20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Rosicky til Arsenal  (Lest 3340 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Rosicky til Arsenal
« på: 23. Mai 2006, 10:43 »
http://home.skysports.com/worldcup/article.asp?hlid=389232&CPID=4&clid=367&lid=3&title=Rosicky+deal+to+be+announced

Uff!  :cry: Ser ut som Arsenal har fått ei stjerne som eg har lenge ønska meg til Newcastle av 2 grunnar, ein av mine favoritt spelar, og han er sjukt god. Ser i tilegg til at summen ligg på rundt £7mill, noko som får meg til å tenke. Her betalar Arsenal £7mill bud for ein veldig ung og god spelar, mens me betalte £9mill for ein oldis(luque), sorry, Luque er gamal. Han har ikkje så alt for mange sesongar igjen, før han er "over the hill". Eg likar klubbar som Arsenal som sastar på unge spelar. Og kjøper unge spelar, istaden for å hente spelar som er gamle og er på veg "over the hill".

Eg stiller meg undrande til innkjøpspolitikken til Newcastle, med tanke på prisen Rosicky går for no, eg tenker på i Januar, når HSV sikra seg eit av Nederlandsk største talent i Heiting(skrivefeil). Også den gangen var det snakk om mykje mindre peng, enn t.d me betalte for Boumsong.

Men leste her om dagen, at Roeder vil ta eit grep om denne innkjøpspolitikken. For det er på tide med litt skjerpings, og ikkje kaste vekk så mykje peng på spelar som Luque og Boumsong. Kjøp enten ungt, eller spelar du veit kan levere. Det er mi meining.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Rosicky til Arsenal
« Svar #1 på: 23. Mai 2006, 11:14 »
Er man gammel som fotballspiller når man er 28 år? Det er jo da man er i sin beste alder som fotballspiller. Ellers så er Rosicky langt fra så god som han var for 2 år siden. Om Winger klarer å få han tilbake i god gammel form gjenstår å se.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

amt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #2 på: 23. Mai 2006, 12:49 »
Wanker i Arsenal er meget god til å finne talenter og forhandle med spillere. Der må newcastle bli bedre. Det gjør vi og forhåpentligvis.
Andreas Martins

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #3 på: 23. Mai 2006, 13:19 »
Det er jo når du er mellom 27 - 30 man er på toppen i sin fotball karriere! Å kalle Luque oldis er bare teit...

Rosicky er god, men jeg er glad Newcastle ikke betaler 7 millioner pund for han. Han er som Asbjørn sier ikke så god lenger.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #4 på: 23. Mai 2006, 14:43 »
Greit Luque er 28 år, men Rosicky er faen meg ikke mye yngre, han er 25 år
og da er vel han også snart over the hill, siden folk fra 26 og opp bør legge skoene på hylla.

sånn som dette irriterer meg. jeg mener at  så lenge du er god nok, så må en da  drite i hvor gammel mannen er. det har ingen betydning.

det skal selvfølgelig også satses ungt, men at 26 år er gammelt som fotballspiller må være det dummeste jeg har hørt!  Hva me shearer da, han var vel på sitt beste i perioden 25-30 år, og slik er det veldig ofte med mange fotballspillere!

Det skal sies at Luque ikke har imponert noe særlig, men hvis roeder hadde gitt han en sjanse, så er det absoultt håp for å få en verdensklasse venstreving på gang!

8)
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #5 på: 23. Mai 2006, 15:04 »
Er enig med deg jeg Christian!
Arsenal gir jo også kun 1 års kontrakter til spillere over 30 år! Politikken til Wenger det!

Rosicky har jeg også hatt sansen for i mange år og bare venta på at Newcastle skulle få opp øynene for fotballens "Mozart"

Men jeg vil jo også gjøre litt unntak på kjøp av eldre spillere.. Håper jo f.eks at Ruud som er 30år kommer til oss. Men å kjøpe stallfyll som er 28-30 år er bare unødvendig!!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #6 på: 23. Mai 2006, 15:10 »
Sitat fra: "Thomas Beckheim"
Er enig med deg jeg Christian!
Arsenal gir jo også kun 1 års kontrakter til spillere over 30 år! Politikken til Wenger det!

Rosicky har jeg også hatt sansen for i mange år og bare venta på at Newcastle skulle få opp øynene for fotballens "Mozart"

Men jeg vil jo også gjøre litt unntak på kjøp av eldre spillere.. Håper jo f.eks at Ruud som er 30år kommer til oss. Men å kjøpe stallfyll som er 28-30 år er bare unødvendig!!

Hmmm har ikke Sol Ccampbell 2 år igjen av sin kontrakt? Han er vel 32 år nå. Mener han skrev en 4 års kontrakt som 30-åring. Uansett mener jeg ikke alder spiller noen rolle så lenge man er god nok. Nå vil Jose hente både Ruud og Sheva ifølge ryktene. Begge spillere som er i sin beste alder. Det samme med Ballack som allerede er sikret.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #7 på: 23. Mai 2006, 15:42 »
Bergkamp har jo hatt 1års kontrakter de siste 4-5 åra og Pires fikk kun tilbud om 1 år (har vel kanskje fått tilbud om 2 nå)

Men unntak finnes alltid Asbjørn :P

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #8 på: 23. Mai 2006, 18:01 »
Men hvilken klubb er det som bruker masse penger på stallfyll? Ingen gjør det... Vi kjøpte ikke inn Luque for å ha han i stallen, men vi kjøpte han fordi han var en stjerne. Som desverre ikke har slått gjennom.. Det er lett å si i ettertid at vi heller skulle brukt pengene på 2-3 gode talenter.

Men jeg er enig i at alle klubber bør satse mer på unge spillere, spesiellt Newcastle. For ha det vært noe vi har vært dårlig til de siste årene er det så er det nemlig å plukke opp de gode talente før andre klubber har det. Men jeg er ikke enig i at Luque er en gammel spiller, eller at han nærmer seg "over the hill".

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #9 på: 23. Mai 2006, 22:34 »
Det er jeg ikke enig i! Bare se på hvilke talenter Newcastle har hentet på transfers. N'Zogbia, Dyer,Jenas og Milner, alle disse var og er veldig store talenter. Det jeg mener Newcastle bør bli bedre på er å få fram et slags mønster som får de til å blomstre maksimalt, type Jenas som egentlig aldri slo igjennom, men har vært en av Tottenhams beste i år. Milner likedan i Villa.
Når det er sagt sliter vi generelt med å få utløp på kvaliteter som holdes tilbake, alla Luque. Vi vet hva han står for og kan med ballen, men hvorfor fungerer det ikke?

Ang dette med gammel/ung spiller. Er delvis enig alt som blir sagt her. Jeg mener også at det er litt dumt å kjøpe inn masse spillere som kryper mot 30, men dette bare hvis prisen er veldig høy. Gode spillere rett under 30 år burde hentes, men ikke til enhver pris. Synes forøvrig at Arsenal fikk Rposicky overaskende billig jeg da, men... :?
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #10 på: 24. Mai 2006, 01:48 »
De fire talentene du nevner her Romance ble kjøpt inn for en sum på 16millioner pund tilsammen. Jeg er enig i at Zoggy var et smart kjøp...Det jeg mente Newcastle har vært for dårlig til er å hente inn spillere FØR de har slår gjennom. Bare se hvor geniale Man U og Arsenal har vært på det planet.

DanMan

• Gjest
Rosicky til Arsenal
« Svar #11 på: 24. Mai 2006, 09:24 »
Alder er alvorlig talt bare et tall. Ja, jeg er fullt klar over at en på 30 ikke spiller fotball i like mange år som en på 17, men vi kan ikke hente spillere bare fordi de er unge.

Jeg er fullt ut enig i at det er ønskelig med talenter, men tenk på de foregående kjøpene våre. Hvor mange har vært av spillere på over 30? Emre og Parker har mange gode år igjen på en fotballbane til tross for at de ikke er 17 år gamle. De er faktisk jevnaldrende med Rosicky. Boum, Luque, Baba og Faye er heller ikke gamle. Når man tenker over det er stallen til Newcastle nesten manko på "gamlinger".

Og hvordan kan folk overse Tim Krul? Det kjøpet vil vise seg å være genialt! I tillegg har vi Taylor, N'Zogbia, Pattison, Huntington, Ramage, Edgar.. Ikke spillere med store navn eller spillere hentet for dyre dommer, men likefullt talenter.

Selv håper jeg på et par backtalenter (Vanden Borre og Lahm øverst på lista), og et spisstalent dersom man i tillegg til en toppspiss skal hente ungt.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
Rosicky til Arsenal
« Svar #12 på: 24. Mai 2006, 11:53 »
Ja ok Kesse, da må jeg si meg enig! Sorry, misforstod..
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...