20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Damien Duff til Newcastle?  (Lest 36718 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Damien Duff til Newcastle?
« Svar #75 på: 22. Juli 2006, 10:10 »
I nødens stund kan vel Solano steppe inn og spille høyreback også.

Men tilbake til Duff, og en evt venstreving plass. Ikke sikkert det er så dumt med noen roteringer der heller. Det er en lang og tøff sessong, og forhåpentligvis enda lengere i år (håper vi tar oss til UEFA Cupen på Åråsen i ettermiddag), og da er det ikke sikkert det er bare positivit for utviklingen til N'Zogbia som fortsatt er ung, og spille alle kampene heller.

Litt vanskelig med engang å se at Duff er en spiller for Newcastle når vi allerede har N'Zogbia der og Luque som også kan spille bra i den posisjonen, i tillegg til at Emre KAN spille der.
Men jeg tror og håper Roeder har en plan med denne overgangen, og jeg tror og håper dette skal vise seg å bli en bra investering for oss.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #76 på: 22. Juli 2006, 10:13 »
Sitat fra: "chickenman"

Duff er helt klart en kvalitetsspiller, og i tillegg er han engelsk!

Vel, han spiller forsåvidt på samme landslag som Stephen Carr.

Damien Duff har i en årrekke vært en av Premier League sine beste kantspillere, med unntak av en svak fjorårssesong for Chelsea.

Skal Newcastle hevde seg i toppen de kommende sesongene trenger man kvalitetsspillere som Duff. Iren er helt klart best på venstrevingen, men gjør ikke skam på seg på motsatt side eller sentralt på midtbanen. Newcastle har i alle fall et anseelig antall offensive alternativer, det eneste prekære er en ny spiss.

Men jeg synes prisen er noe høy, £ 10M for en mann som har 1 år igjen av kontrakten. Og jeg håper inderlig at dette ikke går utover forsterkninger andre plasser. Duff var ikke den mest trengende spillertypen...
Carr har altfor få landskamper for England!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 22. Juli 2006, 10:51 »
Sitat fra: "Rolfern"
Sitat fra: "chickenman"

Duff er helt klart en kvalitetsspiller, og i tillegg er han engelsk!

Vel, han spiller forsåvidt på samme landslag som Stephen Carr.

I stand corrected. Jeg vet det, men ordla meg vist lit dumt. Poenget er at han er fra øyriket, og jeg ønsker at stammen av spillere skal vere der ifra når et lag spiller i England. Enkelskmenn, skotter, walisere, nord-irer og irer (selv om det siste ikke hører Storbritania til).
Beklager at jeg uttrykte meg dumt!

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 22. Juli 2006, 10:55 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "amt"
begynte bare å tenke litt over at det må være kjipt for Millner at duff kommer inn. De er jo begge meget omgjengelige, og kan spille i flere posisjoner. Dette gjør det langt vanskeligere for Milner å markere seg. Men han er jo lovet å få sjansen. Tror nok Millner forsvinner ut døra etter neste sesong. Duff tror og håper jeg blir en kjempesigning. Meget lik Ginola i spillestilen faktisk, men jobber og kollosalt hjemover. Nei dette tror jeg blir bra folkens. Bare å få inn erstatter for shearer og en høyre back.

Tror Milner kommer til å spille mye. Han kommer nok til å spille mest på høyrekant. Blir nok en del rotering med Solano som ikke er 20 år lenger.

It seems James Milner could pay the price for the Irishman's arrival - the 20-year-old is understood to have been offered to Premiership clubs in recent weeks.
Andreas Martins

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 22. Juli 2006, 11:15 »
Sitat fra: "Asbjørn"
begynte bare å tenke litt over at det må være kjipt for Millner at duff kommer inn. De er jo begge meget omgjengelige, og kan spille i flere posisjoner. Dette gjør det langt vanskeligere for Milner å markere seg. Men han er jo lovet å få sjansen. Tror nok Millner forsvinner ut døra etter neste sesong. Duff tror og håper jeg blir en kjempesigning. Meget lik Ginola i spillestilen faktisk, men jobber og kollosalt hjemover. Nei dette tror jeg blir bra folkens. Bare å få inn erstatter for shearer og en høyre back.

Tror Milner kommer til å spille mye. Han kommer nok til å spille mest på høyrekant. Blir nok en del rotering med Solano som ikke er 20 år lenger.

It seems James Milner could pay the price for the Irishman's arrival - the 20-year-old is understood to have been offered to Premiership clubs in recent weeks.

Svært tvilsomt. Roeder har skrytt Milner opp i skyene de siste dagene, og har sagt at han kommer til å få mange sjanser til å vise seg fram denne sesongen. At Milner blir er jeg 100% sikker på, om det ikke vil komme inn et latterlig høyt bud.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 22. Juli 2006, 11:38 »
Ganske utrolig at skadeplagede Dyer med sine £80.000 i uka har mer i lønn enn Damien  Duff (£70.000).
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #81 på: 22. Juli 2006, 12:16 »
Endelig har vi fått en god en på plass  :D  

Håper som flere her at dette hverken går utover Luque eller N'Zogbia, men som sagt av andre her : Det kommer til å bli maaange kamper i år, litt avhengig av hvordan vi gjør det mot LSK i dag. I tillegg så er vi jo kjent for å være skadeplaget.

Håper at Roeder vil vurdere å spille noenlunde slik med Duff på plass.
------------------------------Given-------------------------------
Carr ------------ Taylor --------------- Moore ------------ Baba
------------Solano ----------- Parker ------------ N'Zogbia
----------------------Emre ---------------- Duff ----------------
-------------------------------- Luque ---------------------------

Før vi har fått en skikkelig klassespiss på plass, så mener jeg at det er meningsløst å bruke 2 rene spisser, istedenfor så burde denne alternative 4-3-2-1 taktikken kunne funke.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 22. Juli 2006, 12:57 »
Den der har jeg virkelig tro på VepsoO! Ser jo helt fantastisk ut. :D
Jeg mener at vi allikevel fortsatt trenger en stjernespiss, midtstopper og en venstreback. Babayaro holder ikke mål. Kanskje Damien Duff passer som venstreback? Hadde nesten vært en skam å kaste bort hans talent på den plassen, men kan se for meg at han er en fenomenalt god offensiv venstreback. 8)

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 22. Juli 2006, 13:34 »
baba holder mål, men ikke carr!!
Andreas Martins

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #84 på: 22. Juli 2006, 16:08 »
Kan dette stemme??

Betalt £5 mill for Duff

Andreas

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #85 på: 22. Juli 2006, 16:10 »
Sitat fra: "Svenno"
Kan dette stemme??

Betalt £5 mill for Duff

Håper det. :wink:
Det viser jo at han faktisk vil spille for klubben, når han avslår tilbud fra Liverpool.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 22. Juli 2006, 16:45 »
Blir igrunn bare mer og mer glad for Duff! Og når prisen er 5 millioner pund vil jeg betegne det som et realt kupp!
Eneste spørsmålet er, når Olivers NUFC-kilde i dag forteller at Duff primært skal spille vensteving, hvor skal Luque gjøre av seg?
Enten blir han satsa på som spiss, eller så blir han solgt. Jeg håper inderlig at han blir satset på som spiss, men jeg er nok redd for at Roeder selger ham så kjapt sjansen byr seg, dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #87 på: 22. Juli 2006, 17:11 »
Nå må dere slutte å syte over "hvor skal han spille, nå blir han solgt...osv".

Helt seriøst, bare fordi vi har signert en kanon spiller i Duff, så betyr ikke det at de andre spillerne blir skyvet bort fra laget!! Se hva som skjedde i slutten på forrige sesong, vi måtte bruke Lee Clark å amdy faye sentralt på midtbanen.

Det er en lang sesong, karer. Og visst vi skal være med å kjempe om Gull og Trofeer, så må vi ha en kapabel stall. Og spillerne har godt av konkurranse i laget. Det vil gi ekstra gode treninger og gode treninger, gir resultater !

Og det med Luque. Jeg har tro på han, og tror at også Roeder vil han skal lykkes. Bare for å nevne at han fikk nr.7 til denne sesongen, viser indikasjoner om at han er en spiller som skal være med i Glen Roeder's planer i oppbygingen av Newcastle United!
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Andreas

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #88 på: 22. Juli 2006, 17:43 »
Sitat fra: "David 7"
Nå må dere slutte å syte over "hvor skal han spille, nå blir han solgt...osv".

Hva mente du med "dere"?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 22. Juli 2006, 17:46 »
Må jo få lov til det. I mine øyne slik situasjonen er just nu vil det være idioti å kvitte seg med Luque. Og jeg frykter at det er meget sannsynlig at Roeder vil kvitte seg med han.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida