20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NUSSC - Ny Leder!  (Lest 28933 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Sv: NUSSC - Ny Leder!
« Svar #90 på: 16. Mai 2007, 11:04 »
For de som har lest tråden

Jada=Noreng  8)

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #91 på: 16. Mai 2007, 11:09 »
Åhh nå var du kul Noreng. Herregud Noreng for en liten drittunge du må være, skulle likt å vist hvor gammel du er. Helt greit at du kommer til NUSSC forumet, men bør du i det minste være litt seriøs.

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #92 på: 16. Mai 2007, 11:21 »
For de som har lest tråden

Jada=Noreng  8)

Var ikke så vanskelig å forstå. :)

Noreng

• Gjest
« Svar #93 på: 16. Mai 2007, 11:47 »
Åhh nå var du kul Noreng. Herregud Noreng for en liten drittunge du må være, skulle likt å vist hvor gammel du er. Helt greit at du kommer til NUSSC forumet, men bør du i det minste være litt seriøs.

Hvorfor var jeg kul nå ?
Var jeg så jævlig useriøs på NUSSC forumet? Jeg synes ikke det?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 16. Mai 2007, 11:58 »
Kun én "supporterklubb"?
Jeg er kritisk til de på NUSSCs forum som mener at NUSSC er den eneste supporterklubben for Newcastle United i Norge. Greit nok at de står registrert som dette i supporterunionen, men det er vel ikke kriteriene til å være en supporterklubb, er det vel?

Newutd.no som "supporterklubb"
Personlig syns jeg newutd.no burde vært oppført som norges svar på the toon army. Mye ryddigere sider, bedre forum og flere brukere. Spesielt det siste bør veie tungt i en slik debatt. Det at NUSSC kan tilby drakter, dvder o.l til medlemmene, samt et lusent blad i ny og ne, syns jeg ikke er vitalt i denne sammenhengen. Dvdene er billigere å bestille selv, det samme gjelder snart drakta. På unisport selges denne for 550 NOK i dag, og erfaringsmessig vil prisen synke med tiden.

En nymotens supporterklubb
Å sende ut et medlemsblad med en måneds gamle nyheter ser jeg på som unødvendig. Jeg mener at en nymotens supporterklubb bør kunne tilby disse "fasilitetene" til medlemmene, i prioritert rekkefølge:

1. Et godt forum Her kan supporterne bli kjent med hverandre, de kan avtale møtepunkter, treff og konkurranser.
2. Gode nettsider Gode, oppdaterte artikler og kampreferater.
3. Turer Sjarmen med supporterklubber er ofte arrangerte turer. Dette syns jeg ikke bør forsvinne, og kan lett ordnes via en nettløsning.
4. Billetter til kamper

Jeg ser egentlig ikke noen positive sider ved å ha et medlemsblad. Det er dyrt og dårlig, samt mye jobb for de som lager det.

Til slutt vil jeg bare si at jeg ser veldig mye positivt i konkurransen mellom newutd.no og NUSSC (selv om newutd.no på flere måter har vunnet), men på lang sikt håper jeg på en sammenslåing, da uten en leder som er valgt av Tomas Berg/Christian Weiseth, slik det er i NUSSC nå.

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #95 på: 16. Mai 2007, 12:37 »
Hva gjør dette forumet så bra i forhold til nufc.no sitt forum?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 16. Mai 2007, 12:49 »
Hva gjør dette forumet så bra i forhold til nufc.no sitt forum?

1. Design- og funksjonsmessig er det mange mil bedre enn NUSSCs forum.
2. Flere aktive debattanter.

Og jeg tror at siden det finnes flere aktive her inne, finnes det også flere gode skribenter her inne.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #97 på: 16. Mai 2007, 12:54 »
Nå gjenstår det å se om den nye lederen takler kritikk like dårlig som sine forgjengere. Men de to foregående lederne var svært dårlig på akkurat dette.
Først må det vel være grunn til å kritisere, før man skal kritisere- eller huh?
Å kritisere henne bare for å overta etter to ekstremt tvilsomme ledere er vel ikke grunn nok. Hva med å kritisere den nye LO lederen i samme slengen, siden han overtok etter den største diktatoren av alle i moderne tid..

