20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Komplett tv-guide  (Lest 21448 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Komplett tv-guide
« på: 26. Mai 2006, 00:44 »
Vi har nå laget en komplett VM-oversikt med kampdatoer, arenaer og hvilke kanaler som viser hva. Vi kommer selvsagt også til å levere rapporter om Newcastle-spillerne som er i aksjon i mesterskapet som sparkes i gang om 14 dager.

Spillere fra Newcastle som representerer sine nasjoner i VM:
Craig Moore - Australia
Jean-Alain Boumsong - Frankrike
Michael Owen - England

Her finner du tv-oversikten: http://newutd.com/filer/tv-oversikt.php
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Komplett tv-guide
« Svar #1 på: 26. Mai 2006, 01:12 »
Glimrende oversikt! Den er nå utskrevet og opphengt på kjøkkenet! Gleder meg veldig til kampene begynner, og til å se hvilke kommentatorer de ulike TV-kanalene velger å bruke. Arne Scheie må vel bare representere NRK, det håper jeg da inderlig. Hvem ellers?

Spenningsmomentet når det gjelder kringkastingen av norsk TV-kommentering, er hvilke fotballrøster TV 2 plukker ut til å guide oss seere gjennom årets VM-kamper. Blir det Harald Bredeli, Thor Eggen, Frode Olsen, Morten Langli osv.? Er det noen som vet noe om dette?
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #2 på: 26. Mai 2006, 01:17 »
Leste det en plass. Husker ikke hvor men Alsaker - Semb er valgt ut til å komentere hovedkampene. Husker ikke resten desverre, skal prøve å finne det ut med en gang.
iverpool FC

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Komplett tv-guide
« Svar #3 på: 26. Mai 2006, 01:18 »
TV2 har satt opp 3 par til å kommentere:

Øyvind Alsaker og Nils Johan Semb
Morten Langli og Frode Olsen
Harald Bredeli og Svein Mathisen

Bengt Eriksen vil også kommentere noen kamper.

http://pub.tv2.no/TV2/sporten/article644715.ece
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #4 på: 26. Mai 2006, 01:24 »
Glimrende. Takker.  :)
iverpool FC

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #5 på: 26. Mai 2006, 11:55 »
Det skal bli gøy å høre Harald Bredeli kommentere i VM.

plebbster

• Gjest
Komplett tv-guide
« Svar #6 på: 26. Mai 2006, 11:59 »
Utrolig flott oversikt dere har laget, Nordin. Jeg gleder meg til å henge den på gutterommet.

Harald Bredeli kommentere VM?
Han suger. Håper han inngår et veddemål om å gå et sted under VM. Veldig langt, slik at vi slipper å høre han kommentere ytterligere kamper.

Chrisnr.9

• Supersub
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #7 på: 27. Mai 2006, 13:13 »
Ja fy faen, han er håndballkommentator og det er det han burde holde seg til !

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #8 på: 27. Mai 2006, 15:22 »
Sitat fra: "plebbster"
Utrolig flott oversikt dere har laget, Nordin. Jeg gleder meg til å henge den på gutterommet.

Harald Bredeli kommentere VM?
Han suger. Håper han inngår et veddemål om å gå et sted under VM. Veldig langt, slik at vi slipper å høre han kommentere ytterligere kamper.

Jeg synes det er bare morsomt når han tar helt av jeg.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #9 på: 27. Mai 2006, 16:58 »
Jeg kommer i svært, svært, svært liten grad til å benytte meg av TV2s VM-sendinger. Det er KUN Alsaker og Semb som kan det de driver med, og det er KUN de som gjør fotballsendingene på TV2 verdt å følge med. Kampene vil enten bli sett på pub, eller på SVT/TV4. Svenskene har langt, langt bedre kommentatorer enn alle de idiotene TV2 har å by på.
Og svenskene KAN fotball.

Heja Sverige!

Død over Zlatan!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #10 på: 27. Mai 2006, 22:00 »
Sitat fra: "Joakim"
Død over Zlatan!

Amen.

Dessuten er det fryktelig irriterende at NRK ikke har alle kampene. Det var det som skulle vært tilfelle. En kommentatorstab i NRK beståande av Arne Scheie, Egil "Drillo" Olsen, Øyvind Alsaker, Nils Johan Semb, Thor Rune Haugen og Kenneth Fredheim hadde vært ideelt!
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #11 på: 27. Mai 2006, 22:03 »
Drillo er jeg uenig med deg i. Fotballkunskaper få kan skryte på seg men jeg synes han er irriterende å høre på. Det er min mening. Men resten er jeg helt enig med deg i. Og Nrk har bedre bilder synes jeg også, mer klart på en måte. Men TV2 satser utrolig mye på fotball om dagen så sånn sett er jo tv2 bedre.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #12 på: 27. Mai 2006, 22:06 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Drillo er jeg uenig med deg i. Fotballkunskaper få kan skryte på seg men jeg synes han er irriterende å høre på. Det er min mening. Men resten er jeg helt enig med deg i. Og Nrk har bedre bilder synes jeg også, mer klart på en måte. Men TV2 satser utrolig mye på fotball om dagen så sånn sett er jo tv2 bedre.

Drillo er ikke det spor irriterende å høre på i forhold til mange andre idiotiske kommentatorer. Og når det gjelder bilder har du tydelig rotet deg helt vekk, Dag. Den kommentaren der hørtes vel ganske amatørmessig ut. VM-sendingene blir produsert av en helt annen TV-kanal, der TV2 og NRK får inn samme bilder fra begge.

For øvrig er jeg enig i deg at det er kjempebra at TV2 satser såpass på fotballen som de gjør. Det er veldig bra. Men jeg tror uansett at NRK kunne gjort akkurat det samme på en enda bedre måte, takket være flere ulike faktorer.
Tore Eikeland,

Dag Riise

• Scouser
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #13 på: 27. Mai 2006, 22:30 »
Mulig jeg roter med bildene men jeg ser ihvertfall klart og tydelig forskjell fra Nrk til Tv2 når jeg ser Tippeliga kamper på de to kanalene. Nå blirt det bare mål og høydepunkter men dog. Det har jo noe med kontraster og ting jeg ikke kan en dritt om. Jeg føler ihvertfall att det er mer behagelig å se på NRK. Det er det som for meg betyr noe, så får det med bildekvalitet være min sak.  :)

Jeg synes Drillo blir kjedelig og anstrengende å høre på. Der har du min mening. Att det finnes værre er for meg uinteressant. Det finnes bedre også.
iverpool FC

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
Komplett tv-guide
« Svar #14 på: 27. Mai 2006, 22:32 »
Sitat fra: "Dag Riise"
Mulig jeg roter med bildene men jeg ser ihvertfall klart og tydelig forskjell fra Nrk til Tv2 når jeg ser Tippeliga kamper på de to kanalene. Nå blirt det bare mål og høydepunkter men dog. Det har jo noe med kontraster og ting jeg ikke kan en dritt om. Jeg føler ihvertfall att det er mer behagelig å se på NRK. Det er det som for meg betyr noe, så får det med bildekvalitet være min sak.

Da har det med bildekvalitet på din TV å gjøre, ikke med NRK eller TV2s produksjon å gjøre.
Tore Eikeland,