20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Roeder får bli!  (Lest 7807 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #15 på: 10. Mai 2006, 19:36 »
Vis Roeder blir newcastle sjef. Er jeg ikke sikker hvor flink han er til å hente bra spillere til klubben.

Tyneside

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #16 på: 10. Mai 2006, 20:17 »
Tror nok Newcastle kunne ha godt av en ny manager.. Ja Roeder har gjort det meget bra, all ære til han, men er det langsiktig løsning?
Jeg tror en ny mann, og Roeder som assistent hadde vært det beste. Men for all del da må den nye manageren være en av europeisk toppklasse..!

Men det aldri godt å vite hva som er den beste løsningen, skulle gjerne hørt hva noen av spillerene mener.
ynesides black and white army..!

folesvert

• Gjest
Roeder får bli!
« Svar #17 på: 10. Mai 2006, 20:28 »
Neida Joakim ... jeg ser at Roeder pr. dags dato er en het kandidat, men ble bare litt tom ettersom vi jo har vært inne på all slags managere, med voldsomme meritter og fra alle verdenshjørner.

Roeder er sikkert en topp trener, og Shepard synes kanskje det er vanskelig å gå forbi en lokal gutt med suksess - og han vil vel få med seg Shearer i to-spann kan det se ut som.

Ønsker Roeder alt hell - det kan han trenge dersom vi skulle begynne å tape kamper igjen. Sees på Åråsen.

playah

• Supersub
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #18 på: 10. Mai 2006, 20:34 »
Sitat fra: "Jarle"
For øvrig liker jeg fyren Glenn Roeder veldig godt. Han er herlig offensiv i sine uttalelser, og bruker verken dommere eller skader som unnskyldninger.

helt enig med deg her :wink: .
Roader kunne ha skyld på skadene lasse, men da vet han at de 11som skal spille neste kamp ikke har selvtillit i 100%.
Roader har alltid sagt at man må glemme skadene, og tenke på de 11 som skal gjøre jobben sin.
Roader er flink til å prate med spillerne, flink til å bruke den positive siden av spillerene, og han tar på seg skylden sammen med laget viss noe går galt.
souness kritiserte bare spillerene sine, og mente at det var spillerene sine at laget tapte.
så GLENN ROADER har min støtte :wink: .
GOOOOO Roader og SHEARER :wink:

NUFCern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://rbk.no/
Roeder får bli!
« Svar #19 på: 10. Mai 2006, 21:28 »
Kan bli spennende å se om Roeder klarer å bygge videre på det han har gjort på slutten av denne sesongen, og gjøre det bedre neste sesong. Gitt at han får jobben såklart. Det er vel fortsatt en ørliten mulighet for at noen andre får jobben.

Jeg tror Roeder kan fortsette den gode jobben i samarbeid med Shearer, og gjøre Newcastle til et topplag igjen neste sesong. Jeg håper og tror.
Det som kan være Roeders akilleshæl er innkjøpene. Han har ikke et like godt navn som Souness og Bobby Robson, så det kan bli spennende. Får håpe Shearer tar seg av innkjøpene  :)

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #20 på: 10. Mai 2006, 21:33 »
synes roeder har gjort en bra jobb, men jeg har alltid gleda meg til og se et navn som oneill eller hitzfeld ta over. men men, får håpe spillere som owen og emre blir fornyød.

var det ikke snakk om en kombinasjon av houllier og roeder og....
lt;3 Newcastle <3

annern

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #21 på: 10. Mai 2006, 23:20 »
Jeg tror owen,emre osv blir fornøyde. Dette bergun av at de har opplevd oppturen med roeder. hadde en annen "ukjent" manager fått jobben, tror jeg de ville blitt skeptiske.

Roeder har uten tvil gjort seg fortjent til en 1 års kontrakt.
Men jeg stille spørsmålet: Hvordan er Roeder å ha som trener i motgang?
Hvordan forholder han seg f.eks til 3 strake tap. Jeg tar rekdal og nordlie som eksempler. jeg føler ivertfall at de begynner å miste litt grepet.

Men hvis Roeder klarer å skape en vinnerkultur i laget, er ingenting bedre.
Han har helt klart gjort seg fortjent til jobben

Noen stille spørsmål til om han klarer å hente gode spillere?  
Jeg tror ikke owen,luque,emre,parker kom til newcastle begrunn av souness. Vi hadde selvfølgelig hatt en fordel med O`neiil, hiddik eller hirtzfield bag roret.

Blir newcastle gode, får vi gode spillere. Da må vi først og fremst beholde de spillerne vi har, og lade opp til en topp 4 neste sesong!
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

folesvert

• Gjest
Roeder får bli!
« Svar #22 på: 11. Mai 2006, 10:18 »
... gjort seg fortjent til en ettårskontrakt - det vil være helt stupid. Langsiktig tenkning på trenersiden er alfa omega nå etter de skiftene vi har hatt.

