20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334497 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Politikk
« Svar #1215 på: 11. Sep. 2009, 20:11 »
Tror det var Sponheims garanti for å ikke sammarbeide med FRP som har gitt Høyre høy oppslutning, for da har man dannet et klart opposisjonsalternativ nummer to. Høyre er eneste partiet som støtter begge opposisjonsalternativer, og følgelig får de høy oppslutning pga velgere som ønsker å helgardere seg, så lenge de får en borgelig regjering.

Sånnsett er Høyres fremste våpen Sponheim, ikke Solberg. Jeg syns Solberg er en elendig og kjedelig partileder.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1216 på: 11. Sep. 2009, 22:23 »
Uenig. Erna fremsto som det frem til valgkampen satte inn. Erna fremstår som den klart sterkeste motstanderen til Jens Stoltenberg, og i dag på partilederdebatten til NRK1 var det i mine øyne kun Erna som holdt samme nivå som Jens Stoltenberg. Sponheim sanker ikke stemmer til andre enn seg selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1217 på: 11. Sep. 2009, 23:01 »
Vel, da får vi være uenige om det. Erna Solberg har gode tall å vise til, men hun er og blir en dårlig retorikker og partileder i mine øyne. For øvrig interessant at Høyres oppslutning har gått i været like i etterkant av Sponheims garanti og den markerte splittelsen på høyresiden. Høyre er blitt limet på den borgelige siden - alle borgelige partier står eller faller med dem. Naturligvis sanker de stemmer!

Dessuten har nesten all kritikken i media og ifra opposisjonen vært rettet mot Frp, noe som har ført til at Høyre i stor grad er blitt skjermet for kritikk.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1218 på: 12. Sep. 2009, 09:58 »
Erna Solberg er Norges smarteste partileder er min oppfatning. Hun mangler selvsagt litt karisma og alt det man trenger for å bli godtatt av VG og DB, men tar det veldig godt igjen i flinkhet, spesielt i denne valgkampen.

Så forresten min første partilederdebatt for årets valgkamp på NRK i går. Det var litt moro. Høydepunktet var da Torstein Dahle ble konfrontert med eget partiprogram. Mannen har jo taleevner på linje med Bush. Samtidig virket Siv Jensen resignert. Solberg og Stoltenberg stod nok engang igjen som vinnere til slutt, og jeg var positivt overrasket over Høybråten. Han er flink!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1219 på: 12. Sep. 2009, 14:02 »
Årets tapere da?

For meg er det Kristin og Siv.

Kristin fordi mange forventet at SV skulle gjøre det rekordbra pga at Norge har kommet bedre ut av finanskrisen er forventet.

Og Siv fordi hun vakler mellom å støtte en borgelig regjering eller å gi støtte til AP. Merkelig at hun ikke skjønner at hun taper masse velgere på det.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1220 på: 12. Sep. 2009, 17:13 »
Siv Jensen virker som den desidert største taperen i år ja, den garantien som liksom skulle garantere henne statsministerjobben slo knallhardt tilbake på henne selv gitt...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1221 på: 13. Sep. 2009, 04:44 »
Er sånn ved hvert valg. FrP er enorme før valgkampen setter inn, så starter alle debattene, og folk skjønner plutselig at FrP kanskje ikke er så fornuftig alikevel.
For min del er det ingen tvil om at Jens Stoltenberg er Norges klart dyktigste politiker. Han kan sin økonomi, og klarer alltid knuse motstanderne i akkurat dette. I tillegg tiltaler det meg at jeg har hørt fra diverse kilder at han faktisk er en jævla bra kar.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1222 på: 13. Sep. 2009, 11:17 »
Men som noen andre her er også jeg for at vi må ta innvandringsproblemene mer på alvor. Det er viktigere å ta bedre var på de som kommer enn å ta inn flere enn vi klarer å ta vare på. Der har FRP rett, men når 95% av det de servere oss er møl, så holder desverre ikke det.

Du har rett i det her. Og for meg er det trist at FRP er det eneste partiet som har noe vettig å komme med på følgende punkter;

-innvandrings- og integreringspolitikk
-asylpolitikk
-justispolitikk

I tillegg ønsker de å øke politiressursene betraktelig, noe som er svært nødvendig.

