20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Skoletråden  (Lest 28922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #75 på: 16. Juni 2006, 11:55 »
Synes denne karakterdiskusjonen blir litt teit. Jeg har, som Lasse, ingen interesse av at folk legger ut sine karakterer. Tviler faktisk på ganske mange av de som skriver inn sine karakterer her på forumet.  Karaktersettingen kan også variere stort i forhold til skole og landsdel. Har lest at det flommer over av seksere i Oslo, slik at det er blitt tatt opp en debatt om karakterer burde fjernes. Vet av erfaring at dette er langt fra tilfelle i Trøndelag, og jeg nekter å tro på at folk i Oslo er særlig smartere enn trøndere.

I denne tråden burde vi heller fokusere på å komme med tips om noen lurer på noe i forbindelse med skolearbeid. Selv får jeg vite kl. 14.30 i dag hvilken muntlig eksamen jeg kommer opp i, og gruer meg litt til det. Det står mellom 2MX, 2FY, 2RL (rettslære), 2 TY B, samfunnslære, geografi og eldre historie. Kan si meg fornøyd med alt annet enn tysk. Blir det en av de tre sistnevnte kommer jeg til å lette fra stolen. Håper på hjelp til formulering av problemstilling om jeg skulle trenge det. ;) Dessuten er jeg ikke særlig dyktig i tysk, så kan hende jeg kommer med noen spørsmål der i løpet av helga.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #76 på: 16. Juni 2006, 13:36 »
Jeg kom opp i tysk på andreåret... Det var skikkelig uflaks... Var skikkelig grinete da...

Synes ikke det er noe problem at folk legger ut karakterene sine. Er jo alltid mye som er uinteressant på et forum og det er vel bare å sile ut det du ikke bryr deg om...

Og Lasse. Skole og karakterer har veldig lite med Newcastle og gjøre ja, men det har vel musikk, film osv også? Det ligger trossalt under chit chat...

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #77 på: 16. Juni 2006, 14:34 »
Fikk karakteren idag på siste dag før ferien:

KRL 4
Norsk skriftlig 4
Norsk muntlig 4
Nynorsk 4
Matte 4
Engels skriftlig 5
Engelsk muntlig 4
Sammfunnsfag 4
Natur og miljø 4
Kunst og håndverk 3
Musikk 5
Heimkunnskap 4
Gym 5
Tysk skriftlig 4
Tysk muntlig 4
Oppførsel G
Orden NG
Snitt: 4,13

Er ikke helt fornøyd med alle, men jeg er storfornøyd med tysken og musikk. Har bare fått 2 eller 3 på alle tyskprøvene så jeg er overrasket over at jeg fikk fire der.

Lasse: du trenger ikke lese det hvis du synes at det er tåpelig og Plebbster skrøt ikke av at han hadde fått dårlig oppførsel. Kan ikke si at det var mindre vits i denne tråden enn i tatoveringstråden din.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #78 på: 16. Juni 2006, 15:48 »
Da kom jeg opp i muntlig eksamen 2FY. Temaet ble "fysikk i hjemmet".
Noen som har tips til problemstilling eller noe for å hjelpe meg igang? ;)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Skoletråden
« Svar #79 på: 16. Juni 2006, 16:01 »
Som sagt, så var dette min mening. Jeg har bladd forbi alle karakterene, for det bryr meg mitt bak. Men når Plebbster FARGET ordenskarakteren sin, så fanget den naturligvis øyet mitt. Da måtte jeg bare kommentere det.

Jeg vet at dette er Chit Chat, og jeg har startet MANGE tråder som ikke har med fotball å gjøre. Jeg liker dette forumet nettop fordi vi kan diskutere alt. Og om dere finner det interessant hvor gode karakterer alle (skulle ønske) å ha, må dere jo selvsagt få lov til det. For all del. Men da må også jeg få lov å si hvor uinteressant det er for meg. Igjen, dette er MIN mening.

