20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM 2008 - Norske medaljesjanser?  (Lest 28412 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

djmattis

• Gjest
Sv: EM 2008 - Norske medaljesjanser?
« Svar #90 på: 18. Mai 2007, 15:41 »
Er man glad i landet sitt så vill man jo landets beste, ikke bare når det gjelder fotball.
Jeg ble lei meg når det var lite arbeid å få i Sverige for at jeg veit at flere i familien sleit den perioden, jeg blir glad når de klarer å få frem mere arbeidsmuligheter.
Jeg hater når Sverige taper en kamp i Hockey, eller tennis for den saks skyld.
Jeg elsker Sverige så utrolig mye at dere aner ikke selv etter 13 år her i Norge henger svenskeflagget på veggen og skinner :D

Jeg personlig synes det er viktig å være glad i landet sitt...
Smak og behag

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #91 på: 18. Mai 2007, 15:44 »
Der har mange bortskjemte nordmenn noe å lære. De er så bortskjemte at de ikke vet hvor godt de har det i Norge, og hvilket demokratisk og flott land det egentlig er...

Og så sier de at de ikke gidder å holde med norges landslag fordi de spiller kjedelig fotball. Det er jo sant, men det er jo snakk om landslaget, så de må man vel holde med! Må man ikke, landsmenn?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 18. Mai 2007, 16:33 »
Jeg er ihvertfall ikke særlig stolt av å være norsk. Ser ikke helt hvilken grunn jeg skulle hatt til det. Holder selvfølgelig med Norge i landskamper, men bryr meg lite om de taper. Om klubblaget mitt skulle vinne Tippeligaen ville det rett og slett vært mye større enn om landet mitt vant VM.

Det er sikkert verdens rikeste og beste land og bo i og alt det der, men jeg føler ikke vi er noe bedre enn andre likevel. Er kanskje bare meg som ikke er noe særlig nasjonalistisk av meg, jeg vet ikke.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #93 på: 18. Mai 2007, 16:43 »
Jeg skjønner det bare ikke... ville du vært stoltere om klubblaget ditt vant TIPPELIGAEn, enn om Norge vant VM!?

Du er gal.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 19. Mai 2007, 02:07 »
Er du ikke stolt av å være norsk? Er du ikke stolt av å være fotballsupporter fra Norge?
Satt du hjemme og sturet 17. mai, du da? Satt med dyster musikk i ørene, for ikke å høre hurraropene og korpsmusikken. Du skulle kanskje gjerne sett Norge i union med Sverige eller Danmark du da?

For min egen del er jeg alltid stolt når Rosenborg vinner Tippeligaen, og NM. Men jeg ville vært enda stoltere om Norge vant Fotball-VM.

Jeg er veldig stolt av å være norsk. Jeg er veldig stolt av å være født og oppvokst i Trondheim, og jeg stortrives i Trondheim og Norge. Og jeg er evig takknemmelig for syvende juni 1905 og 17. mai 1814, for ikke å glemme 8. mai 1945.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #95 på: 19. Mai 2007, 03:33 »
Jeg er ingen nasjonalist jeg heller. Jeg støtter ikke alltid landslaget i motgang og kunne glatt byttet ut 17. mai med hvilken som helst ekstra fridag.

Men jeg er likevel utrolig stolt over landet mitt. Vi i Norge kunne knapt hatt det bedre og det er egentlig utrolig å tenke over hvor godt vi lever. Jeg tror faktisk at de fleste nordmenn kunne hatt godt av å leve et par måneder i slummen i Rio eller Nairobi. Tipper flesteparten hadde innsett hvor heldige vi er da.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 19. Mai 2007, 13:47 »
Er du ikke stolt av å være norsk? Er du ikke stolt av å være fotballsupporter fra Norge?
Satt du hjemme og sturet 17. mai, du da? Satt med dyster musikk i ørene, for ikke å høre hurraropene og korpsmusikken. Du skulle kanskje gjerne sett Norge i union med Sverige eller Danmark du da?

Ja...  ::)

Sitat
Jeg er ingen nasjonalist jeg heller. Jeg støtter ikke alltid landslaget i motgang og kunne glatt byttet ut 17. mai med hvilken som helst ekstra fridag.

Men jeg er likevel utrolig stolt over landet mitt. Vi i Norge kunne knapt hatt det bedre og det er egentlig utrolig å tenke over hvor godt vi lever. Jeg tror faktisk at de fleste nordmenn kunne hatt godt av å leve et par måneder i slummen i Rio eller Nairobi. Tipper flesteparten hadde innsett hvor heldige vi er da.

Joda, vi har vært heldige. Vi har ikke blitt undertrykt av portugisiske eller britiske kolonister, og vi har til og med funnet olje. Det gjør meg ikke noe stoltere av Norge enn jeg hadde vært av Kenya eller Brasil om jeg var derfra tror jeg...

17. Mai er en bra dag fordi det er en fridag. Betyr ikke noe mer for meg enn det.

Poenget er vel at klubbfotball er viktigere enn landslagsfotball nettopp fordi jeg føler jeg er en del av klubben. Jeg møter opp på kamper og støtter laget i medgang og motgang. Føler definitivt ikke den samme tilknytningen til Gamst Pedersen, Riise, Iversen osv...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 19. Mai 2007, 14:22 »
Om Norge sko vonne fotball VM hadde det vel blitt 17 mai ganger 1000.
Da hadde iafall nasjonalisten i meg vokna.
Då sko eg ha kjøpt Norsk flagg og drakt
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 20. Mai 2007, 12:27 »
For min egen del, så føler jeg av og til et behov for å legge klubbfølelser til side, og se Norges beste fotballspillere samlet på ett brett. Jeg oppfatter ikke meg selv som noen ekstrem nasjonalist, selv om jeg er stolt av å være norsk, og ikke ville byttet det mot noe som helst.
Og jeg synes det er rart at enkelte har en så laber holdning at 17. mai bare er en fridag og at Norge som nasjon og det norske flagget ikke betyr noen verdens ting whatosever. Jeg blir skremt når noen sier at de like gjerne kunne vært fra Kenya eller Brasil. Når noen ikke feirer 17. mai, og heller bruker dagen til å rake i hagen, blir jeg virkelig skremt. Alle trenger ikke ha den samme nasjonalfølelsen, det er ikke det, men jeg synes det er virkelig rart og skremmende at enkelte bryr seg så lite om sin nasjonalitet, og sin opprinnelse at de mener de like gjerne kunne vært fra hvor som helst ellers i verden. Når noen sier at "norsk" bare er et navn på et papir, som de ikke kunne brydd seg mindre om, da blir jeg ekstremt skuffet. Tenker med gru på hvordan slike folk hadde tenkt under andre verdenskrig. "Nei, se, en mann med bart vil ta over landet vårt. Aner ikke hvor han er fra, men hjertelig velkommen skal han være. Jeg bryr meg ikke. Jeg vil bare bo i det huset jeg bor, jeg. Uansett om det ligger i Norge, på Island eller i Rwanda."

Greit nok det at klubbfølelsene er det gjeldende, men Tippeligaen større enn Fotball-VM?
Så om Norge vinner fotball-VM er det altså nøyaktig det samme som om Brasil, Kina eller Vatikanstaten hadde vunnet?

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 20. Mai 2007, 13:17 »
Jeg har aldri vært en Norge-supporter på min hals og jeg har aldri hatt et favorittlag/et lag som jeg holder md og støtter i Tippeligaen, bortsett fra når FK Haugesund var der på 90 tallet da, selvom jeg ikke er storsupporter av de heller. JEg liker generelt norsk fotball dårlig, selvom det har lite og si på nasjonalfølelsen, men norsk fotball blir på en måte engelsk/italiensk/spansk fotball i sakte film.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 20. Mai 2007, 14:12 »
For min egen del, så føler jeg av og til et behov for å legge klubbfølelser til side, og se Norges beste fotballspillere samlet på ett brett. Jeg oppfatter ikke meg selv som noen ekstrem nasjonalist, selv om jeg er stolt av å være norsk, og ikke ville byttet det mot noe som helst.
Og jeg synes det er rart at enkelte har en så laber holdning at 17. mai bare er en fridag og at Norge som nasjon og det norske flagget ikke betyr noen verdens ting whatosever. Jeg blir skremt når noen sier at de like gjerne kunne vært fra Kenya eller Brasil. Når noen ikke feirer 17. mai, og heller bruker dagen til å rake i hagen, blir jeg virkelig skremt. Alle trenger ikke ha den samme nasjonalfølelsen, det er ikke det, men jeg synes det er virkelig rart og skremmende at enkelte bryr seg så lite om sin nasjonalitet, og sin opprinnelse at de mener de like gjerne kunne vært fra hvor som helst ellers i verden. Når noen sier at "norsk" bare er et navn på et papir, som de ikke kunne brydd seg mindre om, da blir jeg ekstremt skuffet. Tenker med gru på hvordan slike folk hadde tenkt under andre verdenskrig. "Nei, se, en mann med bart vil ta over landet vårt. Aner ikke hvor han er fra, men hjertelig velkommen skal han være. Jeg bryr meg ikke. Jeg vil bare bo i det huset jeg bor, jeg. Uansett om det ligger i Norge, på Island eller i Rwanda."

Greit nok det at klubbfølelsene er det gjeldende, men Tippeligaen større enn Fotball-VM?
Så om Norge vinner fotball-VM er det altså nøyaktig det samme som om Brasil, Kina eller Vatikanstaten hadde vunnet?

::) Er det jeg som liksom mener alt det der? Hvis du virkelig tror det får du nesten lese på nytt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 21. Mai 2007, 18:01 »
Nei, du mener ikke alt det der. Men det virker jaggu ikke til å være langt unna.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 21. Mai 2007, 18:12 »
Jeg mener å være ganske langt unna å ville la nazistene ta over Norge jo. Tror nok bare det er du som er god til å trekke elendige slutninger.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 21. Mai 2007, 18:47 »
Ja, det var et dårlig eksempel, men du hevder jo selv at du like gjerne kunnet kommet fra et hvilket som helst annet land, og at du ikke føler noen særlig tilknytning til Norge som nasjon. Jeg er klar over at det er å dra det i overkant langt å si at du ønsker nazistene velkommen, men det er liksom ikke så farlig for deg om du er fra Norge eller Rwanda, så lenge klubblaget ditt vinner den lokale serien.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 21. Mai 2007, 19:40 »
Jeg har ikke sagt at jeg kunne ha kommet fra hvilket som helst land. Da har du misforstått. Det var vel en her som nevnte at Norges rikdom gir oss grunn til å være stolt, og sammenlignet med fattigdom i Kenya og Brasil. Det eneste jeg mente var at jeg sannsynligvis ville ha vært like stolt av å være kenyansk om jeg var født i Nairobi, som jeg er stolt av å være norsk siden jeg er født i Bærum...

Poenget mitt var altså bare at Norges flaks med velstand ikke gir meg noen stolthetsfølelse.