20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Skulle Newcastle ha slått til nå med ny manager?  (Lest 4948 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Skulle Newcastle ha slått til nå med ny manager?
« på: 12. Juli 2006, 15:35 »
Hadde Fat Fred vært tolmodig kunne han nå ha velget å vraket i diverse kvalitetsmanagere.

Klinsmann sier han gjerne kunne tenkt seg en jobb som manager for et PL lag. I tillegg har Lippi sagt opp sin jobb som Italia manager. Dette er bare to eksempler på managere som er ledig på markedet.

Det har ikke skjedd mye på overgangsfronten etter at Roeder ble ansatt som Newcastle manager, men det positive er at Roeder vet hva han har av kvaliteter.

Har Fat Fred gjort det riktige denne gang eller burde han ha ventet? Hva mener dere?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1 på: 12. Juli 2006, 15:38 »
utifra sesongavslutningen så var det nok riktig å gi roeder sjansen. men tiden vil vise!
Andreas Martins

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12. Juli 2006, 15:44 »
Enig med Andreas.
Men såklart, tanken slo meg også bare da jeg slo på tekst-tv i dag å så Klinsmann og Lippi.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Skulle Newcastle ha slått til nå med ny manager?
« Svar #3 på: 12. Juli 2006, 15:47 »
I tillegg er vel også Scolari ledig på markedet, om han ikke blir enig om å forlenge med Portugal. En mann som har imponert meg mer og mer.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12. Juli 2006, 18:08 »
Når man ser disse navnene tilgjengelige kan vel de fleste ønske seg en ny manager, inkludert meg selv.
Alikevel har vi allerede en manager nå og derfor er det vel uaktuelt i vårt tilfelle.

Om vi burde ha ventet? Hvis vi kunne fått Klinsmann eller Lippi er det vanskelig å si at vi ikke skulle vente. Men om en av dem hadde blitt ansatt nå hadde de uansett hatt veldig kort tid frem til sessongstart med å fått til det laget de ville ha.
Både Lippi og Klinsmann er store navn det står respekt av, og mer enn det gjør av navnet Glenn Roeder. Men nå vil jeg ført og fremst konsentrere meg om dagens situasjon i Newcastle og hva den kan bringe oss i stedet for allerede å rope på managerbytte før den nye sessongen har startet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Skulle Newcastle ha slått til nå med ny manager?
« Svar #5 på: 12. Juli 2006, 18:11 »
Sitat fra: "Asbjørn"
I tillegg er vel også Scolari ledig på markedet, om han ikke blir enig om å forlenge med Portugal. En mann som har imponert meg mer og mer.

Er han? Jeg trodde han hadde blitt enig med Portugal om en forlengelse, men sikkert noe jeg ikke har fått med meg igjen (noe som ikke er noe nytt)....

Uansett, du er nok ikke den eneste som har latt deg imponere av Scolari Asbjørn. Og akkurat nå skulle jeg faktisk gjerne sett Scolari ta på seg ansvaret for et afrikansk lag og kanskje bygd en potensiell medaljekandidat fra det kontinentet frem mot neste VM.

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #6 på: 12. Juli 2006, 18:14 »
Slik jeg har forstått det, vil Scolari ta over Brasil.. Uanstt bør vi støtte Glenn Roeder, og ikke tenke på hvem andre vi kunne ha fått. Roeder har fått jobben, og han fortjener en sjanse til å vise sin kapasitet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 12. Juli 2006, 18:23 »
Vi kunne ikke satset på at Lippi, Klinsmann eller Scolari skulle bli ledige etter VM. Dessuten er det ikke sikkert at vi hadde fått den vi ville hatt heller, hvertfall ikke Lippi, for han skulle visst slutte for godt tror jeg? Det hadde blitt litt liten tid før sesongen begynte for ham også.

Jeg er i grunnen glad for at Roeder ble ansatt på den tiden han ble ansatt. Men jeg håper at første signering kommer snart, hvis det går mye lenger før det skjer er det grunn til litt bekymring.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 12. Juli 2006, 19:57 »
Jeg mener det ville vært en for stor risiko å ta å vente til etter vm. Forøvrig så var det ingen som var spesielt imponert over Klinsmanns ferdigheter før VM, og Lippi tror jeg ærlig talt ikke vi ville hatt nubbesjans på i noen tilfeller.

Og dessuten, hvordan kunne vi vite at de to ville trekke seg etter VM? Joda, riktignok visste vi at Klinsis kontrakt gikk ut etter mesterskapet. Men når Tyskland ikke tålte en manager som pendlet mellom California og Berlin, hvordan skulle vi tålt at han pendlet mellom California og Newcastle? Jeg kan ikke se for meg at han hadde flyttet med familien til iskalde Newcastle, når han har bosatt seg i varme california, for en anonym tilværelse. Klisni har vært lenge nok i England til å vite at du ikke er anonym der, hvis du er spiller eller manager for en toppklubb.

Dessuten mener det ville vært direkte uklokt å vente til etter vm med å hente en ny manager.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

• Gjest
« Svar #9 på: 12. Juli 2006, 19:59 »
Man veit jo alltid at det er flere managere som trekker seg / blir sparka etter hvert store mesterskap. Det er tilfeldig at det ble to av de største managerene i VM.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 12. Juli 2006, 21:11 »
Når det gjelder Klinsmann så vet jeg ikke helt om jeg ville kalt han for en kvalitetsmanager. Riktignok har han gjort det godt med Tyskland i VM, men tyskerene gjør det som kjent meget godt i mesterskap. Tyskland før VM var svært lite imponerende...

Scolari er et navn som selvfølgelig dukker opp. Dyktig manager, men han ender vel opp som landslagssjef for Brasil(igjen)?Forøvrig så kjenner jeg til Scolari sine resultater kun som landslagssjef, da jeg kan svært lite om klubbfotballen i Sør-Amerika.

Når det gjelder Lippi så er også han ledig, men hadde Newcastle vært fristende nok?

Venter vi til jul så er det mulig at Nils-Arne Eggen, Mourinho, Benitez og Teitur er ledige. Man kan få mye eller lite dersom man er tålmodig.
Carr har altfor få landskamper for England!

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. Juli 2006, 00:53 »
Hvor lurt er det å vente til etter VM? En ny manager på plass 2 uker før vår første kamp. Han vet svært lite om laget, og hvilke spillere han vil bruke og kjøpe. En manager skal være på plass FØR pre-season, ikke når den går mot slutten. Det sier jo seg selv. Greit nok at mange mener Roeder ikke har gjort noe på transfer-markedet foreløpig, men hva vet vi? For alt vi vet er 2 spillere klare så snart vi har slått Lillestrøm ut av Intertoto. Kanskje signer Malbranque i morgen?

Jeg kan ikke se noen fordeler med å drøye en så viktig avgjørelse en ny manager innebærer til midt i pre-season. Det lukter desperate signinger lang vei.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. Juli 2006, 14:19 »
Får Glenn Roeder en god start,( kvalifserer oss til uefa cup, samtidig som vi ligger blandt de 5 øverste etter de 5 første kampene) tror jeg dette kan bli bra. Gjenstår jo hvem Roeder henter til klubben, og vi har jo blitt linka med mange store spillere og navn den siste tiden.
Håper dette går bra og vi er mye mer opptismistiske nå fremfor hvem som sitter i manager stolen nå og hvem som satt der i fjord før fjordårssesongen.

Hvis Roeder klarer å bygge på fjordårssesongen, der hvor spillere som hadde spilt helt elendig under souness presterte under roeder, så kan det bli meget artig å følge de:)
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 15. Juli 2006, 11:02 »
Litt off-topic, men siden han er nevnt her. Scolari forlenger med Portugal:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=123083

Magpie84

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 på: 17. Juli 2006, 15:43 »
Sjølv om Roeder gjorde ein strålandes jobb sist sesong og alt det derre der, så syns eg Shepherd burde ha venta med å ansette nokon ny manager før VM no var over.

Roeder gjekk tross alt sjølv ut tidleg å sa at han ikkje var interesert/forventa å få jobben.

No blir det kanskje litt synsing angåande dette, men no er det tross alt vanligt at det er visse trenere som trekke seg/blir sparket etter ein mesterskap, og når ein no ser kva folk som er blitt ledige på markedet, så dette burde kanskje Shepherd tenkt ennå litt meir på.

Men sjølvsagt så støtte ein Roeder å håpe og trur at han skal få Newcastle opp og fram igjen i fotball-verdenen!
Første steg blir med å slå Lillestrøm 2-0 :wink: