20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: NUSSC - Ny Leder!  (Lest 29166 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: NUSSC - Ny Leder!
« Svar #45 på: 13. Mai 2007, 14:27 »
Kanskje dårlig forumelert. Men du var med på å starte denne siden hovedsaklig som en protest mot Weiseth. Men hva vil du/dere gjøre når han er ute av bildet!? Noe som tyder på skjer 1. august i år!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #46 på: 13. Mai 2007, 14:34 »
Kanskje dårlig forumelert. Men du var med på å starte denne siden hovedsaklig som en protest mot Weiseth. Men hva vil du/dere gjøre når han er ute av bildet!? Noe som tyder på skjer 1. august i år!

At NewUtd.no (.com) ble en realitet skyldes først og fremst misnøyen med NUSSC. Det har du helt rett i. Målet vårt var, og er fortsatt, å gi den norske Newcastle-fansen et verdig tilbud på nett. Det føler jeg at vi til de grader har klart.

Vi er nå den desidert mest populære Newcastle-siden i hele Skandinavia. Nærmere 2000 unike besøkende tar turen innom siden hver dag, og forumet har blitt utrolig populært. Vi tilbyr et produkt som brukerne våre er fornøyde med, noe som er svært hyggelig.

Derfor blir det helt feil om vi skal legge nettstedet på hylla bare fordi NUSSC tilsynelatende går lysere tider i møte. Vi skal fortsette å bygge på det vi har nå og forhåpentligvis bli enda bedre i fremtiden. Konkurranse er bare sunt.

Når det er sagt så er jeg ikke lunken til et samarbeid, men det forutsetter en god del ting. Det er ikke bare til å slå sammen sidene uten videre. Mye må diskuteres og planlegges.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #47 på: 13. Mai 2007, 15:23 »
Konkurransen har vært meget sunt, for ting har skjedd i NUSSC siden dere kom. I mellomtiden har mange nufc-fans fått et meget godt alternativ i newutd. Men etterhvert som NUSSC (forhåpentligvis) kommer seg på beina, så vil konkurransen vært skadene. Håper at at newutd.no og nufc.no i løpet av ett år blir ett felles sted for alle norske nufc-fans.

(forutsetter at nussc greier seg bra de neste månedene)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 13. Mai 2007, 15:37 »
Konkurransen har vært meget sunt, for ting har skjedd i NUSSC siden dere kom. I mellomtiden har mange nufc-fans fått et meget godt alternativ i newutd. Men etterhvert som NUSSC (forhåpentligvis) kommer seg på beina, så vil konkurransen vært skadene. Håper at at newutd.no og nufc.no i løpet av ett år blir ett felles sted for alle norske nufc-fans.

Syns det virker som om nufc.no trenger dette samarbeidet mye mer enn newutd. Det er jo helt stille på Nussc sidene...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 13. Mai 2007, 15:45 »

Skadende? åssen da?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #50 på: 13. Mai 2007, 16:01 »
Synes ikke vi trenger flere Statoil-hydro i Norge. Viktig med litt konkuranse spør du meg. Spør du meg så ser jeg ikke helt hva man får for pengene på NUSSC som gjør det verdt å betale en medlemsavgift! Sier bare en ting Newcastle World!

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #51 på: 13. Mai 2007, 16:05 »
Newutd trenger stregt tatt ingenting, fordi de bare er en nettside og et forum. Mens NUSSC er en supporterklubb. Skal supporterklubben drives godt trenger den medlemmer og inntekter. NUSSC har mer potensiale enn denne "supporterklubben" uansett, så derfor bør de slåes sammen til slutt. Det er ikke veldig mange supportere i Norge og de bør samles under en kappe.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 13. Mai 2007, 16:16 »
Newutd trenger stregt tatt ingenting, fordi de bare er en nettside og et forum. Mens NUSSC er en supporterklubb. Skal supporterklubben drives godt trenger den medlemmer og inntekter. NUSSC har mer potensiale enn denne "supporterklubben" uansett, så derfor bør de slåes sammen til slutt. Det er ikke veldig mange supportere i Norge og de bør samles under en kappe.

Men trenger man denne supporterklubben da?
Alt ein får er eit medlemsblad i ny og med med ting som skjedde for ein måned sidan. Skrevet av diverse medlemmer av klubben. Internett er såpass utbreidd nå at tror ikkje det er så mange som trenger eit slikt blad for og oppdatere seg.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Petter Sunde

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #53 på: 13. Mai 2007, 16:29 »
Bladet kan da utvikle seg da. Den nye lederen har bodd et år i Newcastle og har kanskje kontakter som gjør at flere artiklene kan blir mer interessante i framtiden, istede for slik det er idag, som du sier. Men for at en klubb skal kunne utvikle seg, er man avhenig av at medlemstallet også øker. Ser vi på "united supporten" som er et meg bra blad. Så er det i son 27. årgang og har mange mye stoff som ikke finnes på nettet.

Man Utd har riktig nok over 30 000 medlemmer nå med de har vært en liten klubb en gang i tiden de også.

1982 - 220
1988 - 1091
1992 - 4325
1995 - 11317
1997 - 22200
1999 - 34200
2002 - 23050
2006 - 30510

Skal klubben utvikle seg må den vokse. Det holder ikke bare at en illskjel kommer inn å gjør en god jobb for de som allerede er medlemmer

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #54 på: 13. Mai 2007, 16:42 »
Benson har et godt poeng.

Man kunne like gjerne lagt ned NUSSC og gjort denne siden til den offisielle supporterklubben. Nå som internett har ekspandert og snart finnes i ethvert hjem, ser jeg rett og slett ikke behovet for et medlemsblad, selv om noen alltid vil synes det er greit å få et slikt blad i postkassa. Jeg har selv en kompis som er medlem av United Supporteren, og selv om det finnes noen bra artikler i det bladet, består mesteparten av ting det går an å finne på nett 3-4 uker før bladet kommer i postkassa. Disse artiklene kan man jo bare poste på nettsidene uansett.

Etter min mening bør en supporterklubb bestå av:

- Et forum hvor medlemmene kan møtes for å diskutere klubben i sitt hjerte
- En oppdatert nettside med nyheter og annen informasjon
- Tilbud om pakkereiser og supporterutstyr

Dette er hovedingrediensene, i hvert fall. Trenger man egentlig noe mer? Per dags dato har NewUtd.no de to førstnevnte, mens vi kunne vært bedre på dette med å gi tips om reisemuligheter og hvor man kan finne billig supporterutstyr. Det er i mine øyne bare tull å distribuere turer selv når det er såpass lett å klare det på egenhånd. I tillegg er det mye billigere. Man kunne heller vært behjelpelig med å veilede medlemmene, skrevet guider og lignende.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 13. Mai 2007, 17:05 »
Dette er hovedingrediensene, i hvert fall. Trenger man egentlig noe mer?

Nei!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #56 på: 13. Mai 2007, 18:39 »
Etter min mening bør en supporterklubb bestå av:

- Et forum hvor medlemmene kan møtes for å diskutere klubben i sitt hjerte
- En oppdatert nettside med nyheter og annen informasjon
- Tilbud om pakkereiser og supporterutstyr

Dette er hovedingrediensene, i hvert fall. Trenger man egentlig noe mer? Per dags dato har NewUtd.no de to førstnevnte, mens vi kunne vært bedre på dette med å gi tips om reisemuligheter og hvor man kan finne billig supporterutstyr. Det er i mine øyne bare tull å distribuere turer selv når det er såpass lett å klare det på egenhånd. I tillegg er det mye billigere. Man kunne heller vært behjelpelig med å veilede medlemmene, skrevet guider og lignende.

Jeg synes det er viktig å prøve å få til gruppereiser til kampene, da halve vitsen er å nyte kampen sammen med medsupportere. Ikke alle er så frampå at de kommer i kontakt med folk på eget initiativ, og da er en gruppereise et godt tiltak. For de av dere som har kjenninger i Newcastle er nok denne servicen unødvendig, men det får så være.

Hvis dere i newutd skal utvide til å omfatte alt det du nevner i innlegget ditt, så er det vel og bra. Tror likevel at dere da vil måtte ta betalt for tiden dere bruker på dette. Det ville iallefall jeg gjort. Det har ikke noe med gjerrighet å gjøre, men å kunne forsvare å bruke så mye tid på det.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #57 på: 13. Mai 2007, 19:00 »
Hvis du reiser på St James Park møter du sånn ca 50 000 medsupportere. Det er ikke så hakkande gæli det?

Det eneste man i tillegg kunne trenge, Nordin, er supportertreff i Norge. Men dette er noe medlemmer selv kan avtale og organisere egentlig. Man trenger bare noen som tar initiativ.

Jeg ser heller ikke hvorfor Newutd.no skal forandre seg eller legge seg inn under NUSSC bare fordi NUSSC tilsynelatende kanskje kan bli seriøst. Newutd.no har kommet for å bli.

Om det skulle vise seg å være gode krefter i sving hos NUSSC, noe jeg inderlig håper på, kan de jo få lov til å samarbeide med oss. Vi har en god webside med dyktige skribenter (de har kanskje også noen) og et godt forum med mange brukere. Jeg ser det som lite hensiktsmessig at man skal gå tilbake å bruke newcastle.no som side. Den er jo direkte amatørmessig.

Tanken om et samarbeid kan sikkert være interessant fordi det forener en allerede altfor liten gruppe. Men denne tankeprosessen bør egentlig ikke starte før NUSSC har vist at de kan drive på redelig måte.
Toon, Toon,
Black and white army

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 13. Mai 2007, 19:27 »
Enig med bjørni og Nordin. NUSSC har pr. dags dato absolutt ingenting å tilby. Det eneste man kan oppnå er å kaste pengene ut gjennom vinduet.

Jeg ser ikke bortifra at jeg en dag kan melde meg inn i NUSSC igjen, men da skal det store endringer til. Grunnen til at jeg er mest aktiv på dette forumet er at det er mye, mye bedre enn NUSSC sitt... I tillegg er jeg ikke akkurat veldig imponert over hvordan NUSSC har opptrått de siste årene...
« Siste redigering: 13. Mai 2007, 19:41 av André S »

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 13. Mai 2007, 21:20 »
Jeg er medlem av NUSSC og jeg er alt annet enn imponert. Det usle medlemsbladet som kommer toppen 5 ganger i året er heller ikke noe å ringe hjem om. Som det har blitt nevnt her, er det bare 2 måneder gammelt stoff som er å lese, og det som er å lese er vel omlag 40 sider, hvorav 10 er bilder av Pavel Srnicek m.flere. Nei, har aldri vært imponert over NUSSC, og har heller aldri benyttet meg av noen av deres supportereffekter og tilbud.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg