20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton noe for Newcastle?  (Lest 5856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Joey Barton noe for Newcastle?
« på: 04. Juni 2006, 10:59 »
Roeder interessert i Barton?

Skrevet av Asbjørn, 4 Juni 06

Søndagsavisen The People melder at Glenn Roeder vil prøve å hente Manchester Citys midtbane-terrier Joey Barton. Kontrakten til scouseren går ut om 12 måneder, og prisen The People nevner er kun £1,5 millioner.

Midtbanespilleren har nektet å skrive under en ny langtidskontrakt med Manchester klubben, og det sies at Stuart Pearce skal være villig til å selge i sommer. Om ikke kan Barton forlate City som bosman spiller neste sommer.

Amdy Faye, Nicky Butt og Lee Bowyer kan alle være på vei bort i sommer, og det er liten tvil om at Roeder må hente inn minst en erstatter, om to av de nevnte midtbanespillerene forsvinner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1 på: 04. Juni 2006, 11:02 »
1,5 mill for en spiller som Barton, JA TAKK!!!

Han er en ung og dyktig midtbane spiller, men han drar nok til Man Utd hvis han drar fra City.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 04. Juni 2006, 13:05 »
Roeder sa sist uke at han ville ha ned gjennomsnittsalderen på troppen, og et kjøp av Barton til fordel for Butt eller Bowyer ville jo senket den noe.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #3 på: 04. Juni 2006, 15:44 »
En meget god spiller, som har forbedret seg mye de siste par-tre årene.
Men her må vi drøfte om vi virkelig trenger en spiller som Joey Barton.

På sentral midtbane har vi på nåværende tidspunkt: Parker, Emre, Dyer, Bowyer, Faye og Butt. Seks spillere som kan spille sentralt. Butt får neppe spille mye, om han i hele tatt blir i klubben. Jeg håper han drar raskt ut av dørene på St. James'. Bowyer er også linket bort fra klubben, og det kan godt hende han drar også.

Parker og Emre er selvskrevne på midten, og Dyer kan også spille der. Èn av de tre er alltid skadet, det er en naturlov. Da kan det kanskje være lurt å skaffe oss Barton, som er et rivjern på midtbanen. Ikke nok med at han er en duellspiller av rang, han er også brukbart kreativ og målfarlig. Ingen av de tre nevnte er spesielt målfarlig. Barton scoret seks mål, og var nest sist på fem mål. Det er mer enn noen av våre sentrale midtbanespillere.

En annen viktig brikke er at Barton sjelden er skadet. I sesongen som gikk spilte Barton 31 kamper fra start. Bare sju kamper måtte han stå over, av ulike grunner.

La oss nå si at vi selger Butt og Bowyer, og kjøper Barton. Da vil vi sitte igjen med disse: Parker, Emre, Barton, Dyer og Faye.
Dyer er også back-up på høyrevingen for Solano, som vi ikke kan forvente skal spille alle kampene. Så HVIS vi selger Butt og Bowyer, skal vi være fornøyde om vi får Barton for bare £1,5mill.

Når det er sagt, har jeg ikke stor tro på at vi kommer til å selge begge disse spillerne. Bowyer spilte godt siste del av sesongen, og får sikkert en ny sesong i den vakre svart og hvite-trøya. Han er også "fornøyd" med bare å sitte på benken, noe Barton neppe er...

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4 på: 04. Juni 2006, 15:56 »
Bowyer hadde en knakanes bra avslutning denne sesongen, men jeg er villig til å bytte han og butt mot Bartons tjenester. Barton var helt rå denne sesongen og i tillegg begynner jo Bowyer å trekke litt på årene så tror dette hadde vært en bra løsning.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 04. Juni 2006, 16:12 »
ville heller blitt kvitt faye enn bowyer!
lt;3 Newcastle <3

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #6 på: 04. Juni 2006, 16:38 »
Helt enig. Vi bør mye heller selge Amdy Faye enn Lee Bowyer. Bowyer er en god fotballspiller, som tross alt har vært i landslagsdiskusjonen flere ganger. Det er det jo en grunn til. Når det gjelder Amdy Faye er han en helt OK backup på et middels Premier League-lag. Men jeg vil i hvert fall ikke at Newcastle skal profileres som et middels Premier League-lag.

Jeg vil at Newcastle skal profileres som et topp Premier League-lag. Og da må spillere som Amdy Faye, Nicky Butt og Michael Chopra bort fra klubben. Det er jeg 100 % sikker på. Og hvis vi får brukbare erstattere til Shearer, kan jeg ikke si så mye på det hvis vi får noen millioner for Ameobi og selger ham også.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #7 på: 04. Juni 2006, 17:25 »
Selvfølgelig vil jeg også heller ha Bowyer enn Faye, problemet er bare om Bowyer er villig til å slite benken? Faye's ferdigheter er så som så og han har en trelegg touch av dimensjoner, men han har ingen problemer med å sitte på benken. Og med tanke på hvor skadeutsatt vårt kjære lag er så er Faye en helt grei spiller å ha benken....gjør ikke no eksepsjonellt, men gjør det han skal og det er å være en mur foran forsvaret. Men ingen ting hadde vært bedre om vi fikk Barton og beholdt Bowyer, samtidig som vi kvittet oss med Butt og Faye.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 04. Juni 2006, 18:53 »
Kjøp Joe Barton hvis det "bare" er en halvannen million pund det er snakk om. Faye får vi vel solgt for omtrent helt samme pris, og Barton er vel bedre.
Kommer han får jeg håpe han greier og roe seg. Mener å ha hørt at han er en vilstyring.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 04. Juni 2006, 21:07 »
men asso, selvom om han er litt crazy, så har jeg likt han som spiller og en av de jeg har lagt merke til på de andre lagene. husker han hadde et kanonskudd, men ikke mot hvem.

han er bare 24 og koster så lite, etter min mening en perfekt erstatter for butt og faye!
lt;3 Newcastle <3

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 05. Juni 2006, 00:49 »
Vil gå så langt som å si at han kan kjempe med Emre om en plass på laget... (og fort danke ham ut) Synes Joey Barton er en veldig god spiller...

Agurksaft

• Gjest
« Svar #11 på: 05. Juni 2006, 01:51 »
Prisen er jo heilt fenomenal lav :)
Barton for den prisen er jo løp og kjøp, og så kan det vel fort vera at Emre kan finna på å pakka kofferten ?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 05. Juni 2006, 14:35 »
Glenn Roeder ikke interessert i Barton, men ifølge Anal Oliver har han en annen "top premiership midfielder" i kikkerten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 05. Juni 2006, 15:10 »
Det er nok Carrick!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 05. Juni 2006, 15:12 »
Håper det! Han skulle ikke være så fælt vanskelig å ''lure'' til Newcastle heller siden han er født og oppvokst på Tyneside og Newcastle er favorittlaget hans!
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.