20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Politikk  (Lest 334973 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Politikk
« Svar #1440 på: 12. Mai 2010, 16:11 »
Der skal jeg være enig. Og det skyldes jo at organisasjonen har blitt drevet som en slags kommunistisk organisasjon. Og kommunistene er velkjente for ikke å være særlig tolerante av seg. De vil ha krig, krig, krig. Husk målet om væpna revolusjon.

Hvis man kan drive SOS Rasisme som det det er, en antirasistisk ungdomsorganisasjon, så er jeg ganske sikker på at toleransegrensen vil bli hevet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1441 på: 13. Mai 2010, 00:31 »
Dersom agendaen til SOS Rasisme er å bruke statsstøtten pga medlemsjukset sitt til å bygge et revolusjonært parti er jo det herlig ironisk. Men jeg tror det først og fremst ligger andre grunner bak akkurat pengesvindelen. Leste etter Heian-saken at lederen deres fikk nesten en halv mill i årslønn for en 20%-deltidsstilling. Noe som forresten også er herlig ironisk, da det viser hvor dobbeltmoralske og hykleriske disse kommunistene er. :P

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1442 på: 15. Mai 2010, 09:05 »
Som jeg leste i Dagbladet sin diskusjonstråd i går: prøv å Finn en neger i SOS Rasisme sitt styre... Siden dette ikke lykkes; prøv å finn en ikke-vestlig innvandrer i lederverv...

Skikkelig inkluderende denne anti-rasist organisasjonen ;)
og bare så ingen tror dette er ment som et angrep på innvandrere: les innlegget på nytt.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1443 på: 16. Mai 2010, 00:58 »
Synes vi skal prøve nattvekterstat i Norge i noen år. Seriøst. Tror det hadde fått oss opp på verdenstoppen igjen med tanke på generell levestandard.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1444 på: 16. Mai 2010, 12:24 »
Dagbladet har begynt med svartmaling av SOS Rasisme, ser jeg. Jammen på tide  :P har personlig hatt et problem med denne organisasjonen siden de bedrev fysisk vold og flaskekasting mot høyreradikale under valgkampen. Vanvittig useriøst.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1445 på: 16. Mai 2010, 12:56 »
Jeg synes Dagbladets svertekampanje mot SOS Rasisme er heller smakløs. Ja, det er en del svin på skogen. Men det er ikke bare SOS Rasisme som har svin på skogen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1446 på: 16. Mai 2010, 12:57 »
Pressen sin oppgave er vel strengt tatt å avsløre slike svin på skogen?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #1447 på: 16. Mai 2010, 13:21 »
Jeg synes Dagbladets svertekampanje mot SOS Rasisme er heller smakløs. Ja, det er en del svin på skogen. Men det er ikke bare SOS Rasisme som har svin på skogen.

Det er ikke bare nynazister som har svin på skogen. Men eventuelle svertekampanjer mot dem synes jeg riktignok er ganske fair.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1448 på: 16. Mai 2010, 13:34 »
Dette er jo til en forandring såkalt gravende journalistikk, noe blabladet ikke har vært kjent for på mange år. Jeg synes det er prisverdig at noen endelig får dette på bordet. Ekstremister er negativt uansett, og slike ting må røskes opp i uansett om det finnes andre med svin på skogen. En plass må man starte.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1449 på: 16. Mai 2010, 13:36 »
Forøvrig overraskende at de starter med SOS Rasisme. Trodde norske journalister generelt, og dagbladets spesielt, stort sett var kommunister selv.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1450 på: 17. Mai 2010, 07:46 »
Det er vel noen år siden noen av tabloidene hadde politiske syn som var gjennomsyret av er fast standpunkt. I DB og VG har man forsåvidt hatt problemer med å skaffe journalister som kan stave parlamentarisme, og den generelle forståelsen av radikalisme har stort sett vært på linje med å bruke spisse sko på  fest eller å ikke ha sett siste episode av Paradise Hotel

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1451 på: 18. Mai 2010, 19:29 »
Forøvrig overraskende at de starter med SOS Rasisme. Trodde norske journalister generelt, og dagbladets spesielt, stort sett var kommunister selv.
Hadde du visst hva kommunisme var, hadde du aldri trodd at noen norske journalister var det.
Men det er ganske typisk for de som stemmer et godt stykke ute på høyresiden å innbille seg at alle som stemmer AP, SV og Rødt er kommunister.

Det kan kanskje hende at mange norske journalister stemmer rødgrønt, men det er i såfall ganske fornuftig, da FRP for eksempel gjerne vil bli kvitt disse brysomme "kommunistjævlene" som avslører deres høyst kritikkverdige politikk, som de gjerne vil skyve under teppet fordi det ikke er spesielt populært.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1452 på: 19. Mai 2010, 01:04 »
Forøvrig interessant at Dagbladets redaktør mener det er et troverdighetsproblem når nesten hele SOS Rasisme-ledelsen er Tjen Folket-tilhengere, men at det er uproblematisk at nesten hele Dagbladet stemmer SV.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1453 på: 19. Mai 2010, 02:47 »
Det får du jo da også komme med støttende dokumentasjon på :P
Forøvrig, norske aviser er i dag langt fra så politisk farget lengre, som det engang var. Det er jo langt fra Norge til de tendensene vi ser i England. Allikevel - det er vel ikke til å stikke under en stol at DB vel generelt ligger litt til venstre, og at derimot Aftenposten ligger litt lengre til høyre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1454 på: 20. Mai 2010, 11:27 »
Det får du jo da også komme med støttende dokumentasjon på :P

At han mener det? Eller at DB-journalister stemmer SV? Jeg har bare sett dette intervjuet på TV, og det var reporteren som hevdet at en meget stor prosent av journalistene i DB var SV-velgere. Det virket ikke redaktøren å si noe imot heller, så jeg regnet jo med det stemte.