Dessuten er det ikke tråden jeg finner uinteressant. Den mener jeg er bra og ha. Men når den tar vridning mot hvor gode alle (påstår de) er, så irriterer det meg pittelitt. Derfor sier jeg hva jeg mener om det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #80 på: 16. Juni 2006, 16:11 »
Plebbster farget ikke karakteren rød, det gjorde Førre når han siterte ham. Les innleggene før du klager.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

lucky_luque

• Supersub
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #81 på: 16. Juni 2006, 16:14 »
Norsk hovedmål, skriflig:5
Norsk sidemål, skriftlig: har ikke
Norsk, muntlig:4
KRL:5
Matematikk:5
Natur og Miljø:5
Kroppsøving:5
Kunst og håndverk:5
Samfunnsfag:5
Engelsk, skriflig:6
Engelsk, muntlig:6
Musikk:5
Heimkunnskap:5

Spansk, skriflig:5
Spansk, muntlig:5

Orden:G
Oppførsel:NG

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #82 på: 16. Juni 2006, 16:15 »
Sitat fra: "Lasse"
Som sagt, så var dette min mening. Jeg har bladd forbi alle karakterene, for det bryr meg mitt bak. Men når Plebbster FARGET ordenskarakteren sin, så fanget den naturligvis øyet mitt. Da måtte jeg bare kommentere det.

Jeg vet at dette er Chit Chat, og jeg har startet MANGE tråder som ikke har med fotball å gjøre. Jeg liker dette forumet nettop fordi vi kan diskutere alt. Og om dere finner det interessant hvor gode karakterer alle (skulle ønske) å ha, må dere jo selvsagt få lov til det. For all del. Men da må også jeg få lov å si hvor uinteressant det er for meg. Igjen, dette er MIN mening.

Dessuten er det ikke tråden jeg finner uinteressant. Den mener jeg er bra og ha. Men når den tar vridning mot hvor gode alle (påstår de) er, så irriterer det meg pittelitt. Derfor sier jeg hva jeg mener om det.
Lasse, nå må du følge med på hva folk sier! Det var ikke Plebbster som farga oppførsels karakteren hans! det var jeg som farga den rød og spøkte med at han var en skikkelig pøbel. Så ikke legg noe av skylda på Pleb.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Skoletråden
« Svar #83 på: 16. Juni 2006, 16:33 »
Jojo, den er grei. Men han var den første til å nevne det, og han påstår det ikke er så ille. Jeg snakker om at det har skjedd indirekte.

Uansett, vi dropper det. Bare han ikke er stolt av det, er jeg fornøyd, selv om jeg ikke har noe jeg skulle sagt :wink:

Nå skal denne tråden få gå tilbake til alle dere som vil skryte av de helt reele og riktige karakterene deres!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Skoletråden
« Svar #84 på: 16. Juni 2006, 17:02 »
Sitat fra: "Lasse"
Dessuten er det ikke tråden jeg finner uinteressant. Den mener jeg er bra og ha. Men når den tar vridning mot hvor gode alle (påstår de)er, så irriterer det meg pittelitt. Derfor sier jeg hva jeg mener om det.

Hehe, der traff du spikeren på hodet. Det er håpløst å påstå at man nesten bare får 5ere og 6ere på kortet, og deretter klage over litt uflaks på den ene 4eren man fikk. Jeg stiller meg en smule kritisk når jeg ser folk skrive opp karakterene sine her. Sikkert noen som ikke lyver, men helt sikkert at noen fantaserer opp noe også.

Selv syntes jeg det er interessant å lese karakterene til forummedlemmer, men ikke når mange av dem trolig dikter opp karakterene!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #85 på: 16. Juni 2006, 17:32 »
Sitat fra: "Eg"
Da kom jeg opp i muntlig eksamen 2FY. Temaet ble "fysikk i hjemmet".
Noen som har tips til problemstilling eller noe for å hjelpe meg igang? ;)

Ser gjerne at denne tråden blir snudd i tilbake til den retningen jeg prøver å dra den nå! :D Noen som har forslag, råd, tips til meg?

plebbster

• Gjest
Skoletråden
« Svar #86 på: 10. Juli 2006, 23:58 »
Nå har kanskje de fleste fått peiling på hva de skal gjøre neste år?

Selv kom jeg inn på media og kommunikasjon.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Skoletråden
« Svar #87 på: 11. Juli 2006, 00:01 »
Jeg har akkurat levert oppsigelse, og slutter derfor i stillingen 1. august. Nå skal jeg begynne som lærer igjen. Denne gangen for en 5. klasse.
Toon, Toon,
Black and white army

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #88 på: 11. Juli 2006, 00:16 »
Inn i armyen, nærmere bestemt Bardufoss!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Skoletråden
« Svar #89 på: 11. Juli 2006, 01:31 »
Eg skal til Bergen  :)

Satser på eg kommer inn på noke.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]