv, og Sunderland har sjelden gått på store tap på SJP. Nettopp derfor legger jeg ekstra vekt på å slå Sunderland, selv om en seier på Emirates naturligvis vil bli husket mye lenger av mange flere.

For meg er det VIKTIGERE og derfor også STØRRE å slå Sunderland, enn å slå de fire store.
Selv om vi slår Sunderland langt oftere enn vi slår de fire store til sammen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Der Maro stirbt nie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1249 på: 13. Nov. 2010, 22:46 »
Både Carroll og Henderson i siste Englandstropp. Og Jay Bothroyd.
Synspunkter?
- Maro

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1250 på: 13. Nov. 2010, 23:37 »
Har ikke sett Henderson altfor mye, men det jeg har sett av han så er han en solid spiller som tar nivået i PL. Vi synes selvsagt Carroll fortjener sjansen og han er jo tross alt toppscorer i PL. Henderson er vel enda et år yngre enn Carroll, og det er bra at England prøver å bygge for fremtiden!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #1251 på: 14. Nov. 2010, 13:01 »
Fett for Bothroyd selv at han får sjansen, selv om han spiller i CCC. Synes i utgangspunktet ikke det er så dumt å ta med han, jeg da. Selv om han er 28 og ikke noen for fremtiden kan det godt hende at han tar med seg den gode formen inn på landslaget og presterer her og nå.
Husker David Nugent ble tatt ut da han spilte for Preston og scoret i kampen. Dog var det mot Andorra, så...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1252 på: 14. Nov. 2010, 19:04 »
Er bare å gratulerer, noe motvillig. Liker det ikke :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1253 på: 14. Nov. 2010, 19:09 »
Fantastisk resultat for Sunderland. De imponerte enormt i dag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1254 på: 15. Nov. 2010, 10:07 »
Jeg har ikke sett kampene til S'land, men kan Bents ha vært en velsignelse for dem? Jeg innbiller meg at Guyan er en mye mer bevegelig spiss enn Bent? Mao. skaper han rom for andre. En indikator på dette er jo at nå er det plutselig flere som scorer målene for Sland og ikke bare Bent/Gyan. Hva sier Chopra?

Der Maro stirbt nie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1255 på: 16. Nov. 2010, 00:02 »
Jeg har ikke sett kampene til S'land, men kan Bents ha vært en velsignelse for dem? Jeg innbiller meg at Guyan er en mye mer bevegelig spiss enn Bent? Mao. skaper han rom for andre. En indikator på dette er jo at nå er det plutselig flere som scorer målene for Sland og ikke bare Bent/Gyan. Hva sier Chopra?
Både ja og nei. Når vi bruker Bent vet motstanderen at alt de trenger å gjøre er å stenge av forsyningslinjene til ham for å gjøre oss tannløse, i og med at vi bygger laget rundt ham. Sånn sett blir vi mer uforutsigbare og fleksible uten ham, og Gyan er spisstypen som gjerne kan skape rom for andre i tillegg til å sette et par i nota selv. Til gjengjeld er Bent en notorisk målgarantist, og alt i alt har det fint lite å si om målene scores av Onuoha, Welbeck og Gyan eller 3x Bent så lenge målene faktisk scores...

Men ser poenget ditt, dette var vel i grunn hovedårsaken til at Spurs solgte Bent til å begynne med. For at han skal prestere må laget bygges rundt ham. Spurs kunne ikke ta seg råd til det, vi kan det. Men det er kjempekjekt å ha flere kort å spille på  :)
Bare gleder meg til vi evt. får se et skikkelig partnerskap mellom Gyan og Bent!
- Maro

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1256 på: 16. Nov. 2010, 08:54 »
Bent er en notorsk målscorer som du nevner ja. Men jeg tror faktisk ikke seieren mot Chelsea vil ha kommet uten Gyan på banen fordi han jobber som en slave, hvilket vi så i VM. Dette bidro til å strekke et kompakt chelseaforsvar. Du kan si at det ikke spiller noen rolle hvordan målene scores, men det er en sannhet med modifikasjoner: Bent kan jo score 3 mål i løpet av en kamp, men jeg tviler det hadde skjedd mot Chelski. Da er man i større grad avhengig av spisser som tar bevegelser for andre, og skaper rom. Ergo får man flere spillalternativ, flere rom å løpe i, noe som er vanskeligere å forsvare seg mot. Hvilket Chelski fikk erfare.  Det har faktisk litt å bety at andre scorer også fordi at det øker selvtilliten for dem det gjelder.

Legion of Light

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1257 på: 06. Des. 2010, 00:56 »
Har deres nedsabling av oss virket destruktivt på sesongutviklingen deres? Nå slo dere vel Arsenal på Emirates i neste kamp, men trenden er fallende. Sunderland hadde en elendig avslutning mot Wolves, men laget har hatt mer sprut etter fadesen på SJP. 

S T A D I U M___O F___L I G H T

Consectatio excellentiae. In pursuit of excellence.

Dafabet. Adidas. Carling. Betfair. South African Airways. Acacia Mining.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1258 på: 06. Des. 2010, 01:02 »
Tja, hva skal en si. Vi er nok oddstippernes mareritt, tenker jeg. Makan til berg- og dalbane. Ikke lett å bli klok på, ihvertfall. Er skamredd for LFC-kampen, men det var jeg også foran kampen mot Chelski - og det gikk jo tålelig bra. 

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1259 på: 06. Des. 2010, 01:35 »
Har deres nedsabling av oss virket destruktivt på sesongutviklingen deres? Nå slo dere vel Arsenal på Emirates i neste kamp, men trenden er fallende. Sunderland hadde en elendig avslutning mot Wolves, men laget har hatt mer sprut etter fadesen på SJP. 

Det er helt klart noe som ikke har stemt siden vi vant tre på rad(west.ham, mackems, arsenal). Vi har egentlig vært ujevne helt fra første seriekamp, og vi har nok litt å gå på både taktisk(hughton) og prestasjoner(spillerne er ujevne). Det at vi har hatt mye suspensjoner siste ukene hjelper heller ikke på og i dag var både Nolan og Barton skadet. Ingen unnskyldning, men stallen vår har blitt avslørt og den er ikke bra nok til å takle en situasjon hvor fem førstelagsspillere er borte.

En ting som jeg faktisk beundrer Sunderland for er at dere faktisk evner å være kyniske gjennom 90 minutter av en fotballkamp. Dere vinner en del kamper med ett mål(gjerne 1-0), hvor dere spiller på resultat gjennom store deler av kampen. Sånn er det sjelden med Newcastle(arsenal og everton borte er unntakene). Enten så havner vi bakpå, mister ledelsen, og som regel må vi hamre inn fire mål for å vinne en kamp.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM