20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM 2008 - Norske medaljesjanser?  (Lest 28377 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: EM 2008 - Norske medaljesjanser?
« Svar #105 på: 22. Mai 2007, 19:55 »
... og det er fordi du er bortkjemt.

Du nevner også over her at du ikke syntes at vi er bedre enn andre selv om vi fant olje. Hva har det med saken å gjøre om du er glad i landet ditt eller ei?

Du har det så godt i Norge at du ikke fatter det, men selvfølgelig ville det jo vært mye "kulere" å bo i USA, for de er jo et kjempekult land som er bedre enn alle andre, så derfor hadde du hatt grunn til å vært nasjonalist. Er det slik du føler det?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 22. Mai 2007, 20:19 »
haha! ;D Hva snakker du om? Du har forhåpentligvis ikke lest det jeg skrev. Jeg tør nemlig påstå at det er veldig forståelig.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 22. Mai 2007, 20:26 »
Men bryr du deg om landet ditt i det hele tatt når du heller ville vært i union med Sverige eller Danmark?

Og det er trist at du føler dette:
Sitat
Jeg er ihvertfall ikke særlig stolt av å være norsk. Ser ikke helt hvilken grunn jeg skulle hatt til det.

djmattis

• Gjest
« Svar #108 på: 23. Mai 2007, 01:50 »
Bare Norge ikke kommer til EM så er jeg fornøyd.
haha

neida, har en del kompiser som spiller i høyere divisjoner og for at de skal få sjansen i fremtiden så må jo faktisk norges landslag gjøre det bra, allt går jo i en cirkel.
Landslag som gjør det bra har som oftest bra ungdomsnivå.
Bare se Tyskland, Frankrike, Nederland, Spania, Italia osv osv.

Nederland har jo produsert noe helt sykt mange etablerte toppspillere i Europa, hvorfor ikke sende noen dit som kan ta lærdom av Ajax til eksempel?

Tror det er der feilen ligger, var selv hva man kan kalle et talent en gang i tiden, var med på diverse kretslag i Sverige hvor det var mega profft fra dag en, mens de samlingene her i Norge ble det mye lek og tull av.

Er masse sinnsyke talenter i det her landet som heller dropper ut pga for mye press, dårlige trenere/ledere samt styrer som kun tenker på seg selv.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 23. Mai 2007, 15:11 »
Men bryr du deg om landet ditt i det hele tatt når du heller ville vært i union med Sverige eller Danmark?

Godt tegn for argumentene dine når du må gi meg meninger jeg ikke er i nærheten av å ha. Men vi er jo vant til slikt fra deg.  :)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 23. Mai 2007, 18:07 »
Er du ikke stolt av å være norsk? Er du ikke stolt av å være fotballsupporter fra Norge?
Satt du hjemme og sturet 17. mai, du da? Satt med dyster musikk i ørene, for ikke å høre hurraropene og korpsmusikken. Du skulle kanskje gjerne sett Norge i union med Sverige eller Danmark du da?

Ja...  ::)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 23. Mai 2007, 18:54 »
Spørs kor mange som hadde gidda gått i tog om det ikkje hadde vert for Oljå då...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 23. Mai 2007, 19:07 »
Hvorfor har hele 17 stk sagt at Norge kommer seg til EM med knapp margin? Hva skulle tilsi dette? Thomas "Zalo" Myhre bekreftet at dette ikke skjer mot Tyrkia.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 23. Mai 2007, 20:33 »
Er du ikke stolt av å være norsk? Er du ikke stolt av å være fotballsupporter fra Norge?
Satt du hjemme og sturet 17. mai, du da? Satt med dyster musikk i ørene, for ikke å høre hurraropene og korpsmusikken. Du skulle kanskje gjerne sett Norge i union med Sverige eller Danmark du da?

Ja...  ::)

Det var et ironisk svar til Joakim, og jeg er helt sikker på at bla. Joakim forstod akkurat det...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 24. Mai 2007, 12:16 »
Neimen, da må jeg ha misforstått. For det der lignet veldig lite på ironi.

Jeg oppfattet det som et slags:

"Ja, hva så?"

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 24. Mai 2007, 16:39 »
Fint, da er vi enige.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 30. Mai 2007, 00:14 »
http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article82136.ece

- Fotballsupportere synes landskamper er et irriterende avbrudd fra klubbfotballen, sier førsteamaniensis i idrettsvitenskap Hans Hognestad.

Er visst ikke bare meg som mener dette, gitt. Leste om dette i avisa i dag, og er enig i at et lag man følger året rundt automatisk blir mye viktigere. Folk som bryr seg nevneverdig om landslaget er ofte de som ikke går på alle kampene til sitt eget klubblag.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 30. Mai 2007, 00:19 »
Ja det er drit irriterande når det må gå på bekostning av Premier League. I Norge har vi jo adecco-ligaen som kan steppe inn. :)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #118 på: 30. Mai 2007, 02:02 »
Berntsen har eit poeng. Det er sjelden Skikkelig supportere (klubbfotball ) engasjerer seg så veldig for landslaget. Synes alltid landskamper var noke forbanna drit før for da var det stopp i Premier League sånnt er det jo enda. Men holder jo med Norge i landskamper men ville før sett PL fotball en landskampfotball ^^
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 30. Mai 2007, 08:42 »
http://fotball.aftenposten.no/landslaget/article82136.ece

- Fotballsupportere synes landskamper er et irriterende avbrudd fra klubbfotballen, sier førsteamaniensis i idrettsvitenskap Hans Hognestad.

Er visst ikke bare meg som mener dette, gitt. Leste om dette i avisa i dag, og er enig i at et lag man følger året rundt automatisk blir mye viktigere. Folk som bryr seg nevneverdig om landslaget er ofte de som ikke går på alle kampene til sitt eget klubblag.
Jeg kan ikke snakke for alle andre, men jeg ville ihvertfall synes det hadde blitt gøy å se landskamper igjen om vi begynner å få resultater å vise til! Slik som det er nå er jo landslaget en reneste parodi, og da spesielt Åge Hareide. Den mannen skifter jo meninger oftere enn Roeder!

Da han tok over landslaget lovet han total renovasjon, offensive holdninger og på hjemmebane skulle vi spille ut nesten hvem som helst!?! Og klarte han ikke å kvalifisere Norge til EM i 2008 skulle han gå av! Men det stikk motsatte har jo skjedd, vi taper omtrent alle hjemmekampene (vinner ihvertfall ikke), og nå vil han pinadø fortsette som landslags-sjef selv om han skulle misse ut i kvalifiseringen!

Hadde vi hatt et landslag som spiller slik som Danmark gjør, offensiv og god fotball og er helt sjef på hjemmebane i Parken, tror jeg flere av den norske befolkningen hadde fulgt landslaget tettere!
For slik jeg husker tiden under Drillo var dette en periode ihvertfall jeg fulgte landslaget tett, nå gidder jeg nesten ikke å se en landskamp med Norge, da hele underholdningsverdien som oftest uteblir!