20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Så vi "nye" Newcastle i dag?  (Lest 3906 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Så vi "nye" Newcastle i dag?
« på: 22. Juli 2006, 21:14 »
N'Zogbia sentralt på midten, med Emre som bindeledd mellom midtbane og enslig spiss?

Tror raskt at det kan bli "hovedoppskriften" denne sesongen. Regner isåfall med at vi får inn en spiss av klasse slik at Ameobi ikke får klippekort. Dersom vi skal spille 4-4-1-1 forstår jeg også kjøpet av Duff bedre enn jeg gjorde i utgangspunktet.

På papiret ser dette fornuftig ut:

---------------Ny spiss ----------------
--------------- Emre ------------------
Duff -- N'Zogbia -- Parker -- Solano

For det første tror jeg Emre kommer mer til sin rett i en slik rolle. For det andre tror jeg et slikt system kan fungere når vi har Solano/Duff på kantene. Men vi trenger absolutt en sterk target-spiller på topp. Ameobi er en slik type, men langt i fra god nok over tid. Er spent på hvem vi kan få inn der...

I tillegg er det en fordel at spillere som Nicky Butt og Amdy Faye kan være back-up for Scott Parker, samt at Kieron Dyer og James Milner er svært anvendelige og til nøds kan brukes i fem av de seks posisjonene. I tillegg har vi Albert Luque.

4-4-1-1 ble ingen suksess da Alex Ferguson prøvde det i Man U, men jeg tror absolutt Newcastle har alle forutsetninger for å lykkes med det i Owens skadefravær. Da forutsatt at vi får en ny spiss som kler rollen.

Som jeg sa i fjor på denne tiden: Nicolas Anelka ville kledd en slik rolle helt perfekt! For ca. 6 mp. kan vi få en ufordragelig klyse, men en utrolig god spiller som har hatt suksess i tre PL-klubber!! KJØP!!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1 på: 22. Juli 2006, 21:27 »
Ikke en dum idé dette. Eneste jeg engster meg for er at du mener Anelka er ett godt kjøp!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. Juli 2006, 21:29 »
Får vi inn Kuyt som mannen på topp så blir denne sesongen glimrende!
Jeg tror oss at en slags 4-4-1-1 eller 4-3-2-1 er veien å gå før Owen er tilbake
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Andreas

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Re: Så vi "nye" Newcastle i dag?
« Svar #3 på: 22. Juli 2006, 21:39 »
Sitat fra: "Jarle"
N'Zogbia sentralt på midten, med Emre som bindeledd mellom midtbane og enslig spiss?

Tror raskt at det kan bli "hovedoppskriften" denne sesongen. Regner isåfall med at vi får inn en spiss av klasse slik at Ameobi ikke får klippekort. Dersom vi skal spille 4-4-1-1 forstår jeg også kjøpet av Duff bedre enn jeg gjorde i utgangspunktet.

På papiret ser dette fornuftig ut:

---------------Ny spiss ----------------
--------------- Emre ------------------
Duff -- N'Zogbia -- Parker -- Solano

For det første tror jeg Emre kommer mer til sin rett i en slik rolle. For det andre tror jeg et slikt system kan fungere når vi har Solano/Duff på kantene. Men vi trenger absolutt en sterk target-spiller på topp. Ameobi er en slik type, men langt i fra god nok over tid. Er spent på hvem vi kan få inn der...

I tillegg er det en fordel at spillere som Nicky Butt og Amdy Faye kan være back-up for Scott Parker, samt at Kieron Dyer og James Milner er svært anvendelige og til nøds kan brukes i fem av de seks posisjonene. I tillegg har vi Albert Luque.

4-4-1-1 ble ingen suksess da Alex Ferguson prøvde det i Man U, men jeg tror absolutt Newcastle har alle forutsetninger for å lykkes med det i Owens skadefravær. Da forutsatt at vi får en ny spiss som kler rollen.

Som jeg sa i fjor på denne tiden: Nicolas Anelka ville kledd en slik rolle helt perfekt! For ca. 6 mp. kan vi få en ufordragelig klyse, men en utrolig god spiller som har hatt suksess i tre PL-klubber!! KJØP!!

Hvis det blir slik, vil nok Roeder dessverre selge Luque. Noe som ser mer og mer sannsynlig ut. :(

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22. Juli 2006, 21:41 »
Sitat fra: "Lasse"
Ikke en dum idé dette. Eneste jeg engster meg for er at du mener Anelka er ett godt kjøp!

>> Anelka var fantastisk i Arsenal og Manchester City, og god i Liverpool. Hva ville vært galt med å ha ham i Newcastle?

Miroslav Klose ville vært en annen spiss som hadde vært kanon i en slik posisjon. Se for dere innleggene til Solano og Duff med hodesterke Klose parat inni boksen!

Kuyt er jeg mer skeptisk til. Riktignok har jeg ikke sett så mye til ham, men antall mål scoret i den relativt svake nederlandske ligaen syns jeg ikke er noen målestokk. Skal vi kun legge det kriteriet til grunn, kunne vi like så godt kjøpe Erik Nevland...

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Re: Så vi "nye" Newcastle i dag?
« Svar #5 på: 22. Juli 2006, 21:45 »
Sitat fra: "Andreas"
Hvis det blir slik, vil nok Roeder dessverre selge Luque. Noe som ser mer og mer sannsynlig ut. :(

>> Tror ikke Roeder sier nei om han får et bud, for å si det slik. På den andre siden imponerte han i 2. omgang mot LSK på SJP, og ble av noen kåret til MoM.

Personlig tror jeg kun det er innstillingen til Albert Luque som kan hindre ham i å slå til i Newcastle! I Deportivo var han ikke bare god; han var _stabilt_ god i kamp etter kamp. I Newcastle har han litt for ofte stått tilsynelatende uinteressert med hoftefeste, og litt for ofte har han trukket seg fra dueller. For å nevne noe.

Han fikk tildelt nr. 7 foran denne sesongen. Jeg håper det er et tegn på at han vil bli satset på. Alle som hatr fulgt med på spansk fotball vet hvor forbannet god Albert Luque kan være...

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 22. Juli 2006, 21:48 »
Erik Nevland har til og med bedre målstatistikk enn det RvN hadde i Æredivisjonen så akkurat det argumentet faller vel.
Å komme seg i Nederlands VM tropp på bekostning av Makaay for eksempel er et kvalitetstegn spør du meg.

I tillegg vil en 4-4-1-1 formasjon slett ikke bety slutten for Luque. Tver imot. Luque kan fungere både på venstre kant, som hengende spiss og helt der fremme, og uansett så kan vi ikke finne på å selge enda en spiss nå som vi nesten ikke har noen.
Luque er Newcastle spiller denne sesongen, og kommer til å være fast i startellveren. Han har fått drakt nummer 7, observeres i godt humør på trening (jessheim stadion), og beviste mot LSK at han kan spille ball.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 23. Juli 2006, 00:52 »
Sitat fra: "Torjus"
Luque tenker jeg på som spiss. Det jeg frykter er at N`Zogbia blir satt ut av laget. Men på den andre siden har vi jo to spillere. Solano og Milner. Kanskje Roeder har tenkt at de skal lære av hverandre.

Noe annet som bare slo meg, var at kanskje Roeder skifter til en 4-5-1 formasjon. 4-3-2-1 på to måter. Dette skjer neppe men det bare plompet opp i huet på meg.

--------------Keeper
Forsvar-Forsvar-Forsvar-Forsvar
Duff---------Parker-----H.Midtbane
-------Emre---------N`Zog
--------------Luque------------------

--------------Keeper
Forsvar-Forsvar-Forsvar-Forsvar
------Emre-Parker-N`Zog-------
Duff----------------------H.Ving
--------------Luque------------------

Om Luque passer som enslig spiss veit jeg ikke. Men uansett så kommer neppe Roeder til å gjøre dette.
Grunnen til 4-5-1 er at kanskje det ikke kommer noe spiss og at N`Zogbia burde spille.

Så var ikke tanken min helt borte allikevel.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #8 på: 23. Juli 2006, 01:54 »
Sitat fra: "Jarle"

>> Anelka var fantastisk i Arsenal og Manchester City, og god i Liverpool. Hva ville vært galt med å ha ham i Newcastle?

Miroslav Klose ville vært en annen spiss som hadde vært kanon i en slik posisjon. Se for dere innleggene til Solano og Duff med hodesterke Klose parat inni boksen!

Kuyt er jeg mer skeptisk til. Riktignok har jeg ikke sett så mye til ham, men antall mål scoret i den relativt svake nederlandske ligaen syns jeg ikke er noen målestokk. Skal vi kun legge det kriteriet til grunn, kunne vi like så godt kjøpe Erik Nevland...

Fordi jeg ikke ønsker Premier League-avfall til vår klubb som skal kjempe helt i toppen neste år! Han er rett og slett ikke spilleren for oss. For all del, han har gjort gode sesonger, men jeg tror han er over the top. Jeg ønsker ikke middelmådigheter som storsatsing i Newcastle. Enkelt og greit.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Juli 2006, 03:23 »
Anelka er en spiss i beste alder, og dersom Roeder får han til å fungere, har vi en klassespiss av rang. Han beviste som Jarle påpeker både i City og Arsenal at han er en klassespiller.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 23. Juli 2006, 12:17 »
Sitat fra: "Lasse"
Fordi jeg ikke ønsker Premier League-avfall til vår klubb som skal kjempe helt i toppen neste år!
Sitat

Enig her Lasse, Vi begynner bra med Duff kjoepet, og maa skaffe tilveie flere toppspillere snarest :lol:

NUFC Hilsen fra Nice!
Who else...... Alan Shearer

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #11 på: 23. Juli 2006, 18:16 »
-SOLANO----PARKER----N'ZOGBIA-
--------DUFF---------EMRE----------
-------------AMEOBI-----------------

akkurat naa synes jeg, men Duff kan kanskje bytte plass med Zog

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 23. Juli 2006, 19:09 »
Ser bra ut untatt Ameobi. Hadde likt og sett Luque på laget oxo. Kanksje for Ameobi.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. Juli 2006, 09:29 »
Sitat fra: "lucky_luque"
-SOLANO----PARKER----N'ZOGBIA-
--------DUFF---------EMRE----------
-------------AMEOBI-----------------

akkurat naa synes jeg, men Duff kan kanskje bytte plass med Zog

Foretrekker heller en 4-3-3 slik som er vist over. i 4-(5)-1 med en "hengende spiss" blir det ofte mindre angrepsfotball enn 4-3-3. Men alle spillerene må jo jobbe knallhardt om det skal lykkes.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. Juli 2006, 12:54 »
Det Shola viste på slutten av fjorårssesongen, samt den fantastiske fyrste timen mot Lillestrøm, gjer meg svært glad. Roeder har vore flink til å setje dei individuelle styrkene til enkeltspelarar saman i eit sterkare kollektiv, noko som òg er tilfelle med Ameobi. Shola kjem til å vinne omtrent alt i lufta i år og han har blitt mykje betre langs bakken.

Med Shola på topp får vi variere spelet meir. Short passes, long passes, mixed passes. Parker, Emre, Solano, Duff, N'Zogbia og Milner har fantastiske evner langs bakken og gir oss ei utruleg skapande kraft. Vi treng sjølvsagt alternativ på spissplassen, ettersom Milner absolutt bør halde seg på midten og Luque si framtid er uavklart.

Eg er usikker på Anelka. Det blir litt det same som Bellamy. Fantastic player, shiite person. Samhaldet i gruppa var strålande under Souness og ser faktisk enda betre ut under Roeder. Anelka skal ikkje få øydelegge det.

Babayaro er vårt klart svakaste punkt. Han er for dårleg i posisjoneringa og for dårleg i avleveringane. Hadde likt å sett Ludovic Magnin frå Stuttgart. Han er vesentlig betre enn Baba defensivt og minst like god offensivt.