Dersom Roeder ikke får jobben på mandag synes jeg Shepard på skaffe seg en ny personalsjef. Etter de siste uttalelsene vil jo det være å dolke Roeder i ryggen dersom man nå trekker en joker ut av ermet.

Men ingenting er 'umulig' for Shepard.

dagfather

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.heddal.com
Roeder får bli!
« Svar #23 på: 11. Mai 2006, 11:26 »
Vi hadde jo 3 strake tap under Roeder Man utd, Liverpool og Charlton. Jeg syns på den tiden at vi virkelig fikk sett Roeder og hva slags trener han var.. Ikke som Sounass som bare klaget på dommere, sykdom, skader etc.. Han pratet taktiske feil, vi fikk det ikke til, og at vi hadde ikke hellet med oss.. En flink, sympatisk og resonerende trener som jeg gleder meg til å se videre i manager stolen.. Jeg håper som jeg har sagt tidligere at vi bare får inn en som kan skaffe spillere, om det er Shearer er det mer en bra nok!! Sounass hadde nok ikke en dritt med at Owen kom til klubben.. Det var Freddie og Alan som stod for..

Gratulere Roeder, vi står bak deg i sesongen 06/07!
Hvorfor elske kun en kvinne - når man kan forgude 11 menn!

folesvert

• Gjest
Roeder får bli!
« Svar #24 på: 11. Mai 2006, 12:14 »
... sant det du sier; det var en annen tone hos Roeder etter noen tap, enn det vi fikk servert fra Souness.

Er mest bekymret for;
- mulighet for å hente toppspillere (men det er kanskje pengene som rår)?
- lite erfaring / ikke altfor imponerende CV
- helsa
- at han taler med to tunger; hvor blir det av Luque

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #25 på: 12. Mai 2006, 17:49 »
Sitat fra: "folesvert"
Roeder er kanskje riktig mann til riktig tid, men på en måte er jeg litt skuffet. Her har vi snakket om Hiddink, Le Guen, O'Neill, Svennis, Hitzfeld, Koeman, Zico ... ja mange store navn er nevnt. Så viser det seg at det blir Roeder

Jeg vil ikke arrestere noen, men den føler jeg at jeg må svare på. Såvidt meg bekjent er det ett av alle navnene ovenfor som har vært nevnt som ny manager på St.James, bortsett fra alle spekulasjonene blant fansen, avisene og bookmakerene. Derfor blir det feil å bli skuffet over Roeder på det grunnlaget. Ekstra feil blir det da man ser hva han har utrettet siden han overtok i Mars.

Nå skal det jo holdes pressekonferanse på Mandag og det ble vel klart nesten med engang Newcastle hadde fått grønt lys til å ansette Roeder... Tilfeldig, ja det er mulig. Men jeg tror ikke det.
Med andre ord: nå tyder alt på at Roeder blir Newcastles neste manager. Og det ser jeg spent frem til. Som flere har antydet er kanskje ikke dette det mest optimale, men hvem vet?
På grunnlag av det Roeder har utrettet denne våren syns jeg han fortjener en sjanse. Og jeg håper og regner faktisk med at alle her er enig med meg?

Dette med en 1-årskontrakt er kanskje ikke så dumt...(?) Er enig i at langsiktig tenking på trenersiden er det absolutt beste, men det kan også gå galt, evt bli veldig dyrt dersom man satser på feil mann. Kanskje har vi lært noe av den vandrende katastrofen fra Skottland som fikk klamre seg fast til manager-stolen altfor lenge?!

Et annet argument for Roeder som manager er at jeg skulle så gjerne sett Newcastle tilbake i toppen (og kanskje en Cup triumf) med en litt mindere meritert manager. Hitzfeld hadde vel ikke allverdens med meritter før han vant CL med Dortmund? Eller Wenger, han var vel heller ikke blant de mest kjente og respekterte da han overtok Arsenal.... Tenk om Roeder kunne blitt det samme i Newcastle. Med det forlanger jeg selvfølgelig ikke trofeer allerede neste år. Men jeg liker tanken på en litt mer ukjent og mindere meritert manager som tar steget opp blant de beste, og gjør det som nettop Newcastle manager!