At valg prossessen ikke har vært mer åpen er jo ikke HENNES feil. Det er de tidligere lederne som har stått for det. Når nå NUSSC skal drives som FLI (forening) er det veldig mange regler som må følges. Det gjelder bl.annet årsmøter ol hvor medlemmene har stemmerett i de saker som kommer opp på årsmøtet. Ellers er det vel (uten at jeg vet det sikkert) krav om et styre, regnskap skal godkjennes av årsmøtet ol. Så nå tar klubben noen vesentlige vendinger hvor det blir mer åpenhet rundt driften. Det må da være positivt?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #98 på: 16. Mai 2007, 12:55 »
Syntes forumet her er ti tusen ganger bedre.

Syntes at det virker som at folk har litt mer peiling på fotball generelt enn på newcastle.no. Og nyhetene er jo 10000000 ganger bedre.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #99 på: 16. Mai 2007, 12:56 »
Jeg er også litt enig med ScandinavianMagpies her.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #100 på: 16. Mai 2007, 13:11 »
Syntes forumet her er ti tusen ganger bedre.

Syntes at det virker som at folk har litt mer peiling på fotball generelt enn på newcastle.no. Og nyhetene er jo 10000000 ganger bedre.
Jeg synes det burde ryddes litt i forumet her. alt for mye gamle tråder som ikke har relevanse lenger. Design messig er det mye bedre ja. Ikke allverdens med "nyheter" på newutd.no - som mange gneldrer om her inne så bruker jo de fleste internett til å kjøpe drakter, DVDer ol- De samme bruker nok også internett til å lese nyheter der de kommer FØRST eller hva. Er engelsk kunnskapen dårlig kan det selvfølgelig være bra å ha en norsk "nyhetskanal" med bedre peiling enn VG og Dassbladet. Der synes jeg også at newutd er bedre. Flere skribenter som har tilgang til å legge inn nyheter er nok et vesentlig poeng i denne sammenheng vil jeg tro.. det igjen peker tilbake på de som satt i førersetet tidligere. Var et forsøk fra de som skriver nyheter der om å få endret layout på siden, men mr.Berg nektet- at Lene allerede har flere innlegg på forumet enn Mr.Berg hadde i hele sin tid forteller meg at hun ønsker å være en aktiv leder som vises utad. Det er bra også det. Weiseth var så "rævkjørt" at han turte ikke møte på sine egne "tilstelninger" (skjønner det godt for han hadde neppe gått ut fra lokalene av egen maskin..). Vil ikke overraske meg om dere får en anledning eller 2 til å spandere en pint på frk.Jensen i løpet av den kommende sesongen.. Ser frem til lysere tider i allefall!

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #101 på: 16. Mai 2007, 13:15 »
1. Design- og funksjonsmessig er det mange mil bedre enn NUSSCs forum.
2. Flere aktive debattanter.

Ikke 100% enig i i de punktene.

1. Design- og funkssmessig er dette forumet dårligere. Det enkle er ofte det beste. Det veldig mye info om alt mulig unyttig over alt, og trådene oversvømmes av dette. Trådene drukner i info. Mange totalt unødvendige tråder. Brukerne og mod er tydligvis ikke flink nok til å bruke eksisterende tråder. Det gjør at det finnes 5 tråder om Roeder og allerede 3 om Sam Allardyce.

