20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: PREMIER LEAGUE 06/07  (Lest 5217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« på: 29. Juli 2006, 13:43 »
Bare starter en traad om hvor lagene ender opp paa tabellen i aar. ikke en prediction league greie

(hvis det finnes en saann her traad, saa slett den)

Jeg tror:
 1. Chelsea
 2. Manchester Utd
 3. Liverpool
 4. Arsenal
 5. Newcastle Utd
 6. Tottenham
 7. Manchester City
 8. Blackburn
 9. Charlton
10. Bolton
11. Middlesbrough
12. Fulham
13. Everton
14. Sheffield Utd
15. Wigan
16. Reading
17. Portsmouth
18. West Ham
19. Aston Villa
20. Watford

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #1 på: 29. Juli 2006, 14:38 »
Altså er det dette du tror kommer til å skje?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Re: PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #2 på: 29. Juli 2006, 16:11 »
1. Newcastle
 2. Chelsea
 3. Liverpool
 4. Manchester United
 5. Arsenal
 6. Tottenham
 7. Blackburn
 8. West Ham
 9. Aston Villa
10. Bolton
11. Middlesbrough
12. Manchester City
13. Everton
14. Charlton
15. Wigan
16. Reading
17. Sheffield United
18. Fulham
19. Watford
20. Portsmouth

Dette er ikke kødd engang!!! Jeg føler det på meg: Dette er vårt år!!!!!

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #3 på: 30. Juli 2006, 00:40 »
eneste jeg vet er at manu kommer til å suge max i år. de har jo ingen gode spillere igjen

André S

• Kaptein
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #4 på: 30. Juli 2006, 11:24 »
1. Chelsea
2. Man U
3. Liverpool
4. Arsenal
5. Newcastle
6. Tottenham
7. Bolton
8. Everton
9. West Ham
10. Man City
11. Boro
12. Pompey
13. Charlton
14. Wigan
15. Blackburn
16. Villa
17. Fulham
18. Reading
19. Sheff Utd
20. Watford

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #5 på: 30. Juli 2006, 11:35 »
1. Chelsea
2. Liverpool
3. Arsenal
4. Newcastle
5. Tottenham
6. Man U
7. Everton
8. Boro
9. Blackburn
10. Charlton
11. Aston Villa
12. West ham
13. Wigan
14. Bolton
15. Man City
16. Sheffield
17. Portsmouth
18. Fulham
19. Watford
20. Reading

Også rykker Leeds og Birmingham opp  :wink:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #6 på: 31. Juli 2006, 20:26 »
1.Chelsea
2.Arsenal
3.Liverpool
4.Man Utd
5.Newcastle!!!
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #7 på: 07. Aug. 2006, 14:37 »
Her er sånn en i VG tror det blir:

1. Chelsea
2. Manchester United
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Aston Villa
6. Manchester City
7. Blackburn
8. Newcastle
9. Tottenham
10. Everton
11. Reading
12. West Ham
13. Portsmouth
14. Middlesbrough
15. Charlton
16. Bolton
17. Watford
18. Wigan
19. Fulham
20. Sheffield United

Er aldeles ikke enig med ham, men hadde han byttet om Newcastle og Aston Villa og Tottenham og Man City så hadde jeg nok vært mindre uenig med ham
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #8 på: 07. Aug. 2006, 15:35 »
Nå må vi huske på at så lenge vi ikke har kjøpt inn andre enn Damien Duff vil ekspertene ha liten tro på oss. Skulle vi få inn Martins eller Kuyt, i tillegg til en eller to gode forsvarsspillere vil nok situasjonen endre seg betraktelig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #9 på: 07. Aug. 2006, 15:42 »
Jeg tar ofte feil på sånt, men prøver meg alikevel:

1. Chelsea
2. Arsenal
3. Manchester United
4. Liverpool
5. Newcastle United

6. Tottenham Hotspur
7. Bolton Wanderers
8. Blackburn Rovers
9. Charlton Athletic
10. Manchester City
11. Aston Villa
12. Wigan Athletic
13. West Ham United
14. Fulham
15. Middlesbrough
16. Everton
17. Reading
18. Portsmouth
19. Sheffield United
20. Watford

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #10 på: 07. Aug. 2006, 16:44 »
1. Chelsea
2. Man Utd
3. Arsenal
4. Liverpool
5. Newcastle
6. Tottenham
7. West ham
8. Blackburn
9. Aston Villa
10. Middelsbrough
11. Everton
12. Chartlon
13. Manchester City
14. Bolton
15. Portsmouth
16. Watford
17. Wigan
18. Fulham
19. Sheffield United
20.Reading

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #11 på: 07. Aug. 2006, 21:29 »
Premier League 2006/2007

Jeg går ut fra forskjellige faktorer. Lagdeler, ledelse, backupspillere og noen andre faktorer som blir mindre piroritert (tradisjon, økonomi, supportere, treningskamper osv).

1. Chelsea

Chelsea er et komplett lag i alle ledd. Reservelaget til Chelsea kunne på egenhånd sikret Champions League-plass. Det må vel si litt om hva førstelaget er i stand til å gjøre. Hvilken som helst idiot kunne ha ledet Chelsea til seriegullet, og når Mourinho er manager er det ingen tvil. Skal et mirakel til for at ikke Chelsea vinner i år også. Og om de ikke ligger på førsteplass til jul, er det bare å kjøpe opp noen nye stjerner.

2. Arsenal

Arsenal var en enorm skuffelse i sesongen som var. Pattrick Vieira hadde forlatt klubben, og de spilte elendig i store deler av sesongen. Men de kom tilbake og berget i det minste en fjerdeplass, noe som ikke er nok for en klubb med så store ambisjoner som Arsenal.
Vi har sett de siste månedene at Jens Lehman har funnet formen. Den tyske landslagskeeperen viste gode takter i både VM og for Arsenal. Helt klart en av verdens beste keepere. Problemet ligger i forsvarsrekken. Ashley Cole er på vei bort, som om ikke Arsenal hadde nok problemer i den bakre rekken fra før. Jovisst, det er ikke et direkte dårlig forsvar, men ikke godt nok om de skal prøve å overgå Chelsea.
Midtbanen ser relativt sterk ut. Mange unge og talentfulle spillere. Rosicky, Hleb og Fabregas, for å nevne noen av disse. Angrepet er det også lite å si på. Henry kan gjøre alle verdens angrepspar dødelige på egenhånd. Mest sannsynlig kommer Arsenal til å hevne fjorsesongen, men det blir nok "bare" en andreplass, noe som ikke er så verst.

3. Liverpool

Liverpool er veldig optmistiske for tiden med tanke på den kommende sesongen. De mener at de er sterke nok til å vippe Chelsea av førsteplassen, men det tror jeg ikke de klarer. De har et godt lag alt i alt, men har enda ikke funnet noen superspisser. Gerrard har falt litt på formen, men det er vel bare et tidspørsmål før han er igang med storspillet sitt igjen. Liverpool har en god keeper, et godt forsvar og en sterk midtbane. Angrepet vil sikkert snart bli forbedret det også. Liverpool har forresten vært et veldig godt lag de siste to-tre månedene, som går uredde til verks i alle kamper. En tredjeplass blir det.

4. Newcastle

I fjor ble endelig Souness sparket, og Roeder har allerede vunnet Newcastlefansens hjerter. Han vil så gjerne også vinne Premier League, men det kan Newcastle bare drømme om. Newcastle faller av gullkampen tidlig i sesongen, men klarer seg forholdsvis bra.
Shay Given er en utrolig god keeper, men må jobbe under "dårlige forhold". Forsvaret foran han er nemlig ikke spesielt godt, men vil garantert bli forbedret litt ved noen nye spillerkjøp.
Midtbanen ligger på et særdeles høyt nivå. Scott Parker som midtbaneanker, og Gravesen er på vei inn. Så har vi andre spillere som Solano, N`Zogbia, Emre og Damien Duff. Sterkt!
Angrepet er kanskje det leddet folk anser som Newcastles store problem for tiden, men det er jeg slettes ikke enig i. Newcastle scorer mål i bøttevis, takket være den gode midtbanen, men Luque og Ameobi har faktisk funnet scoringsformen. Dessuten skal nye spisser kjøpes inn, så de to karene blir nok bare backupen.

