20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sesongoppsummering  (Lest 9299 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Sesongoppsummering
« Svar #45 på: 10. Mai 2006, 23:06 »
Sitat fra: "Mack"
Nå har denne tråden gått langt utenfor det den egentlig skulle handle om. Konsentrer dere om topic. Jeg leverte faktisk et lengre innlegg om sesongoppsummering, mens det eneste svaret jeg har fått er om botten Anna. Kanskje det kan være på tide å konsentrere seg littegrann?
Toon, Toon,
Black and white army

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
irc
« Svar #46 på: 10. Mai 2006, 23:19 »
Skal heller ta og installere tids fordrive irc på nytt pga Newutd kanal vist det blir noe av..

Hvordan kan dere snakke så mye dritt om luque ??
Han har ikke fått litt tilit.. eller kanskje 2-3 kamper liksom..
Kan ikke forvente at en spiller skal gjøre det utrolige i sine 2-3 første kamper..

Men han har skuffet det han har spilt helt enig i det.
Men lite tilit..

Parker og given må klart dele første plassen på årets spiller..

Shearer scorte to siffret i år også =)))
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #47 på: 12. Mai 2006, 18:27 »
Årets spiller: Shay Given
Eneste som har spilt absolutt alle kampene denne sessongen(?) og vert så stabilt god gjennom hele sessongen at han glatt kunne gått inn som keeper på f.eks begge CL finale-lagene og de aller fleste andre Europeiske topplagene.
Alan Shearer blir nok en god nummer 2 med Scott Parker rett bak på tredje...

Årets unge spiller: Charles N'Zogbia
Scoret Newcastles første mål denne sessongen og har hatt en utrolig sessong etter det. Nærmeste konkurrent er Peter Ramage som også har hatt en bra sessong
Blir ikke det minste overrasket om vinneren her melder seg på i kampen om tittelen som "Årets spiller" i kommende sessonger....

Årets kamp: PASS
her klarer jeg dessverre ikke bestemme meg, det er mange å velge mellom, og siden jeg ikke har sett flere av de kan jeg egentlig ikke svare en konkret kamp, men seieren over Portsmouth, og måten den kom på, Som Joakim nevner er nok en god kandidat. Men det samme kan sies om f.eks en utrolig spennende kamp hjemme mot naborival Sunderland og en strålende hjemmeseier over et formsterkt Tottenham. Seier over ligamester Chelsea i innspurten når det gjaldt som mest kan også nevnes, og det samme kan sliteseiren hjemme mot Arsenal like før jul.

Årets mål: Shearers straffe mot Sunderland
Ikke det mest spektakulere, men likevel et veldig spesielt og æreverdig punktum for KONGEN AV TYNESIDE (flere som savner ham allerede?). Årets første mål: N'Zogbias frispark mot Fullham er også en god kandidat. Andre gode er Emres frispark mot Sunderland, og ikke minst Brambles seiersmål mot Chelsea i siste runde. Det var det ekte goal-getter takter over (og dette kommer fra en som ikke er verdens største Bramble fan).

Årets overraskelse: Craig Moore eller Peter Ramage
Vanskelig å bestemme seg. Ingen av de 2 kandidatene trenger noen nærmere begrunnelse mener jeg. Uansett vil en god nummer 3 være Charles N'Zogbia, men som fikk lide litt her fordi han vant "Årets unge spiller".

Årets skuffelse: Freddie Shepard
fordi han lot den vandrende katastrofen fra Skottland bli sittende så lenge som han ble.

Årets tråd: Bellamy tråden
For alle som er overrasket over at jeg velger en jeg ikke har postet på selv: det betyr ikke at jeg følger med på den.... ;)
Mye gode diskusjoner der, noen veldig seriøse med gode argumenter og gode mot-argumenter. Men også noen litt usaklige, men ikke noe som går over grensen på et forum slik jeg ser det. Litt tempratur skader ikke.

Kommentar til årets forumbruker og spammer:
Vil ikke kåre noen i noen av disse. I løpet av min første PL sessong her (joinet i starten av September husker jeg ikke feil) har jeg hatt gleden av å bli kjent med veldig mange hyggelige medfans. Alle ulike, og alle bidrar med sitt på sin måte til å gjøre dette forumet til nettop det det er: et blivende sted. Klarer ikke, og vil heller ikke kåre en person!
Årets spammer syns jeg ikke noen fortjener, og jeg er på ingen måte i posisjon til å dømme andre.

