20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2005/2006  (Lest 32661 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #15 på: 18. April 2005, 13:07 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Sitat fra: "Mack"
Da hadde RBK den typiske flaksen på sin side igjen. Skal ikke skylde på det. Jeg hadde aldri vedda på at bånnlaget fra Bodø skulle stjele poeng fra storebror. Morsomt at enga fikk de poengene de fortjente på Ullevål i dag også. Jeg skjønte overhodet ikke Henning Bergs kommentar da han sa at Brann hadde presset. Enga var klart best.

Jeg arresterer deg her og Mack.. NEI! Engen var ikke best i denne kampen! Kanskje på en 28" svart hvit tv, men jeg som var på Ullevåll må ha sett en annen kamp enn deg!! Les avisa i morra og se!!

Enga fikk også et mål feilaktig annulert. Morsomt å se Fredheim Holm leke seg med Guntveit.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #16 på: 18. April 2005, 15:50 »
Sitat fra: "UrzaiZ"
Jevla RBK..sånn flaks som de hadde i går skal man lete lenge etter...var på aspmyra å Glimt spilte til tider RBK rundt...men hva kan man si..Glimt har fobi mot å score på hjemmebane, særlig mot disse kvalmende trønderne...Selvmål av Råstad og 4 mål av Man Utd ødela en Søndag som i drømmene mine skulle være den perfekte søndag..Mye glede med å være iherdig supporter, men faen d er også mange skuffelsa,..

UrzaiZ, du har vel aldri i verden forventet at Glimt skulle slå RBK vel? Hadde jeg vært Glimt-supporter hadde jeg vært glad, bare for å se at Glimt til tider rundspilte RBK. RBK må ha spilt helt utrolig ræva i 70 minutter, i og med at enhver kilde, trøndersk som nordlansk, såvel som østlandsk, kunne melde at RBK hadde tjuvflaks. Men det er den flaksen man nødvendigvis må ha på sin side hvis man skal lykkes. Synd at Glimt ikke maktet å score, selv om det var bra de ikke fratok RBK poeng. Men fortsetter Glimt på denne måten, så kommer målene etterhvert. Forhåpentligvis kommer de til de vikitge kampene mot Vålerenga, Brann og kanskje Lillestrøm/Viking.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #17 på: 18. April 2005, 16:46 »
Joakim: Du snakker som om Bodø/Glimt egentlig er bra siden de rundspilte RBK. Jeg tolker det ganske så annerledes. Det er RBK som er dårlige, og jeg håper RBK ikke klarer en topp 3 plassering engang. Trøndera er ikke så gode som før, og de mangler faktisk en del før de kan hamle opp med noen andre enn bodøværinger og sunnmøringer.
Toon, Toon,
Black and white army

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #18 på: 18. April 2005, 17:19 »
Jeg tipper at trønderne blir vippet av tronen i år, men å tro at de ender utenfor topp 3 velger jeg å unngå. Mitt tips:

1. VIF
2. RBK
3. Brann

Start har startet bra og ligger på toppen av tabellen. Jeg håper Garba & co klarer seg, og det tror jeg også de gjør. Ned går gørrkjedelige Molde og enten Bodø Glimt eller Fredrikstad.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #19 på: 18. April 2005, 17:24 »
Sitat fra: "Joakim"
Sitat fra: "UrzaiZ"
Jevla RBK..sånn flaks som de hadde i går skal man lete lenge etter...var på aspmyra å Glimt spilte til tider RBK rundt...men hva kan man si..Glimt har fobi mot å score på hjemmebane, særlig mot disse kvalmende trønderne...Selvmål av Råstad og 4 mål av Man Utd ødela en Søndag som i drømmene mine skulle være den perfekte søndag..Mye glede med å være iherdig supporter, men faen d er også mange skuffelsa,..

UrzaiZ, du har vel aldri i verden forventet at Glimt skulle slå RBK vel? Hadde jeg vært Glimt-supporter hadde jeg vært glad, bare for å se at Glimt til tider rundspilte RBK. RBK må ha spilt helt utrolig ræva i 70 minutter, i og med at enhver kilde, trøndersk som nordlansk, såvel som østlandsk, kunne melde at RBK hadde tjuvflaks. Men det er den flaksen man nødvendigvis må ha på sin side hvis man skal lykkes. Synd at Glimt ikke maktet å score, selv om det var bra de ikke fratok RBK poeng. Men fortsetter Glimt på denne måten, så kommer målene etterhvert. Forhåpentligvis kommer de til de vikitge kampene mot Vålerenga, Brann og kanskje Lillestrøm/Viking.
Jeg  mener at Glimt hadde sin største sjanse til å ta RBK på flere år..Men er ikke urolig, Glimt spiller mye bedre i år enn i fjor + at Glimt kanskje er et av de beste Høst lagene i tippeligaen.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #20 på: 19. April 2005, 01:16 »
Sitat fra: "Nordin"
Jeg tipper at trønderne blir vippet av tronen i år, men å tro at de ender utenfor topp 3 velger jeg å unngå.

