20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tyskland  (Lest 4702 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Noreng

• Gjest
Tyskland
« på: 10. Juni 2006, 14:02 »
TYSKLAND

Tyskland har en grei gruppe med Polen, Ecuador og Costa Rica. Med en så god stall og publikum i ryggen burde det bli greit.

Mitt superteam:

--------Oliver Kahn------
-Friedrich-Metzelder-Huth-Lahm-
------------Frings-----------------
--Schneider-----------Schweinsteiger
-----------Ballack--------------
-------Podolski--Klose-------

Benken: Lehmann, Mertesacker, Borowski, Kehl og Kurany

Spilleprofiler:

12Oliver Kahn - 36 år - Bayern Mùnchen
1.Jens Lehmann - 36 år - Arsenal
23.Timo Hildebrand - 26 år - Stuttgart

Keeperplassen blir først og fremst en kamp mellom de 2 gamle keeperne, Kahn og Lehmann. Hildebrand er et navn vi kanskje ikke hører så mye om i år, men han kommer nok når de 2 andre legger opp. Keeper plassen burde ikke vært no problem.

3.Arne Friedrich - 27 år - Hertha Berlin
2.Mercell Jansen - 18 år - Gladbach
6.Jens Nowotny - 32 år - Leverkusen
17. Per Mertesacker - 21 år - Hannover
21. Christoph Metzelder - 25 år - Dortmund
4. Robert Huth - 21 år - Chelsea
16. Philpp Lahm - 22 år - Bayern Mùchen

Forsvaret til Tyskland er det mange som klager på. Grunn: Ingen av midtstopperene har fart. Men de har god hodestyrke og kommer til å klare seg fint tror jeg. Forsvaret har en lett blanding mellom unge talenter som Mertesacker, Lahm, Huth og ikke minst Jansen. De har kun en eldre herremann, og kanskje det er problemet til Tyskland, null erfaring. Men meget spennede backer har de. Følg nøye med på stjerneskuddet Lahm, som har tatt fra Willy Sagnol plassen på mesterlaget Bayern.

5. Sebastian Kehl - 26 år - Dortmund
8. Torstein Frings - 29 år - Werder Bremen
22. David Odonkor - 22 år - Dortmund
15. Thomas Hitzlsperger - 24 år - Stuttgart
13. Micheal Ballack - 29 år - Chelsea
19. Bernd Schneider - 33 år - Leverkusen
7. Bastian Schweinsteiger - 23 år - Bayern Mùnchen
18. Tim Borowski - 26 år - Werder Bremen

MER KOMMER SENERE

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Tyskland
« Svar #1 på: 10. Juni 2006, 17:38 »
Tyskland er vertsnasjon, og vi vet at vertsnasjonen alltid når langt. Tyskland har noe på gang, det så vi i åpningskampen. De har et forsvar som det står respekt av, to gode keepere, en sterkt besatt midtbane og noen målhungrige spisser. Tyskland er en av storfavorittene i år. Jeg har dem som favoritt sammen med Brasil, Nederland, England og USA.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #2 på: 11. Juni 2006, 00:29 »
Men i¨åpningskampen mot Costa Rica så vi at det tyske forsvaret likevel vil kunne by på enorme problemer.
1. De eier ikke fart, og greier overhodet ikke matche Wanchope.
2. De har blitt bedt om å sonemarkere, men de har ikke lært seg det. Her trengs en økt med Drillo!
3. Forsvaret kommuniserer ikke tilstrekkelig med hverandre, og det er alltid en som blir hengende igjen og opphever offsiden. Ikke bra.

Offensivt er Tyskland bra forspent, selv om det var tydelig at de savnet playmakeren Ballack mot Costa Rica. Men godt å se at de klarer seg uten ham også.

Men Tyskland vil neppe nå særlig mye lengre enn kvartfinale. Jeg tipper de møter Argentina i kvarten, og da er det slutt, dessverre. Messi vil jo leke seg med det tyske forsvaret.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #3 på: 11. Juni 2006, 10:18 »
Forsvaret til Tyskland var slett ikke noe å skryte av nei. Arne Friedrich på høyrebacken var som jeg har nevnt tidligere verre enn Gary Neville på offsiden. Og det lak som ei sil i midtforsvaret. Når man ser hva relativt dårlige Paolo Wanchope klarer å utrette mot dette forsvaret tenker jeg med frykt på hva et bedre angrep kan klare å utrette...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #4 på: 11. Juni 2006, 12:37 »
Wanchope var altfor kjapp for det tyske forsvaret. Jeg er skuffet, for tyskerne pleier å være så gode til å forsvare seg. Men selv om de slapp inn to mål i en kamp, betyr ikke at de plutselig er verdens dårligste forsvar. Jeg syntes fortsatt at de har en av verdens beste bakre firer.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #5 på: 11. Juni 2006, 12:58 »
Her en dag sa du at England langt i fra hadde VMs beste forsvar... Hvem mener du har best forsvar av Tyskland og England Olav?

plebbster

• Gjest
Tyskland
« Svar #6 på: 11. Juni 2006, 13:42 »
Idiotisk å si at Wanchope var for rask for tyskernes forsvar. Wanchope fikk lov til å starte løpene sine bak tyskerenes midtstoppere fordi backene lå mye lengre bak enn midtstopperene. En forsvarslinje bør være rett for å hindre slike ting som dette.

