20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334476 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #465 på: 13. Sep. 2008, 12:37 »
hehe, samme her Kristoffer. Rart det hvordan alle med litt snev av økonomisk utdannelse jeg har møtt (og det er en del) skyr frp som pesten. :D Samme gjelder jo forsåvidt SV og alle nissepartiene på den siden også.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #466 på: 13. Sep. 2008, 12:38 »
Ja, forsåvidt rart at mennesker fortsatt følger flokkeprinsippet ;)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #467 på: 13. Sep. 2008, 12:59 »
hehe, samme her Kristoffer. Rart det hvordan alle med litt snev av økonomisk utdannelse jeg har møtt (og det er en del) skyr frp som pesten. :D Samme gjelder jo forsåvidt SV og alle nissepartiene på den siden også.

FRP legger opp til en økonomiplan som er like stødig som et korthus, de lover penger både her og der uten å tenke over hvor pengene skal tas fra. Hele statsøkonomien ville nok gått et gigantisk underskudd hvis de hadde sittet med makta... så hadde nok vært ganske interressant å se et FRP statsbudsjett, selv om jeg virkelig håper jeg slipper det. Men på en annen side, jeg tror jeg faktisk heller ville hatt FRP i en regjering enn SV; Næringslivets største fiende!! For guds skyld få det partiet ut av regjeringen!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #468 på: 13. Sep. 2008, 13:22 »
Er stor forskjell på et gigantisk overskudd, og et gigantisk underskudd. Per i dag går Norga AS altfor bra, og vi burde tatt oss råd til å utbedre veiene, skolene og fjerne bommene.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #469 på: 13. Sep. 2008, 13:41 »
Ja, forsåvidt rart at mennesker fortsatt følger flokkeprinsippet ;)

Om du tror jeg ikke har gjort meg opp en mening ved å se på argumentene og tenke selv, tror jeg du undervurderer meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #470 på: 13. Sep. 2008, 15:04 »
Så man kan altså anta at mennesker med økonomisk utdannelse har en slags agenda mot FrP altså?
FrPs skader vil jo begrenses fordi de ikke ville kunne gjør akkurat som de vil med støtte fra andre partier. Høyre fører jo i og for seg en forsvarlig politikk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #471 på: 13. Sep. 2008, 15:47 »
Så man kan altså anta at mennesker med økonomisk utdannelse har en slags agenda mot FrP altså?

Er vel mer det at de i større grad skjønner at frp's økonomiske politikk ikke er helt sunn tenker jeg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #472 på: 13. Sep. 2008, 15:55 »
Hehe, jo. Spørsmålet var ikke mynta på deg må sies.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #473 på: 13. Sep. 2008, 15:58 »
Da så :P Trodde du hadde misforstått innleggene mine.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #474 på: 13. Sep. 2008, 17:06 »
Neida, det har jeg ikke! ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #475 på: 14. Sep. 2008, 01:00 »
Er stor forskjell på et gigantisk overskudd, og et gigantisk underskudd. Per i dag går Norga AS altfor bra, og vi burde tatt oss råd til å utbedre veiene, skolene og fjerne bommene.

Det er bare tull å fjerne bommene. Bommene er fine de, problemet er bare det at de midlene bommene tjener inn blir brukt på andre ting enn der de bør innvesteres. Bompenger bør øremerkes til å brukes på veier. Da har vi løst det problemet!

Jeg betaler tusenvis av kroner hvert år i bompenger,  men har aldri skjønt hvorfor det er krise for folk å betale bompenger, vi er et av verdens mest kjøpekraftige folk, men klager på at vi må ut med 5-600kr i måneden for å kjøre bil.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #476 på: 14. Sep. 2008, 12:53 »
Hvorfor skal et av verdens rikeste land ha bommer?

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #477 på: 14. Sep. 2008, 13:48 »
Slik at vi kan bruke de pengene litt mer klokt? Feks på skole, eldrehjem, sykehus osv.

Liten grunn til å belønne allerede bortskjemte bilførere mener nå jeg.. Men kanskje det aller viktigste, Norge bør heller gå inn for å få verdensbeste kollektivtrafikk fremfor å fremme bilkjøring.

Matsaran

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #478 på: 14. Sep. 2008, 13:55 »
hmmm. syns at frp var skarpere med carl I. ikke at siv er dårlig, men carl I var one of a kind. frp får også mye boost av at de aldri har vært i regjering og kan slå oppover mot alt det gæli'e som foregår i et av verdens rikeste land. takk for meg

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #479 på: 15. Sep. 2008, 18:05 »
Veiene i Norge holder absolutt ikke den standarden de bør holde.
Problemet er at man ikke kan fikse dette på ett-to-tre, uten at det går ut over andre ting som krever minst like mye satsing.
Veiene må utbedres.
Jernbanen må utbedres
Kollektivtrafikken generelt må bli bedre.
Skolene våre forfaller. Både skolene og undervisningen må pusses opp.
Eldreomsorgen er ikke god nok. Her trengs det fortsatt stort fokus.
Sykehusene er en skam.

Vi må ta alt i porsjoner. Selv om FRP hevder at man kan kutte i Kultur-Norge, og bruke nesten hele oljeformuen for å ta absolutt alt på én gang. I tillegg til å gi store skattelettelser for de rike.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon