20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Komplett tv-guide  (Lest 21438 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #30 på: 25. Juni 2006, 15:47 »
Syns Semb er bedre enn Eriksen. Eriksen er jo borte i store perioder til tider, og er ikke like faglig kompetent som Semb.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #31 på: 25. Juni 2006, 19:53 »
Arne Scheie har en del slurvefeil innimellom. Tro ikke at han ikke vet bedre. Det er bare at Scheie skal ha ut så mye viktig informasjon på så kort tid, at det nødvendigvis må stokke seg innimellom. Det er som alltid en fryd å høre Scheie kommentere en fotballkamp. Og som det sto i VG en gang, han kommenterer en totalt uinteressant kamp som om det skulle vært vm-finalen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Komplett tv-guide
« Svar #32 på: 25. Juni 2006, 21:07 »
Harald Bredeli og han andre på tv2 er best! At dere ikke nevner dem engang er helt latterlig.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #33 på: 25. Juni 2006, 22:06 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Harald Bredeli og han andre på tv2 er best! At dere ikke nevner dem engang er helt latterlig.

Mener du at Harald Bredeli og Svein mathisen er det beste kommentator paret ??? Fy faen de er så rævva at jeg kjenner det råtner inni meg.....Nei Bredeli får holde seg til håndballen hvor han hører hjemme. Mathisen burde aldri vært en kommentator i utgangspunktet, syns han er så livløs og kjedelig også snakker han med det samme tonefallet hele tiden.....hadde heller sett på svensk tv hvis det ikke hadde vært for bildekvaliteten. De beste er Alsaker, Eriksen og Semb !

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #34 på: 26. Juni 2006, 01:30 »

B B B B Bredeli???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Gud bedre!

Harald Bredeli skal UTELUKKENDE kommentere håndball. Han er fryktelig slitsom å høre på, og han går jo av skaftet bare for en ussel overstegsfinte, som ikke fører noenstedshen. Han er ikke det spor bedre enn utskjelte Ernst A. Lersveen. Jeg mener faktisk Lersveen er bedre.

Det er kun når Scheie eller Alsaker kommenterer at jeg kan se kampen på norsk tv. Ellers går det utelukkende i SVT og TV4 for min del.
Og jeg takker høyere makter for at vi i morgen får BÅDE Scheie og Alsaker, og at vi slipper Morten Langlie og Harald Bredeli. Og ikke minst for at vi slipper Olav Traaen. Det er vel om mulig den eneste som er mer slitsom enn Bredeli.

I håndball skjer det noe hele tiden, og der trenger du en kommentator med ekstrem innlevelse. Er det noe Bredeli har peil på, så er det håndball. Det kommenterte han også da han jobbet i Radiosporten.
Jeg vet ikke hvor mange som kjenner til Radiosportens håndballkommentatorlegende Unni Anisdahl. Men av dere som har hørt på Radiosporten noen ganger tidligere, er det noen som greier å forestille seg Anisdahl kommentere en vm-kamp i fotball? Er det noen som forestiller seg at hun og Arve Fuglum kunne byttet? Slik at Fuglum kommenterte håndball, og Anisdahl fotball?
Det er jo nesten nøyaktig sånn det er når Bredeli kommenterer fotball. Bredeli er håndballkommentator. Og han bør være det.

For noen år siden hentet TV2 Trondheims legendariske radiokommentator Kim Rud Petersen, som kommenterte RBKs kamper for Radio 1 Trondheim.
Han ble satt til å kommentere trav i TV2. Nøyaktig det samme som man gjorde med Gøran Sørloth.

Nå er Petersen i Eurosport, og kommenterer mye rart. Og ballsport, spesielt håndball og fotball. Det kan han. Dette er en mann TV2 burde benyttet seg av mens de hadde han. Det gjorde de ikke.
Galskap, spør du meg. Han burde heller ikke hatt noen "ekspert" ved siden av seg, ettersom vedkommende ville sluppet til mindre enn Matta gjør.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #35 på: 26. Juni 2006, 02:25 »

Mein gott. Bredeli er så forbanna tragisk og kjedelig at det er bedre og ta av lyden. Kommenterte jo røde korta til portugal som om det sko vera hjørnespark lizzom.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebbster

• Gjest
Komplett tv-guide
« Svar #36 på: 26. Juni 2006, 11:21 »

Harald Bredeli er en håndballgutt som bør holde seg langt unna fotballen. Semb og Alsaker er det beste paret.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #37 på: 26. Juni 2006, 12:20 »
Der kom dommen fra dere ja. :lol:

Jeg liker Bredeli og Mathisen fordi de ser ut til å more seg når de kommenterer. Scheie er litt for kjedelig, tar alt for alvorlig og snakker i det samme, kjedelige tonefallet så jeg nesten sovner i sofaen.

