20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Wanna get back on track =)  (Lest 5039 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Wanna get back on track =)
« Svar #15 på: 31. Juli 2006, 21:11 »
Straks vi fikk taktikk så fremtiden plutselig mye lysere ut, så jeg kan ikke si at det stemmer overhodet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 31. Juli 2006, 21:15 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Straks vi fikk taktikk så fremtiden plutselig mye lysere ut, så jeg kan ikke si at det stemmer overhodet.

Ja, men det er jo det jeg mener.
Så lenge Souness var manager så kunne jo tidvis Michael Owen også se ut som en kløne. Laget vårt så ikke akkurat fryktinngytende ut i det de begynte å spille.
Du skjønner hva jeg mener. Ikke påstå noe annet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 31. Juli 2006, 21:41 »
Sitat fra: "Joakim"

Ja, men det er jo det jeg mener.
Så lenge Souness var manager så kunne jo tidvis Michael Owen også se ut som en kløne. Laget vårt så ikke akkurat fryktinngytende ut i det de begynte å spille.
Du skjønner hva jeg mener. Ikke påstå noe annet.

JEG skjønner iallfall godt hva du mener Joakim.
For å ta et lite "biledlig eksempel":
om vi stilte en midtbane med:
-Bowyer -Faye -Clark -N'Zogbia (den samme som spilte i 3-0 seieren over Blackburn?)
eller om vi stilte med:
-Solano -Parker -Emre -N'Zogbia (den antatt beste ifjor?)
Spilte liten rolle under Souness. Det så like jævla tragisk ut uansett. Det er trist, men det er sant. Et lag kan ikke dømmes bare ut fra spillernavnene. Det er dette et godt eksempel på!
Et annet eksempel er Start som var nyopprykket ifjor. Det luktet ikke veldig medalje av de spillerne Start sendte ut på banen da!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 31. Juli 2006, 22:54 »
tror nesten boumsong er mer opptatt av modell bransjen enn fotballen jeg.

http://www.jeanalainboumsong.fr/adslfr/gallery.php
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 31. Juli 2006, 23:55 »
Nei, jeg skjønner ikke hva du mener når du sier at laget ikke hadde noen fremtid. Men at det ikke hadde noen visjon for hvordan fotball skulle spilles, er jeg helt enig i.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #20 på: 01. Aug. 2006, 00:28 »
Når laget ikke har en "plan"  for hvordan de skal spille så er det jo uten framtid. Alle lag (bortsett de souness har styrt) har et relativt fast spillesystem hvordan de skal angripe, forsvare seg etc og uten dette så aner jo ikke spillerne hvordan de skal gå fram, det blir nesten som å spille på løkka med noen ukjente for å sette det litt på spissen......Skjønner ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 01. Aug. 2006, 01:13 »
Da har vi svært ulike definisjoner av hva som legges i det begrepet :D

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #22 på: 01. Aug. 2006, 13:36 »
Hva med å si framdrift istedenfor framtid? Jeg skal være enig i at NUFC under Souness ikke hadde noe framdrift i spillet.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 02. Aug. 2006, 01:51 »
Nei, jeg skjønner ikke hva du mener når du sier at laget ikke hadde noen fremtid. Men at det ikke hadde noen visjon for hvordan fotball skulle spilles, er jeg helt enig i.

Framdrift og fremtid er jo ikke helt det samme da, Mikke.

Når laget spilte så til de grader planløst som vi gjorde under Souness, så hadde vi null fremdrift (som en følge av at vi ikke hadde noen idé om hvordan vi skulle angripe). Og vi hadde så lite fremdrift at det hele så ganske så fremtidsløst ut. Man kan ikke si at et lag som ikke greier å spille fotball, samme pokker hva spillerne heter, har en fremtid de kan skryte av!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 02. Aug. 2006, 02:51 »
Så lenge spillermaterialet var det det var, og når vi visste at Souness ville få sparken jo lengre det planløse spillet fortsatte, visste vi jo også at laget ville ha en fremtid under riktig ledelse! :D