Newcastle er Englands tredje beste lag etter at Roeder overtok, men de klarer nok bare fjerdeplassen, mange poeng under Liverpool, og få poeng over Manutd.

5. Manchester United

Manchester United fikk andreplassen ifjor, men i år glipper de nok taket. Sir Alex Ferguson har til vane å miste besinnelsen, og klubbens store goalgetter Ruud Van Nistelrooy forlot klubben av den grunn. Lagmoralen ser ikke helt harmonisk ut den heller. Wayne Rooney og Christiano Ronaldo er i tottene på hverandre, og sistnevntes opphold i Manutd er nok snart historie. Så må vi ikke glemme noen andre episoder, blant annet hærverk på Park Ji Sungs bil, utført av hans lagkamerater. Manutd har ikke helt funnet arvtakeren til Roy Keane heller. Midtbanen ser altfor svak ut, og flere er stadig på vei ut. Carrick ble kjøpt opp, men ble fort ute med skade, og mister trolig sesongstarten. Dessuten må det litt mer til for å forbedre Manchester Uniteds midtbane.
Fansen er også ufornøyde etter Glazers oppkjøp av klubben. Hvem er egentlig ikke misfornøyde i Manutd for tiden? Det lukter "katastrofe" lang vei for Manchester United, og å spå en femteplass er ikke å overdrive.

6. Tottenham

Tottenham klarte femteplassen forrige sesong, og fansen var fornøyde med det, til tross for at spill i Champions League røyk mot slutten. Carrick var klubbens største grunn til suksess da, men nå er han borte. Paul Robinson er en grei keeper, men ikke best i ligaen akkurat. Men Tottenham mistet grepet fullstendig på slutten av forrige sesong, og hadde sesongen vart lenger hadde sikkert Tottenham falt lenger ned.
Men nå er de i hvert fall på vei tilbake, men det blir nok bare 6.plass denne gangen. De har uansett, som de andre lagene også over dem her, gode sjanser på cupene.

7. Manchester City

Manchester City klarte seg greit nok i fjor, men pilen peker bare oppover. Har en del gode spillerkjøp på samvittigheten, og laget er styrket betydeligere. Aston Villa, Blackburn, Everton og flere med vil nok ligge klistret i ryggen på City, men syvendeplassen går til slutt til den klubben som har gjort størst framskritt i det siste.

Nedrykkene går til...

Watford, Sheffield United og Portsmouth.

plebbster

• Gjest
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #12 på: 07. Aug. 2006, 21:31 »
Du har tidligere skrevet at " dette er vårt år " , Olav. Hvorfor har du skifta mening?
Synes det er søtt med den optimismen, jeg.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #13 på: 07. Aug. 2006, 21:36 »
Jeg er litt mer realistisk i dag. Førsteplassen er litt drøyt når jeg tenker meg nøyere om.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
PREMIER LEAGUE 06/07
« Svar #14 på: 24. Aug. 2006, 11:37 »
Liker at Chelsea sliter noe jeg følte de gjorde i sesongoppkjøringen og.
Lag                             S      Mål   Poeng
Manchester U.                 2          8 - 1   6
Portsmouth                  2   3 - 0   4
West Ham                  2   4 - 2   4
Bolton                              2       3 - 1  4
Aston Villa                     2      3 - 1  4
Everton                             2      3 -2   4
Chelsea                            2   4 - 2   3
Newcastle                    1   2 - 1   3
Middlesbrough                 2        4 - 4   3
Reading                     2   4 - 4   3
Tottenham                  2   2 - 2   3
Arsenal                            1      1 - 1   1
Liverpool                    1       1 - 1   1
Watford                           2   2 - 3   1
Sheffield United         2    1 - 3   1
Blackburn                  2   1 - 4   1
Manchester City               2   0 - 3   1
Fulham                          2   2 - 6   1
Wigan                          1   1 - 2   0
Charlton                  2   1 - 6   0

Med en ny seier til helgen så begynner dette å ligne en veldig bra sesongstart for oss. Der Chelsea, Liverpool, Spurs og Arsenal har gitt fra seg poeng i starten! La oss håpe det fortsetter slik. Har troen på at Roeder faktisk er den rette mannen til å lede oss til silverware!