Keep up the good work folks :)

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #48 på: 12. Mai 2006, 19:41 »
Årets spiller: Scott Parker, tett følgt av N'Zogbia, Shearer og Given. Han har spilt utrolig bra og burde fått en plass i den engelske landslagstroppen. Han gir alt i hver kamp og spiller med hjertet utenfor drakta, selv om han bare har spillt for Newcastle i litt over et halvt år(?)

Årets unge spiller: Charles N'Zogbia. Han har vel egentlig ikke noen store konkurenter, eneste måtte vært Ramage eller Taylor hvis han holdt seg skadefri hele sesongen. Han har vært en av Newcastles klart beste spillere i mine øyne og er en mann for fremtiden.

Årets kamp: Sunderland-Newcastle. Fantastisk kamp, deilig at Chopra scoret sit første PL-mål og ikke minst at Luque scoret. Eneste som var trist må være at Shearer ble skadd i denne kampen, men det var absolutt en verdig avslutning fra ham!

Årets mål: Særdeles nydelig mål av Scott Parker, bare synd at vi ikke vant kampen.

Årets overraskelse: Charles N'Zogbia. Hadde aldri trodd at han skulle gjøre det så bra som det han har gjort i år. Han har spilt veldig bra og har gjort seg fortjent til en fast plass på laget i flere år fremover.

Årets skuffelse: Albert Luque eller skaden til Michael Owen. Hadde håpet at Luque skulle gjøre det MYE bedre. Men han har jo en langvarig skade og lite tillit å skylde på. Det var og trist at Michael Owen ble skada, vi hadde nok kommet høyere opp på tabellen med ham og Shearer på topp det siste halve året.

Årets tråd: Bellamy tråden
Må bare henge meg på ''alle andre'' her. Jeg har vel ikke vært så aktiv selv, men jeg har lest den allikevel. Utrolig at det går ann å diskutere over tretti sider om Craig Bellamy.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Svenno

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #49 på: 13. Mai 2006, 00:10 »
Årets spiller: Shay Given. Vi hadde aldri kommet på 7.plass uten vår trofaste sisteskanse - ingenting gleder meg mer enn at han nå praktisk talt har bindet seg til oss ut karrieren!

Årets unge spiller: Helt klart N'Zogbia. Jeg må si meg mektig imponert over denne gutten og det han har prestert. Charles blir STOR! Ellers har jeg veldig stor tro på Taylor, og også Ramage. Selv om sistnevnte må lære seg å holde hodet kaldt! Men det kommer med tiden :wink:

Årets kamp: Kampen mot Everton, da jeg satt på tribunen - fantastisk! :)

Årets mål: Solano mot Everton, magisk! Scott Parker mot Charlton og N'Zogbia mot Sunderland på delt andreplass.

Årets overraskelse: Scott Parker. Han viser så enormt engasjement og glede. Han blør for klubben og spiller med hjertet utenpå drakta. Jeg hadde aldri trodd han skulle gjøre det etter en knapp sesong!! England neste.

Registrerer forøvrig at flere er fornøyd med tråden jeg startet om Bellamy. Takk for det, veldig hyggelig! Jeg hadde aldri trodd at det er mulig å diskutere han så lenge :wink:  Det var faktisk min første tråd på forumet! Ser frem til mange gode diskusjoner framover, skal prøve å sette av litt mer tid å bli mer aktiv.

Lykke til i pre-season folkens! Dette blir den mest spennende sommeren på lenge - personlig har jeg store forventninger. Roeder har min støtte, men jeg ønsker meg en direktør med et velkjent navn som kan hjelpe å trekke spillere til klubben - uten å kun lokke med pengeposen.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sesongoppsummering
« Svar #50 på: 13. Mai 2006, 00:29 »
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #51 på: 13. Mai 2006, 11:00 »
Sitat fra: "Nordin"
NewUtd.com vurderer sesongen 2005/06

En god oppsummering det der. Men med hensyn til Roeder tillater jeg meg å være litt uenig. Han mister topp karakteren pga vi kom til kort mot ManU, Liverpool og Chelsea.... Javel... Men hvor lenge hadde han egentlig hatt jobben da? Ca en måned? Laget han overtok var godt nok til å hamle opp med "de aller fleste" PL laga under en dyktig leder. Men et lag som kan ta skalpen av topplagene i PL, det tror jeg VELDIG få klarer å bygge på den tiden Roeder hadde hatt jobben da.... Men greitt nok. Konklusjonen blir kanskje at den perfekte manager ikke finnes, og i såfall betyr terningkast 5 at Roeder er å anse som en ganske dyktig manager.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
Sesongoppsummering
« Svar #52 på: 13. Mai 2006, 11:31 »
Roeder har gjort en meget god jobb med å få gløden i laget tilbake. Vi har spilt god og underholdende fotball og har ikke minst begynt å plukke like mange poeng som vi har håpet på hele sesongen. Jeg synes helt klart Roeder fortjener en femmer. Terningkastet er gjort på grunnlag av hva han har utrettet siden han tok over, ikke på grunnlag av om han er den rette mannen for Newcastle fremover.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Noreng

• Gjest
Sesongoppsummering
« Svar #53 på: 13. Mai 2006, 13:08 »
Owen kunne vel fått terningkast?

Men uansett.. Meget vakker artikkel;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #54 på: 13. Mai 2006, 13:48 »
Jeg synes, nok en gang, at du er i overkant streng med Chopra, Nordin. Chopra løper etter hver eneste ball, han prøver alltid å komme seg i posisjon, han har tidvis også vist seg som en brukbar tilrettelegger. Han jobber alltid knallhardt, og har blitt belønnet med ett PL-mål. Han har fått flere sjanser under Roeder enn han har fått tilsammen under Robson og Souness, og han har virkelig tatt vare på sjansen, og fortjener selvsagt en ny kontrakt. Chopra har tross allt goalgetterinstinktet i seg.
Han vil aldri nå opp mot Shearer eller Owens nivå, men han vet hvor målet står, og kan helt sikkert gjøre en meget god jobb som backup.
Ameobi og Chopra bør begge ha en treer.

Ellers synes jeg artikkelen var bra. Taylor og Owen har for lite spilleitd til å vurderes på lik linje med de andre. Men Gud bedre, det var herlig å se Taylor tilbake i aksjon i Testimonial-kampen på torsdag. Å se taklingene hans er verdt inngangspengene alene. Som med Parker, har han noen ekstreme taklinger, men de er ALLTID reine. Gleder meg til neste sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Journalisten

• Inaktive brukere
  • Midtbaneanker
    • Vis profil
    • http://newutd.no/index.php?cat=8
Sesongoppsummering
« Svar #55 på: 13. Mai 2006, 16:34 »
Artikkelen var veldig bra utformet, og jeg sier meg enig i det meste som er sagt. Jeg er kanskje litt enig med Joakim angående Chopra om at han kanskje er nærmere en treer enn en toer.

Allikevel befinner han seg i det 2/3-rommet som gjør at jeg tror at han aldri kommer til å etablere seg skikkelig i en storsatsende Premier League-klubb som Newcastle.

Men det var en svært god artikkel som ble presentert, og jeg tror den oppsummerer sesongen og spillerne på en utfyllende og fin måte.
Tore Eikeland,
Skribent, student og politiker

NewUtd.no - av supportere, for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #56 på: 13. Mai 2006, 18:27 »
Meget god artikkel, det eneste jeg stusset over var akkurat det samme som Jokke gjorde. Chopra fortjener ihvertfall 3.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sesongoppsummering
« Svar #57 på: 13. Mai 2006, 19:59 »
Sitat fra: "Nordin"
Roeder har gjort en meget god jobb med å få gløden i laget tilbake. Vi har spilt god og underholdende fotball og har ikke minst begynt å plukke like mange poeng som vi har håpet på hele sesongen. Jeg synes helt klart Roeder fortjener en femmer. Terningkastet er gjort på grunnlag av hva han har utrettet siden han tok over, ikke på grunnlag av om han er den rette mannen for Newcastle fremover.

Ja, skjønte det. Mente bare at det er strengt å gi trekk fordi han ikke oppnådde bedre resultater mot ManU, Liverpool og Chelsea. At han på den tiden han hadde vært "caretaker" til da skulle bygge et lag som kunne slå disse er litt mye forventet av nesten hvem som helst. Det var hele poenget mitt. Men mest flisespikkeri. Som de andre her påpeker, en bra artikel!