Før valgkampen hadde jeg egentlig bestemt meg for å stemme utelukkende pga disse sakene, men ettersom FRP ikke har satt seg skikkelig inn i hvordan man skal styre et land økonomisk, så gir jeg min stemme til Høyre (i håp om at det blir en FRP/H-regjering).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1223 på: 13. Sep. 2009, 12:42 »
Jens Stoltenberg er APs nye Gro.
Flink fyr. Kan sitt fag. Dyktig på økonomi. Dyktig leder.
Men litt formløs. Litt fantasiløs. Lite spennende. Han er det trygge og gode valget. Mannen man vet vil levere sånn tålelig bra. Helt fornøyd blir man aldri, men man vet hva man får, og det er langt mer fristende enn usikkerhetsmomentet Siv Jensen.

Håper bare lørdagens måling for Dagbladet blir valgresultatet.
91-79 høres bra ut.
Pluss at Folkvord og Dale kan tale menigmanns sak i Stortinget.
Når Steinar Bastesen har vært på Tinget, kan umulig disse to bli noe verre.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1224 på: 13. Sep. 2009, 12:48 »
FrPs justispolitikk er ikke bra. Den er like simpel og feilslått som det meste annet. FrP vil ha en amerikanisering av rettsstaten. Det vil for det første koste mye mer, og for det andre bygger det på et primitivt syn om at ren avstraffelse bidrar til å senke kriminalitet. Det burde USA alene være et bra bevis på at det ikke gjør.
Denne regjeringen har forresten også økt innsatsen for å få flere politifolk i gatene. Det er opprettet langt fler skoleplasser for politi. Vi merker det ikke over natta, men med tiden vil dette merkes.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1225 på: 13. Sep. 2009, 13:04 »
FrPs justispolitikk er ikke bra. Den er like simpel og feilslått som det meste annet. FrP vil ha en amerikanisering av rettsstaten. Det vil for det første koste mye mer, og for det andre bygger det på et primitivt syn om at ren avstraffelse bidrar til å senke kriminalitet. Det burde USA alene være et bra bevis på at det ikke gjør.

Hva mener du er løsningen til å behandle de kriminelle innvandrerne som utnytter det snille, norske systemet?
Skal vi fortsette å proppe fengslene våre full av innvandrere som ikke gjør annet i fengsel enn å bygge kriminelle nettverk?
Jeg synes det er kjipt at skattepengene mine skal brukes til sånt dritt.

At FRP ikke har idealløsningen kan jeg være med på, men de er nærmere enn noen andre store partier.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1226 på: 13. Sep. 2009, 13:11 »
Jeg tenkte helt generelt. Kriminelle innvandrerer som er i Norge uten grunnlag for det skal ut av landet - det er vel samtlige partier på Stortinget enig om.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1227 på: 13. Sep. 2009, 17:05 »
For min del er det ingen tvil om at Jens Stoltenberg er Norges klart dyktigste politiker. Han kan sin økonomi, og klarer alltid knuse motstanderne i akkurat dette. I tillegg tiltaler det meg at jeg har hørt fra diverse kilder at han faktisk er en jævla bra kar.

Joda, jeg synes likevel det er litt ironisk at han hele tiden rakker ned på Erna Solbergs økonomiske sans. Spesielt i og med at den rød-grønne Terra-skandalen for litt over et år siden sannsynligvis er den pinligste økonomiske politiske hendelsen i Norge noensinne. Men folk virker å ha glemt det fullstendig.

Det er vel uansett meget sannsynlig at det blir feil lag som vinner valget i år med god margin, meningsmålingene tyder vel på det. Så får vi kanskje håpe at det viser seg at Halvorsens finanskriseløsning fører til inflasjonsras likevel, og at hun går på et braktap om fire år igjen. :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1228 på: 14. Sep. 2009, 15:37 »

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1229 på: 14. Sep. 2009, 16:08 »
"ELDRE er i og for seg også mennesker og bør behandles deretter."

Hentet fra linken din Kristoffer...
Jeg lurer voldsomt på om dette partiet er seriøst?
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic