20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Bør Emre selges for 4-5mp i januar?

Ja
Nei
For minst 6mp

Skrevet av Emne: Emre  (Lest 82665 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Emre
« Svar #345 på: 14. Mai 2008, 17:21 »
Nå vil jeg påstå at Drillo og Big Sam begge har en ganske lik fotballfilosofi. Problemet er vel at både spillerne på datidas Wimbledon og dagens Newcastle-lag ikke var spesielt interessert i den.
Men å latterliggjøre Drillo-fotballen er i seg selv idiotisk. Uten den hadde vel Norge vært totalt ubetydelig i moderne internasjonal fotballhistorie.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #346 på: 14. Mai 2008, 17:30 »
Ja det er rart. Drillo stilen funka så bra at Norge låg på 2 plass på fifa rankingen, litt rart og tenke på at lille Norge makta det.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

BallaJazz

• Gjest
« Svar #347 på: 14. Mai 2008, 17:35 »
Vell nå brukte ikke jeg Drillo stilen som å disse heller(Det var faktisk en fleip).Norge hadde ikke vært flisa på veggen engang uten Drillo å hans stil så ikke tolk meg feil :).Men jeg er enig, er ganske teit at Drillo stilen har blitt et negativt objekt noe som er dumt da man ser spess hvor bra suksess vi hadde med det under landslaget.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #348 på: 14. Mai 2008, 17:49 »
poenget er ikkje at den ikkje er effektiv, men den er driitkjedli å sjå på. Uansett det som gjorde at Norge gjore det bedre under drillo enn idag er 2 ting, både drillostilen og at det var masse større talent i laget til drillo enn det er i dagens norge lag som består av oppskrytte middelmådige spillere. Er ingen på norge idag som kan sammenlignes med spillere som mykland, berg, thorstvedt, solskjær, flo (på sitt beste), johnsen med fleire.. greit nok carew er vel så god som det dei eg nevner, men resten er ikkje i nærheten. Men det er en grunn til både eg og fleire her inne blei newcastle fans her inne og det er på grunn av måten vi spillte på under den første keegan perioden. Viss folk har sett kamper med bolton før bs kom til newcastle så var det ræææva kjedelig å sjå på og bolton var det laget som eg hata at vi møtte noken gang fordi dei alltid scora på latterlige døballmål eller en tilfeldig lang ball som spratt inn til nolan eller davies. Og derfor har eg vert skeptisk til bs heilt sia då han starta og sa fra dag 1 at han aldri ville passe inn med newcastlefans fordi dei forventer å sjå fotball litt uten om det vanlige med masse spektakulere og overaskande faktorer.. akuratt som eg meiner fotball skal bli spelt.
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #349 på: 14. Mai 2008, 20:30 »
Kjedelig å se på når Tore André Flo dribler seg gjennom et brasiliansk forsvar, og setter ballen nede i lengste hjørne?
At Flo vel fikk den ballen etter en langpasning, gjør det ikke noe kjedeligere etter min mening. Det er sjanser og scoringer som først og fremst gjør fotball morsomt. Å se en spiller drible rundt på midtbanen i 90 minutter totalt uten fremdrift er ikke morsomt.

Sånn som Barcelona har fremstått de par siste sesongene har det vært et sørgelig syn, fordi det overhodet ikke er noe fremdrift. Messi er en fantastisk spiller å se på, men når han går fem meter fremover, før han slår en støttepasning, da blir det fryktelig kjedelig. Det blir også fryktelig kjedelig å se på hvis han dribler og dribler totalt uten fremdrift og uten å lykkes.

Jeg vil ikke si at spillere som Bratseth, Berg, Solbakken, Rekdal, Mykland, Leonhardsen, Soskjær, Fjørtoft og Flo 1 og 2 var verdensklasse-spillere. Jeg synes ikke de var spesielt mye bedre enn det Carew, Hangeland, Andresen og kompani er i dag. For 10 og 14 år siden hadde Norge hovedsaklig langt, langt flere utenlandsproffer enn i dag. Men spillerne var ikke nødvendigvis så veldig mye bedre enn dagens spillere. Det var bare det at norske spillere den tiden var billigere og derfor mer attraktive for utlandet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #350 på: 14. Mai 2008, 20:43 »

Sånn som Barcelona har fremstått de par siste sesongene har det vært et sørgelig syn, fordi det overhodet ikke er noe fremdrift. Messi er en fantastisk spiller å se på, men når han går fem meter fremover, før han slår en støttepasning, da blir det fryktelig kjedelig. Det blir også fryktelig kjedelig å se på hvis han dribler og dribler totalt uten fremdrift og uten å lykkes.

Jeg tør påstå at du har et litt feilaktig inntrykk av Messi, hvis du mener han slår mye støttepasninger. Messi sin store styrke er nemlig sitt vanvittige driv fremover, fantastiske driblinger osv. Du kan beskylde barca for å være omstendlige og med for dårlig fremdrift, men ikke Messi han er et hederlig unntak i så måte!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

RHCP14

• Gjest
« Svar #351 på: 14. Mai 2008, 23:09 »
Einig i det! Messi er ein enorm spiller med eit vanvittig driv som kan drible ein kvar forsvarspiller.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #352 på: 15. Mai 2008, 00:33 »
Kjedelig å se på når Tore André Flo dribler seg gjennom et brasiliansk forsvar, og setter ballen nede i lengste hjørne?
At Flo vel fikk den ballen etter en langpasning, gjør det ikke noe kjedeligere etter min mening. Det er sjanser og scoringer som først og fremst gjør fotball morsomt. Å se en spiller drible rundt på midtbanen i 90 minutter totalt uten fremdrift er ikke morsomt.

Jeg vil ikke si at spillere som Bratseth, Berg, Solbakken, Rekdal, Mykland, Leonhardsen, Soskjær, Fjørtoft og Flo 1 og 2 var verdensklasse-spillere. Jeg synes ikke de var spesielt mye bedre enn det Carew, Hangeland, Andresen og kompani er i dag. For 10 og 14 år siden hadde Norge hovedsaklig langt, langt flere utenlandsproffer enn i dag. Men spillerne var ikke nødvendigvis så veldig mye bedre enn dagens spillere. Det var bare det at norske spillere den tiden var billigere og derfor mer attraktive for utlandet.

ja flo gjorde en enkelt prestasjon der som var heilt eksepsjonell og kjekk å sjå på, men det var ikkje noke sjukt lagspel og mange gode trekk i forkant av målet. Poenget mitt er at ved "drillo stilen" kan det skje enkeltprestasjoner om du er en god teknisk spiller.. men i lengeden er det dønn kjedelig for det er så himla lenge mellom kver gang det skjer. Og et samla trekk fra midten av bana med 6 kjappe pasninger som er perfekte kver enkelt der kver del blir gjort med presisjon og teknikk og fart der du vrikelig spiller ut laget som gjer fotball for min del verdt å sjå på. Og viss du meiner at messi dribler og ikkje får framgang burde du sjå litt meir barca kamper.. det som er forskjellen på messi og ronaldo er at messi har ferdigheten til å gjøre akuratt det samme som ronaldo, men han velger å jobbe meir for laget og gjer andre gode. Og viss du meiner noke anna så kan du sjå på denne videoen her:

det var en grunn til at det var fleire englandsproffer, men selfølgelig har jo nivået blitt høgare, men i forhold til dei spillerane i verden på den tida så var flo, mykland, berg, solskjær osv bedre enn det gamst riise andresen er i forhold til spillere i verden idag.. og andresen viste vel at han ikkje dugde i det heile tatt i england...
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #353 på: 15. Mai 2008, 21:07 »
Er det nødvendigvis så mye bedre at Argentina bruker 25 trekk før de scorer mål, enn at Norge bruker to-tre?
Når Rosenborg i glansdagene spilte seg gjennom fra Hoftun stjal ballen inne på egen halvdel, til Brattbak skjøt ballen i mål, gikk det kanskje på tre-fire trekk. Fra Hoftun, til Skammelsrud, fra skammelsrud til Mini på løp, Mini legger 45 ut til Brattbakk, som dribler en mann og setter ballen i lengste hjørne for keeper. Det hele har skjedd på veldig kort tid, uten de helt store enkelprestasjonene.

