20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 29894 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #105 på: 26. Juni 2006, 16:11 »
Eller kanskje at en annen spiller var så vidt nær ballen uten at du la merke til det før han som stod i ''offside'' fikk den?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #106 på: 26. Juni 2006, 16:43 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Ingen sier at vi lyver!? Men det er jo det alle sier at vi gjør. Ikke til å tro!

Vis meg et eneste innlegg som sier rett ut at dere lyver.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #107 på: 26. Juni 2006, 20:53 »
Slutt å kveruler, Håvard. Det kler deg bare ikke.

Du påstår det er komplett umulig å få offside på corner.
Hva om spilleren legger den så langt ute fra streken som man kommer, men samtidig ligger på buen. Hva om motstanderlaget har offsidefelle av ett eller annet slag, eller at de rett og slett ikke har noen spillere på stolpene? Og hva om medspilleren cornertageren legger inn til står på streken? Er det ikke da MULIG at en dommer kan ha blåst offside? For det er fysisk mulig! Det er mer mulig enn å gi rødt kort for tilbakespill!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #108 på: 26. Juni 2006, 22:02 »
Jeg tror at til og med de norske dommerne kan reglene i fotball og vet at det ikke er offside på corner. Så jeg mener at det er umulig.

Det er mulig at en dommer har blåst for det men det tviler jeg på kan ha vært høyere enn i 5. divisjon. Dessuten så er det ingen lag som har offside-felle på corner fordi det ikke er offside på corner.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #109 på: 27. Juni 2006, 20:02 »
Herregud Lasse gi deg! du har drete på draget leenge nok no.
Aldri i livet om du har sett ein kamp på tv der dommeren har dømt offside på corner. Ok du kan ha sett feil. Men aldri i Verden om du har sett det på "ekta"
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #110 på: 27. Juni 2006, 20:47 »
Jeg er usikker på om jeg har sett dette på TV. Men at jeg har sett det, det er jeg sikker på.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #111 på: 27. Juni 2006, 21:02 »
Sitat fra: "Lasse"
Jeg er usikker på om jeg har sett dette på TV. Men at jeg har sett det, det er jeg sikker på.

Ok. Du husker ikkje om det var på Tv eller ikkje :?:  :?:
lol...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #112 på: 27. Juni 2006, 21:09 »
Riktig. Fordi jeg ikke husker hvilken kamp det var jeg så dette i, kan jeg ha vært på stadion, jeg kan ha sett den på TV, eller det kan ha vært ett av de lokale laga. Jeg er bar 200% sikker på at jeg har sett det! Det er det som er clue, ikke om jeg har sett det gjennom en boks eller om jeg var der da begivenheten skjedde.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #113 på: 28. Juni 2006, 00:01 »

Hva om spilleren legger den så langt ute fra streken som man kommer, men samtidig ligger på buen. Hva om motstanderlaget har offsidefelle av ett eller annet slag, eller at de rett og slett ikke har noen spillere på stolpene? Og hva om medspilleren cornertageren legger inn til står på streken? Er det ikke da MULIG at en dommer kan ha blåst offside? For det er fysisk mulig! Det er mer mulig enn å gi rødt kort for tilbakespill!

Så det er derfor forsvaret til Newcastle var så rustent i fjor? Fordi de brukte alt for mye tid på å øve inn offsidefeller på corner i stedet for å lære seg andre elementære ting???

Hvis du ikke en gang husker hvor du har sett offside på corner bør du være såpass at du kan innrømme at du muligens har feil... For det er nemlig ikke mulig å blåse offside på corner...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #114 på: 28. Juni 2006, 00:08 »
Hvis offside eller ballen har passert linja så vil dommeren/assistentdommeren gjøre identiske bevegelser og du kan med andre ord ikke vite om det var offside eller at ballen var passert linja.

Sitat

Han diskuterer jo..! Det er ikke det samme som kverulering.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #115 på: 28. Juni 2006, 00:09 »
Selv om det er fullstendig feil, så er det jo mulig. Men hvor lenge skal vi snakke om dette, egentlig? Jeg VET jeg har sett det. Men jeg vet ikke hvor og når. Tro det eller ei, det er det jeg sier. Og jeg ville ikke sagt dette om jeg ikke mente det. Så gjør opp deres mening inne i dere, for uansett hva dere måtte tro, så har jeg sett dette. Uavhengig av hvor feil det måtte være.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #116 på: 28. Juni 2006, 00:10 »
Sitat fra: "André Sylthe"

Så det er derfor forsvaret til Newcastle var så rustent i fjor? Fordi de brukte alt for mye tid på å øve inn offsidefeller på corner i stedet for å lære seg andre elementære ting???

Hvis du ikke en gang husker hvor du har sett offside på corner bør du være såpass at du kan innrømme at du muligens har feil... For det er nemlig ikke mulig å blåse offside på corner...

Det er mulig og det har skjedd. Seimfinalen i CL mellom Chelsea og Liverpool ifjor: kort variant av Liverpool, ballen spilles kort fra corneren, han som tar imot ballen triller den tilbake til han som har slått corneren som står på linja. Da har Chelseas menn på stolpene rykket ut, og VIPS: offisde.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #117 på: 28. Juni 2006, 00:15 »
Sitat
Seimfinalen i CL mellom Chelsea og Liverpool ifjor: kort variant av Liverpool, ballen spilles kort fra corneren, han som tar imot ballen triller den tilbake til han som har slått corneren som står på linja. Da har Chelseas menn på stolpene rykket ut, og VIPS: offisde.

Og det skjedde TRE ganger...! Det mest frustrerende jeg har sett i hele mitt liv!

Og Lasse, siden dommeren viser de samme bevegelsene uansett om det er offside eller om ballen har vært over linja, hvordan vet du da det er blitt dømt offside?
iverpool FC

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #118 på: 28. Juni 2006, 00:19 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Sitat
Seimfinalen i CL mellom Chelsea og Liverpool ifjor: kort variant av Liverpool, ballen spilles kort fra corneren, han som tar imot ballen triller den tilbake til han som har slått corneren som står på linja. Da har Chelseas menn på stolpene rykket ut, og VIPS: offisde.

Og det skjedde TRE ganger...! Det mest frustrerende jeg har sett i hele mitt liv!

Og Lasse, siden dommeren viser de samme bevegelsene uansett om det er offside eller om ballen har vært over linja, hvordan vet du da det er blitt dømt offside?

Det er godt mulig... Det har jeg jo sett selv. Men da er det jo ikke offside på corner, men offside i trekket etter corneren er tatt...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #119 på: 28. Juni 2006, 00:26 »
Ja? Jeg prøver liksom å forklare at det ikke går ann å dømme offisde på corner og prøver å forklare Lasse at det kanskje har vært noe annet dommeren blåser for..
iverpool FC