20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 29763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #120 på: 28. Juni 2006, 01:10 »
Jeg gir opp. Greit jeg har aldri sett en dommer blåse offside på corner. Jeg har barer løge hele tiden, slik at jeg får tilferdsstilt min syke seksuelle tanker.

Fornøyd?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #121 på: 28. Juni 2006, 03:00 »
Sitat fra: "Lasse"
Jeg gir opp. Greit jeg har aldri sett en dommer blåse offside på corner. Jeg har barer løge hele tiden, slik at jeg får tilferdsstilt min syke seksuelle tanker.

Fornøyd?

Akkurat det svaret jeg ventet meg.

Men skjønner du ikke det Lasse at det kan ha vært noe annet dommeren blåste for?
iverpool FC

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #122 på: 28. Juni 2006, 11:20 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat
Seimfinalen i CL mellom Chelsea og Liverpool ifjor: kort variant av Liverpool, ballen spilles kort fra corneren, han som tar imot ballen triller den tilbake til han som har slått corneren som står på linja. Da har Chelseas menn på stolpene rykket ut, og VIPS: offisde.

Og det skjedde TRE ganger...! Det mest frustrerende jeg har sett i hele mitt liv!

Og Lasse, siden dommeren viser de samme bevegelsene uansett om det er offside eller om ballen har vært over linja, hvordan vet du da det er blitt dømt offside?

Det er godt mulig... Det har jeg jo sett selv. Men da er det jo ikke offside på corner, men offside i trekket etter corneren er tatt...

Jepp, kan jo selvfølgelig diskutere hvorvidt det er offside ved corner teknisk sett. Men i praksis er det vel det, iallfall det nærmeste du kommer....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #123 på: 28. Juni 2006, 17:03 »

Fornøyd?

Slapp nå av da.
Det er ingen som påstår at du har løyet. Og det er ingen som ser på det som "syke, seksuelle tanker", at du mener du har sett det blitt dømt offside på corner.

Poenget er at vi prøver å overbevise deg om at du sannsynligvis har misforstått situasjonen, og at dommeren blåste for noe annet, eller at offsiden kom på trekket etter selve hjørnesparket.
Vi sier ikke dette fordi vi elsker å se at du må krype til korset, eller at vi elsker at du har feil og vi har rett.
Det er ikke noe sånt. Det er derfor heller ingen som påstår at du eller olav har løyet.

Vi bare ARGUMENTERER for et annet syn. Fordi vi vet at det ikke kan dømmes offside etter hjørnespark, og derfor ikke kan skjønne hvordan det er mulig.

Hva om spilleren legger den så langt ute fra streken som man kommer, men samtidig ligger på buen. Hva om motstanderlaget har offsidefelle av ett eller annet slag, eller at de rett og slett ikke har noen spillere på stolpene? Og hva om medspilleren cornertageren legger inn til står på streken? Er det ikke da MULIG at en dommer kan ha blåst offside? For det er fysisk mulig! Det er mer mulig enn å gi rødt kort for tilbakespill!

Det scenarioet du beksriver her er såvidt jeg kan forstå så nært opp til fysisk umulig som vi kan komme. For da må ballen slås i en snorrett linje  fremover. Motstanderens forsvar må stå veldig høyt, og en spiller må stå helt nede ved keeper. Men du vet selv at selv om du plasserer ballen ytterst ute på buen, så er det ikke mulig å slå ballen fremover, uten at den passerer dødlinjen (eller skrur andre veien), fordi ballen mer eller mindre alltid vil gå i en bue. Har du egentlig noengang sett en snorrett corner? Eller et snorrett skudd? Jeg tror faktisk jeg har til gode å se at ballen går i en snorrett linje.

Vi sier ikke dette for at du skal føle deg såra og vonbråten på noen måte. Vi sier dette for å prøve å få deg til å tenke over om du kanskje kan ha misforstått. For det er det vi tror du har gjort.

Og det er forskjell på å misforstå noe, og å lyve for å tilfredsstille seksuelle lyster.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #124 på: 28. Juni 2006, 17:13 »
Sitat
Og det er forskjell på å misforstå noe, og å lyve for å tilfredsstille seksuelle lyster.

Tror nok ikke at han mente det seriøst hvis du trodde det...  :wink:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #125 på: 28. Juni 2006, 17:14 »
For det første: jeg begynner jo å tvile på hva jeg har sett, ettersom hver og en av dere (untatt Olav) påstår at det er klin umulig. Og da begynner jeg selvsagt å lure veldig. Så JA, det kan være det har vært en stuss. Det kan ha vært noe helt annet dommeren har blåst for. Det KAN det. Men jeg tror fortsatt det var corner :wink:

For det andre: jeg har hatt seksuelle tanker om dette temaet. :lol:
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #126 på: 28. Juni 2006, 22:47 »
Sitat fra: "Håvard"
Sitat

Tror nok ikke at han mente det seriøst hvis du trodde det...  :wink:

Jeg håper for Guds skyld du ikke trodde det om meg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #127 på: 28. Juni 2006, 23:49 »
hehe, det virket bare som om du tok det alvorlig.  :lol: Syntes at det var noe merkelig hvis du ikke skjønte det.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #128 på: 30. Juni 2006, 22:31 »
Hvor god keeperen er, er jo irrelevant med tanke på offside-regelen!!!

Om han som tar corneren legger ballen så langt ut fra streken som mulig, og slår den helt inn mot mål hvor det kun befinner seg en medspiller og keeperen, så er det offside!

En keeper er ikke "rævva" kun fordi han glipper en ball når han går ut, eller om han velger å stå helt inne på streken, eller om den som tar corner rett og slett slår den OVER keeperen og til sin medspiller. DA er det offside.

Keeperen må jo være klønete som ikke tar den ballen som går nesten rett på han. For ballen må slås framover for at det skal bli corner å da vil sannsynligvis ballen gå på keeperen, og hvis keeperen ikke klarer  å ta ballen før den spilleren som er i offside er han rævva!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #129 på: 30. Juni 2006, 22:33 »
For de som ikke har sett det står det også et flagg på hjørnet. Dermed må man slå ballen med venstrefoten om man skal legge ballen lenger opp på buen...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #130 på: 01. Juli 2006, 01:20 »
Sitat fra: "Torjus"

Keeperen må jo være klønete som ikke tar den ballen som går nesten rett på han. For ballen må slås framover for at det skal bli corner å da vil sannsynligvis ballen gå på keeperen, og hvis keeperen ikke klarer  å ta ballen før den spilleren som er i offside er han rævva!

Det er irrelevant med tanke på hvorvidt det er mulig eller ikke. Men vi er blitt mer eller mindre enige, så just drop it! :wink:

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #131 på: 02. Juli 2006, 00:10 »
Den er grei!  :wink: