20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Damien Duff til Newcastle?  (Lest 36826 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Damien Duff til Newcastle?
« på: 20. Juli 2006, 19:51 »
På diverse Tottenham-fora skal troverdige "insidere" - som var de første til å annonsere at Damien Duff var på vei til Tottenham - nå hevde at Duff er i ferd med å gå tapt til Newcastle.

For 11 mp.

Isåfall regner jeg med at Glenn Roeder har tenkt å bruke ham som spiss. Noe annet ville vært svært merkelig, tatt i betrakning at vi har megatalentet Charles N'Zogbia på venstreflanken. Duff som spiss klinger ikke helt i mine ører, men han er da kjapp og målfarlig ihvertfall...

Dersom han blir kjøpt til den primære posisjonen han har spilt i Blackburn og Chelsea - altså venstreving - bare rister jeg oppgitt og forbannet på hodet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1 på: 20. Juli 2006, 20:07 »
11 millioner pund for en venstreving er idioti ja, så her må det være prat om en angrepsrolle for Duff dersom dette skulle stemme. Er litt ambivalent her, for Duff er en spiller jeg alltid har beundret, samtidig som han ikke er noen måljeger, som jo vi bør være ute etter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 20. Juli 2006, 20:09 »
Link forresten?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Damien Duff til Newcastle?
« Svar #3 på: 20. Juli 2006, 20:55 »
Duff til Newcastle ville vært fantastisk. Vel å merke om det ikke går på bekostning av de to spisskjøpene vi er lovet. Om det er noe i dette vil Luque uten tvil vli satset på som spiss.

Skulle vi kvalifisere oss til UEFA cupen kan Newcastle komme til å spille et sted mellom 60-70 kamper. Med andre kommer det til å ofte bli torsdagskamper, hvor en søndagskamp følger 3 dager etterpå. Vi trenger med andre ord dobbel dekning på alle plasser. Milner/Solano på høyre, og Zog/Duff på venstre høres bra ut for min del. I tillegg kan alle disse spille på andre plasser, så spilletid burde det ikke bli mangel på, for noen av dem.

Zog sier selv at han helst vil spille sentralt. Ser ikke bort i fra at han griper muligheten og dunker ut Emre.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 21. Juli 2006, 00:50 »
En glimrende spiller. Men ikke det vi trenger mest slik situasjonen er idag.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. Juli 2006, 07:38 »
DUFF GOES TO TOON
EXCLUSIVE £10M SWITCH FOR CHELSEA STAR
By John Cross
NEWCASTLE boss Glenn Roeder has clinched a dramatic £10million deal to steal Chelsea winger Damien Duff from under Tottenham's noses.

Roeder will land Duff after Chelsea boss Jose Mourinho reluctantly admitted yesterday that he is ready to sell him after two hours of crunch talks.

Spurs manager Martin Jol has made two bids for Duff but Newcastle are confident of tying up a deal in the next 24 hours because the Republic of Ireland star has made it clear he would prefer a move to the North East.

Duff, who has just 12 months left on his contract, was in Newcastle with his advisers last night and Roeder is hoping to finalise a fouryear deal worth £60,000 a week.

Newcastle have met Chelsea's valuation after outbidding Tottenham, whose initial offer was just £5m because of his poor injury record.

Spurs will now miss out despite going back with a second bid of £7m. It is a coup for Roeder and would be his first major signing since taking charge permanently as Newcastle boss.

Duff joined Chelsea for £17m in 2003 as one of Roman Abramovich's first big-money recruits and has won two Premiership titles in two seasons.

But he has found competition fierce at Chelsea with Joe Cole, Arjen Robben and Shaun Wright- Phillips all battling for places. And Mourinho may use a new diamond midfield formation, which would limit his chances even further.

Mourinho, who yesterday publicly confirmed his interest in Arsenal's Ashley Cole for the first time, admitted that he would like Duff to stay but is now resigned to losing him in the next 48 hours.

Mourinho said: "I love Damien as a player and as a person and I can understand what he has in his heart. After that, it becomes business. He is such a good player it will not be easy business."

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 21. Juli 2006, 09:37 »
hva faen? vi gidder aa bruke £10m paa duff, men ikke kuyt? og ikke £12m for Bent?

Noreng

• Gjest
« Svar #7 på: 21. Juli 2006, 10:17 »
Hva faen? Hva skal vi med han? Satser på som Asbjørn sier at han SKAL være spiss!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. Juli 2006, 10:24 »
Duff er en fantastisk spiller! Hvis vi kjøper han betyr nok det at Duff eller Luque skal bli brukt som spisser. Roeder sa jo på Jessheim at det er svært vanskelig å finne gode spisser om dagen, så kan kanskje være noe i det.

Men i artikkelen står det at agentene dro til Tyneside i går kveld. Var ikke Freddie på Loseby i går??

Noreng

• Gjest
« Svar #9 på: 21. Juli 2006, 10:38 »
Season    Club       Country    Apps  Goals
2005-06  Chelsea  ENG           28      3
2004-05  Chelsea  ENG           30      6
2003-04  Chelsea  ENG           23      5
2002-03  Blackb     ENG          26       9
2001-02  Blackb     ENG          32       7
2000-01  Blackb     ENG          32       1
1999-00  Blackb     ENG          39       5
1998-99  Blackb     ENG          28       1
1997-98  Blackb     ENG          26       4
1996-97  Blackb     ENG          1         0
1995-96  Blackb     ENG          0         0

Ujee, han var målfarlig du..

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 21. Juli 2006, 10:40 »
Har jeg sagt han er målfarlig?

Han har spilt ving i alle år da, så er kanskje ikke så rart. Dennis Bergkamp er heller ikke en vanvittig målfarlig spiss men han er en fantastisk spiller fordet.

Noreng

• Gjest
« Svar #11 på: 21. Juli 2006, 10:42 »
Sitat fra: "kesse"
Har jeg sagt han er målfarlig? .

Jeg har da aldri ment noe om deg jeg?!?
Det var bare at jeg fant statsen og da la jeg den ut her..

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 21. Juli 2006, 10:45 »
Vi har jo ikke bruk for han!

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. Juli 2006, 10:53 »
vil gjerne ha duff og ser på ham som en kjempegod signing. Men er litt småbekymret hvis det innebærer at transfer budsjettet blir brukt opp og han ses på som en erstatter for shearer.
Andreas Martins

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 21. Juli 2006, 11:18 »
Sitat fra: "Noreng"
Sitat fra: "kesse"
Har jeg sagt han er målfarlig? .

Jeg har da aldri ment noe om deg jeg?!?
Det var bare at jeg fant statsen og da la jeg den ut her..

Okei. Bare regna med at det var ment til meg siden jeg skrev at jeg syntes han var god!;) Men jeg håper ikke vi kjøper Duff i steden for en ren spiss, vi må ha begge delene i tilfelle...