20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Madrugada  (Lest 4074 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Madrugada
« på: 03. Juni 2006, 01:14 »
Så konserten på NRK1 nå nettopp... Fy faen så bra! Har aldri vært stor fan av konserter på tv, eller såkalte live-opptak på CD, men Live-versjonen av Majesty fikk jeg rett og slett gåsehud av.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Madrugada
« Svar #1 på: 03. Juni 2006, 03:12 »
Sitat fra: "Jarle"
Så konserten på NRK1 nå nettopp... Fy faen så bra! Har aldri vært stor fan av konserter på tv, eller såkalte live-opptak på CD, men Live-versjonen av Majesty fikk jeg rett og slett gåsehud av.

Jeg har blitt forelska i Madrugada iløpet av året. Det starta med at jeg kjøpte nettopp den DVDen, og det er en fantastisk bra konsert.
Og så var jeg så heldig å få stå helt fremst på midten da Madrugada kom hjem til oss igjen. Og FY for en sinnsvakt bra konsert det var, tårene kom, og ettersom en gammel flamme sang Lift Me med Sivert ble det bare enda råere.
Madrugada er noe av det beste noensinne innen norsk musikk, et fantastisk bra band!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Madrugada
« Svar #2 på: 03. Juni 2006, 14:35 »
Er ikke noen tilhenger av Madrugada i det hele tatt, selv om jeg må innrømme at vokalisten har en fengende stemme. Sivert Høyem, eller hva han heter.

Uansett må jeg faktisk innrømme at da jeg så konserten på NRK i går, ble jeg ganske imponert. De spiller ganske bra musikk, og gjør sin greie. Så konserten i går får i hvert fall en av meg. Og det vil jeg påstå er bra fra en som aldri har hatt helt sansen for bandet.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #3 på: 03. Juni 2006, 14:52 »
Jeg hadde heller aldri sansen for bandet, da jeg aldri tok meg tid til å høre noe mer enn såvidt på musikken deres. Men nå har jeg, vel okei, nedlasta all musikken deres, og det er helt fenomenal musikk! De er helt klart i ypperste klasse!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #4 på: 21. Juni 2006, 09:47 »
Jeg syns vokalisten synger helt for jævlig,og at musikken også er begredelig. Fatter ikke den store hypen,men så liker jeg stort sett bare gammel musikk og da
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #5 på: 21. Juni 2006, 11:06 »
Sitat fra: "Tommy Sten"
Jeg syns vokalisten synger helt for jævlig,og at musikken også er begredelig.

Å synes at Sivert Høyem synger "helt for jævlig" sier vel mer om deg enn om ham. Han har en fabelaktig, melankolsk stemme som selv Robbie Williams tidligere har sagt han henter inspirasjon fra!
Er ikke spesielt fan av Madrugada selv, men vokalistens stemme er upåklagelig.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Madrugada
« Svar #6 på: 21. Juni 2006, 14:53 »
Ikke for å ødelegge entusiasmen her, men kunne ikke dette vært tatt opp på Musikk-tråden?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #7 på: 22. Juni 2006, 03:09 »
Som for tidens Norges beste band syns jeg de fortjener egen tråd  :wink:
Solgte forøvrig personlig årets kuleste russeavis til bassist og låtskriver Frode Jakobsen 17. mai. Han vil kunne glede seg i mange år over den vannvittig deilige "midtsidepiken" i form av en naken meg kunn omslynget av et klede over den helligste plass på mannekroppen.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #8 på: 22. Juni 2006, 09:16 »
Sitat fra: "Mr. Lerback"
Sitat fra: "Tommy Sten"
Jeg syns vokalisten synger helt for jævlig,og at musikken også er begredelig.

Å synes at Sivert Høyem synger "helt for jævlig" sier vel mer om deg enn om ham. Han har en fabelaktig, melankolsk stemme som selv Robbie Williams tidligere har sagt han henter inspirasjon fra!
Er ikke spesielt fan av Madrugada selv, men vokalistens stemme er upåklagelig.

Han høres jo ut som en bakfull Nick Cave
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Madrugada
« Svar #9 på: 22. Juni 2006, 15:43 »
Har aldri noensinne hørt noen som har mislikt stemmen til Sivert Høyem. Alle jeg noen gang har forhørt meg med om musikk mener at han har en bra stemme. Er det virkelig mange flere enn deg som mener dette, Tommy?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #10 på: 22. Juni 2006, 16:24 »
Jeg er heller ike noen stor fan av stemmen hans. Han synger bra, mye bedre enn meg. Men det er bare noe jeg ikke liker med den.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #11 på: 22. Juni 2006, 17:08 »
Nydelig stemme, fantastisk live. De er som tidligere nevnt helt overlegen live, selv blant de som ikke har vært noen fan av Madrugada syns alikevel de er særdeles gode live.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
Madrugada
« Svar #12 på: 27. Juni 2006, 23:50 »
Bra band og bra live...

Var på konsert i dag. Gratiskonsert vel og merke. Var alt for masse gamle folk som var der fordi det var gratis og for mange unger som var der fordi Ole Gunnar skulle en snartur innom... Blåste surt også, så jeg stakk hjem til Spania-Frankrike...

Men ja Kristoffer, bra musikk og bra live-band...