Vet ikke nok om Roeder og hva han foretar seg i transfer markedet til å dømme ham der, husker ikke hva han foretok seg i West Ham den gangen.... Men han hadde vel neppe de samme resursene som i Newcastle heller...
Dette med å få store navn til klubben bør ikke bli det største problemet slik situasjonen er nå. Roeder er nok et relativt ukjent navn ute i Europa, men når man ser på hva han har utrettet på så liten tid taler det for seg selv. I tillegg er Newcastle en stor klubb, og ambisjonene er iallfall ikke mangelvare. Det er heller ikke store spillernavn. Owen og Emre er nok de 2 som er mest anerkjent internasjonalt av våre nå. Men vi har andre også. Luque kan sikkert bidra dersom vi skulle se mot Spania (forutsatt at han blir, noe undertegnede håper på). Det samme kan nok Boumsong som sikkert har noen bekjentskaper og endel innflytelse gjennom sin plass på det franske landslaget. I Sør Amerika vil Solano være en god ambassadør for oss, og i England har vi jo flere gode. Vi kan kanskje ikke satse på Ronaldinho, Henry eller Schevchenko, men det finnes mange gode fotballspillere som sikkert er villige til å prøve lykken i Newcastle.

Man kan også stille spørsmålstegn ved Roeders evne til å legge opp en taktikk for å slå de aller beste lagene i PL. Men tapene mot ManU, Liverpool, Chelsea og Charlton (det siste en dårlig kamp som resultat av en dårlig periode) er på ingen måte representativt for dette.
Det er fordi Roeder nettop hadde tatt over, og tok over et nesten ødelagt lag. Alikevel var dette laget godt nok til å slå "de fleste" PL klubbene under en fornuftig leder, men ikke helt klare til å ta skalpen av de helt store. Med litt tid på seg tror jeg Roeder kan klare å forme et Newcastle lag som er i stand til å slå f.eks Liverpool hjemme. Det blir iallfall spennende å se...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #26 på: 12. Mai 2006, 19:06 »
Godt innlegg, chickenman. Det eneste jeg ikke er enig i er dette med ettårskontrakt. Dersom det viser seg at Roeder ikke er riktig mann, så har jo Freddie Shepherd gjort en brøler av dimensjoner.
Jeg gjentar, en brøler av dimensjoner!

Nå har helan selv lovet dyrt og hellig at denne gangen skulle den riktige mannen ansettes, og denne mannen skulle ingenting gå galt. Shepherd har gjort nok tabber, og han vet selv at dette er hans siste sjanse til å finne en manager som kan gi Newcastle toppresultater og trofeer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #27 på: 12. Mai 2006, 20:03 »
Sitat fra: "Joakim"
Godt innlegg, chickenman. Det eneste jeg ikke er enig i er dette med ettårskontrakt. Dersom det viser seg at Roeder ikke er riktig mann, så har jo Freddie Shepherd gjort en brøler av dimensjoner.
Jeg gjentar, en brøler av dimensjoner!

Nå har helan selv lovet dyrt og hellig at denne gangen skulle den riktige mannen ansettes, og denne mannen skulle ingenting gå galt. Shepherd har gjort nok tabber, og han vet selv at dette er hans siste sjanse til å finne en manager som kan gi Newcastle toppresultater og trofeer.

Hvorfor er dette hans siste sjanse? Noe jeg ikke har fått med meg.....

Til det med ettårskontrakt. Legg merke til at jeg setter spørsmålstegn ->(?) bak det.... Jeg er ikke sikker på at det er lurt, men skjønner tankegangen til de som først brakte det på banen. Derfor jeg nevnte det, men som jeg påpekte, jeg satte et spørsmålstegn bak det. Ville gjerne ha fleres meninger om den saken... Det kan jo også bli tolket som et tegn på mistillit fra Roeder sin side, der har vi et annet argument som taler imot det.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #28 på: 12. Mai 2006, 21:19 »
Sitat fra: "Jarle"
Som Freddy Shepherd sa: Glenn Roeder har vunnet jobben! Så enkelt, så komplisert! Dessuten fortjener han fornyet tillit etter å ha ført Graeme Souness sitt nedrykkslag til et lag i CL-form.

I følge Alan Oliver er jobben heller ikke tilbydd noen andre.

Jeg håper riktignok at Shepherd har vett nok til kun å tilby ham en ettårskontrakt. Da slipper vi på ny utlegg til enorme fallskjermer, dersom det går til helvete og mannen må sparkes.

Enig så Enig. Å gi Roeder f.eks en treårskontrakt ville vært gambling på høyt nivå. Roeder er garantert fornøyd med en 1 års kontrakt.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Roeder får bli!
« Svar #29 på: 12. Mai 2006, 21:24 »
Men nå er det jo også slik at Newcastle MÅ gi den nye manageren tid. Vi kan ikke sparke Roeder selvom vi havner på 10 plass neste sesong. Det eneste som gjør at Newcasle kan bli en storklubb igjen er at manageren får tid til å bygge sin egen stall, og prente inn sin egen filosofi i klubben. Roeder burde fått en 10års kontrakt mener jeg... Hvis ikke vi er villige til å tilby han det så er han IKKE den rette mannen.