Sånn kunne også landslaget spille. Lang ball fra Bjørnebye til Flo, ned til Fjørtoft, som skyter ballen i mål. Tre trekk. Ingen tårevåte enkeltprestasjoner i verdensklasse, men dødelig effektiv fotball. Jeg synes det er minst like underholdende å se på, når det fungerer, som Argentina, som bruker 25-30 trekk før de setter ballen i mål. Det er mange imponerende enkeltprestasjoner underveis, og Messi er en fryd å se på. Men det viktigste for meg er scoringer og sjanser. Og det har null og niks å si for meg om det kommer på den ene eller andre måten. Jeg synes kjappe angrep, med få trekk er flott å se på. Uansett om det kommer som følge av en langpasning, eller om ballen skyves gjennom ledd.

I de Barca-kampene jeg har sett denne sesongen, har Barca slitt veldig med å få til noe offensivt spill. Messi er en fryd for øyet, men det gir ikke særlig fremdrift, og enten blir han tvunget til en støttepasning, eller så dribler han seg bort, eller sjansen fører ut i ingenting, fordi det ikke er folk foran mål, eller fordi man skal spille så inn i hampen trangt. Barcelona er flott å se på, når spillet fungerer. Men når det er null bevegelse uten ball, og når de på død og liv skal inn der det er som aller trangest, da er det forferdelig å se på. Jeg river meg i håret, og tenker medløp og vinger.

Når Barcelona sliter, så er Messi desverre en del av problemet. Men når det fungerer, er Messi en fryd å se på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #354 på: 16. Mai 2008, 11:51 »
synst det er ganske overaskende at du er newcaslte supporter og seier at det e kjekkere å se på drillofotball en på at argentina spiller..

men du kan ikkje sei at det er ingen framdrift i barcalaget, eg har fulgt barca dei siste 3 åra, greit nok at dei sliter og skal spille trangt framme, men med ronaldinho og messi så kan dei det og det er helt fantasktisk fint. Ta f.eks begge cl semi finalane mot manu der barca var rundspillt til alle kunstens regler, det einaste dei mangla var en skikkelig goalgetter til å putte sjangsane, ser du på sjangsestatistikken til barca på camp nou var den 23-5 til barca og ballpossesion var 61 - 39 til barca.. Var berre eit uheldig barca lag i sluttfasen og eit godt manu forsvar med ein god van der sar som er grunnen til at manu spiller i cl finalen mot chelsea.
« Siste redigering: 16. Mai 2008, 15:05 av Human »
- carry on!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #355 på: 16. Mai 2008, 13:32 »
jeg vil si at du omtrent argumenterer mot deg selv. Er jo nettopp det at Barcelona mangler framdrift som gjør til at de blir stangende mot etablert forsvart hele tiden.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #356 på: 16. Mai 2008, 15:04 »
når du har 23 skudd på et mål så er det ikkje framdriften det er noke gale med.. det er korleis du bruker sjangsene dine..
- carry on!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #357 på: 16. Mai 2008, 15:28 »
Når du stanger og stanger mot etablert forsvar uten de rette bevegelsene er det selvfølgelig framdriften det skorter på.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #358 på: 16. Mai 2008, 16:13 »
Det er jo fordi de alltid skal spille seg inn i midten på én-touch i sinnsyk fart, sier seg selv at det er vanskelig.
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #359 på: 16. Mai 2008, 16:16 »
Ja uten tvil der.Blir mye fint med finter osv men ingen framdrift.Planløst over angrepspillet å mangel på kretivitet.Litt rart å si det om Barcelona egentlig ::).Uten tvil at Barca trengte en ny trener  nå så får man se om gamblimga på pep lykkes eller ikke..