2. Mulig det er flere kunnskapsrike toppdebatanter her. Antall brukere har lite å si for kvaliteten på forumet. Mange brukere kan ha negativ effekt på forumet, men er ikke for mange på noen av stedene pr dags dato.
         Det faktum at nesten alle har jalla-brukernavn gjør at "løkene" er inne får boltre seg mer enn i et forum der alle bruker det ordentlige navn. Det fører til mange totalt unødvendige og dårlige innlegg, som går utover de bra. Det er lett å skrive masse piss om man foreksempel kaller seg "jada" eller noe i den duren... :) Antall bruker med innlegg over 100 er 70 på nufc.no og 90 her.

Mistenker at du anser kvaliteten som milevis bedre fordi du er vandt til dette forumet, men på punkt 1, så tar du nok feil. I bestefall overdriver kraftig

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 16. Mai 2007, 13:41 »
1. Design- og funkssmessig er dette forumet dårligere. Det enkle er ofte det beste. Det veldig mye info om alt mulig unyttig over alt, og trådene oversvømmes av dette. Trådene drukner i info. Mange totalt unødvendige tråder. Brukerne og mod er tydligvis ikke flink nok til å bruke eksisterende tråder. Det gjør at det finnes 5 tråder om Roeder og allerede 3 om Sam Allardyce.

Mistenker at du anser kvaliteten som milevis bedre fordi du er vandt til dette forumet, men på punkt 1, så tar du nok feil. I bestefall overdriver kraftig

Helt uenig. Grunnen til at vi lager flere tråder er nettopp på grunn av at det blir mer ryddig. Hvis man skulle prioritert å ha færrest mulig tråder, kunne vi diskutert alt om overganger på en tråd som vi f.eks kalte for "transfers". Da mener jeg det blir helt umulig å diskutere småsaker inne i slike store tråder.

Hva er problemet med at det er mange tråder? Trådene forsvinner jo bakover i systemet etterhvert, og jeg ser ingen som helst grunn til å fjerne disse. Kan faktisk være morsomt å lese seg litt bakover i ny og ne.

Hvorfor kan ikke jeg mene at dette forumet er hundre ganger bedre enn deres, når du så bombastisk kan fastslå at det faktisk ikke er det? Er det du som er sensoren her?

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #103 på: 16. Mai 2007, 13:49 »
Helt uenig. Grunnen til at vi lager flere tråder er nettopp på grunn av at det blir mer ryddig. Hvis man skulle prioritert å ha færrest mulig tråder, kunne vi diskutert alt om overganger på en tråd som vi f.eks kalte for "transfers". Da mener jeg det blir helt umulig å diskutere småsaker inne i slike store tråder.

Hva er problemet med at det er mange tråder? Trådene forsvinner jo bakover i systemet etterhvert, og jeg ser ingen som helst grunn til å fjerne disse. Kan faktisk være morsomt å lese seg litt bakover i ny og ne.

Hvorfor kan ikke jeg mene at dette forumet er hundre ganger bedre enn deres, når du så bombastisk kan fastslå at det faktisk ikke er det? Er det du som er sensoren her?

Greit. Da har vi forskjellige preferanser om antall tråder.

Er ikke sensor. Jeg presenterer min egen mening akkurat som deg. Jeg mener du tar feil eller overdriver når du sier at forumet er milevis bedre. Ser ikke helt problemet med den kommentaren. Er i tilfelle du som oppfører deg som en bedreviter og sensor ved å være bombesikker på at dette forumet er bedre! Jeg har iallefall et slinkringsmon fra dårligere til minimalt bedre ved å si at du i bestefall overdriver kraftig.

Noreng

• Gjest
« Svar #104 på: 16. Mai 2007, 13:51 »
Litt kjeit med 3 tråder med 10000 innlegg sånn som på NUSSC. Mye bedre med mange. Selv om de omhandler samme personen, trenger de ikke være samme tema:

F.eks: Hvem velger Big Sam som ny kaptein
Hvem blomstrer under Big Sam

Hvorfor ikke lage slike tråder istede for å presse alt inni en tråd?