20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334948 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #600 på: 15. Okt. 2008, 16:26 »
Tipper også Berntsen stemmer høyre. Hadde nok gjort det selv hadde det ikke vært for at de muligens samarbeider med FRP... Dersom Høyre går for distanserer seg selv fra FRP får de min stemme, hvis ikke går den til AP.

Hvorfor tenker du ikke på Venstre da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #601 på: 15. Okt. 2008, 18:04 »
Tja, er ikke så glad i Sponheim.. Men er mulig det blir de også. Må sette meg litt mer inn i de forskjellige partiers program de neste månedene.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #602 på: 15. Okt. 2008, 18:39 »
Har Venstre et partiprogram? Jeg trodde Venstre var Lars Sponheim-show jeg.

Hva angår lærerne, så er det jo ingen som har så mye ferie som dem. Hvorfor skal de få så jævlig godt betalt for å ha så mye ferie?
Dessuten har jeg inntrykk av at lærerne har fått lønnspålegg etter lønnspålegg nesten hvert eneste år i lange tider. Ikke at lærerne ikke fortjener god lønn, men det er jo enorm forskjell på lærere og forskolelærere, såvidt meg bekjent. Er det ikke på tide å sende førskolelærerne på toppen av rangstigen, i stedet for på bunnen? Vaskedamer får jo bedre betalt enn førskolelærere.
Trygdesnyltere får jo bedre betalt enn førskolelærere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #603 på: 15. Okt. 2008, 18:51 »
Tja, selv prøver jeg å la være å fokusere for mye på personene i de forskjellige partiene. Selvfølgelig, dersom partiene i stor grad består av mindre bra mennesker, så sier det vel litt om partiet. Er vel forsåvidt heller ingen fan av Sponheim, jeg heller da. Dessuten vil jeg vel påstå at det er liten sjans for at jeg tar steget til høyre til neste høst.

Lærere utgjør faktisk en særdeles viktig brikke i utviklingen av vårt samfunn. Derfor burde det også gjøres attraktivt å ta lærerutdanning, samtidig som lærere bør kvalitetssikres. Må forresten få si at en av de verste lærerne jeg har hatt har vært ordførerkandidat for Høyre (slapp av, det var ikke ment som noen generalisering av h-menn) :P
Har også opplevd min del elendige lærere. Det verste var vel faktisk på videregående da vi i samfunnslære og engelsk hadde ei kjerring som skrev Bush (presidenten ja) om til Busch, og som vi måtte lære hvor mange medlemsland som var i EU. Samt at hun presterte å gå inn på flertallets lag i en EU-debatt vi hadde, som hun var ordstyrer for. Der jeg tilfeldigvis var ganske alene på motsatt side. Litt provoserende når slike mennesker skal lære oss ting vi istedet ender opp med å lære dem...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #604 på: 15. Okt. 2008, 19:03 »

Hva angår lærerne, så er det jo ingen som har så mye ferie som dem. Hvorfor skal de få så jævlig godt betalt for å ha så mye ferie?
Dessuten har jeg inntrykk av at lærerne har fått lønnspålegg etter lønnspålegg nesten hvert eneste år i lange tider. Ikke at lærerne ikke fortjener god lønn, men det er jo enorm forskjell på lærere og forskolelærere, såvidt meg bekjent. Er det ikke på tide å sende førskolelærerne på toppen av rangstigen, i stedet for på bunnen? Vaskedamer får jo bedre betalt enn førskolelærere.
Trygdesnyltere får jo bedre betalt enn førskolelærere.

Er da ingen skam å tjene mindre enn trygdesnylterne når sosialistene har makta?

Sponheim er ganske kul forresten.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #605 på: 15. Okt. 2008, 20:58 »
Man må jo bare elske Sponheim. Vi trenger flere idealister i politikken.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #606 på: 16. Okt. 2008, 00:06 »

Legger merke til at du stadig kommer med slengbemerkninger om andre partier. Er ikke du SVer, da? Stemmer ikke du SV?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #607 på: 16. Okt. 2008, 12:08 »
Joakim er vel APer?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #608 på: 16. Okt. 2008, 13:27 »
Blir veldig overrasket hvis Joakim stemmer noe annet enn AP.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #609 på: 16. Okt. 2008, 13:50 »
Jeg tilhører venstresiden i norsk politikk, og er i stand til å stemme på alle de tre "røde" partiene, og har stemt på alle de tre "røde" partiene.

Men flesteparten av mine stemmer har gått til SV. Selv om de like gjerne kunne gått til Arbeiderpartiet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #610 på: 16. Okt. 2008, 23:43 »
Fortsetter diskusjonen om stipend.

For lavt?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #611 på: 16. Okt. 2008, 23:49 »
Altfor lavt. Min mening er at man skulle kunne bo og studere uten å MÅTTE jobbe ved siden av. Jeg har to jobber.

En annen ting er jo at det er på trynet at man får like mye i støtte i f.eks Tromsø, hvor det er MYE billigere å bo enn i Oslo!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #612 på: 16. Okt. 2008, 23:57 »
85000kr på 10mnd er jo ikke voldsomt mye. Man er avhengig av å jobbe ved siden, eller ha opptjente penger for å komme seg gjennom studieåret. 8500 pr mnd. er jo ikke akkurat noe å leve på, hvertfall ikke her i Oslo. Så det kunne vel vært litt mer.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #613 på: 16. Okt. 2008, 23:59 »
Jeg er helt enig i at lån og stipend burde vært langt høyere. Det er praktisk talt umulig å være heltidsstudent i Norge! Jeg har en 40% stilling ved siden av heltidsstudiet, så det sier seg selv at jeg ikke får lest like mye som jeg kanskje burde ha gjort.

Jeg kan til en viss grad være enig i at vi som bor i Oslo burde få mer støtte enn andre områder. Men jeg synes i utgangspunktet at alle studenter burde fått likt og nok til å klare seg. I verste fall kunne jeg tenkt meg mer lån, bare for å slippe å jobbe! Det som kanskje irriterer meg mest er at vi ikke får penger i Juni og Juli! Jeg har jo den forbanna leiligheten de månedene også. Og jeg kunne gjerne tenkt meg å få lov til å ta EN ferie i året.

Er det egentlig noen partier som har studenter i sitt parti program?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #614 på: 17. Okt. 2008, 00:36 »
Mer støtte til de som bor i Oslo? Dere må jo spare masse alkoholpenger på at det bare er dritt å velge mellom blant utesteder der.