20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]  (Lest 17441 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Newcastle - Villareal, 05.08 [friendly]
« Svar #60 på: 06. Aug. 2006, 11:33 »
hvis butt forsetter i samme stil trenger vi hvertfall ikke gravesen!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 06. Aug. 2006, 11:59 »
Godt å se Butt levere varene. Nå er jeg litt glad for at jeg ikke har slengt noe dritt om Butt her. Har Roeder troen på ham betyr det bare at Butt er Newcastle spiller for sessongen og en brikke i Roeders puslespill. Da må vi bare håpe han viser seg verdig. Og det andre hodestøtet igår var det virkelig klasse over. Kan kanskje se ut som om Butt vil konkurrere om en plass i start oppstillingen denne sessongen.

Ellers er det mange likhetstrekk til PSV kampen her etter rapportene og dømme. Forsvaret sliter nok engang, og ifølge Roeder er vi for dårlige den første omgangen. Det koster oss dyrt, og det kan vi rett og slett ikke tillate oss mot god motstand. det vil bli altfor tøft utover sessongen dersom vi stadig vekk skal måtte jage ledelser.

Lyspunkter:
Nok engang noterer Ameobi seg for ett mål. Det er bra. Kanskje han endelig skal slå til, etter å ha levd i skyggen av Shearer. Selveste Les antydet det, og han vet hva han snakker om.
I tillegg virker det igjen som Newcastle blir mye friskere når Milner og Butt kommer inn. Spørs om ikke førstnevnte nærmer seg muligheten til å spille en kamp fra start snart. Er Butt god nok er det heller ingen grunn til å holde ham på sidelinja.
Rapporter på hvordan Luque og Duff gjorde det igår? Synd ikke Luque fikk nok et mål....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 06. Aug. 2006, 12:05 »
Sitat fra: "aDDis"

Jo, og særlig hvis Faye går. Dersom Emre blir skadet (han slet litt ifjor) eller Parker må Butt inn og da kan vi ha bruk for nok en sentral midtbane. Vet at N'Zogbia kan vikariere der, men Gravesen er en spiller som kan løfte nivået i Newcastle hvis vi kan hente ham. Noe som ser ut til å være mulig. Derfor mener jeg vi trenger Gravesen. Tror han kan være perfekt som en deffensiv midtbane og som kriger. Tror v kunne hatt store glede av ham i en 4-5-1 med 2 litt deffensive, f.eks mot sterk motstand. Noe alâ det Frankrike stilte med i VM nå.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 06. Aug. 2006, 12:45 »
4-5-1 er jeg sterkt imot at vi prøver oss på. Spesielt med de angrepsspillerne vi har per i dag. Jeg mener Shola ikke passer som ensom spiss, og verken Emre, Luque, Milner, Duff eller N'Zogbia kan spille spiss. De kan kanskje spille sammen med Ameobi på topp, men heller ikke det er optimalt.

Med andre ord, vi må kvitte oss med minst halvparten av kantspillerne våre før det er et alternativ å spille 4-5-1, og de må erstattes med spisser som ALLTID er i boksen, og ingen andre plasser. Jeg mener verken Kuyt, Owen, Shearer eller noen andre realistiske alternativer kan sies å representere den kategorien. Ingen av de nevnte var/er spesielt gode som ensom spiss.

Jeg mener vi har alt å tape på å spille 4-5-1. For vi har ikke folk inne i boksen når innleggene kommer.

Gravesen kan sikkert være kjekk å ha, men jeg mener vi klarer oss uten, så lenge vi har Butt.
Butt, Parker, Emre, N'Zogbia, Pattison og Dyer er i mine øyne dekning god nok på sentral midtbane. Både Emre, Parker, Butt og kanskje Pattison kan ta ankerrollen for en kamp eller to. Og skulle krisen bli E N O R M, så har Lee Clark fremdeles spilletillatelse. Men jeg tror og håper at det ikke blir tilfelle. Jeg mener vi ikke trenger Gravesen så lenge vi har Butt. Vi har større bruk for nye og bedre forsvarsspillere. Først og fremst backer, men det spørs om ikke Campbell kunne gjort nytten likevel.

Så over til kampen i går. Det spørres om Luque og Duff.
Luque spilte 45 minutter som spisskollega med Ameobi. Luque trekker stadig ut til venstre, og har mye ballkontakt. Han søker å slå innlegg, og får det brukbart til. Men han har en del svake bommer også. Problemet er bare at Ameobi blir mutters alene inne i boksen. Jeg synes også Luque ødelegger delvis for Duff i første omgang. Duff havner lenger tilbake på banen, men han kombinerer glimrende med venstreback Babayaro. De to ser ut til å ha funnet tonen allerede. Hva er det egentlig med eks Chelsea spillere? Men jeg synes ikke Duff kommer helt til sin rett så lenge Luque spiller spiss.

I andre omgang spiller Luque spiss sammen med en annen vingkollega, Milner, som byttes inn for Shola ved pause. Det gjør Luque langt dårligere. Han kommer omtrent aldri til  målsjanser og er omtrent aldri inne i feltet. Naturligvis. Han trekker som vanlig ut for å prøve å skape sjanser for andre.
Milner herjer og jobber som han hadde Styggen sjøl i hælene. Han viser virkelig at han VIL spille for denne klubben, og han VIL virkelig gjøre det bra. Og det greier han til tusen! Fantastisk innsats, og fantastisk utførelse. flere meget gode innlegg. Men det er jo ikke en sjel i boksen, bortsett fra den ene gangen Duff dukker opp og den ene gangen Luque blir litt for sein.
Jeg vil fortsatt sette spørsmålstegn ved Luques hurtighet. Han er hurtighere enn i fjor, men det mangler fortsatt mye på Owen. Altfor mye.
Duff har flere gode raid, og kan kun stoppes med ulovlige midler. Han ser svært så uinteressert ut når han ikke har ball, men har han muligheten til å gjøre noe vettugt med ballen, så eksploderer han. Mangler mye på match fitness. Men 60 min sist og 76 min i går lover godt for meg. Han kommer.
Og han vil ha mye å bidra med.

Men det eneste vi kan være fornøyd med i går er Milner, Butt og Ameobi, i tillegg til resultatet. Uten Given hadde vi tapt med ørten mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
« Svar #64 på: 06. Aug. 2006, 13:30 »
Sitat fra: "chickenman"
Sitat fra: "aDDis"

Jo, og særlig hvis Faye går. Dersom Emre blir skadet (han slet litt ifjor) eller Parker må Butt inn og da kan vi ha bruk for nok en sentral midtbane. Vet at N'Zogbia kan vikariere der, men Gravesen er en spiller som kan løfte nivået i Newcastle hvis vi kan hente ham. Noe som ser ut til å være mulig. Derfor mener jeg vi trenger Gravesen. Tror han kan være perfekt som en deffensiv midtbane og som kriger. Tror v kunne hatt store glede av ham i en 4-5-1 med 2 litt deffensive, f.eks mot sterk motstand. Noe alâ det Frankrike stilte med i VM nå.

Butt kom og var uønsket. Spilte bra og beviste at han er god nok. Er ikke det bra nok?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 06. Aug. 2006, 15:10 »
Butt skal i utgangspunktet duge meget bra. Spørsmålstegnet siste halvdel av sesongen han sist var her, var hans motivasjon, for den så ikke ut til å være der. Nå kan det forhåpentligvis ha endret seg, og da kan han bli og kjempe om plassen på laget!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 06. Aug. 2006, 15:20 »
Så måla nå, glimrende saker, de dødballene. Solano veit vi jo alle at slår slike, men Milner har virkelig forbedra det som kanskje var hans største svakhet første sesong hos oss, innleggsfoten! Blir en hard kamp om den høyrevingplassen! :D
Forresten, slik jeg har forstått det, har Ramage vært betydelig bedre enn Baba på venstrebackplassen sålangt denne sesongen? Eller tar jeg feil her?
Kunne trodd at Butt var Alan Shearer. Det var urtypiske Alan Shearer-mål. Glimrende!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 06. Aug. 2006, 16:31 »
Channel Fives kommentatorer snakket om det samme sjøl. Nicky Butt som ellers ikke akkurat er kjent for å være noe fyrtårn, minte sterkt om Alan Shearer der han headet inn de to målene.
Han kom inn til buing, og ble en helt i løpet av tre fattige minutter. Han ble til og med BEJUBLET!

Så fort kan ting snu seg i fotball.

Vi trenger ikke Gravesen så lenge vi har Butt. Sannsynligheten anser jeg som stor for at vi IKKE får like store skadeproblemer i år som i fjor, og da skal det holde bra med bare Butt.
Jeg vil bli forskrekket dersom det skulle bli behov for Lee Clark denne sesongen.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 06. Aug. 2006, 20:30 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Butt skal i utgangspunktet duge meget bra. Spørsmålstegnet siste halvdel av sesongen han sist var her, var hans motivasjon, for den så ikke ut til å være der. Nå kan det forhåpentligvis ha endret seg, og da kan han bli og kjempe om plassen på laget!

Syns også det skal sies i Butt sitt forsvar at han ikke var den eneste spilleren som slet under manageren vi hadde å slite med da....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 06. Aug. 2006, 20:31 »
Headingene er fine ja, nesten som good old Shearer. Særlig det andre til Butt er bra!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 06. Aug. 2006, 20:52 »
Svar til Joakim:
Fyldig og bra referat.
- Ang Duff og Luque: er din konklusjon at de 2 blir for like til å ha på banen på likt?
- Gleder meg at Milner (nok en gang) er veldig frisk, kan han komme til å danke ut gode gamle Noby denne sessongen? Og kanskje kommer Milner bedre til sin rett som kantspiller, og ikke spiss?

Ang en eventuell 4-5-1.
Som en fan av offensiv fotball er det litt ironisk at jeg luftet denne ideen. Og det er alldeles ikke ment som en permanent løsning\formasjon for Newcastle United det jeg foreslo.
Men faktum er at skal vi ta poeng fra flere av topplagene, altså bli bedre mot de, så må vi nok bli mer gjerrige. Holde mere på ballen og demme bedre opp. Da mener jeg 4-5-1 kan være en mulig løsning. To deffensive, litt som Vieira og Makalele på Frankrike i sommer. En offensiv bak spissen og to vinger som må jobbe ræva av seg både opp og ned på banen. I en av de deffensive rollene kunne Gravesen blitt KONGE tror jeg. Tror han har det som skal til for virkelig å ta ut f.eks Rooney fra en kamp. Gravesen, Parker og Butt sentralt, men en av dem litt offensiv, betyr muskler. Å ha Emre og f.eks N'Zogbia å slenge inn som jokere mot slutten hadde heller ikke vært dumt.

Ellers er ikke Gravesen den type spiller vi trenger mest akkurat nå. Men det er en kvalitetsspiller, og han kan helt klart tilføre Newcastle noe, og er han tilgjengelig vil det være bare dumt å la en slik sjanse gå fra seg, med forbehold om at det ikke går utover andre mulige kjøp.
Jeg tror faktisk vi burde slått til med campbell og. Ikke den ideelle, men på free transfer og halve av lønnen han hadde i Arsenal (noe jeg leste et sted), så er han verdt det. Skal Newcastle nærme seg toppen igjen tror jeg vi må være villige til å gjøre sånne kjøp. Ikke de vi vi trenger mest, men de som kan tilføre laget noe og er tilgjengelige.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 06. Aug. 2006, 21:47 »
Når det gjelder Duff og Luque så kan vi vel godt konkludere med at jeg mener de to blir for like å ha på banen samtidig ja. Jeg er redd de skal gå i veien for hverandre. Det er selvfølgelig synd å måtte trekke en slik konklusjon, når jeg mer enn gjerne ser at Luque slår til som spiss og scorer mange mål. Men jeg er skeptisk til om det kommer til å skje, for han er ikke den spilleren som naturlig oppsøker scoringsposisjon. Han er en spiller som naturlig søker å få ballen på kant, etter det jeg klarer å se. Og det samme er jo Duff. Og med det en Duff som ikke er i kampform viser til tider, mener jeg han bør være et klart førstevalg på kant.

Milner ER kantspiller, og overhodet ikke spiss. Vi ser hvordan han søker utover, og søker å slå innlegg fra kant. Det er vel ikke det som er spissens hovedoppgave? Så Milner skal selvfølgelig være et alternativ og en konkurrent til Solano på høyrekanten. Det er veldig bra å ha en slik spiller i de kampene hvor Solano ikke egner seg. Som for eksempel mot Chelsea på Stamford Bridge.

Jeg er helt enig i at Gravesen er en spiller som helt klart tilbyr oss noe annet enn det vi har fra før, og han er en spiller som helt klart vil forsterke oss om han kommer. Men jeg mener vi skal spille 4-4-2, og da har vi ikke bruk for Gravesen så lenge Butt er her. Og grunnen til at vi skal spille 4-4-2 utdypet jeg i mitt forrige innlegg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 07. Aug. 2006, 02:33 »
Uenig hva Luque angår. Luque selv har jo sagt at han helst spiller spiss for oss, om noen husker tilbake fra da Souness enda var manager.
Men Luque vil nok da ha en friere rolle, og trenger selvsagt en utpreget spydspiss ved sin side. Dette tror jeg kan være fryktelig spennende!