20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den Spanske ligaen, hvem vinner neste sesong?  (Lest 6871 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Den Spanske ligaen, hvem vinner neste sesong?
« på: 20. Juli 2006, 02:47 »
Jeg tenkte å starte en tråd om Spansk fotball. Her kan vi diskutere alt som har med Spania å gjøre.

Hvem tror dere vinner ligaen neste år?

Personlig tror jeg Real kommer sterkt tilbake i år og vil kjempe en hard kamp sammen med Barca. Nå har Real hentet Capello som gjøre gull av gråstein på kort tid. Vunnet ligaen med alle lag han har trent. Dessuten har man endelig hentet inn et rivhjern som kan spille bak de offensive spillerene i Emerson. At Cannavaro kommer gjør det ikke verre. RVN er på vei også. Spennende.

Hva mener dere folkens? Diskuter!
iverpool FC

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 20. Juli 2006, 12:48 »
Nå henter jo Barca Thuram og Zambrotta også,de har jo et knallbra forsvar nå. Men godt å se at Real blir betraktelig tryggere bakover, Capello vet vi jo kan sine saker. Det blir nok et close-race,men jeg holder en ørliten knapp på Ronaldinho og gutta
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #2 på: 27. Juli 2006, 16:38 »
Jeg lurer litt på om muligens også Deportivo kan figurere høyt på tabellen i Spania denne sesongen. Jeg har nok mine tvil, men jeg tror det kan bli spennende å se hva de kan utrette i skyggen til lag som Real Madrid, Barcelona og til dels Valencia. De har et ganske spennende lag, men det spørs om de klarer å nå helt opp på topp tre.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 27. Juli 2006, 17:05 »
Tror at Barcelona vil toppe og at Valencia kommer på andreplass. Real Madrid må nok nøye seg med tredjeplassen i år.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 27. Juli 2006, 18:13 »
Når vi snakker spansk fotball må jeg ærling innrømme at jeg er en liten Barcelona fan. Derfor er jeg såklart godt fornøyd med at de har vunnet de to siste årene nå, og ikke minst Champions League i år. Det skjedde riktignok på litt feil måte kan man si, men det er en helt annen sak som jeg velger å la ligge her.

Derfor håper jeg at katalanerne tar sitt tredje strake seriemesterskap. Det er riktig som det blir påpekt av Tommy her at de har forsterket forsvaret betraktelig med Thuram og Zambrotta. Er litt spent på hva dette får å si for de som allerede er der. Er det en høyreback jeg nyter å se i aksjon er det nettop Belletti, men Zambrotta er utvilsom blant verdens aller beste backer. Men kanskje skal han figurere på venstre? Der er det jo allerede dobbelt dekning med Gio og Sylvinho, hvorav sistnevnte er en spiller jeg har veldig sansen for. På høyre er det bare Belletti som er ren høyreback mens Oleger har fått mye spilletid der. Spent på å se hvordan Rijkard løser dette luksusproblemet.
Thuram er også en viktig forsterkning, men det er ikke lett å danke ut hverken Marques eller Puyol. Sistnevnte er en av Barcas absolutt viktigste spillere og som kaptein er han vel nærmest selvskreven. Så spørst det hvem han får med seg som makker: Thuram, Marquez eller Oleger. Marques funker også bra i en deffensiv midtbanerolle, spørsmålet er bare om det er plass til ham her da både Iniesta og Edmilson gjør en bra jobb i den posisjon. Van Bommel er vel også et alternativ. Det var bare *litt* om min spanske favouritt Barcelona.

Men jeg tør alldeles ikke ta det for gitt at det tar sitt tredje strake seriemesterskap i år. Jeg frykter Real Madrid blir sterkere i år enn de har vært de to foregående sessongen. Det er først og fremst den nye mannen på benken, altså ringreven Capello jeg frykter. I tillegg har det verdens beste midtstopper i Cannavaro som kommer til å bli et mareritt for alle spanske angripere dersom han klarer å spille like bra i Real som det han gjorde i VM nå. Plager meg egentlig litt at ikke Barcelona kastet seg inn i kampen om ham. Cannavaro\Puyol hadde vært drømmeduoen.
Emmerson er også en solid forsterkning. Tror han får den rollen som Makalele hadde som Gravesen aldri klarte å fylle helt. I tillegg er det ikke bare en ulempe at selveste Zidane nå er borte. Ikke for å betvile hans ferdigheter, men han slet med å spille opp mot sitt aller beste i Real nå på slutten. kanskje fordi han allerede var mett? Nå må unge og nye krefter ta tak. Fremover blir det også spennende å følge hovedstatslaget. Ronaldo imponerte vel ingen spesielt mye i VM, men vet fortsatt hvor målet står. Alikevel er det mer interessant å se om Robinhos andre sessong i Real trøya blir bedre enn hans første. Jeg tror det kan bli en avgjørende faktor her. Baptista er en annen spiller det er verdt å sette spørsmålstegn ved. Av det jeg så av am forrige sessong imponerte han ikke voldsomt. Men han er vel mer midtbanespiller igjen? Real har vel fortsatt også Cassano? Kanskje hjelper det ham og hans situasjon at det nå kommer en italiensk trener til klubben?
Så gjenstår det å se om Van Nistelroy blir Real spiller. Nå virker det faktisk som om Bayern fullt og helt er med i kampen om nederlenderen igjen. Men magefølelsen sier at spanjolene trekker det lengste strået.
Er også spent på backene til Real. På høyre blir det vel knallhard konkurranse mellom Salgado og Cicinho. Hvordan er det med Carlos på venstre? Er han fortsatt Real spiller? Ellers er det vel en mulighet for at Ramos blir flyttet ut på venstre slik som på landslaget da Cannavaro mest sannsynlig ikke er innhentet for å varme benken....

Valencia er helt klart også en outsider til tittelen og har fått en god forsterkning i Del Horno fra Chelsea.
Deportivo som journalisten nevner er også et interessant lag, uten at jeg kjenner så mye til deres situasjon foran den kommende sessongen. Men helt klart nok et lag som sikkert sikter seg inn mot toppen i LaLiga.

Osasuna startet vel veldig bra i fjor? Hvor de endte på tabellen til slutt er jeg ikke sikker på, men verd å holde et øye med i år også kanskje?
Villareal er vel også en annen outsider det knytter seg spenning til.

Konklusjon blir at jeg håper og tror på Barcelona (IGJEN), men at jeg frykter særlig Real Madrid denne sessongen. Spennende blir det iallfall.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 27. Juli 2006, 18:36 »
Og så glemte jeg selvfølgelig å være innom Barcelonas spennende kjøp av Eidur Gudjohnsen. Tror det skal vise seg å bli en meget god erstatter for Henke som er dratt hjem til Sverige. Om det er bevist eller tilfeldig at Rijkard velger nettop en fra "norden" til å erstatte en fra skandinavia vet jeg ikke. men det skulle ikke forundre meg om det er et bevist valg.
Men som sagt tror jeg Eidur er en bra erstatter for Henke. De to er kanskje ikke helt like i spillestilen. Men fellestrekkene er helt klart der. Begge er giftige avsluttere når muligheten byr seg, samtidig som begge er relativt arbeidssomme og flinke til å gjøre medspillerne bedre. Begge to kan også fungere bra som tilretteleggere, og ikke bare som avsluttere. Så spørs det selvfølgelig på hvordan Eidur takler den harde konkurransen om plassen på laget. Men det er noe han kjenner til fra Chelsea, og som erstatter for Larrson som spilte mye ifjor (selv om han ikke alltid startet) tror jeg fremtiden ser lys ut for Eidur på Camp Nou!
Det må jo også være en fordel for vår islandske venn at Maxi Lopez er leid ut til Mallorca. Det er iallfall en konkurrent mindere.
Er det forresten noen som vet status på Saviola? Er han fortsatt formelt Barcelona spiller eller har han skiftet klubb?

Skal man se etter usikkerhets-momenter hos den regjerende mesteren er vel presidentvalget noe å sette fingeren på. Såvidt meg bekjent har Laporta og hans styre trekt seg (som forventet), dette er vistnok for at Laporta skal kunne stille til gjenvalg. Presidentvalget er noe Barcelona skal ha blitt pålagt av spanske myndigheter.
Hvordan status rundt president valget er vet jeg ikke. Men med det Laporta og hans styre har oppnådd de siste 2 sessongene ser jeg ikke bort ifra at han har en god mulighet til å bli gjenvalgt.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #6 på: 31. Juli 2006, 20:25 »
Tror desverre Real Madrid kommer sterkt tilbake og tar tittelen i år med Capello i spissen. Barca vil nok naturlig være mette etter en utrolig sesong året før, og havner på en skuffende 3 plass. Valencia sniker seg inn på plass nr 2. Gudjohnsen blir årets flopp i Spania og blir solgt tilbake til England allerede i Januar. Itilleg til dette mener mange at Barcelonas kollaps skyldes at Ronaldinho ikke er like dominerende som tidligere og at Eto'o pådro seg en skade og var borte i over 2 måneder.  Mark my words  :wink:
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 31. Juli 2006, 21:19 »
Jeg tror du tar feil hva angår Barca.

Jeg tror du undervurderer Ronaldinho og jeg tror du undervurderer slagkraften i Barcas stall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 31. Juli 2006, 21:35 »
Sitat fra: "Joakim"
Jeg tror du tar feil hva angår Barca.

Jeg tror du undervurderer Ronaldinho og jeg tror du undervurderer slagkraften i Barcas stall.

Jeg håper også det, fordi jeg håper Barcelona klarer det igjen. Men tviler på det. Ronaldinho, er det egentlig mulig å undervurdere han? Tror han vil ha en bra sesong men ikke så sinnsyk som i fjor, og det kan gjøre et utslag. Men som sagt spiller for spiller for spiller er nok Barcelona det sterkeste laget. Bare en følelse som jeg har at det kan rakna i år. Men gode muligheter for jeg er for negativ , får håpe det!

At Gudjohnsen blir en flopp i Spania tror jeg er veldig godt mulig,  han er en spiller som passer typisk best i den engelske stilen av fotball. Skulle gjerne ha sett han i Newcastle. Dette kjøpet minner meg  mest om Robbie Keanes overgang til Inter i sin tid. Da var jeg også sikker på flopp.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 31. Juli 2006, 21:53 »
Magefølelser vil jeg ikke diskutere. Men jeg ser ikke de helt store grunnene til at Ronaldinho skal bli dårligere i den kommende sessongen enn han var i den forrige. Jeg tror også Barcelona i sine beste stunder er gode nok til å slå nesten alle, eller kanskje tilogmed alle(?), lagene i Spansk Primera uten Ronaldinho på banen.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor Gudjohnsen MÅ bli en flopp i Spania. Barcelona har tidligere vert veldig beviste på (iallfall under Rijkards ledelse) å hente spillere som passer inn i deres filosofi. Det velger jeg å tro at de har klart igjen inntil det motsatte er bevist.

Og selvfølgelig håper undertegnede at Barcelona tar sitt tredje strake seriemesterskap denne sessongen!  :P
Men samme undertegnede innrømmer også at frykten for erkerivalen Real Madrid har vokst betraktelig etter at de fikk tilbake ringreven Capello på sidelinjen. Spillerstallen deres er heller ikke blitt betraktelig dårligere siden i fjor....
Valencia blir skumle i år også, men tror kanskje de blir degradert til en tredjeplass i år, et lite stykke bak de to store som gjør opp seg imellom i El Classico!

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 01. Aug. 2006, 17:49 »
Sitat fra: "chickenman"
Magefølelser vil jeg ikke diskutere. Men jeg ser ikke de helt store grunnene til at Ronaldinho skal bli dårligere i den kommende sessongen enn han var i den forrige. Jeg tror også Barcelona i sine beste stunder er gode nok til å slå nesten alle, eller kanskje tilogmed alle(?), lagene i Spansk Primera uten Ronaldinho på banen.

Barcelona i sine beste stunder er verdens beste fotballag. Det viste de jo ifjor. Vel blir vanvittig imponert hvis Ronaldinho klarer å opprettholde formen han hadde i høstsesongen og begynnelsen etter nyttår. Han falt litt av på slutten av sesongen. Men jeg håper jo på Barca.

Gudjohnsen må selvsagt ikke bli flopp. Men jeg tror han blir det. Må være lov til å tippe, er vel det denne tråden er til?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 04. Aug. 2006, 20:18 »
Jepp! Det er som du sier at Ronaldinhos formkurve dalte litt mot slutten av sessongen. Det la jeg også merke til. Men jeg hadde følelsen av at det hovedsaklig gjaldt i seriekampene. Problemer med motvivasjon ettersom seriegullet ble stadig sikrere?
Han spilte iallfall en sentral og viktig rolle i Mesterligaen da Barca slo både Chelsea og Milan. Måten han dro vekk Gattuso på, på San Siro for så å ta seg god tid til å slå den avgjørende pasningen til Giuly... KONGE !!!! :P
Måten han scoret på mot Chelsea, da Terry gikk rett i kropp (uniteressert i ballen) og falt som en søppelsekk mens Ronaldinho holdt seg på beina og tredde ballen i mål bak Cech.... enda MERE KONGE !!!!  :P

At Barcelona er verdens beste lag i sine beste stunder det er vi skjønt enige om  

Barcelona slo forresten Clug Tigres fra Mexico i en treningskamp i statene natt til idag(-04.08 )(?). Slutt resultatet ble 3-0. Det første var et selvmål, det andre var nettop vår omtalte brasilianer som scoret på et frispark. Det tredje målet scoret Barcelonas ny-ervering Gudjohnsen! Og med det tillater jeg meg, som Barcelona supporter, å håpe at du tar feil i at Gudjohnsen blir en flopp. Men men, er klar over at dette ikke var allverdens til motstand for Barcelona.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 27. Nov. 2006, 10:45 »
Håper alle har fått med seg Ronaldinhos andre mål mot Villareal fra helgens serierunde i Spania.
For sikkerhets skyld: ;)

EDIT: hadde forresten en post her for en uke eller to siden (etter den jeg skrev den fjerde august) hvor jeg prøvde å oppdatere denne tråden litt. Hvorfor er den fjernet?

plebbster

• Gjest
« Svar #13 på: 27. Nov. 2006, 12:48 »
Ja, fyyyyyy!

Peneste målet jeg har sett nesten. Så synd han prøver å kopiere Charlie Millers mål i seriepremieren mot FFK. Ville vært litt originalt å funnet sin egen stil. Men greit!

Skotten er vel bare glad for dette.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 27. Nov. 2006, 14:43 »
Hehe, det er ingen tvil om at du er en trofast og lojal Brann supporter iallfall Plebbester.