20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Har disse noen gang lurt oss?  (Lest 5958 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Har disse noen gang lurt oss?
« på: 03. Juni 2006, 11:02 »
Greame Souness har vistnok vært innblandet i de fleste merkelige spillerovergangene som Hauge har gjort.
Har de lurt Newcastle noen gang? Lurer på hvor mange av pengene som ble betalt for Boumsong som var svindel og korrupsjon, siden Souness da har nære bånd til Rangers og nok har dratt inn noen penger av den grunn.

Les om smørebukken

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
« Svar #1 på: 03. Juni 2006, 11:30 »
Glad vi har blitt kvitt den idioten av en manager. Det er mye rart som foregår ute i fotball-verdenen...

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 13. Juni 2006, 14:02 »
Rune Hauge framstår som en utrolig sleip og fæl type...Hvordan i alle dager kunne han få 100 mill kr for den tv-avtalen?Det er jo helt sjukt. Disse pengene burde jo ha blitt fordelt mellom eliteserie-lagene,iallefall en stor andel av de
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
« Svar #3 på: 13. Juni 2006, 14:54 »
Grunnen til at disse 100 millionene ikke ble fordelt mellom tippeligalagene var vel at de resterende 900 skulle det. Man kan jo tenke seg en annen løsning, der TV-avtalen kun er på 800 mill, og Hauge kun får 1 million. Da får Hauge mye mindre, og det gjør tippeligaklubbene også.

Det er en grunn til at Hauge får så mye som han får, og det er på grunn av at han er flink. Han skaffet norske fotballklubber 900 millioner kroner, og selv om han fikk 100 millioner selv, så hadde nok norske tippeligalag fått betydelig mindre penger om Hauge IKKE hadde vært inne i bildet i det hele tatt.

Ikke misforstå meg, jeg mener også at det er vanvidd at èn person med sitt selskap skal heve inn 100 mill. på en slik avtale. Men hvis det er til det beste for norske fotballklubber, er det vel ikke så galt.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 13. Juni 2006, 23:36 »
Man forstår at noe har gått galt når Hauge tjener 100 millioner på å få satt i stand en avtale/løsning på en TV avtale. Krevende jobb men Hauge fortjener ikke 100 mill. Ikke 10, ikke 1. Noen hundre tusener kanskje..
Rett og slett patetisk, fy faen! Spiller ingen verdens rolle uansett hva han gjør godt for NFF når han "stjeler" 100 mill. De som har godtat dette må np være helt på bærtur. Ikke vanskelig å se for seg korupsjon i også denne saken, som i så mangen andre Hauge er innvolvert i uten at jeg vet noe sikkert.

Jeg vet ikke hvilken skandaler Hauge har vært innvolvert i (og hvis han har vært med i korupte avtaler anser jeg det som skandale) men hvis han har vært innvolvert i noe så håper jeg han blir buret lenge inne. Veldig lenge.
Hvis han derimot er uskyldig så er han uskylidg og skal da selfølgelig ikke straffes for noe som helst. Merk at nå snakker jeg ikke bare om de 100 millionene men også disse ryktene om spillerkjøp osv...

En ting er sikkert, han fortjener ikke en brøkdel av de 100 millionene. Tjente han ikke like mye etter å ha solgt noe svenske TV-rettigheter også`?
iverpool FC

plebbster

• Gjest
« Svar #5 på: 14. Juni 2006, 00:24 »
Jeg tror han " bare " fikk 15 millioner etter å ha fisket en hockey-avtale for svensk TV.

For øvrig uttalte Hauge at han skulle gi store deler av de 100 millionene til fattige barn i Afrika, noe som ikke er blitt gjort.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #6 på: 14. Juni 2006, 00:44 »
Jeg grir en lang faen i hva Hauge bruker pengene på. Fattige barn i Afrika eller dyre biler og flotte "high-class" damer, det er ett fett. Jævla uintressant for å være ærlig. Saken er en at de pengene ikke skal være disponibel for Hauge i utganspunktet. Hauge skal ikke få 100 millioner uansett hva som måtte skje, og der har du det som irriterer meg i denne saken.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #7 på: 14. Juni 2006, 13:38 »
Dette ble for meg litt usaklig argumentasjon, Dag. Jeg er enig i at det er for mye penger Hauge får, men en må jo tenke på hva som er det beste for norske tippeligaklubber. Og det argumenterte jeg for i sted. Hauge fikk altfor mye, det er greit. Men tippeligalagene hadde ALDRI fått så mye penger, hadde det ikke vært for ham.

Og du sier at han ikke engang fortjener 1 million for jobben. Det blir rett og slett en patetisk påstand. At han og hans selskap ikke skal få mer enn èn million, hadde vært unormalt i forhold til alle andre avtaler. Så der tar du ganske feil.

Men som sagt: 100 millioner er for mye, men det er rett og slett kommersialiseringen av fotballen som har skylden. Ikke noe som helst annet.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 14. Juni 2006, 13:55 »
Jeg vet han er viktig for NFF når det gjelder Hauge sine avtaler. Men når han ender opp med 100 millioner har noe gått meget galt. Hvorfor han fikk pengene aner jeg ikke. Og jeg sier ikke Hauge har "svindlet" dem til seg. Men 100 millioner er for mye penger og det at han fikk så mye provoserer meg kraftig.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 14. Juni 2006, 13:57 »
Hvorfor provoserer det deg? Ønsker du ikke det beste for tippeligalagene våre?
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 14. Juni 2006, 13:59 »
Sitat fra: "Journalisten"
Hvorfor provoserer det deg? Ønsker du ikke det beste for tippeligalagene våre?

Jeg ønsker det beste for tippeligalagene våre. Selvsagt. Men at Hauge tjener 100 millioner er vel ikke til tippeligaens beste?
iverpool FC

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 14. Juni 2006, 14:04 »
Hauge og Weiseth Konne blitt one hell of a partnership
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #12 på: 14. Juni 2006, 14:06 »
Jooooooooooooooooo! Hjelpe meg.

Da tar jeg det med teskje da:

TV-avtalen med Hauge som pådriver:

1 milliard

Klubbene: 900 millioner
Rune Hauges selskap: 100 millioner

TV-avtalen uten Hauge som pådriver:

800 millioner

Klubbene: 785 millioner
Pådriverselskap: 15 millioner.

Da er det til det beste for tippeligalagene at Hauge får 100 millioner! Tar du poenget mitt nå?

Håper det smakte!  :wink:
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #13 på: 14. Juni 2006, 14:12 »
Tar poenget ditt Tore. Og jeg sier slett ikke at NFF eller tippeligaen ville vært bedre innenfor dette felltet uten Hauge men at Tippeligaen ikke tjener på at Hauge får 100 millioner.

Norsk fotball trenger Hauge. Men jeg ser ikke hvorfor han skal få 100 millioner uansett.

Konklusjon: Hauge er viktig for Norsk fotball men fikk alt for mye penger etter denne avtalen.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #14 på: 14. Juni 2006, 14:17 »
Du skrev at det ikke var til tippeligaklubbenes beste at Hauge fikk 100 mill.
Det er da vel til tippeligalagenes beste når de får 900 mill! Jeg gir meg ikke før du innrømmer at det du sa der var feil. For det var det.
Tore Eikeland,