Bredeli morer seg og skaper liv fra kommentatorboksen, imens Svein Mathisen virker dyktig. Alsaker liker jeg overhodet ikke.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #38 på: 26. Juni 2006, 15:44 »
Du tilhører tydeligvis dem som KUN ser fotball som ren underholdning, og som gjerne skrur av TV'n hvis kampen ikke er spesielt underholdende.

Det virker som du ikke har spesielt mye peil på fotball. Du er opptatt av at kommentatorene ligger omtrent på ditt nivå. De kan forklare deg det enkeleste og mest opplagte, og de er veldig, veldig entusiastiske.

Arne Scheie og Øyvind Alsaker er kommentatorer med lang erfaring innen det å kommentere fotball. De sitter inne med en enorm mengde kunnskap, etter å ha kommentert norsk og utenlandsk fotball i flere år.
Scheie har jo holdt på helt siden Gud vet hvor lenge, og har jo kommentert ørten VM, EM og andre kamper.

Alsaker startet i TV2 på midten av 90-tallet, gikk senere over til Canal + for å kommentere engelsk fotball og Tippeligaen. Gjennom arbeidet for Canal + har han opparbeidet seg kunnskap og erfaring, og er nå en av Norges beste kommentatorer. Han når selvsagt ikke opp mot Kong Arne, men han er meget bra.

Bredeli er håndballkommentator. Det er håndball han har peiling på, og det er der han passer best. I håndball er det lite dødtid, og han kan derfor kommentere ustanselig, og trenger ikke komme med "tørre fakta" som Scheie hele tiden gjør, ifølge "forståsegpåerne". I fotball er det perioder det ikke skjer noen verdens ting, og de beste kommentatorene kan fylle denne tiden med noe interessant. Det finnes selvsagt perioder hvor du ikke trenger å si noen ting, men du trenger heller ikke ta helt av bare en spiller drar en enkel overstegsfinte. Og selv om målene er flotte, så kan du la "eksperten" ved siden av deg komme til, og la ham få komme med noen innstikk om hva som gjorde målet så flott. Hva som forsvarende lag evt. gjorde feil.

Men du tilhører tydeligvis dem som ikke vil vite om det. Du tilhører dem som vil ha en overentusiastisk kommentator, uten peiling på det han kommenterer, og som i store perioder av en kamp er dønn stille, fordi det gir best underholdning.

Jeg forstår at enkelte ikke er glade i svenskene, som er veldig rolige og analytiske og som på ingen måte tar av hvis det scores mål. Samme hvor flotte de måtte være. Men jeg tilhører dem som sitter inne med en viss mengde kunnskap om hva fotball dreier seg om. Jeg har sett en fotballkamp før, og min fotballinteresse er såpass stor at jeg vil ha kommentatorer som kan fortelle meg ting jeg ikke vet, eller som kan få meg til å se detaljer jeg ikke ser med det blotte øye.

Bredeli ser på det å kommentere fotball som noe ustyrtelig morsomt. Ren underholdning. Han leverer underholdning. For Scheie er det å kommentere fotball en jobb han tar dønn seriøst. Scheie lever og ånder for fotball. Er tidlig på plass på arenaen. Mye forberedelse ligger bak. Ingenting skal være overlatt til tilfeldighetene når Scheie kommenterer. Han vil ha fakta på bordet. Fotball er lidenskap for Scheie. Ikke underholdning.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #39 på: 26. Juni 2006, 16:21 »
Sitat fra: "Joakim"
Du tilhører tydeligvis dem som KUN ser fotball som ren underholdning, og som gjerne skrur av TV'n hvis kampen ikke er spesielt underholdende.

Det virker som du ikke har spesielt mye peil på fotball. Du er opptatt av at kommentatorene ligger omtrent på ditt nivå. De kan forklare deg det enkeleste og mest opplagte, og de er veldig, veldig entusiastiske.

Kanskje mer peiling på fotball enn deg. Det vet vi jo ikke, for vi kjenner ikke hverandre.

Nei, jeg ser ikke på fotballen på grunn av underholdning. Du kjenner ikke meg. Jeg tar fotball veldig alvorlig, men jeg liker ikke når kommentatorene gjør det. Jeg hater Brasil fordi de bare tenker på å underholde. Det gjør meg kvalm. Fotball handler om taktikk og pasninger, ikke dribling og teknikk.

Jeg har sett ALLE kampene i VM. Hvert eneste minutt. Men jeg ser på dem også for å avkoble. Derfor er det slitsomt å høre på Arne Scheie. Men jeg vil helst ha Scheie til å kommentere de kampene jeg tar mest alvorlig. Blant annet England-kampene og finalen.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Komplett tv-guide
« Svar #40 på: 27. Juni 2006, 01:48 »
Helt seriøst. Nå må dere her inne gi dere. Uansett hvor god/dårlig peiling Olav har på fotball, så går grensen ett sted. Samma FAEN om han har god peiling eller ikke på fotball? Så lenge han liker det, og har sine meninger om det, så skal vel det holde? Så lenge han er lidenskapelig i forhold til fotball, og så lenge han elsker sporten, så trenger han vel ikke være Robson selv?

Jeg har sett meg LUT LEI av at veldig, veldig mange poster i det siste har endt opp med REN hets mot Olav. Skjulte personangrep og kollektiv MOBBING er det meget mange av diskusjonene Olav innvolverer seg i ender opp med. MOT Olav.

Jeg har lest igjennom mange av disse postene, og for å være helt ærlig, så er det ikke Olav som er "bad-guyen" i historien. Han sier sin mening, på en ryddelig og OK måte, men likevel finner flere av dere små skavanker som dere skal arrestere han på. Selv om dere meget godt forstår hva han mener og vil fram til!

Hvorfor skal det bli slik? At for en liten feil noen gjør, så skal det arresteres? Kan ikke dere prøve å se litt større på ting? Og hvorfor i ALLE DAGER skal alle samle seg imot han? Om en person gir en liten rettelse på noe han kasnkje har sagt, som ikke stemmer, så er det greit til en viss grad. Men at da flere skal henge seg på og arrestere han på alt han gjør av unnskyldninger og forklaringer, finner jeg direkte ufint. Jeg håper dere går i dere selv, og begynner å konsentrere dere om hovedpoengene. Ikke bare til Olav, men til samtlige her inne!

Dette er ikke noe Olav har bedt meg gjøre, og kanskje han ikke ønsker at jeg påpeker dette. Men for meg virker det som om dere faktisk er på god vei til å mobbe han ut av forumet. Vet ikke om dette stemmer, men han virker iallefall litt lei. Og jeg skjønner han VELDIG godt.

Jeg skal ikke nevne noen navn, dere vet godt selv hvem dette gjelder.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Gonzalez

• Supersub
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #41 på: 27. Juni 2006, 02:18 »
Arne Scheie er kongen. Han surrer litt innimellom med ting, med det er jo litt av sjarmen med han. Blir ekte fotballfølelse og du skjønner hvor viktig en kamp er når han kommenterer... Håper han aldri slutter å kommentere, og skulle gjerne sett han fått en overgang til tv2
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

Noreng

• Gjest
Komplett tv-guide
« Svar #42 på: 27. Juni 2006, 11:32 »
Jeg har sett ALLE kampene i VM. Hvert eneste minutt. Men jeg ser på dem også for å avkoble. Derfor er det slitsomt å høre på Arne Scheie. Men jeg vil helst ha Scheie til å kommentere de kampene jeg tar mest alvorlig. Blant annet England-kampene og finalen.[/quote]
Sitat

Det er vel ikke mulig

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #43 på: 27. Juni 2006, 11:37 »
Jo, det er veldig godt mulig det. Du tenker vel på at det ikke går an å se på to kamper samtidig? Vel, jeg har flere enn en tv hjemme for å si det sånn.

Noreng

• Gjest
Komplett tv-guide
« Svar #44 på: 27. Juni 2006, 11:38 »
Hehe