20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #1965 på: 09. Mars 2012, 19:27 »
Kjøper delvis den med LO og til en heller liten grad mediene. Men mediene kjører på og humilierer enhver politiker uansett tilhørighet dersom de makter det. FrP er dog verdensmestre i å stille seg i offerposisjon når de driter seg ut. Det syns jeg er patetisk - og de bør vel heller se på bakenforliggende grunner til at de er på verdenstoppen hva politiske skampletter gjelder. Det derre vrælet Carl I. har kjørt i alle år om at de er ute etter FrPere blir dumt - da burde de også tatt Høyre-folk da?
Ellers syns jeg de andre punktene er idiotiske. Enhver politiker enten han er fra høyre- eller venstresiden er fint skolert opp til å "spore debatter" dit de måtte ønske det. Det får en takle. Demonisering av hverandres politikk skjer fra begge kanter - SV blir i stor grad nesten stempla som marxister i valgtider, da de rødgrønne vant sitt første valg var det ikke måte på. Når alt kommer til alt har så alldeles ikke småbedrifter o.l. fått det så mye fælere, kanskje heller tvert om. Det å påprate ekstreme forskjeller skjer spesielt i valgtider - men de er ikke så svære som folk har inntrykk av.
Angående bensinsaken så syns jeg faktisk den er ganske patetisk. Tar en inflasjon og slikt inni bildet er det ikke noe verre nå enn det var i 1991 - dog usikker på prisen just NU. For meg som økonom blir det automatisk den fornuftige tankegangen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1966 på: 10. Mars 2012, 19:39 »
Bladde meg faktisk litt tilbake i tråden for å se på tidligere diskusjoner. Skattepolitikk og finanspolitikk er tydeligvis noe de på venstresiden sliter med å forstå - uten å nevne noen navn selvfølgelig.  :P

Person 1: "Jeg kan helt ærlig ikke så mye om næringslivspolitikk."
Person 2: "Nei, og akkurat mangelfull kunnskap på det punktet er jo en forutsetning for å være så langt til venstre".

Bedre kan det rett og slett ikke sies.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1967 på: 10. Mars 2012, 21:08 »
Ser ut som folk glemmer hva som er viktig, the big picture, at alle skal ha det bra. Det er nå viktigere å få det som man vil. Og virker som man da endrer det man vil, til noe man egentlig ikke vil, pga det er det man kan få!
Sannere kan det ikke sies!
10 poeng fra meg!

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1968 på: 11. Mars 2012, 00:17 »
Ser ut som folk glemmer hva som er viktig, the big picture, at alle skal ha det bra. Det er nå viktigere å få det som man vil. Og virker som man da endrer det man vil, til noe man egentlig ikke vil, pga det er det man kan få!
Sannere kan det ikke sies!
10 poeng fra meg!

Bør jo ikke akkurat være noen overraskelse. Politikere er redde for jobbene sine som de fleste andre, og er samtidig under ekstremt mye høyere press enn de fleste andre. Det er vel dårlige forutsetninger for å være prinsippfaste for enhver pris...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1969 på: 11. Mars 2012, 21:19 »
Er det moralsk mulig å stemme SV - et parti med åpen toleranse for kameraderi og korrupsjon?

Er det moralsk mulig å stemme AP - et parti med åpen toleranse for omfattende kameraderi og korrupsjon? APs første beslutning etter å ha vunnet stortingsvalget var å gi enorme skattelettelser til medlemmene av organisasjonen som sponser dem. Det til tross for at de lovte å ikke gi skattelettelser overhodet. Skattelettelsene lå på en verdi tilsvarende halve justisbudsjettet, mens de ikke var i stand til å forsvare kvinner fra overfallsvoldekt, menn fra brutale ran eller ha et operativt politihelikopter som kunne reddet titalls unge mennesker. Oslopolitiet, med kun to politipatruljer på kveldstid, føler de har tapt byen.

Den norske befolkningen har ekstrem tillit til et parti som har angrepet personvernet og gjort alt de kan for å ta livet av den norske nasjonalstaten: Det lages nå antakelig flere lover gjeldende for Norge i Brussel enn det gjøres på Stortinget. Den norske nasjonen er dessuten offisielt blitt sidestilt med andre nasjoner under den multikulturelle fanen. Men det norske folket fortsetter tradisjonen og stemmer AP gang på gang. Trist. Det er lett å delegere all skyld til politikere, men jeg synes egentlig all skyld ligger hos det norske folk.
« Siste redigering: 11. Mars 2012, 21:21 av geordie-olav »

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1970 på: 11. Mars 2012, 21:44 »
Er det moralsk mulig å stemme SV - et parti med åpen toleranse for kameraderi og korrupsjon?

Er det moralsk mulig å stemme AP - et parti med åpen toleranse for omfattende kameraderi og korrupsjon? APs første beslutning etter å ha vunnet stortingsvalget var å gi enorme skattelettelser til medlemmene av organisasjonen som sponser dem. Det til tross for at de lovte å ikke gi skattelettelser overhodet. Skattelettelsene lå på en verdi tilsvarende halve justisbudsjettet, mens de ikke var i stand til å forsvare kvinner fra overfallsvoldekt, menn fra brutale ran eller ha et operativt politihelikopter som kunne reddet titalls unge mennesker. Oslopolitiet, med kun to politipatruljer på kveldstid, føler de har tapt byen.

Den norske befolkningen har ekstrem tillit til et parti som har angrepet personvernet og gjort alt de kan for å ta livet av den norske nasjonalstaten: Det lages nå antakelig flere lover gjeldende for Norge i Brussel enn det gjøres på Stortinget. Den norske nasjonen er dessuten offisielt blitt sidestilt med andre nasjoner under den multikulturelle fanen. Men det norske folket fortsetter tradisjonen og stemmer AP gang på gang. Trist. Det er lett å delegere all skyld til politikere, men jeg synes egentlig all skyld ligger hos det norske folk.

Godt noen andre også har øynene oppe å legger merke til hva som skjer rundt seg og ikke følger massene blindt.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1971 på: 11. Mars 2012, 21:57 »
Ja. Takk Gud for at vi har slike som dere, slike som evner å se hva som er riktig politikk.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1972 på: 11. Mars 2012, 22:03 »
Ja. Takk Gud for at vi har slike som dere, slike som evner å se hva som er riktig politikk.

Buhu, noen som ikke er enige med deg?

Peter

• Gjest
« Svar #1973 på: 11. Mars 2012, 22:26 »

Det er vel ment som et stikk til deg og Olav, som rakker ned på andres politiske syn, og ikke evner å se andre ting enn det du selv vil?
Dere rakker ned på SV med toleranse for korrupsjon? Ser vi over på høyresida har vi et narkovrak i Høyre og Norges Voldtektsorganisasjon i FRP...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1974 på: 11. Mars 2012, 22:51 »

Det er vel ment som et stikk til deg og Olav, som rakker ned på andres politiske syn, og ikke evner å se andre ting enn det du selv vil?
Dere rakker ned på SV med toleranse for korrupsjon? Ser vi over på høyresida har vi et narkovrak i Høyre og Norges Voldtektsorganisasjon i FRP...

Rakker ikke ned på noens politiske syn her.

Sier bare det finnes altfor mange i det norske land som stemmer AP av vane, eller fordi faren gjorde det osv. Uten at de vet noe som helst om hva de står for eller lignende.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1975 på: 11. Mars 2012, 23:14 »

:lol:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1976 på: 11. Mars 2012, 23:23 »

Rakker ikke ned på noens politiske syn her.

Sier bare det finnes altfor mange i det norske land som stemmer AP av vane, eller fordi faren gjorde det osv. Uten at de vet noe som helst om hva de står for eller lignende.

Det samme kan vel sies om alle partier.
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1977 på: 11. Mars 2012, 23:28 »
Selvfølgelig kan det det. Ble forøvrig ikke gått til valg på annet enn skattenivået ikke skulle endres - hvorvidt omfordeling av hvor skattene skulle hentes fra er en annen sak. Kan selvfølgelig diskutere i det lange og breie hvorvidt LO sin innflytelse og pengestøtte til AP er sunt, og dermed også alt av andre pengegaver som foregår i det politiske landskap. Ideelt sett skulle man kun hatt de pengene en fikk tildelt fra staten og gjennom medlemskontigenten.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1978 på: 11. Mars 2012, 23:29 »

Jeg ser virkelig ikke problemet med å kritisere politiske partier, så å være åpent negativt stilt til politiske syn gjør jeg med god samvittighet. Nå var for ordens skyld ikke innlegget mitt på noen måte ment som et forsvar av høyresiden, men såvidt jeg husker ble ikke akkurat Birkedal premiert med lederposisjon i FrP. Han ble presset ut av partiet. I SV oppfordrer man fra alle hold til å støtte opp om kameraten sin når han har avsett noen millioner av norske skattebetaleres penger til en annen kamerat.

Birkedals handlinger har ingenting med partiet FrP å gjøre, i motsetning til f.eks. Arbeiderpartiets overfornevnte skattelettelser til sine sponsorer. Det er AP's politikk. Solidaritet, kalles vel det på venstresiden i norsk politikk. Jeg kaller det korrupsjon og kameraderi, misbruk av politisk makt og tyveri av offentlige goder, noe skikkelige mennesker har nulltoleranse for. Å rakke ned på folk som har toleranse for slikt, skulle egentlig bare mangle.

Hvis noen har noen innvendinger, finn noe feil i det jeg skriver og korrigér det i stedet for å komme med billige vitser og poeng.
« Siste redigering: 11. Mars 2012, 23:33 av geordie-olav »

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1979 på: 12. Mars 2012, 00:17 »
Er det virkelig slik at AP har gitt skattelette til mennesker som har støttet dem i valgkampen?

I så fall kommer du knapt nærmere korrupsjon i ekte mafia-stil,nei...