20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Laurent Robert  (Lest 16279 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #30 på: 25. Mai 2005, 10:30 »
Sitat fra: "Mack"
Ja, akkurat nå er jeg bare irritert på Robert. Han viser at han driter fullstendig i klubben. Robert kan være en god fotballspiller innimellom, men han er lat og gidder ikke ofre en dritt for klubben. Joa. Det har kommet en manager som ikke liker han, og ikke vil satse på han. Men er det så rart da? Nei, få'n vekk!

Robert har vel aldri vert nokon solid klubbspiller.

Synes det er litt rart at han ikkje vil satsa på Robert eg då. Robert fekk aldri skikkelig sjangsen alt for mykje på benken. Komme inn i det 70 min er ikkje nok til å tilfredstille Robert. Robert er våres beste ving og hadde souness satsa på han fast og gitt han tillit på venstrekanten sjøl etter ein dårlig kamp så tror eg Robert hadde blomstra skikkelig. Robert på sidelinja er ein tap tap situasjon. Robert bler sur og lei og kommer med diverse utalelser, verdien minker og laget mangler ein spiller som kan gjøre det utrolige. Om Souness ikkje vill satsa på Robert så burde han spilt med han og så tranferlista han då hadde han lett kunnet gått for 7-8 Mill pund.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #31 på: 25. Mai 2005, 11:23 »
Souness hadde nok greid å ødelagt Ronaldinho eller Vicente for den del om han hadde hatt han i sine rekke..

Robert er rett og slett ikke vingen som jobber ned i forsvar, men en typisk offensiv midtbanespiller som kanskje kan virke litt lat og uinspirert til tider..

Souness vil ha 11 spillere som springer raua av seg og kriger.. Men 11 sånne spillere ender vi på 14-15 plass...
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #32 på: 25. Mai 2005, 14:07 »
og som er enig med alt souness foretar seg uten å stille spørsmål ved eventuelle rare beslutningar.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #33 på: 25. Mai 2005, 15:01 »
Jeg har skrevet side opp og side ned om hvorfor jeg mener Robert bør bli, og jeg forstår utrolig godt at han ikke orker Newcastle-tilværelsen i skyggenes dal under Souness. Souness vet jo ikke hva Robert duger til, og han skjønner ikke hvordan han skal behandle Robert, for å få franskmannen til å få troen på at det er mulig å kjempe seg tilbake i laget. Men Souness har jo signalisert at han ikke ønsker Robert i sitt lag, fordi han tror at det skaper dårlig stemning, og at laget ikke har godt av en spiller som ikke jobber like hardt som Bowyer.

Det er ikke noe  verre enn at Robert er en spiller som må dyrkes for de ferdighetene han besitter. Men Souness vil ha 11 rivjern på banen til enhver tid, og da er det ikke plass til spillere som Robert, som er en offensiv midtbanespiller, som lever av å kunne kjæle litt med ballen mens han finter unna en og annen motspiller, før han slår inn et millimeterpresist innlegg til pannebrasken til beste plasserte spiss, som ved flere anledninger i årets sesong har vært Kluivert...

Og ja, jeg er sikker på at Souness kunne greid å ødelagt hvem det nå måtte være. Selv Deco ville fått juling av Souness, fordi han ikke alltid er på nett med Souness. Selv Ronaldinho ville fått det. Souness aksepterer kun spillere som er villig til å ofre liv og helse på fotballbanen, men skotten aner ikke hvordan man finner den beste veien til mål.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #34 på: 25. Mai 2005, 17:04 »
Sitat fra: "Mushans"
Souness hadde nok greid å ødelagt Ronaldinho eller Vicente for den del om han hadde hatt han i sine rekke..

Robert er rett og slett ikke vingen som jobber ned i forsvar, men en typisk offensiv midtbanespiller som kanskje kan virke litt lat og uinspirert til tider..

Souness vil ha 11 spillere som springer raua av seg og kriger.. Men 11 sånne spillere ender vi på 14-15 plass...

Ja, Chelsea kom jo på 14-15 plass med 11 spillere som spran ræva ta seg. Cole åpnet sesongen med å kun tenke offensivt. Det endte med benkesliting og kritikk fra Jose i media. Et par måneder senere var Cole en helt annen spiller, og plutselig var han en av PL beste midtbanespiller.

Jeg er for 11 som springer ræva av seg. Er dritt lei av å se venstrebacken våres alene i 3 mot 1 situasjoner pga at Robert ikke gidder å jobbe hjemover.

Ellers så har Man Utd og Arsenal hatt 11 spillere som springer ræva av seg de siste årene og ikke 7-8 stk. Da vinner man aldri PL titler.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #35 på: 25. Mai 2005, 17:09 »
Barcelona har ikke 11 spillere som springer raua av seg.. De ligger ikke på 14. plass....
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #36 på: 25. Mai 2005, 17:10 »
Barcelona har ikke 11 spillere som springer raua av seg.. De ligger ikke på 14. plass....

Snakker vi ikke om PL? Spansk fotball og PL er to helt forskjellige verdener og det burde da du vite.

Chelsea som sprang Barca greit i senk.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #37 på: 25. Mai 2005, 17:13 »
Barcelona uheldig med forsvarspillet på Standford Bridge ettersom Puyol ikke hadde sine beste dag på jobb..

