20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle vs. Mackems - tråden  (Lest 324178 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle vs. Mackems - tråden
« Svar #1230 på: 03. Nov. 2010, 18:29 »
http://img84.imageshack.us/img84/9229/wearside.png  ;D

Du virkelig storkoser deg du!  :)
Og det har han da all grunn til.
Det er ingenting en Newcastle-supporter setter høyere enn å gruse Sunderland.
Kanskje å vinne en tittel da, men det er lite sannsynlig at skjer med det første.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1231 på: 03. Nov. 2010, 19:00 »
Skal innrømme at det er større for meg å knuse både LFC og ManU! :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1232 på: 05. Nov. 2010, 09:45 »
Og hvor mange ganger skjer nå det, herr Eilertsen?

Greit nok, å vinne 5-0 mot Man Utd er det ingenting som slår.
Men å gruse Sunderland er fremdeles det morsomste jeg opplever, med et ørlite unntak av de ytterst, ytterst få gangene vi slår lag som Liverpool og ManU.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1233 på: 05. Nov. 2010, 12:34 »
Det er fortsatt usannsynlig deilig å slå de to lagene! Jeg er frista til å si Arsenal og Chelski også!

http://www.newcastleunited-mad.co.uk/news/tmnw/steve_bruce_ends_his_geordie_connection_575612/index.shtml

Steve Bruce er herved en mann uten identitet!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1234 på: 05. Nov. 2010, 18:49 »

For meg er det ingenting som overgår å banke livskiten ut av Sunderland

NUFC

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1235 på: 05. Nov. 2010, 19:02 »

Kunne ikke vært mer enig, steppe!
Arne Scheie:
For mye fotball på TV?? Jeg sier som Sølve Grotmol: Det er for mange bøker på biblioteket også.

Peter

• Gjest
« Svar #1236 på: 06. Nov. 2010, 11:06 »
Selfølgelig er ManU og Bassenget(pool) mye større å slå! Det er det tre grunner til:
1. De fleste holder med et av de lagene, så det er jævlig gøy å mobbe dem etter en seier.
2. De er såpass gode at en seier over dem skjer hvert 5.år over dem omtrent.
3. Det kommer til å bli husket 25 år framover i tid.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1237 på: 06. Nov. 2010, 12:17 »
Jeg også synes det er artigere å slå Manu og pool, nettopp av de grunnene du nevner Peter. Sykt morsomt å harselere med alle vennene som heier på ett av disse lagene (dessverre en stund siden muligheten har vært til stede). I tillegg har jeg alltid sett på Manu som hovedfiende nr. 1, jeg begynte å heie på Newcastle sesongen etter at vi tapte på målstreken mot pakket.

Men for en ekte Geordie tviler jeg ikke et sekund på at Sunderland er de desidert viktigste kampene.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1238 på: 06. Nov. 2010, 18:21 »
Jeg også synes det er artigere å slå Manu og pool, nettopp av de grunnene du nevner Peter. Sykt morsomt å harselere med alle vennene som heier på ett av disse lagene (dessverre en stund siden muligheten har vært til stede). I tillegg har jeg alltid sett på Manu som hovedfiende nr. 1, jeg begynte å heie på Newcastle sesongen etter at vi tapte på målstreken mot pakket.

Men for en ekte Geordie tviler jeg ikke et sekund på at Sunderland er de desidert viktigste kampene.

Seff er det deilig å bake pakket fra Manchester, men det beste er jo alltid å slå naboen

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1239 på: 06. Nov. 2010, 18:53 »
For å være helt ærlig så tror jeg ikke vi nordmenn skjønner oss noe på den rivaliseringen som er mellom Newcastle og Sunderland, inntil man opplever et Tyne-Wear derby live, da får man et lite innblikk i hva det betyr. Den følelsen de lokale Newcastle supporterne har i kroppen etter å ha vunnet mot Sunderland, kommer vi nok aldri til å ta inn 100%.

Jeg visste mye om rivaliseringen, hatet og alt det der før jeg var over på kampen forrige helg, men som nordmann så er det lett å glede seg mest over en seier mot en av dine venners favorittlag, eller et lag som rett og slett bare er et topplag.

Vi som følger Newcastle tett fra Norge omstiller seg jo på en måte til å hate Sunderland, men det blir selvsagt ikke på samme måte for de som er født og oppvokst i nord-øst England. Men tar man en tur på SJP og opplever et Tyne-Wear derby, så skal jeg love alle sammen at det er noe helt utenom det vanlige. Jeg har sett oss spille live mot flere av topplagene før, men ingenting kommer i nærheten av den stemningen som var under kampen mot Sunderland. Har heller ikke opplevd maken til stemning noe annet sted gjennom mine 20+ kamper på balløya.

Jeg skjønner mer nå etter å ha vært der, men som sagt, jeg tror lite på de som sitter hjemme i Norge og preiker om hvor mye de hater Sunderland, hvorfor det er så deilig å slå de osv...Den rivaliseringen klarer man ikke å bygge opp, ei heller skape i Østerdalen, Tronheim, Kristiansand, Ålesund eller hvor man enn bor hen...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #1240 på: 07. Nov. 2010, 18:06 »

Fremdeles diggere å slå Sunderland? ;)

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1241 på: 07. Nov. 2010, 19:28 »

Fremdeles diggere å slå Sunderland? ;)

Ja faktisk. Er ikke i nærheten like i glesrus som jeg var etter Sunderlandkampen. Klart jeg er glad som F nå, men ingenting overgår å slå sunderland

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1242 på: 08. Nov. 2010, 00:40 »
Jeg vil ikke påstå at jeg har i nærheten det samme forholdet til Sunderland som geordiene, men jeg står likevel på min rett til å "hate" Sunderland som en rival og nabo. Og derfor står jeg også på det at å slå Sunderland er større enn å slå Arsenal.
Hvis man nå på død og liv skal rangere.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1243 på: 08. Nov. 2010, 01:00 »
Jeg er enig med Joakim, det å slå Sunderland er viktigere enn alle storlagene.
Dog skal det bli en god dag på jobb i morgen, SÅ sikker som en på jobben var på Arsenal-seier så blir det en veldig god dag på jobben i morgen vil jeg tro. :)

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1244 på: 08. Nov. 2010, 09:10 »
Henger meg på. Helt klart mye større å knuse mackems 5-1, enn å slå Arsenal 1-0.