20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotballregler  (Lest 29890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Fotballregler
« Svar #30 på: 22. Juni 2006, 15:51 »
Jeg VAR skråsikker, men så ble jeg jekket ned noen hakk. Dette innlegget er nå grunnlaget for min mening:

"Jeg har sett tonnevis av cornerspark som har endt opp med offside. Om det er offside eller ikke på hjørnespark vil jeg ikke henge meg altfor mye opp i, men jeg er 150% sikker på at flere dommere blåser for nettopp det."

Leslie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #31 på: 22. Juni 2006, 16:20 »
Blåser dommeren for det når det er en regel som sier at det ikkje kan bli offside på corner?? tror de fleste som dømmer, på ett noelunde høgt nivå, ikkje blåser for offside på corner!!
quot;No har du kasta deg te hundane" Skambankt skal ta dei!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #32 på: 22. Juni 2006, 18:01 »
Man skulle jo nesten tro det ja. Ikke skyld på meg, jeg er ingen dommer.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #33 på: 22. Juni 2006, 19:04 »
Herregud, latterlig denne diskusjonen Olav. Gi deg.
Tror ikke noe på at det er blitt blåst offside på corner. Tror det ikke før jeg får se det. Nesten teknisk umulig at det skal forekomme, og når det i tillegg er en regel som sier at det ikke kan bli offside på corner, er vel saken død?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #34 på: 22. Juni 2006, 19:29 »
Herregud, tror du kanskje at jeg finner på dette for moroskyld? Slike tragiske beskyldninger og anklager burde ikke forekomme. Det er dine beskyldninger som er urkomiske, tragiske og basert på et-eller-annet-rart. Diskusjonen var død som en sild før du skøyt inn.

Jeg har sett enkelte dommere som praktiserer offsideregelen på cornere, eller i hvert fall trodde at de gjorde det. Men hva selve regelen går ut på har jeg ikke argumentert noe imot. Nå håper jeg diskusjonen er død, men selvfølgelig kommer noen til å blåse det hele opp igjen og gjøre en fjær til 100 hønsefarmer.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #35 på: 22. Juni 2006, 20:08 »
Hvordan skal det gå an å få en offside på corner? For det første må ballen gå 3 cm framover, det kan ikke stå noen på stanga å keeperen må være helt ræva som ikke tar ballen når den kommer rett mot han...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Fotballregler
« Svar #36 på: 22. Juni 2006, 21:17 »
Ja der har vi konklusjoen folkens!

"Det kan bare bli offside på corner om keeperen er rævva"

Ehh?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #37 på: 22. Juni 2006, 21:20 »
Ja. For ballen må jo gå forover for at det skal bli offside... Det er jo totalt umulig å få offside på corner, hvis ikke keeperen er ræva. Å det skal en enormt presis skytter til for å slå en sånn corner. Å det kan ikke stå folk ved stolpen, alle må være bak spilleren. Å keeperen må være ræva å ikke klare å ta ballen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #38 på: 22. Juni 2006, 21:25 »
Hvor god keeperen er, er jo irrelevant med tanke på offside-regelen!!!

Om han som tar corneren legger ballen så langt ut fra streken som mulig, og slår den helt inn mot mål hvor det kun befinner seg en medspiller og keeperen, så er det offside!

En keeper er ikke "rævva" kun fordi han glipper en ball når han går ut, eller om han velger å stå helt inne på streken, eller om den som tar corner rett og slett slår den OVER keeperen og til sin medspiller. DA er det offside.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #39 på: 22. Juni 2006, 22:30 »
Dette er noe av det dummeste jeg har hørt på lenge... Selvsagt går det ikke an å blåse offside på corner...

1. Det er en regel som sier at det ikke er lov å blåse offside på corner...

2. Det er også så godt som fysisk umulig å få det til om det så hadde vært mulig. Ikke en gang et lag i norsk 4 divisjon for kvinner er så klønete at det hadde latt seg gjøre...

Den som kan vise meg at det noen ganger har vært blåst offside på en corner skal jeg sende en fin gave i posten... Eller en sum penger om jeg ikke finner noe fint å gi bort...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #40 på: 22. Juni 2006, 23:03 »
Offside på corner finnes ikke, det er teoretisk umulig. Ballen blir slått utover uansett siden den skal bli plassert på streken. Det går ikke ann å slå en corner fremover uten at ballen enten passerer linjen eller at den blir slått litt utover. Når det også finnes en regel som sier at offside på corner ikke finnes så kan vi vel si at den diskusjonen er avsluttet.

Men dersom en corner først blir slått ut og så kommer legget så er det fullt mulig med offside. Men da er det ikke offside på corner så....
iverpool FC

plebbster

• Gjest
Fotballregler
« Svar #41 på: 23. Juni 2006, 00:41 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Offside på corner finnes ikke, det er teoretisk umulig. Ballen blir slått utover uansett siden den skal bli plassert på streken. Det går ikke ann å slå en corner fremover uten at ballen enten passerer linjen eller at den blir slått litt utover. Når det også finnes en regel som sier at offside på corner ikke finnes så kan vi vel si at den diskusjonen er avsluttet.

Hjørnesparkmannen har 1/4 av en sirkel å legge ballen på. Se tegningen min i første innlegg. Det hadde gått hvis regelen hadde vært slik.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #42 på: 23. Juni 2006, 02:02 »
Det er i sånne tråder som dette ein kan forstå koffer me blir kalla "Snøaper" makan til idioti som enkelte har kommet med her er direkte flaut og pinligt hadde det vert på Manu forum eller noe men her. Flaut.

Det er ikkje offiside direkte fra corner. Er det virkelig noken som forsatt har kapasitet til og nekte for dette ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #43 på: 23. Juni 2006, 03:27 »
Pleb; det skal jo utrolig mye til å slå en corner fremover fra - nesten - død vinkel. Faktum er at jeg aldri har sett det skje. Og om det skulle skje så spiller ikke det noen rolle. Siden det ikke er offside på corner. Som Benson sa, er det noen som fortsatt tror det er offside på corner?
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Fotballregler
« Svar #44 på: 23. Juni 2006, 13:51 »
Jeg tror det.