20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Damien Duff til Newcastle?  (Lest 36770 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Damien Duff til Newcastle?
« Svar #60 på: 21. Juli 2006, 21:50 »
Virker ikkje som Roeder liker Luque spør du meg. Får bare håpa Luque spiller så bra framover at han blir vanskelig og kvitte seg med :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 21. Juli 2006, 22:05 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Er det noen som skal bli avskrevet her, så er det Shola Ameobi. Dessuten kan Duff operere i mange forskjellige roller.

Kunne ikke vært mer enig!!! Hvorfor skal vi benke Luque når vi har Ameobi på laget?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 21. Juli 2006, 22:26 »
Ender vel da med at roeder velger da Ameobi på topp og Duff som hengende spiss. Luque blir benka en sesong til, Jippi :(  :?

Virker jo ikke som Roeder liker Luque. Roeder valgte jo Chopra fremfor Luque i sine siste kamper uten shearer og Owen og det sier jo sitt. Tror uansett at Luque etter noen kamper hadde vært en mye større trussel enn stakkars Chopra.

Men jeg tar sikkert feil og det håper jeg virkelig!.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #63 på: 21. Juli 2006, 22:42 »
Luque tenker jeg på som spiss. Det jeg frykter er at N`Zogbia blir satt ut av laget. Men på den andre siden har vi jo to spillere. Solano og Milner. Kanskje Roeder har tenkt at de skal lære av hverandre.

Noe annet som bare slo meg, var at kanskje Roeder skifter til en 4-5-1 formasjon. 4-3-2-1 på to måter. Dette skjer neppe men det bare plompet opp i huet på meg.

--------------Keeper
Forsvar-Forsvar-Forsvar-Forsvar
Duff---------Parker-----H.Midtbane
-------Emre---------N`Zog
--------------Luque------------------

--------------Keeper
Forsvar-Forsvar-Forsvar-Forsvar
------Emre-Parker-N`Zog-------
Duff----------------------H.Ving
--------------Luque------------------

Om Luque passer som enslig spiss veit jeg ikke. Men uansett så kommer neppe Roeder til å gjøre dette.
Grunnen til 4-5-1 er at kanskje det ikke kommer noe spiss og at N`Zogbia burde spille.

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #64 på: 21. Juli 2006, 23:19 »
Veldig spennende signing vi hra fått i Damien Duff. En meget god spiller, som kan avgjøre kamper på egenhånd.

Men jeg stiller spørsmålstegn til nødvendigheten. Her har vi N'Zogbia, meget lovende venstrekant som imponerte forrige sesong, og Luque, som har vist i flere år at han behersker kantrollen. Men jeg tviler på at Duff er kjøpt for KUN å spille ving. Han kan også spille spiss, eller tilbaketrukket spiss.

Men uansett en flott underskrift å få, la oss bare håpe flere kommer inn døren relativt kjapt  8)

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 21. Juli 2006, 23:47 »
Uansett sa er Duff et utrolig bra signing. Han er en fenomenal speller. Deilig at han er i klubben.
ax

shpetim

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #66 på: 21. Juli 2006, 23:50 »
men tror ikke han er ment til a erstatte Nzogbia sinn plass, han har spilt spiss i Chelsea de fleste kamper. Altsa 4-3-3 formasjon.
ax

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 22. Juli 2006, 00:03 »
Har spilt kan/spiss, litt spesielt. Mye på høyre mens Robben spiller på venstre. Variabelt, ofte sammen med Cole og da var det venstre. Mannen kan spille høyre, venstre og sentralt - i offensive roller vel og merke.
iverpool FC

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 22. Juli 2006, 03:49 »
satan dette var DEILIG

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 22. Juli 2006, 08:39 »
Duff får en lønn på ca £70.000 i uka ifølge The Times. Avisen skriver også at Kuyt fort kan bli det neste kjøpet til Roeder.

NEWCASTLE UNITED are on the verge of ending their search for fresh blood in spectacular fashion with the £10 million acquisition of Damien Duff. The Chelsea winger was having a medical last night after agreeing personal terms believed to be in the region of £70,000-a-week on a four-year contract.

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,27-2280969,00.html
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 22. Juli 2006, 09:09 »
Dette her er gode nyheter !  Endelig begynner det å løsne for oss!:)

Men folkens, hvorfor tror alle at noen må bli ofret selvom vi får inn en ny spiller? Alle som fulgte med forrige sesong kan huske hvor skaderammet vi var over hele midtbanen og fremover! Hvis vi kvalifiserer oss til UEFA kan vi fort komme opp i nærmere 60 kamper på en sesong. Det sier seg selv at vi må rotere mye. Så det er genialt at vi får en spiller som er veldig omgjenglig og kan spille omtrent på alle posisjoner fremover på banen. I tillegg til Duff har vi også Milner denne sesongen som kan gjøre akkurat det samme. Nå slipper vi å dytte Clarke ut på venstre fordi vi ikke har noen bedre erstattere, bredde i troppen er akkurat det vi trenger.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 22. Juli 2006, 09:32 »
Spennende. Selv om Duff ikke var den jeg først og fremst ville prioritert å hente slik spillertroppen er idag er dette fortsatt en spennende overgang. Duff er helt klart en kvalitetsspiller, og i tillegg er han engelsk! Ikke at jeg har noe imot utenlandske spillere men dette er tross alt ENGELSK Premier League, derfor ønsker jeg en stamme av britiske spillere i lagene, og spesielt "mitt eget" (det inkluderer også spillere fra naboen, "den grønne øya").

Er litt spent på hvilken rolle Duff er tiltenkt i Newcastle, men håper det ikke er som Kristoffer sier at dette vil gå på bekostning av Albert Luque. Egentlig så tror jeg heller ikke det. Tror Luque skal spilles varm i trøya som spiss, eller håper iallfall det er planen til den godeste Roeder.
Om Duff blir ving eller spiss sammen med\bak Luque blir spennende å se. Håper heller ikke denne overgangen skal gå utover N'Zogbia. Den jeg helst ville ofret av noen får å få plass til Duff er helt klart Ameobi.

Et offensivt Newcastle med Luque, Duff, Emre, N'Zogbia og Solano\Milner kan bli veldig bra tror jeg. Det vil nok kreve at vi må legge om spillestilen litt da vi ikke har noen typisk target man. Men jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan gjøre det, og hvorfor det ikke skulle fungere. Alle navnene ovenfor er vel den typene spillere som er bedre med ballen i beina enn på hodet. Så får vi eventuelt prøve å tilpasse spillet vårt deretter.

Skal også bli spennende å se om kjøpet av Duff blir "gjennombruddet" i sommerens overganger for Newcastle. Kanskje nå kan vi klare å hente flere i løpet av den nærmeste fremtiden, og kanskje vil vi få se ett noe "fornyet" Newcastle i aksjon mot PSV den 29 juli....
Fått troen tilbake nå og tror vi går en spennende fremtid i møte.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #72 på: 22. Juli 2006, 09:39 »
Duff er en klassespiller og dermed også en spiller Newcastle absolutte trenger!
Man kan si at dette er en forsterkning på en posisjon som vi strengt tatt ikke er mest i beite for gode spillere, men en spiller som Duff, som kan spille på flere posisjoner, trenger vi alltids! Og når Fatty velger å bruke såpass med penger på Duff, så må vi også gå ut fra at han har mer penger tilgjengelig til å hente Shearer`s erstatter.

Skal bli meget spennende å se hva som skjer på transfer fronten i ukene fremover, og med Duff på plass (med forbehold om at han blir 100% klar) så har vi i hvertfall fått en god start på å få klassespillere inn i klubben!
Og idag er ganske sikkert en veldig avgjørende dag for hva som kommer inn portene på St James`de neste ukene. Med seier og avansement mot LSK i ettermiddag så kan vi nok venet oss flere storkjøp, med tap kan det nok bli værre er jeg redd...

Howay the Lads!

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 22. Juli 2006, 10:00 »
begynte bare å tenke litt over at det må være kjipt for Millner at duff kommer inn. De er jo begge meget omgjengelige, og kan spille i flere posisjoner. Dette gjør det langt vanskeligere for Milner å markere seg. Men han er jo lovet å få sjansen. Tror nok Millner forsvinner ut døra etter neste sesong. Duff tror og håper jeg blir en kjempesigning. Meget lik Ginola i spillestilen faktisk, men jobber og kollosalt hjemover. Nei dette tror jeg blir bra folkens. Bare å få inn erstatter for shearer og en høyre back.
Andreas Martins

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 22. Juli 2006, 10:02 »
Sitat fra: "amt"
begynte bare å tenke litt over at det må være kjipt for Millner at duff kommer inn. De er jo begge meget omgjengelige, og kan spille i flere posisjoner. Dette gjør det langt vanskeligere for Milner å markere seg. Men han er jo lovet å få sjansen. Tror nok Millner forsvinner ut døra etter neste sesong. Duff tror og håper jeg blir en kjempesigning. Meget lik Ginola i spillestilen faktisk, men jobber og kollosalt hjemover. Nei dette tror jeg blir bra folkens. Bare å få inn erstatter for shearer og en høyre back.

Tror Milner kommer til å spille mye. Han kommer nok til å spille mest på høyrekant. Blir nok en del rotering med Solano som ikke er 20 år lenger.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."