20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvor går ferien i sommer?  (Lest 8922 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Hvor går ferien i sommer?
« på: 07. Juni 2006, 21:29 »
Tenkte vi kunne ha en liten artig tråd om hvor de forskjellige forumdebattantene tar turen i sommer. Kanskje noen til og med skal på samme plassen!

Personlig skal jeg til Kypros. Hvor skal du?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1 på: 07. Juni 2006, 21:56 »
Der har jeg vært. Jeg bodde i Fig Tree Bay eller noe sånt. Om du skal til Agia Napa, så er det helt VILT der :D

Selv skal jeg til Tyrilfjorden å spille golf NM, og etterpå drar vi til Danmark, hvor vi også skal spille golf. Vi skal kjøre ned til Tyskland når vi først er i Danmark.

Senere i sommer skal jeg kanskje til syden (Azorene).
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2 på: 07. Juni 2006, 21:58 »
Reiser til Tyskland om 12 dager. Ellers blir det nok mye groing her hjemme. Mulig sydentur i slutten av juli!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3 på: 07. Juni 2006, 21:58 »
Jeg skal nesten være borte i hele sommer! Først blir det Italia og Sveits, før jeg reiser til Oslo og Lillestrøm (der jeg selvfølgelig skal se en viss kamp), så skal jeg til Vegårdshei og så blir det hyttetur til Gullingen sammen med noen venner av meg!

Gleder meg faktisk met til Lillestrøm og hytteturen enn Italia og Sveits!

Forresten noen som har noen anbefalinger til noe å gjøre i Bibione/ nærheten av Venezia eller Interlacken/Gimmelwald i Sveits?
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 07. Juni 2006, 22:15 »
Sitat fra: "Lasse"
Der har jeg vært. Jeg bodde i Fig Tree Bay eller noe sånt.

Jeg skal til Fig Tree Bay! Hotellet heter Mandali eller Mandela eller noe sånt. Var det fint der? Noe spesielt du vil anbefale meg?
Tore Eikeland,

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 07. Juni 2006, 22:21 »
I sommerferien skal jeg til Åråsen :D

Ellers skal jeg bare være hjemme og jobbe tenker jeg... Spare opp penger til en tur eller to til Newcastle i løpet av året... Skal sikkert på en liten tur med noen kompiser i sommer, men har ikke planlagt noe ennå...

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 07. Juni 2006, 22:30 »
Ålesund og Florø er de plassene jeg skal. Selfølgelig i samenheng med diverse Brann og Liverpool greier. :)
iverpool FC

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 07. Juni 2006, 23:07 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Ålesund og Florø er de plassene jeg skal. Selfølgelig i samenheng med diverse Brann og Liverpool greier. :)

Boooooooooooooooooooooooooooooooooooring :P

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #8 på: 07. Juni 2006, 23:07 »
Sitat fra: "Journalisten"

Jeg skal til Fig Tree Bay! Hotellet heter Mandali eller Mandela eller noe sånt. Var det fint der? Noe spesielt du vil anbefale meg?

Husker ikke helt hva hotellet jeg bodde på het. Uansett var nå det så som så. Men dette med hoteller er meget oppskrytt, spør du meg. Hva skal man med det digge hotellet? Jeg er kanskje 1/10 av ferien min på hotellrommet/leiligheten. Så det brydde ikke jeg meg så mye om...

LASSES 5 ANBEFALLINGER PÅ KYPROS ( Fig Tree Bay)!

- Paragliding: Spander en tur i fallskjerm etter en båt på stranden. Det er ufattelig herlig å få frisk og god luft på varme Kypros. Prioritet 5

- Moped/motorsykkel: Du bør leie deg moped/motorsykkel. Det er et SYKT kick å kjøre rundt på veien med de villmennen der nede. Prioritet nr 4!

- Agia Napa: Dra inn til Agia Napa. Det er verdens nest største partysted (etter Ibiza). Utelivet der er helt utrolig, enten du tar del av det selv, eller du bare observerer. Du bør uansett få dette med deg! Prioritet 3

- Dykking:. Vannet på Kypros er blandt Europas klareste. Du trenger ikke å dra på kurs med oksygen og alt mulig. Gå på nærmeste supermarked og kjøp deg maske, snorkel og svømmeføtter, stikk ned på stranden, svøm ut  og finn deg ett korallrev (trenger ikke svømme langt i det hele tatt). Da er det som å stikke hodet inn i en Globus2 episode om idylliske fisker. Dette må du gjøre! Prioritet 2!

- Famagusta: Du bør også få med deg en guidet tur til Famagusta. Det går båter fra stranden. Turen varer vel i ett par timer. De kjører da fra stranden og til grensen til Tyrkia/Hellas. Der ligger spøkelsesbyen Famagusta. Og jeg kødder ikke, det er faktisk en slags spøkelsesby. Man ser fra der båten stopper (kan ikke krysse grensen, da blir vi skutt. Vi ser faktsik soldatene stå i ett tårn klar med gevær) denne SVÆRE byen, hvor det ikke bor ett levende menneske. På avstand er denne byen meget lik New York. Du får på turen høre hele historien, så det bør du få med deg! Desidert første prioritet!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 07. Juni 2006, 23:28 »
Oi! Tusen takk skal du ha, Lasse. Har lovet meg selv en utflukt i år, og turen til Famagusta høres så absolutt ut som et must for Kypros-turister. En liten dykketur hadde jo også sikkert vært en utrolig opplevelse.

Tusen hjertelig takk skal du uansett ha for denne miniguiden til Kypros-farende. Jeg gleder meg mer og mer til turen, og med dine aktivitetsbeskrivelser skjønner jeg at Kypros er noe for enhver smak!

Rett og slett glimrende, Lasse! Takker og bukker!  :D
Tore Eikeland,

plebbster

• Gjest
« Svar #10 på: 08. Juni 2006, 08:11 »
Jeg skal først til Danmark med noen kamerater. Etter det stikker jeg til Kristiansand med familie og noen bergensere vi kjenner. Sist tar jeg turen til Filippinene med nesten de samme kameratene som jeg dro til Danmark med.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #11 på: 08. Juni 2006, 09:05 »
Jeg må nok belage meg på å tilbringe mesteparten av sommeren i kongens klær,"hipp hurra"
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 08. Juni 2006, 13:05 »
Jeg skal tilbringe tre uker i en annen konges klær.
Og hvis Verdal og Stiklestad er en annen verdensdel, så kan jeg stemme på det.
Hvis ikke er det borte bra, hjemme best.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 08. Juni 2006, 15:43 »
Jeg har nettopp avsluttet utdannelsen, og er for tiden aktiv jobbsøker. I tillegg jobber jeg for fullt i nåværende jobb. Skal egentlig ha tre uker ferie, men er klar til å droppe dem hvis tilbud om ny jobb. Hvis ikke håper jeg på fint vær og noen turer rundt omkring i Sør-Norge.

"Loven om sannsynlighet" er for øvrig alltid morsom. I denne sammenhengen blir det:

"Det er alltid større sannsynlighet for flott sommervær dersom du har satt deg opp på jobbing hele sommeren, enn om du tar ferie."

Denne er favoritten:

"Sannsynligheten for at en brødskive med syltetøy skal falle ned på teppet med smørsiden ned, øker jo dyrere og mer eksklusivt teppet er."

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 08. Juni 2006, 16:24 »
Selv skal jeg til Golden Sands i Bulgaria med 3 kompiser. Blir knall! Har fått inntrykk av at der er mange andre nordmenn som skal nedover, men vi håper mest på svenske flickor. :P