20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2005/2006  (Lest 32659 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #75 på: 02. Juni 2005, 16:29 »
Glimt overlever i Tippeligan om de fortsetter med ranene...
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #76 på: 02. Juni 2005, 20:21 »
Sitat fra: "Mushans"
Glimt overlever i Tippeligan om de fortsetter med ranene...

Blir vel heller om de slutter å bli ranet vil jeg vel heller si.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #77 på: 02. Juni 2005, 21:08 »
Glimt skal ha honnør for at de forsøker. Men det hjelper ikke å være et lag som forsøker. De må få til noe snart. Og da snakker jeg om enkeltkamper. Et lag som taper poeng (de kanskje burde hatt) i hver eneste kamp, mangler noe. Jeg tror ikke Stig Johansen er løsningen på det problemet. Glimt er ikke kyniske nok til å vinne noe.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #78 på: 02. Juni 2005, 21:12 »
Mulig det, at vi ikke er kyniske nok, men jeg tror faktisk Stig vil løse mye. I fjor var det lenge slik at vi vant det meste med Stig på banen, og når han først scora, vant vi.
Jeg har stor tru på at det kan løsne for real snart. Tippeligaen er enda såpass jevn at et av de nåværende bunnlaga kan ta medalje. Sier ikke at Glimt og ODD tar medalje eller noe slikt, men alle vet at Glimt ikke kommer før etter sommerferien :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #79 på: 02. Juni 2005, 21:16 »
Jeg synes det er morsomt at du ikke totalt slakter min analyse av Glimt. Det viser kanskje at jeg ikke er helt på bærtur? The Stig er sikkert en bra mann for Glimt, og kanskje det nærmeste dere kommer en matchvinner (R. Berg også kanskje). Men dere har ikke det øverste giret som gjør at dere kan vinne noe. Selv om dere kunne klart det for et par år siden.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #80 på: 02. Juni 2005, 21:21 »
Vel, slakte og slakte. Vi er et offensivt tenkende lag, akkurat som Newcastle, som kanskje også kan bli mer kyniske av og til.
Hvorvidt vi kan vinne noe, tja. Cupen er ikke urealistisk, og med en mann som Runar Berg, som er kanskje ligaens beste spiller akkurat nå, da hans bror ikke spiller, kan man oppnå mye. Han har dominert stort sett hver eneste kamp han har spilt i, enten motstanderne heter Bjørn Johansen eller Kvisa.  Vi har også enorme offensive kvaliteter i Ludde og Trond Olsen. Det som dessverre også følger med disse to er at de er ustabile. Kan spille i landslagsklasse, og andre ganger være mediokre.
Men du var ikke helt på bærtur nei :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #81 på: 02. Juni 2005, 22:53 »
Stig Johansen er en nyttig mann for Glimt, men det holder ikke å ha bare han som potensiell matchvinner. Ja, Runar er delvis også en potensiell matchvinner, men ikke i like stor grad som Johansen. Ludde hadde vært Hareides svar på høyrevingproblemet om han bare hadde vært stabil i sine prestasjoner. Som du sier, Kristoffer, så kan han gå fra å holde landslagsklasse til å være en helt middelmådig tippeligaspiller. Han var altfor ustabil også den perioden han var i Rosenborg, noe som gjorde at han ikke fikk fullt så mye spilletid som han kanskje burde ha fått, og han ble ikke den storspilleren man hadde håpet på. Det er jo også årsaken til at han "bare" spiller for Bodø/Glimt.
Jeg trodde kanskje Stig Arild Råket skulle ha noe for seg i Glimt jeg, men så langt har jeg ikke hørt et pip om fyren. Håvard Sakariassen var god på forsesongen, men har ikke utmerket seg spesielt i Tippeligaen.
Glimt mangler flere enere.
En slik ener vil man få med Ørjan Berg, når han kommer hjem, men jeg mener man trenger en ener til i angrep. Jeg kunne kanskje vært villig til å låne ut Brattbakk, om jeg hadde hatt mulighet til det, da han er en mann som helt klart ville fremstått som en soleklar ener i Glimts angrep.

Glimt har et problem i det at de ikke har økonomi til å kjøpe all verdens til spillere. Likevel mener jeg man i Bodø bør strekke seg langt for å få inn en ny ener i angrepet. Et tidligere stortalent fra Clausenengen som knapt nok får spilletid for Molde besitter ikke de kvalitetene som skal til for å heve Glimt-angrepet det hakket som trengs for å være helt der oppe igjen. Selv om dere hadde mye det samme laget i 2003, så trenger dere noe ekstra for å komme dere opp igjen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #82 på: 02. Juni 2005, 23:34 »
Råket har enda ikke fått vist seg nok frem, og har etter hva jeg kommer på, til nå kun startet en TL-kamp, en kamp der han var godt med. Kanskje kan han få skikk på karrieren sin, slik Kjølner gjorde da han kom fra MFK. I Glimt får han arbeide uten det helt store presset og starte helt på nytt. Han er også en spiller som passer fint inn i systemet.
Bodø/Glimt har som du sier, ikke råd til å kjøpe storspillere. Bodø/Glimt lever på å oppdrette egne spillere, og spillere fra småklubber i Nord Norge. Det er i stor grad dette laget består av. Får vi inn Ørjan til neste sesong, og vi klarer å beholde våre andre beste spillere, tror jeg faktisk Bodø/Glimt kan bli djevelsk farlige. Harald Martin Bratbakk har jeg litt vansker med å se at skal kunne komme tilbake til Glimt. Er han usikker foran neste sesong?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #83 på: 18. Juni 2005, 13:50 »
Det er meget godt mulig at RBK kommer til å slite litt på Brann Stadion, men samtidig bør vi ta med i betraktningen at Brann ikke har vunnet hjemme mot RBK siden 1999, og da vant de 2-1. I fjor vant RBK 4-3, i 2003 ble det 6-1. RBK har et meget godt tak på Brann borte. Men det gir selvsagt heller ingen garanti for at RBK skal vinne.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #84 på: 18. Juni 2005, 19:01 »
Viking slo enga!! Deilig! 8)

Imorga knuser Brann Rbk!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #85 på: 19. Juni 2005, 01:28 »
Nå er det pokker meg på tide med en siger igjen. Stig antakeligvis ihvertfall på benk. LSK er stygge og spiller som Bolton. De fortjener å bli slått.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #86 på: 19. Juni 2005, 18:34 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Nå er det pokker meg på tide med en siger igjen. Stig antakeligvis ihvertfall på benk. LSK er stygge og spiller som Bolton. De fortjener å bli slått.

Men Lillestrøm taper aldri på Aspmyra, og ser ikke ut til å gjøre det i år heller, Kristoffer.

Glimrende at Enga tapte mot Viking i går. Dersom RBK vinner i dag og mot nettopp de blå 27. juni er RBK a poeng med Enga, og sannsynligvis foran på bedre målforskjell. Det skal man ikke klage på. Håper RBK tenker taktisk og spiller godt organisert fotball i Bergen.

Oj, der scora Glimt. Hva skulle man gjort uten Runar Berg?

Når det gjelder Ørjan, så sies det at han er på vei til å signere en 2-års-kontrakt med RBK. Hva f... er det Bratseth, og ikke minst Ørjan selv tenker med?
Ja, Ørjan er en fantastisk fotballspiller, med ekstreme ferdigheter. Han er en av Norges klart beste midtbanespillere, men han er 37 år. Om to år vil han være 39, og er det overhodet noen grunn til å tro at han skal være like god da, som nå? Det er Ørjan selv som taper mest på en slik kontrakt, men også RBK taper, i og med at man har en 40-åring på lønningslista. Berg varer ikke evig, og han blir stadig mer skadeplaget. Er det ikke da på tide å si farvel, og hjertelig takk for alt godt? Så får han spille sine siste år sammen med sin bror Runar på Glimts midtbane.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #87 på: 19. Juni 2005, 20:31 »
Faen. Feildømt mål til LSK, enda ikke seier igjen, og Haldorsen utbua korrekt av publikum da han satte Judas Olsen inn for Ludde som sint gikk inn i garderoben. Faen heller. Runar Berg er TLs beste spiller, det er eneste magre trøsten.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #88 på: 19. Juni 2005, 21:13 »
Brann lekte seg med Rbk. Brann på sitt beste er tippeligaens beste lag, men på sitt værste  :shock:
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #89 på: 19. Juni 2005, 21:49 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Brann lekte seg med Rbk. Brann på sitt beste er tippeligaens beste lag, men på sitt værste  :shock:

Brann vant på grunn av at Rosenborg gjorde en grov taktisk bommert allerede før kampen, og fordi man aldri greide å forandre på taktikken underveis i kampen. Jeg skjemmes på vegne av RBK etter dagens kamp. Brann fikk altfor lett spill, og enkelte RBK-spillere burde bures inne etter en del horible feilpasninger.

Og ære være Ørjan Berg. Han var den eneste som blødde for drakta i dag. Den eneste som kjempa for å vinne ballen høyt. God defensiv jobb. Dessverre litt svak i avleveringene.

Såvidt jeg greide å registrere utfordret RBK Brann med hurtige spillere i bakrom kun en eneste gang i kampen. Da scoret Øyvind Storflor utligningsmålet etter 11 minutter.
Og at Frode Johnsen spilte for RBK i dag er intet annet enn en skandale.

Gratulerer, Brann. Gratulerer med dagen. Dette er julaften og 17. mai på samme tid for bergenserne. Nå trenger de ikke vinne verken serie eller cup, for nå har de knust Rosenborg på stadion.

Mer kan jeg sikkert si i morgen, for i dag er jeg rett og slett bare frustrert.