20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: HVEM TROR DERE VINNER VM?  (Lest 16312 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

folesvert

• Gjest
HVEM TROR DERE VINNER VM?
« på: 29. Mai 2006, 15:46 »
Ja ... som overskriften sier; hvem tror dere vinner VM i Tyskland? Jeg tror Argentina, Brasil, Italia og Spania vil gjøre det skarpt (i alfabetisk rekkefølge). England har jo ingen til å skåre målene! Frankrike virker jo helt utafor!

Får ikke sett alle kampene på grunn av en lengre sykkeltur, men får sett de siste 14 dagene. Det er jo da de virkelige gyserne kommer.

Heier på Riquelme og Argentina, har litt troen på Italia og håper å se Brasil nå langt. Spania bruker jo sjelden å nå langt, men tror de når semi'n i år.

(Prøvde å legge inn noen av landene som alternativer, men fikk bare melding om at det var for mange alternativer ... selv når jeg var nede i 3-4 alternativer).

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Re: HVEM TROR DERE VINNER VM?
« Svar #1 på: 29. Mai 2006, 15:48 »
Sitat fra: "folesvert"
Ja ... som overskriften sier; hvem tror dere vinner VM i Tyskland? Jeg tror Argentina, Brasil, Italia og Spania vil gjøre det skarpt (i alfabetisk rekkefølge). England har jo ingen til å skåre målene! .

Owen da?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

plebbster

• Gjest
« Svar #2 på: 29. Mai 2006, 15:54 »
Jeg skal tippe på både vinner og toppscorer i VM via NordiBet. Lurer på hvem jeg skal tippe på. Gidder ikke tippe på Brasil. Satser heller på at Argentina eller Italia kommer sterkt. Toppscorer blir vel Ronaldo.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #3 på: 29. Mai 2006, 16:34 »
Jeg tror Brasil vinner VM, men til 4 i odds er det ingenting å sette pengene på. Outsidere blir Italia og Argentina. Nederland, Tyskland, Spania og Frankrike kan også overraske om de får alt til å klaffe.

Når det gjelder toppscorer så har jeg allerede satt noen kroner på Luca Toni til 25 i odds. Makan til scoringsmaskin!
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Førre

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4 på: 29. Mai 2006, 16:58 »
De 5 første:

1.Brasil
2.England
3.Italia
4.Argentina
5.Tyskland

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #5 på: 29. Mai 2006, 17:32 »
Herregud! Vertsnasjonen pleier alltid å nå i hvert fall en semifinale! Og når Tyskland overbeviser for tiden med å slå Luxembourg blant annet 7-0, da tror jeg at de vil gjøre det veldig bra. Tyskland er største favoritt, så følger Brasil, Tsjekkia og Nederland etter.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 29. Mai 2006, 18:01 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Og når Tyskland overbeviser for tiden med å slå Luxembourg blant annet 7-0, da tror jeg at de vil gjøre det veldig bra. .

Tror ikke vi skal legge så mye vekt på denne kampen her! Luxembourg er ikke akkurat noe storlag selv om de kanskje hadde banka RBK om dagen!

Tyskland går nok videre fra gruppen og da kan alt skje.. Føler likevel de ikke har lag nok til å matche de store.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #7 på: 29. Mai 2006, 18:38 »
Luxembourg er ikke noe godt lag, men de KAN i det minste spille fotball der. Og 7-0 er en overbevisende seier uansett. Ballack var jo ikke på banen engang for Tyskland.

Og som sagt: Vertsnasjonen når alltid langt. Tyskland vinner gruppen sin. Det er sikkert. Hva som skjer videre er vanskelig å si.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #8 på: 29. Mai 2006, 19:36 »
Tyskland er aldeles ikke i storform bare fordi de slår Luxemburg 7-0 det hadde både Danmark og Sverige klart (men norge vant 1-0 var det ikke?  :lol: ). Men Tyskland kommer nok langt.

Mine favoritter til å vinne Vm er England og Brasil. Brasil er selvfølgelig en av favorittene fordi de er det de er, og England fordi jeg synes at de har et meget godt lag for tiden men at Rooney kanskje ikke blir med/bare spiller et par kan jo stoppe dem. Håper England vinner jeg.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #9 på: 29. Mai 2006, 19:36 »
Jeg håper England eller nederland. England for det er fotballens fødeland.Nederland fordi har en nokså ung stall, med mange unge gode spillere. Van der Vaart,Kuyt, osv. Bare ikke Brasil vinner så. Vil ha en annen vinner.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #10 på: 29. Mai 2006, 19:39 »
Har bare magefølelse på at Tsjekkia kommer langt. I tillegg tror jeg Ukraina vil overraske. Men Brasil er favoritter.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

folesvert

• Gjest
« Svar #11 på: 29. Mai 2006, 22:19 »
Rooney ute og Owen halvskadet (håper for vår del at han ikke spiller før han er 100 % slik at han ikke småhalter allerede ved sesongstart).

Gerrard blir vel en av profilene i VM sammen med Riquelme og Ronaldhino.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 30. Mai 2006, 13:21 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Luxembourg er ikke noe godt lag, men de KAN i det minste spille fotball der. Og 7-0 er en overbevisende seier uansett. Ballack var jo ikke på banen engang for Tyskland.

Og som sagt: Vertsnasjonen når alltid langt. Tyskland vinner gruppen sin. Det er sikkert. Hva som skjer videre er vanskelig å si.

Til og med Norge kan, hvis de bare vil, vinne 7-0 mot Luxembourg. Så det er ikke noe å legge vekt på.

Vertsnasjonen pleier å nå langt ja. Men jeg tror ikke det holder til mer enn kvarftinfale. Der vil de møte for god motstand. Samme gjelder for England. Såvidt jeg klarer å huske vil England og Tyskland sannsynligvis møte Nederland og Argentina sine respektive kvartfinaler. Forutsatt at både England og Tyskland vinner gruppa si selvsagt. Hvis ikke møtes de jo i åttendedelsfinale. Og da vinner jo Tyskland uansett.
Nederland og Argentina har sterkere lag enn både Tyskland og England, og jeg tipper ett av de to lagene vil kunne overraske og nå en finale.

Brasil er storfavoritter til å vinne, men jeg tør ikke spå utfallet dersom de skulle møte Argentina i finale. Men de slår alle andre. Inkludert Italia.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 30. Mai 2006, 14:06 »
Dæven døtte som jeg gleder meg til VM nå :D  Har ferie fra torsdag av, så jeg får sett alle kampene uten å stresse!! Jooohhooooo....

Brasil er også min favoritt til å vinne hele VM, men har ikke lyst å sette penger på de! Håper på mange skreller og store overraskelser!!

England klarer jeg ikke å heie på, men håper selvsagt at Owen blir toppscorer og holder seg skadefri.. Men å sitte å heie på Neville,Gerrard,Lampard,Crouch,Rio og Carragher (spillere som jeg hater til vanlig) klarer jeg bare ikke..

plebbster

• Gjest
« Svar #14 på: 30. Mai 2006, 14:09 »
Jeg skal skulke skolen under hele VM. Vi er ferdig med eksamen til den tid, uansett.