20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 336488 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Politikk
« Svar #315 på: 18. Sep. 2005, 14:14 »
Høres ut som om du har fått en oppgave i forbindelse med skolen. Jeg skrev en oppgave om dette, jeg. Men siden jeg er en kjip lærer, kan jeg jo ikke sende deg den.  :lol:
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #316 på: 24. Sep. 2005, 14:07 »
Hvorfor er ikke fotball prioritert i kulturlandskapet?

Politikerne har bevilget massevis av meningsløse penger på å bygge en meningsløs opera akkurat der det er dyrest å bygge den. At det er noen få som vil besøke den, er utvilsomt. Men det hjelper ikke når det ikke er flere enn noen få.

Nå vil John Fredriksen, norges rikeste mann, betale ALT for å få bygge en flott stadion i Bjørvika i Oslo. Dette er et kulturtilbud som massevis av nordmenn vil benytte seg av. Ja, faktisk nordmenn av alle klasser, aldre, religion, kjønn, og så videre. Men dette vil politikerne stoppe. Selv om mannen betaler ALT selv.

Joda, det finnes noen politikere som er for dette prosjektet, og som også var imot den meningsløse operaen. Og, ja. Jeg sikter selvfølgelig til FRP. Men ikke bare FRP. For FRPs argeste motstandere skal også ha ros. Ja, det er nettopp SV og FRP som er de eneste fornuftige i en sånn sak.

Et annet paradoks er at Røkke for bygge Røkkeløkka på Moldes fineste tomt. Men det funker ikke i Oslo. Der skal STATEN styre med jernhånd.

La John Fredriksen bruke pengene sine på et fantastisk kulturtilbud til Oslo. La han bygge Enga Amfi!

http://www.dagbladet.no/sport/2005/09/24/444350.html
Toon, Toon,
Black and white army

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Politikk
« Svar #317 på: 24. Sep. 2005, 17:37 »
Virker heller som den nye regjeringen er mer intressert i å kjøpe nye strandlinjer....synes det er latterlig at di kjøper den tomta på stranda for 30millioner pga 100(!!!)meter strandlinje....

Det virker teit spør du meg...

Bjørn - pr-stunt
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #318 på: 17. Okt. 2005, 15:16 »
I dag har vi endelig fått en ny regjering. Jens Stoltenberg har fått nøkkelen til Statsministerens kontor, og har utnevnt en høyst interessant regjering. Jeg er mest spent på om den nye forsvarsministeren kan gjøre en bedre jobb enn Krohn-Devold, noe som burde være en selvfølge. Anne-Grete Strøm Eriksen er eldst i regjeringen, men jeg har aldri vært borti dama, og jeg må innrømme at jeg kunne tenkt meg en mann med mer tyngde.

Regjeringen Stoltenberg 2:
Statsminister: Jens Stoltenberg (Ap)
Finans: Kristin Halvorsen (SV)
Utenriks: Jonas Gahr Støre (Ap)
Kunnskap: Øystein Djupedal (SV)
Kommunal og distrikt: Åslaug Haga (Sp)
Utvikling (bistand): Erik Solheim (SV)
Miljøvern: Helen Bjørnøy (SV)
Arbeids og sosial: Bjarne Håkon Hanssen (Ap)
Helse: Sylvia Brustad (Ap)
Likestilling: Karita Bekkemellem
Næring og handel: Odd Eriksen (Ap) (en av heltene fra Kato Air, om noen husker det)
Justis: Knut Storberget (Ap)
Fiskeri: Helga Pedersen (Ap)
Forsvar: Anne-Grete Strøm Eriksen (Ap)
Kultur: Trond Giske (Ap)
Olje og energi: Odd Roger Enoksen (Sp)
Landbruk: Terje Riis-Johansen (Sp)
Samferdsel: Liv Signe Navarsete (Sp)
Fornyelse (tidl. modernisering): Heidi Grande Røys (SV)
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #319 på: 17. Okt. 2005, 15:25 »
Artig med Odd Eriksen. Har selv møtt ham, og han er (nå var) en av min søsters kollegaer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #320 på: 17. Okt. 2005, 17:52 »
Det er først og fremst finansministeren og kunnskapsministeren som bekymrer meg voldsomt, men også justisministeren er jeg svært skeptisk til.

Vi har fått en finansminister som ikke kan regne, og som har bevist dette mange ganger.

Vi har fått en kunnskapsminister som er uten skolegang.

Vi har fått en justisminister som er mest kjent for løgn og fanteri.

Ellers er det ikke så ille. De andre kan faktisk klare å ikke skakkjøre landet vårt så ille som man kanskje kunne fryktet.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #321 på: 17. Okt. 2005, 22:54 »
Med andre ord, SV er det store problemet, mener FRP. Jeg går ut ifra at Halvorsens medarbeidere på kontoret og i finansdept. kan å regne. Dessuten har hun sikkert en kalkulator i nærheten nå, og den hun hadde i valgkampen var det sikkert bare dårlig batteri på. Ellers er hun bare svak på hoderegning. Også har hun Jens Stoltenberg over seg, som garantert ALDRI vil tillate et budsjett som kan føre norsk økonomi i grøfta.

Å si at Djupedal ikke har skolegang er å ta i veldig hardt. Greit nok, han har ingen videre utdanning utenom videregående, men alle trenger da ikke det. Universitetsutdannelse er det egentlig ikke så fryktelig mange som har, har jeg inntrykk av. De fleste har gått gradene i politikken etter obligatorisk skolegang. Enkelte har studert Statsvitenskap (grunnfag eller mellomfag), litt sånn på si. Jeg stoler på at Djupedal vil kunne gjøre en helt ok jobb.

Også må du fortelle meg hva Storberget har gjort for noe galt.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #322 på: 17. Okt. 2005, 23:59 »
Det jeg mener er ikke nødvendigvis det samme som det FRP mener. Dessuten har jeg ramset opp to fra SV og en fra AP.

Jeg tror også Stoltenberg vil tvilholde på handlingsregelen, og Halvorsen får dermed ikke så voldsomt spillerom. Men innenfor dette spillerommet er det fortsatt mulighet for en del viktige prioriteringer. Og jeg er redd Kristin vil gjøre en del dårlige valg. Spesielt for oss som er vanlige lønnsmottagere. Nå kunne kanskje vært tiden for å sykemelde seg eller melde seg arbeidsledig, og heller jobbe litt svart ved siden av. Jeg gidder jo ikke jobbe om jeg får bedre betalt ved å gå hjemme.

Jeg har uttallige ganger etterlyst en utdanningsminister med pedagogisk forståelse og bakgrunn. Djupedal har fått vervet som kunnskapsminister. Han har riktignok foreldre som har litt skolegang, men han har aldri ivret noe spesielt for skolen. Og jeg tror heller ikke han er rett mann til å få skolen på rett kjøl. SVs tanker om lærerutdanninger er ikke mindre enn direkte skremmende.

Storberget har blitt tatt i løgn mange ganger. Han lover en ting på TV, og stemmer for noe helt annet i Stortinget. Det Storberget har lovet ved flere anledninger har vært fornuftig. Men også han må danse etter pipa til Gerd-Liv.

Nei, Joakim, du får heller ta det som ros at jeg ikke skjeller ut flere av de nye statsrådene. Men disse tre er jeg svært skeptisk til.

At Solheim spyr ut penger til Al Qaida og andre lignende terrororganisasjoner får heller være. Sjøl mener jeg vi skulle bruke disse pengene på fattige og trengende. Men det er nå bare meg, da.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #323 på: 18. Okt. 2005, 12:15 »
Jeg skjønner at du er skeptisk til Djupedal. Men å få en utdanningsminister som har inngående kjennskap til sitt fagfelt, er som å tro på julenissen. Vi vil bestandig få typiske politikere der. Det er som regel bare justisministeren og utenriksministeren som velges med tanke på utdanning og yrkesbakgrunn.
Å plutselig skulle få en lærer som utdanningsminister tror jeg ingenting på. Selv om det kanskje hadde vært bra.
Men da er det lett at elevenes syn ikke kommer like godt frem, igjen. Og det vil være uheldig.

