20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: EM 2008 - Norske medaljesjanser?  (Lest 28482 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
EM 2008 - Norske medaljesjanser?
« Svar #45 på: 21. Juli 2006, 14:00 »
hadde bare norge klart å spille med alex valencia hadde det ikke vært diskusjon engang!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #46 på: 21. Juli 2006, 14:05 »
Jeg tror Norge og Tyrkia kommer til å knive om førsteplassen, og at Hellas ordner tredjeplass. Slik håper jeg (og tror litt) at gruppen ender:

1. Norge
2. Tyrkia
3. Hellas
4. Bosnia
5. Ungarn
6. Malta
7. Moldova

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 21. Juli 2006, 14:07 »
Sitat fra: "aDDis"
hadde bare norge klart å spille med alex valencia hadde det ikke vært diskusjon engang!
Enig! Alex er en av norges beste vinger etter min mening! Hareide, fyr Alex inn i første ellver'n nå!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #48 på: 21. Juli 2006, 14:09 »
Jeg er faktisk enig. På høyrevingen har vi ikke stilt så bra, og det sier seg selv når man bruker Jan Gunnar Solli.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 21. Juli 2006, 14:11 »
Sitat fra: "Førre"
Sitat fra: "aDDis"
Enig! Alex er en av norges beste vinger etter min mening! Hareide, fyr Alex inn i første ellver'n nå!

Først må han prestere i Start. Det har han til nå ikke gjort - og da snakker jeg om denne sesongen, ikke forrige! Han har heller ikke imponert i de kampene han har fått sjangsen på Landslaget så pr. nu er Strømstad høyrekant. Riise har spilt brukbart for LSK også så Valencia må prestere snart.
iverpool FC

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 21. Juli 2006, 14:35 »
valencia har jo vært småskadd hele denne sesongen. dessuten brukte hareide han helt feil i de kampene han fikk sjansen i. bruk han riktig og han vil blomstre... men det går faen ikke i en defensiv 4-5-1 formasjon!!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 21. Juli 2006, 15:41 »
Småskadet, ute av form og brukt i feil posisjon på landslaget! Ingen unskyldnig. Skal man spille på Lanslaget skal man helst etablert spiller, skal en ikke etablert spiller inn må han være i form, skadefri og passe inn i det systemet som benyttes. Valencia svarer ikke disse kritterriene og er dermed uakuel for Landlaget, enn så lenge.
iverpool FC

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 21. Juli 2006, 16:53 »
Landslaget spiller jo så fantastisk fotball at det er jo totalt umulig å komme med på laget. De spiller den kongeformasjonen som alle elsker. Såklart bør alle spillere gjøre alt de kan for å gjøre om spillestilen sin totalt for å komme med på dette vinnerlaget

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #53 på: 21. Juli 2006, 19:30 »
Landslaget spiller kjedelig fotball, kjedelig formasjon, deffensvi strategi og til tider håpløse laguttak. Dette betyr ikke at Valencia ikke må prestere. Men spillere som Iversen burde få seg en pause og så kan Nevland få prøve seg.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #54 på: 21. Juli 2006, 20:06 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Landslaget spiller kjedelig fotball, kjedelig formasjon, deffensvi strategi og til tider håpløse laguttak.

Kontroversielt fra deg igjen, ja...

Håpløse laguttak? Det er jo som å si med sikkerhet at du har mye bedre peiling enn landslagssjef Åge Hareide på hvilke elleve menn som bør spille for Norge. Dèt er håpløst, det! Og hvis landslaget spiller kjedelig formasjon (4-4-2, 4-3-2-1, 4-4-1-1 osv.), da gjør flertallet av verdens fotballag det også. "Deffensvi"- Defensiv strategi er ikke akkurat Hareides vedvarende fotballfilosofi, såvidt meg bekjent.

Dette ble litt mye tull, Dag. Når det gjelder hvor kjedelig fotball de spiller, kommer det vel helst an på øyet som ser, selv om jeg kan være tilbøyelig til å være delvis enig med deg i det utsagnet.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 21. Juli 2006, 21:07 »
Er kontroversiel så den er grei. :) Å overdrive er også et varemerke.

Er lei av Iversen sitt klippekort, han som alle andre må prestere. Nevland må inn. At Norge spiller kjedelig fotball er greit dersom de vinner, hvis ikke blir jeg sur.. :) Selvsagt har Hareide bedre peiling enn meg men hvor ofte kritiserer ikke folk managere sine avgjørelser her på forumet eller generelt? Har egne meninger og det er ikke alltid at den ene er riktig. En av grunnene til at Norge spiller så kjedelig fotball kan jo være at de ikke er gode nok til å spille bedre? Bare en tanke. Uansett om Hareide er kjent for å by på artig, offensiv fotball så spiller det ingen rolle så lenge han ikke får det ut i praksis.

Og defensvi var bare en liten feil som jeg ikke fikk se før nå. :)
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #56 på: 22. Juli 2006, 00:58 »
Jeg må si meg småenig med Dag'en her. (Kanskje for første gang noensinne).

Jeg mener at mange av laguttakene er bemerkelsesverdige fra ÅH sin side. Noen spillere har klippekort, som jeg også har sagt at jeg mener tidligere. Så lenge de er utelandsproffer, så er de tilsynelatende selvskrevend på landslaget. Uavhengig av prestasjoner der. Det mener jeg selvsagt er feil.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 22. Juli 2006, 01:53 »
Ikke glem Iversen. :D

Jeg vil legge til at selv om jeg ikke støtter alle avgjørelsene til Hareide så støtter jeg han som trener for det Norske landslaget og mener pr.nu at han er den best kvalifiserte - og tilgjengelige treneren vi har, ihvertfall av Norske trenere.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #58 på: 22. Juli 2006, 16:20 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Jeg vil legge til at selv om jeg ikke støtter alle avgjørelsene til Hareide så støtter jeg han som trener for det Norske landslaget og mener pr.nå at han er den best kvalifiserte - og tilgjengelige treneren vi har, ihvertfall av Norske trenere.

Trond Sollied?  :wink:
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 22. Juli 2006, 16:22 »
Som sagt, tilgjengelige alternativ. Har vel en langvarig kontrakt og er neppe aktuell for Norge? Eller kanskje jeg tar feil?
iverpool FC