20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Elliott på vei bort??  (Lest 4277 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thommazz

• Supersub
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« på: 23. Juli 2006, 16:21 »
Robbie Elliott kan være på vei til Leeds United gratis. Han er på prøvespill i Leeds for tiden. Og i går spilte han en god kamp for de hvite da de tapte 2-1 i en treningskamp.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~870793,00.html

Kan han være på vei bort fra Magpies?
Hadde ikke gjort noe for meg. Men ny venstre back må vi ha.  

Noen som vil beholde han og gi han ny kontrakt?
homas- NUFC og FC LYN OSLO for alltid

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #1 på: 23. Juli 2006, 16:29 »
nei huff bli kvitt han fortest mulig.bare en avdanka fjomp. bedre og bli kvitt han kjøpe en ny back, og heller la baba være backup. akkurat som nicky butt og

hva skal vi med faye, butt og parker ? vi har også emre, zogbia og dyer!?
lt;3 Newcastle <3

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #2 på: 23. Juli 2006, 16:37 »
Takk Elliott for alt han har gjort for klubben, og la Leeds få ham. Også kjøper vi inn en ny venstreback.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #3 på: 23. Juli 2006, 16:39 »
Se her

hva med sorin? vet ikke hvor gammel han er da men, ihvertfall en god back for den prisen!

[Edit av mod: Laget kortere link.]
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #4 på: 23. Juli 2006, 18:51 »
Sorin er et bra emne. Alltid likt ham.
Ny venstreback bør vi ha uansett. Selv syns jeg faktis Ramage er en bedre backup for venstrebacken enn Elliott uansett, for Elliott spilte okei som stopper forrige sesong, men horribelt som back. Han har rett og slett ikke farten til å takle det å spille venstreback i PL. Når det er sagt, Ramage er egentlig stopper, han, så vi bør ha ny venstreback. Dessuten er Babayaro fra før av lagets svakeste ledd, og vi bør ha en bedre venstreback som førstevalg enn Baba.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #5 på: 23. Juli 2006, 23:20 »
Fikk en liten tanke når jeg så at Elliott muligens tar turen videre. Det kan jo vel tyde på at han har fått beskjed om at her skal det hentes inn nye spillere, på din posisjon. Så om du har lyst til å finne den ny klubb, er det fritt fram......:)

Hmmm...bare spekulerer å drømmer ;)
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #6 på: 23. Juli 2006, 23:46 »
Sitat fra: "David 7"
Fikk en liten tanke når jeg så at Elliott muligens tar turen videre. Det kan jo vel tyde på at han har fått beskjed om at her skal det hentes inn nye spillere, på din posisjon. Så om du har lyst til å finne den ny klubb, er det fritt fram......:)

Hmmm...bare spekulerer å drømmer ;)

Kan jo selvfølgelig håpe.

Om Elliott forsvinner er vel det til å leve med. Ifjor var han bedre som midtstopper enn som back. Tror faktisk jeg heller vil se Duff gå ned å vikariere som back i stedet for at Elliott skulle måtte spille. Duff har vel spilt delvis back på Chelsea også? Ikke det han primært skal være sikkert, men det hindrer ham ikke nødvendigvis i å få brukt sin offensive styrke alikevel
Eneste grunnen til å beholde Elliott er vel isåfall at han er en lokal og alltid vil være en ekte geordie. Men det er vel strengt tatt et litt tynt grunnlag for å beholde en spiller som Elliott og i hans alder.
Som andre sa før meg her: takker for det han har gjort for oss, og vil han søke lykken andre steder ønsker jeg ham lykke til videre!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #7 på: 24. Juli 2006, 00:10 »
Sitat fra: "Doffi"
Se her

hva med sorin? vet ikke hvor gammel han er da men, ihvertfall en god back for den prisen!

[Edit av mod: Laget kortere link.]

Sorin fylte 30 nå i år. Alikevel er ikke dette noen veldig skremmende alder. Han har minst 3 gode sessonger foran seg, og sannsynligvis flere også. En meget god og beveglig back som ikke er redd for å vere med fremover, og i tillegg arbeider han nesten non stop hele tiden.
Ikke noe dumt forslag. Hadde vi klart å hente Sorin til Newcastle hadde vi iallfall stilt bedre på venstreback enn f.eks ManU. I VM nå ble jo Heinze flyttet inn som stopper og Sorin beholdt venstreback plassen. Tror også Sorin kan bli en minst like bra back som Bridge hvis vi hadde kjøpt ham. Riktignok forutsatt at den langhårete Argentingeren ikke ville få verdens største problemer med å vende seg til Premier League.

Den prisen er slett ikke skremmende for en spiller som Sorin, og er han til salgs syns jeg Newcastle burde prøve. En venstreback trenger vi virkelig, og dette er en som er god nok til å løfte laget betraktelig, scorer også poeng for mye rutine og i tillegg er han heller ikke altfor dyr. Om han skulle visse seg å bli en flopp vil det aldri bli noe problem å få solgt ham igjen heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #8 på: 24. Juli 2006, 01:20 »
Jeg tror nok dessverre ikke at Roeder er interessert i Sorin, på grunn av alder og at han ikke har noen erfaring fra PL, dessverre.
Men Elliott fikk tilbud om ny kontrakt, bare så der er klart, i likhet med Chopra. Men han valgte også å søke lykken en annen plass, antakeligvis for å spille regelmessig fotball.
Uansett, dette betyr at vi har Baba og Carr på hver sin side, og kun Ramage som backup på begge plassene. Det ideelle hadde vært om vi kjøpt Jankulovski og henta Trabelsi, for eksempel, og dermed hadd to billige backer som antakeligvis hadde gått rett inn på laget på hver side. Så kunne Ramage konsentrert seg om å være stopperbackup. Men det er kanskje vel mye å spørre om, men et minimumskrav må være en back, og da helst venstreback. Baba bør ikke være annet enn backup, så får Carr og Ramage ta seg av høyresiden. Enkelte har sett seg fryktelig blind på Ramages triste kamp mot Scum, og dermed avskrevet han totalt, men det har ikke jeg gjort riktig enda. Ramage var omtrent noe av det eneste utrolig positive under Souness, og i mine øyne var Ramage minst like god defensivt som Carr forrige sesong, samtidig som han viste noe forbedring offensivt også etterhvert. Så skal man heller aldri glemme at Ramage egentlig er stopper.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #9 på: 24. Juli 2006, 01:42 »
Jankulovski var et glimrende forslag. Kan ikke han spille både høyre og venstre. Bare å få kjøpt.
Trabelsi er et godt alternativ, men jeg er litt usikker på om han faktisk er så veldig mye bedre enn Carr.

Angående Elliott så har han sikkert ikke så utrolig høy lønn at vi ikke kan beholde han, men jeg unner Elliott å spille fast på et middels championship lag i noen sesonger før han legger opp. Så han bør få gå hvis han vil.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #10 på: 24. Juli 2006, 01:47 »
Jo, jeg trodde han primært var å finne på venstresiden, men han kan visst spiller på motsatt også!
Det jeg har sett av Trabelsi syns jeg har vært bedre enn det jeg har sett av Carr de siste par sesongene. Offensivt er han mye bedre enn det Carr har vært på endel år.
Elliott kunne til nøds vært stopperbackup, for han gjorde seg på ingen måte helt bort der forrige sesong, men som back var han rett og slett fatalt dårlig. Han hadde ingen sjans til å takle tempoet blant vingene i PL. Så for meg ville det vært totalt uaktuelt å satse på Elliott som backup på venstrebacken denne sesongen. Baba er heller ikke god nok, og han bør vi egentlig satse på som backup.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #11 på: 24. Juli 2006, 11:14 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Jeg tror nok dessverre ikke at Roeder er interessert i Sorin, på grunn av alder og at han ikke har noen erfaring fra PL, dessverre.
Men Elliott fikk tilbud om ny kontrakt, bare så der er klart, i likhet med Chopra. Men han valgte også å søke lykken en annen plass, antakeligvis for å spille regelmessig fotball.
Uansett, dette betyr at vi har Baba og Carr på hver sin side, og kun Ramage som backup på begge plassene. Det ideelle hadde vært om vi kjøpt Jankulovski og henta Trabelsi, for eksempel, og dermed hadd to billige backer som antakeligvis hadde gått rett inn på laget på hver side. Så kunne Ramage konsentrert seg om å være stopperbackup. Men det er kanskje vel mye å spørre om, men et minimumskrav må være en back, og da helst venstreback. Baba bør ikke være annet enn backup, så får Carr og Ramage ta seg av høyresiden. Enkelte har sett seg fryktelig blind på Ramages triste kamp mot Scum, og dermed avskrevet han totalt, men det har ikke jeg gjort riktig enda. Ramage var omtrent noe av det eneste utrolig positive under Souness, og i mine øyne var Ramage minst like god defensivt som Carr forrige sesong, samtidig som han viste noe forbedring offensivt også etterhvert. Så skal man heller aldri glemme at Ramage egentlig er stopper.

