20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Komplett tv-guide  (Lest 21428 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #45 på: 27. Juni 2006, 15:54 »
Artig å følge med på denne lille diskusjonen. Må nesten trekke på smilebåndet.

Scheie, Alsaker, Eriksen og Semb er de beste komentatorene. Scheie er gud men også "over the hills" Alsaker har vært min favorittkomentator siden 03/04 sesongens første Liverpool kamp - mot Chelsea. Eriksen har geniale teorier og kan Fotball skikkelig og det samme gjør Semb. Resten er boss.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Komplett tv-guide
« Svar #46 på: 27. Juni 2006, 16:14 »
Jeg skjønner at du liker Alsaker, Dag Riise, siden han er en Liverpoolsupporter. Han er en flink kommentator, men ikke verdens beste akkurat. Så begynner han å hyle og skrike hver gang et skudd blir avfyrt, så man må sette ned volumet på tven. Harald Bredeli sitt lydnivå er ikke i nærheten.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #47 på: 27. Juni 2006, 16:15 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg skjønner at du liker Alsaker, Dag Riise, siden han er en Liverpoolsupporter. Han er en flink kommentator, men ikke verdens beste akkurat. Så begynner han å hyle og skrike hver gang et skudd blir avfyrt, så man må sette ned volumet på tven. Harald Bredeli sitt lydnivå er ikke i nærheten.

Bredeli som skriker av en overstegsfinte? Føler at Alsaker sitt engasjemang smitter over på seerene. At han også har peiling på fotball trekker jo klart opp.
iverpool FC

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #48 på: 27. Juni 2006, 16:19 »
Joda. Men man må jo smile litt når Bredeli oier seg over noen finter. Og Bredeli har grei nok peiling han, men det er kanskje fordi han sitter med opplysninger på bordet foran seg når han kommenterer. Bredeli sitt overdrevne engasjement smitter garantert!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Komplett tv-guide
« Svar #49 på: 27. Juni 2006, 18:07 »
Jeg lar noen med "autoritet" her på forumet ta seg av dette. Håper det gjøres kjapt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Jarle

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #50 på: 27. Juni 2006, 18:33 »
OK, folkens, dette tok helt av. Usaklig personhets over en meget lav sko. Selv om jeg forstår noen av reaksjonene til folk, kan lavmåls-usaklighetene på ingen måte forsvares.

Mye av det lå på et så lavmål at tre får gult kort: noreng, geordie-olav og plebbster. De usaklige trådene er slettet.

La oss slippe at diskusjonen blusser opp igjen i denne eller andre tråder! Det neste etter gult kort er en måneds utestengelse. Både jeg og alle andre håper at vi slipper å gjennomføre slike drastiske tiltak i et forum som dette.

Eventuelle invendinger og klager får tas på PM med meg.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #51 på: 27. Juni 2006, 19:41 »
Jeg må nesten være såpass ærlig å si at jeg ikke skjønner hvorfor Olav har fått gult kort. Kanskje er det noen innlegg som har blitt slettet som jeg ikke har fått med meg? Uansett merkelig. Han var liksom et offer i denne samenhengen.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #52 på: 27. Juni 2006, 19:55 »
Ja veldig mange innlegg har blitt slettet på denne tråden.

Dessuten har dommen falt. La oss nå diskutere Scheie og Co.

Hvem koomenterer Spania - Frankrike i dag?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #53 på: 27. Juni 2006, 19:58 »
Hvis kampen går på Nrk så er det vel kjedelige Løkken og Kong Scheie.
iverpool FC

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #54 på: 27. Juni 2006, 20:49 »
Så lenge Scheie er med, er allting godt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #55 på: 27. Juni 2006, 22:00 »
Mest irriterende fyren er han som kommenterer spansk fotball på tv2 zebra. Fyfaen han skriker jo i over 30 sekunder når Osasuna scorer mot Alaves. Aner ikke hvem det er men jeg blir direkte sliten av å høre på

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #56 på: 27. Juni 2006, 22:57 »
Tror det er Frode Olsen som kommenterer spansk fotball. Er forresten alltid moro med spansk fotball når det går på TV. Mye bedre enn tysk fotball på nrk...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #57 på: 28. Juni 2006, 12:17 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Jeg må nesten være såpass ærlig å si at jeg ikke skjønner hvorfor Olav har fått gult kort.

Jeg ble litt overasket selv over at jeg fikk gult, men nok om det.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #58 på: 28. Juni 2006, 16:14 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Joda. Men man må jo smile litt når Bredeli oier seg over noen finter. Og Bredeli har grei nok peiling han, men det er kanskje fordi han sitter med opplysninger på bordet foran seg når han kommenterer. Bredeli sitt overdrevne engasjement smitter garantert!

Du sa at du mener fotball handler om taktikk og pasninger, ikke om teknikk og driblinger.
Vel, da må jeg unektelig le litt over at du synes Bredeli er så flottings. Er det noen som IKKE kan det med taktikk, så er det Bredeli. Han elsker fintene, han elsker driblingene, han elsker de tekniske detaljene. Han elsker det som gjør fotball til underholdning.
Men du hater jo det, sier du.

Er det noen som kan fortelle deg om de taktiske sidene ved spillet, så er det Eriksen og Semb, i samspill med øyvind alsaker, eller med Scheie for den del. Matta har også begrenset med kunnskap om det taktiske spillet. Han kan bare understreke hvor fantastisk alle de lekkerbisknene som Bredeli kauker seg ihjel over er.

Nei, takke meg til.
Jeg foretrekker heller Cris Härenstam og Glen Strömberg, som kan fortelle meg ting jeg ikke vet, som kan gjøre meg oppmerksom på ting jeg vanligvis ikke ser. Som kan fortelle meg HVORFOR det og det skjer, og som lar en overstegsfinte være en overstegsfinte. For all del, de lar seg rive med når Kaka og Ronaldinho spiller vegg på en imponerende måte, og når Ronaldo scorer flotte mål. Men de stiller samtidig spørsmål ved Ghanas backlinje, og gjør seeren oppmerksom på hva som gjør at Ronaldo for lov til å score flotte mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #59 på: 28. Juni 2006, 16:34 »
Sitat fra: "Joakim"
Du sa at du mener fotball handler om taktikk og pasninger, ikke om teknikk og driblinger.
Vel, da må jeg unektelig le litt over at du synes Bredeli er så flottings. Er det noen som IKKE kan det med taktikk, så er det Bredeli. Han elsker fintene, han elsker driblingene, han elsker de tekniske detaljene. Han elsker det som gjør fotball til underholdning.
Men du hater jo det, sier du.

Akkurat hater, gjør jeg ikke.

Men jeg smiler jo når han oier seg over en finte, fordi jeg syntes det er komisk. Og når Bredeli fremstår som en så komisk person, ikke fordi han selv ønsker det, da er det jo morsomt å lytte på ham.