Men jeg stoler på at Djupedal vil gjøre en tilfredsstillende jobb. Og jeg er overhodet ikke bekymret for den politikken han skal føre.

torstein86

• Benkvarmer
  • **
  • Torstein
    • Vis profil
Arbeiderpartiet stå på
« Svar #324 på: 18. Okt. 2005, 17:47 »
De har hatt regjeringen i snart et døgn, de vil nok vise at de kan handle. Vent å se folkens... Vent å se..

Er arbeiderpartivelger.. Frp virker litt bortkomne til tider...
Bra det er flere som er politisk opptatte, dette lover bra
Torstein Vik Sundsfjord
Facebook gruppe "Newcastle Supportere avd. Bodo"

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #325 på: 18. Okt. 2005, 20:54 »
Hvordan kan du kalle landet største opposisjonsparti bortkomne? FRP vil ikke ha noen spesiell innflytelse på politikken de neste fire årene, men de vil garantert være synlige og påpeke alle de tåpelige tingene regjeringen vil gjøre.

Synd at man ikke kan få ministre som kan det de skal jobbe med. Det blir som å ansette sjåfører uten sertifikat. Flere enn meg som føler at det ikke er veldig lurt? Og når det gjelder Djupedal, som forøvrig er en mann jeg er skeptisk til uansett, har jeg enda større tvil. Hvorfor i all verden har han fått jobben som kunnskapsminister?
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #326 på: 10. Nov. 2005, 10:12 »
JEG ER REDD!

Jeg trodde faktisk ikke regjeringen skulle bryte så mange valgløfter på så kort tid. Sitter nå og leser litt på det reviderte statsbudsjettet, og det er ikke annet enn svært skremmende lesning. Dette var mye verre enn jeg hadde forestilt meg at det ville bli, og jeg var i utgangspunktet svært bekymret. Huff og dobbelthuff! Det norske folk ante ikke hva de gikk til da de valgte disse stalinistene inn i regjering.

Det må jo begynne å demre for folk snart?!
Toon, Toon,
Black and white army

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #327 på: 10. Nov. 2005, 10:18 »
Men...

De skal ha skryt for en ting. Rett må jo være rett! Og det er faktisk Trond Giske som i dag skal få skryt. Han vil nemlig sikre at eliteseriekamper skal vises gratis på TV. For meg som har Canal+ spiller det dog liten rolle. Dessuten er jeg anglofil. Men tiltaket er godt.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #328 på: 10. Nov. 2005, 14:51 »
Hehe. Det som er så flott med Trond Giske er at du kan garantere at han er svært så positiv til absolutt ALLE gode forslag. Rockemuseum i Trondhiem? Ja, sier Giske. Norsk fotball gratis på norsk TV? Ja, sier Giske. Mer til ditt og mer til datt, samme hvor tåpelig og urealistisk det er? Ja, sier Trond Giske.
Det er vel også det store problemet med Trond. Men han har lykkes brukbart som statsråd før. Spørsmålet er hvordan det nå er, når han er statsråd i alle gode forslags departement.

Regjeringen kan ikke klare å gjøre alle til lags på tre fattige uker, uten å sprenge sine økonomiske rammer. Det går ikke Jens Stoltenberg med på. Derfor vil vi høre at Siv Jensen kaller det reviderte statsbudsjettet for feigt, eller hva hun nå kaller det.

Jeg tipper Jens Stoltenberg ønsker å ta litt om gangen. Derfor ble ikke dette budsjettet så vidløftig som Siv Jensen kanskje hadde håpet. Ting som ikke er med i dette budsjettet vil sikkert komme senere. Dessuten har sikkert Kristin brukt en del tid på å småkrangle med Jens.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
Politikk
« Svar #329 på: 10. Nov. 2005, 14:58 »
Jeg tror ikke det er kommentaren som vil komme fra ho Siv. Det er ikke feigt, men de bryter massevis av valgløfter. De lovte å ikke heve skattenivået, men omstrukturere det. Og når de hever skatter med 6,4 milliarder er dette svært mye, og velgerne kan ikke akseptere det. Hadde jeg bestemt, ville det nok kommet et mistillitsforslag allerede.
Toon, Toon,
Black and white army