Stemmer nok som du sier Kristoffer. Sorin er neppe et meget interessant navn for den godeste Roeder som så absolutt vet hva han vil ha. Men ettersom du sier "dessverre" får jeg et inntrykk av at du også har noenlunde samme oppfatning av Sorin som det jeg har. Jeg hadde iallfall vert interessert i den spilleren til den prisen. Hvis vi muligens kunne fått ham såpass billig, og med hans status så kunne vi faktisk tjent penger på ham.

Jankulovski er ikke noe dumt navn. Hvor spiller han nå egentlig? Særlig pga at han spille på begge sidene er han interessant.
Babayaro har 2 svakheter i mine øyne. Selv om han er back er han alikevel litt for liten. Og det andre og største problemet hans er at han varierer litt for mye i prestasjonene. En Babayaro i toppform er mer enn god nok for Newcastle. Det er bare at dagsformen hans varierer så veldig. Veldig uberegnelig. Men en Babayaro i toppform tror jeg faktisk er hakket bedre enn Stephen Carr som jeg syns har tapt seg gradvis de siste par sessongene. Han var vel egentlig best før han flyttet nordover.

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #12 på: 24. Juli 2006, 13:29 »
Jankulovski spiller i Milan. Har vært der i ett år....Må si jeg ikke helt kjenner til ham som spiller. Husker ikke å ha sett ham i aksjon.

Sitat
Men en Babayaro i toppform tror jeg faktisk er hakket bedre enn Stephen Carr som jeg syns har tapt seg gradvis de siste par sessongene. Han var vel egentlig best før han flyttet nordover.

Carr har vært en middelmådig spiller i knottenham de to siste sesongene han var der. Men før det var han helt fabelaktig! Hadde vært flott om han hadde funnet dne formen igjen.
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #13 på: 24. Juli 2006, 13:37 »
Som "David 7" sier, spiller Jankulovski i Milan, men jeg tror Milan nettopp har hentet inn en ny og bedre spiller der hvor Marek har spilt, slik at han ikke trengs på San Siro. Jankulovski er også en veldig allsidig spiller, og han er visst like god på høyre- og venstresiden, både som ving og back! Jeg mener også å huske at han var en av Tsjekkias bedre spillere under EM 2004.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Elliott på vei bort??
« Svar #14 på: 24. Juli 2006, 13:43 »
Sitat fra: "David 7"
Jankulovski spiller i Milan. Har vært der i ett år....Må si jeg ikke helt kjenner til ham som spiller. Husker ikke å ha sett ham i aksjon.

Sitat
Men en Babayaro i toppform tror jeg faktisk er hakket bedre enn Stephen Carr som jeg syns har tapt seg gradvis de siste par sessongene. Han var vel egentlig best før han flyttet nordover.

Carr har vært en middelmådig spiller i knottenham de to siste sesongene han var der. Men før det var han helt fabelaktig! Hadde vært flott om han hadde funnet dne formen igjen.

Her toucher du noe jeg syns har sett ut til å være et lite problem i Newcastle de siste par årene nå. Spillere som blir dårligere etterhvert som de ankommer. Mulig Carr var på hell allerede da han spilte i Tottenham, men han har ikke blitt noe bedre her. Andre typiske eksempler er Luque og Boumsong. Motsatt vei gikk det med Jenas som dro til Tottenham, og Milner som delvis strålte mens han var utlånt til Villa. Kan jo håpe at Milner fortsetter i samme spor nå i år. Eller håpe at Souness var mye av årsaken til at nøkkelspillere underpresterte i fjor. Håper Roeder og co klarer å snu denne skumle trenden.