Jeg sier ikke at forsvaret til Tyskland var godt. Jeg sier at det ikke var Wanchope sin fart som fikk dem i ubalanse. Du så jo på det første målet at midtstopperne tok igjen Wanchope selv om han hadde et stort forsprang. Jeg tror nok at Wanchope var treigere enn forsvaret, han fikk bare lov til å leke seg i bakrommet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #7 på: 11. Juni 2006, 13:46 »
Forsvaret til Tyskland sto jo bare i ro og lot Wanchope spurte igjenom. Tyskland kan bli veldig enkle å slå ut av mesterskapet dersom de fortsetter i denne trenden. England - Tyskland f.eks. En presis passning fra midtbanen i bakrom hvor Owen har timet løpet sitt perfekt. Det eneste som trengs for å tre igjenom forsvaret er å starte løpet i riktig tid og slå passningen presist i bakrom. Da har du mål. For spisser som Owen skal det være enkelt. Og Tyskland vil møte spisser som Owen, og spisser som er bedre enn Owen også. Og da vil Tyskland slite.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #8 på: 11. Juni 2006, 18:43 »
Sitat fra: "André Sylthe"
Her en dag sa du at England langt i fra hadde VMs beste forsvar... Hvem mener du har best forsvar av Tyskland og England Olav?

Jeg mener fortsatt Tyskland. De har et av verdens beste forsvar. To baklengsmål ødelegger ikke min mening om det. England var solide bakover mot Paraguay, men mot f.eks Sverige vil de få større vansker. Dessuten er Costa Rica et veldig godt offensivt lag.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #9 på: 11. Juni 2006, 18:45 »
Utrolig at folk hele tiden må pirke forresten. De prøver å arrestere deg for hver lille feil du liksom gjør, men istedet er det bare de som tolker innlegg feil.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #10 på: 11. Juni 2006, 19:14 »
Rart at de fleste mistolker dine innlegg da Geordie-Olav.  :roll:
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #11 på: 11. Juni 2006, 19:43 »
Nå må man pirke IGJEN. Orker snart ikke være på dette forumet lenger. Pleier å være her for å avkoble litt, men jeg blir jo bare stresset av å være her. LES innleggene mine godt først. Tenk igjennom innleggene godt!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #12 på: 11. Juni 2006, 20:49 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Nå må man pirke IGJEN. Orker snart ikke være på dette forumet lenger. Pleier å være her for å avkoble litt, men jeg blir jo bare stresset av å være her. LES innleggene mine godt først. Tenk igjennom innleggene godt!

Men hvis vi gjør det så blir jo vi og stressa.  :wink:

Neida, fra nå av skal jeg begynne å lese alle innleggene dine nøye mange ganger og se om det endrer seg for hver gang jeg leser.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #13 på: 11. Juni 2006, 21:40 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Sitat fra: "André Sylthe"

Jeg mener fortsatt Tyskland. De har et av verdens beste forsvar. To baklengsmål ødelegger ikke min mening om det. England var solide bakover mot Paraguay, men mot f.eks Sverige vil de få større vansker. Dessuten er Costa Rica et veldig godt offensivt lag.

STERKT uenig med deg. England er topp organisert bakover, og har to av Europas aller beste stoppere i Terry og Ferdinand, pluss klassestoppere i bakhånd. Høyrebacken er i mine øyne lagets store svakhet, i form av Neville. Cole er rusten, men spiller han seg i form er han blant de aller beste backene i verden. Englands forsvar er helt klart blant de beste i mesterskapet.
Tyskland har relativt urutinerte spillere, og ingen klar sjef, og har jo store mangler når det kommer til organiseringen. Spiller forsvaret slik mot hardere motstand vil Tyskland bli ydmyket kraftig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Tyskland
« Svar #14 på: 11. Juni 2006, 21:48 »
Var slett ikke meninga og pirke på deg Olav... Jeg tolka det slik at du mente Tyskland har et bedre forsvar enn England og derfor spurte jeg... For da er jeg nemlig slett ikke enig :P