20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Emre selges for 4-5mp i januar?

Ja
Nei
For minst 6mp

Skrevet av Emne: Emre  (Lest 82338 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Emre
« Svar #360 på: 16. Mai 2008, 16:17 »
Det er jo fordi de alltid skal spille seg inn i midten på én-touch i sinnsyk fart, sier seg selv at det er vanskelig.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 16. Mai 2008, 16:18 »
Det er jo fordi de alltid skal spille seg inn i midten på én-touch i sinnsyk fart, sier seg selv at det er vanskelig.

De har jo tydeligvis ikke noen plan annet enn å kjøre på gjennom midten, så det er ikke så rart egentlig :P
De bruker nesten ikke kantene.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 16. Mai 2008, 19:09 »

De har jo tydeligvis ikke noen plan annet enn å kjøre på gjennom midten, så det er ikke så rart egentlig :P
Det blir feil å si at de nesten ikke bruker kantene, for Ronaldinho og Messi har begge spilt vinger i glansperioden, ja tilogmed Giuly gjorde en og annen bra kamp som ving. I Barça bruker man bare kantene på en litt annen måte enn de som følger engelsk fotball er vant med. At Barça ikke har noen konkret plan er faktisk litt riktig fordi planen lenge har vært basert på uforutsigbarheten til Messi og Ronaldinho som begge kan gjøre det utroligste når de er i form. Men en dødlig stikker fra dypet fra en Edmilson i form fungerte også, det samme gjorde lekre detaljer fra Deco, Xavi og Iniesta. I år har fremdriften uteblitt i takt med formen til de viktigste spillerne. Xavi, Iniesta og Yaya har alle gjort en god sesong, men med Eto'o, Messi og Ronnie alle mye ute med skade samt en Henry som sliter med å tilpasse seg Barça-stilen, har ikke formen til mmidtbanen vært nok alene til at Barça har spilt så bra som alle vet de kan gjøre.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 16. Mai 2008, 19:12 »
Er det nødvendigvis så mye bedre at Argentina bruker 25 trekk før de scorer mål, enn at Norge bruker to-tre?
Når Rosenborg i glansdagene spilte seg gjennom fra Hoftun stjal ballen inne på egen halvdel, til Brattbak skjøt ballen i mål, gikk det kanskje på tre-fire trekk. Fra Hoftun, til Skammelsrud, fra skammelsrud til Mini på løp, Mini legger 45 ut til Brattbakk, som dribler en mann og setter ballen i lengste hjørne for keeper. Det hele har skjedd på veldig kort tid, uten de helt store enkelprestasjonene.

Sånn kunne også landslaget spille. Lang ball fra Bjørnebye til Flo, ned til Fjørtoft, som skyter ballen i mål. Tre trekk. Ingen tårevåte enkeltprestasjoner i verdensklasse, men dødelig effektiv fotball. Jeg synes det er minst like underholdende å se på, når det fungerer, som Argentina, som bruker 25-30 trekk før de setter ballen i mål. Det er mange imponerende enkeltprestasjoner underveis, og Messi er en fryd å se på. Men det viktigste for meg er scoringer og sjanser. Og det har null og niks å si for meg om det kommer på den ene eller andre måten. Jeg synes kjappe angrep, med få trekk er flott å se på. Uansett om det kommer som følge av en langpasning, eller om ballen skyves gjennom ledd.

I de Barca-kampene jeg har sett denne sesongen, har Barca slitt veldig med å få til noe offensivt spill. Messi er en fryd for øyet, men det gir ikke særlig fremdrift, og enten blir han tvunget til en støttepasning, eller så dribler han seg bort, eller sjansen fører ut i ingenting, fordi det ikke er folk foran mål, eller fordi man skal spille så inn i hampen trangt. Barcelona er flott å se på, når spillet fungerer. Men når det er null bevegelse uten ball, og når de på død og liv skal inn der det er som aller trangest, da er det forferdelig å se på. Jeg river meg i håret, og tenker medløp og vinger.

Når Barcelona sliter, så er Messi desverre en del av problemet. Men når det fungerer, er Messi en fryd å se på.

Det handler ikke først og fremst om antall trekk, det handler også veldig mye om spillestilen. Jeg ser selvfølgelig at Drillo-stilen var effektiv fordi det var den eneste måten Norge kunne oppnå resultater på, men det er også alt for mitt vedkommende.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 17. Mai 2008, 01:42 »

Det blir feil å si at de nesten ikke bruker kantene, for Ronaldinho og Messi har begge spilt vinger i glansperioden, ja tilogmed Giuly gjorde en og annen bra kamp som ving. I Barça bruker man bare kantene på en litt annen måte enn de som følger engelsk fotball er vant med. At Barça ikke har noen konkret plan er faktisk litt riktig fordi planen lenge har vært basert på uforutsigbarheten til Messi og Ronaldinho som begge kan gjøre det utroligste når de er i form. Men en dødlig stikker fra dypet fra en Edmilson i form fungerte også, det samme gjorde lekre detaljer fra Deco, Xavi og Iniesta. I år har fremdriften uteblitt i takt med formen til de viktigste spillerne. Xavi, Iniesta og Yaya har alle gjort en god sesong, men med Eto'o, Messi og Ronnie alle mye ute med skade samt en Henry som sliter med å tilpasse seg Barça-stilen, har ikke formen til mmidtbanen vært nok alene til at Barça har spilt så bra som alle vet de kan gjøre.

Jeg mener fremdeles at uten Ronaldinho har Barca vært altfor dårlige til å bruke kantene sine å blitt for ubevegelige og spilt et spill der alt skal foregå gjennom midten.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #365 på: 17. Mai 2008, 11:01 »
Hadde Messi spelt for eit langt bedre kollektivt lag, så hadde han vore ekstrem. Bevegelsane rundt Messi er generelt dårleg synst eg.  Det føre til at han må gjere nesten alt sjølv.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 17. Mai 2008, 11:28 »
Hadde Messi spelt for eit langt bedre kollektivt lag, så hadde han vore ekstrem. Bevegelsane rundt Messi er generelt dårleg synst eg.  Det føre til at han må gjere nesten alt sjølv.

uten tvil. Du så veldig godt i kampen mellom Madrid og Barca at Real var mye flinkere til mange samtidige bevegelser i angrep mens Barca var veldig stillestående.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 20. Mai 2008, 23:15 »
Tilbake til topic: Emre spiller for Tyrkia i dag. Noen som er overrasket?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #368 på: 20. Mai 2008, 23:19 »
Han var spilleklar mot Everton også, men KK sendte han på landslagsamling fordi han ville ikke risikere å ødelegge EM for han. Så ikke veldig overrasket.

Håper Emre gjør et knallbra EM! Så kommer han tilbake som en nøkkelspiller til høsten, eller han spiller opp prisen på seg selv....Vinn Vinn situasjon!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #369 på: 21. Mai 2008, 00:21 »
er ingen bakdel at emre er newcastle spiller til neste år med tanke på å hente Turan heller.. og ved at keegan gir emre "fri" fra everton kampen til å spille for tyrkia så tenker eg meg at keegan forventer å få noke ut av det når han kjem tilbake.. trur emre er en spiller vi får se fra en helt ny side under keegan..
- carry on!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #370 på: 21. Mai 2008, 00:32 »
Ja virkelig!.Håper Emre får en knall EM turnering i år og får vist seg fram fra sin beste side.Da er det artig å se på Emre spille :).

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 21. Mai 2008, 02:01 »
er ingen bakdel at emre er newcastle spiller til neste år med tanke på å hente Turan heller.. og ved at keegan gir emre "fri" fra everton kampen til å spille for tyrkia så tenker eg meg at keegan forventer å få noke ut av det når han kjem tilbake.. trur emre er en spiller vi får se fra en helt ny side under keegan..

Eller han gjer alt han kan for at Emre ska gjer eit godt Em så verdien hans stig...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 21. Mai 2008, 09:23 »
Ja virkelig!.Håper Emre får en knall EM turnering i år og får vist seg fram fra sin beste side.Da er det artig å se på Emre spille :).

Det hadde vært absoulutt konge, Emre i normal form er en mye bedre spiller en Barton. Er etter mitt skjønn bedre på alle områder, slår bedre pasninger, løper myye mer, god fremover og bakover med og uten ball. To tyrkere på midtbanen på midtbanen i castle hadde vært supert. KK er meget smart som gir Emre fri. EM kan gi ham muligheten til å spille seg i form, og hvis han innfrir kommer castle aldri til å selge ham. Så lenge vi ikke får et tilbud vi ikke kan si nei til

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 21. Mai 2008, 09:49 »
Eg synst Barton er bedre enn Emre. Og det gir meg lite at Emre briljerar i EM, når han ikkje gjer det i Newcastle. Eg vil at han skal briljera for oss viss han får sjansen ein sesong til.
Emre og Turan på midtbana vår? Nei takk. Selg Emre, kjøp Turan.

men desverre kan vi ikkje planleggja med Barton framover...Så midtbana treng sårt forsterkingar!!!
« Siste redigering: 21. Mai 2008, 09:55 av lgrinde »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #374 på: 21. Mai 2008, 13:03 »

Eller han gjer alt han kan for at Emre ska gjer eit godt Em så verdien hans stig...

første spilleren keegan faktisk sa at han ville beholde i newcastle var emre, då han kom til klubben grunne var at ville ha en eller to slike spillere i uansett tropp han hadde for dei tilfører noke ekstra som er spesielt.. dessuten så har keegan i et intervju med chronicle sagt nettopp at det var ingen grunn til å risikere at em rauk for emre med å ha han med mot everton, men sa samtidig at han ville ha den tiliten igjen når emre kom tilbake fra em...
« Siste redigering: 21. Mai 2008, 13:05 av Human »
- carry on!