Må bare legge til at jeg ikke tror det jeg heller. Men det er alltids lov å håpe.
Toon, Toon,
Black and white army

Henrik

• Gjest
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #21 på: 19. April 2005, 21:35 »
AaFK vann på Color Line, men eg fekk ikkje billettar:S
Spelte inga rolle, var på Tomra&Ørskog Brassfestival mens det pågjekk(ikkje
spør). Uansett er det berre eit lag for meg i Norge. Nei, eg snakkar ikkje
om Los Angeles Galaxy, men Skodje IL. Vi diskuterar 5. div regional, da folkens! Kven er DIN favoritt til å vinne i år? Satsar du på MSIL/LIL2
eller våre kjære venner frå Skodje? Vil Stordal og Ørskog endelig rykke ned?
Vi venter i spenning!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #22 på: 21. April 2005, 12:52 »
Vålerenga får bot fra NFF for å ha reklamert på draktene sine. På reklamen står det at VIF er mot rasisme, ingenting mer. Hvor firkanta skal NFF være?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=274637
Toon, Toon,
Black and white army

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #23 på: 24. April 2005, 22:42 »
Vålerenga får bot fra NFF for å ha reklamert på draktene sine. På reklamen står det at VIF er mot rasisme, ingenting mer. Hvor firkanta skal NFF være?

Bra gjort.. Regler er regler Magnar!!

Når Brann må fjerne Hansa logoen er det riktig at Vif også må fjerne sin ulovlige "Nei til rasisme" reklame!!!

Forresten, herlig at FFK vant i kveld!!

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #25 på: 25. April 2005, 09:26 »

Bra gjort.. Regler er regler Magnar!!

Når Brann må fjerne Hansa logoen er det riktig at Vif også må fjerne sin ulovlige "Nei til rasisme" reklame!!!

Jeg mener det er forskjell på reklame som du mottar penger for, og reklame som du bruker til "veldedighet". Det blir feil å bøtelegge VIF for dette. Kunne kommet med en advarsel om de ville ri lenge på reglene sine.

Synst dette var bra tiltak jeg:

http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=807776&Thread=Heia%20Bortelaget...%20RBK%20sine%20hjemmesupportere%20...

Joa, tiltaket er ikke så dumt når de gjør det på Lerkendal. Men jeg lurer litt på hvorfor de gjør det. Er det fordi de er levende opptatt av fotball, og virkelig ønsker et troneskifte i norsk fotball er det greit. Men hvis de bare hater trøndere, så blir det litt merkelig. Hvorfor skal de da gidde dette? Kan de ikke bare brenne ned hele skiten?
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #26 på: 25. April 2005, 12:09 »
Hva angår Vålerengens "mot rasisme"-logo, så skjønner jeg ikke pointet. Tidligere så brukte jo alle (eller ihvertfall de fleste) Tippeligalag MOT-logoen nederst på ryggen, men "Vålerenga Mot Rasisme" er ulovlig?
Ehh... Den må du forklare nærmere Kåfjord.
Men å ha en moldenser som NFF-president er jo idioti da... :lol:
Hansa er en kommersiell bedrift. Hva er kommersielt med "Vålerenga Mot Rasisme"?

Hva angår Heia Bortelaget, skjønner jeg rett og slett ikke pointet. Hva er egentlig pointet med å hate RBK? Hva er pointet med å ønske RBK og trøndere dit peppern gror? Hva galt har RBK gjort? Det er da ikke RBKs feil at de har vært enehersker i Tippeligaen i 13 år nå? RBK har skaffet seg penger på ærlig vis (i motsetning til alle andre Tippeligaklubber), og er åpne og ærlige i nesten alt de gjør. Det er de andre lagene i Tippeligaen som ikke har vært gode nok. Og er det noe som er lengre fra sannheten, så er det påstanden om at alle norske dommere dømmer pro RBK. Den siste tiden har det vært en økende tendens til at motstanderne kan gjøre hva f... de vil med RBKs angripere, mens Hoftun og Riseth ikke en gang trenger å være i nærheten av motstanderens angripere for at det skal dømmes straffe. Og i går senest var Terje Hauge som vanlig en stor vits.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #27 på: 25. April 2005, 12:17 »
Forrige sesong var dommerne veldig glade i RBK, og alle dommeravgjørelser gikk deres vei. Heldigvis ser det ut til at noen dommere har tatt til vettet og forstått at RBK ikke er noen gud innenfor fotballen.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #28 på: 25. April 2005, 12:20 »
Forrige sesong var dommerne veldig glade i RBK, og alle dommeravgjørelser gikk deres vei. Heldigvis ser det ut til at noen dommere har tatt til vettet og forstått at RBK ikke er noen gud innenfor fotballen.

Dommerne var ikke mer glade i RBK i fjor enn i år. Alle er de udugelige. Spesielt han som liksom skal være Norges beste dommer, Terje Hauge. Tør vedde på at han er Brann-supporter, og dømmer ut fra det.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Tippeligaen 2005/2006
« Svar #29 på: 25. April 2005, 17:10 »
Sitat fra: "Joakim"

Dommerne var ikke mer glade i RBK i fjor enn i år. Alle er de udugelige. Spesielt han som liksom skal være Norges beste dommer, Terje Hauge. Tør vedde på at han er Brann-supporter, og dømmer ut fra det.

Elendig påstand Joakim!!!

Finnes vel kun en Bergenser som dømmer i TL? Er langt flere trønder dommere som dømmer i TL og er på lønningslista til Bratseth!!