"Chelsea som sprang Barca greit i senk" Såg du kampen mot Nou Camp? Skulle vel ha vært 4-0..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #38 på: 26. Mai 2005, 13:47 »
Selv om vi snakker om Primera Liga og Premier League, og det selvsagt er to vidt forskjellige ligaer, så er det viktig å vite at den spanske ligaen er en av verdens aller beste ligaer, kanskje den beste. Og det at de vant den spanske serien, med så mange stjerner som de har, er faktisk en aldri så liten prestasjon. Vi ser på Real Madrid hva som skjer når spillerne får for mye makt. Det blir ikke rom for de spillerne som presterer, bare fordi det er 6 av 11 spillere som MÅ spille hver bidige kamp, så lenge de ikke er skadet. Selv om de er aldri så mye ut av form, og selv om de sliter aldri så mye med å prestere, og gjør laget dårligere.
Frank Rijkaard har fått Barca-stjernene til å forstå at de må jobbe i lag, selv om ikke alle er typiske rivjern som jobber like mye bakover som fremover.

Chelsea har heller ikke bare rivjern. De har også spillere som ikke jobber fullt så mye tilbake på banen. Jeg har faktisk til gode å se Kezman i forsvar. Poenget er at Jose Mourinho har fått stjernene til å forstå at de må jobbe som et lag, og at alle må støtte hverandre, selv om ikke alle jobber like intenst hele tiden.

Et godt fotballag har en god blanding av individuelt gode spillere, og kollektivt gode spillere. Liverpools CL-lag har spillere som er avhengige av et godt kollektiv, samtidig som de også har spillere som kan utrette ting helt på egenhånd. Benitez har, først og fremst i CL, fått Liverpool-stjernene til å jobbe sammen mot et felles mål.

Souness tror at hvis han setter sammen et lag utelukkende bestående av kollektivt gode fotballspillere, så vil ting bli bra. Så enkelt er det ikke. Uten individualister er det vanskelig å få de som står frem når kollektivet svikter. For det skjer fra tid til annen. Og da er det viktig å ha individualistene. Robson fikk individualistene til å jobbe som en del av helheten. Greit nok, han fikk ikke Robert til å jobbe hjemover, slik Souness fikk en kort periode, men han fikk benyttet Robert der Robert er best, i full fart med ballen i beina mot langs motstanderens høyre side (vår venstre side). Souness har ikke greid å få individualistene til å jobbe like godt for kollektivet, fordi han ikke vet å spille på de rette strengene. Han ser ikke betydningen av å ha et sammensatt lag. Et lag av kollektivt gode spillere, og individuelt gode spillere.

Individuelt gode spillere hos Newcastle i 2004/05 var Bellamy, Robert, Dyer, Jenas, Kluivert. Tre av disse fem kommer nærmest garantert til å forsvinne. En har allerede dratt sin vei. Likevel er det flere av disse jeg vil hevde har vært blant våre bedre spillere i år. Deriblant Kluivert. På tross av enkelte dårlige prestasjoner. Men vi har ikke greid å benytte oss av den ressursen Kluivert besitter som en individuelt god spiller, som et godt kollektiv vil ha stor nytte av. Laget har bruk for Kluivert, Kluivert har bruk for laget.
Våre kollektivt beste spillere er Bowyer, Shearer, Faye, Butt, Bramble.
Jeg synes ingen av disse har vært spesielt mye bedre enn individualistene.
Jeg mener det skyldes at vi ikke har greid å tilpasse kollektivet til de gode individualistene, og at vi ikke har greid å få individualistene til å jobbe kollektivt. Det er Souness sitt ansvar. Her har han mislyktes. Og slike feilsteg har vi ikke råd til. Ihvertfall ikke når vår hovedkonkurrent vinner CL.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
Laurent Robert
« Svar #39 på: 26. Mai 2005, 15:11 »
Et meget godt innlegg, Joakim. Jeg er helt enig, og du ordlegger det godt slik at man forstår det. Det med en blanding av kollektivt gode spillere og individuelt gode spillere kan være vanskelig å forstå. Men du belyser det helt riktig.

Ellers er det viktig å legge merke til at graden av kollektivitet eller individualitet kan variere. Noen lag er mer kollektive enn andre lag, og kan likevel være bedre. Og motsatt. Det er viktig å finne en balansegang, og en resept som fungerer. Jeg har ikke tro på Souness' oppskrift.
Toon, Toon,
Black and white army

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #40 på: 26. Mai 2005, 20:43 »
Jeg har heller ikke tro på Souness' oppskrift.

Alle topplagene i Europa har en blanding av kollektivt gode og individuelt gode spillere. Jeg kunne nevnt Milan, jeg kunne nevnt Barcelona. Begge disse har nok flere individuelt gode spillere, enn kollektivt gode. Men de klarer likevel å skape et godt kollektiv.

Real Madrid har i lang tid kjøpt for mange individuelt gode spillere, og det kollektive spillet blir dermed dårligere, og da blir også Real dårligere. Rosenborg har et lag med det Nils Arne Eggen så fint kaller for "komplimentære ferdigheter". Det betyr at spillernes ferdigheter er ulike, men at de likevel skal kunne fungere sammen i et godt kollektiv. I år har Rosenborg slitt med dette. Daniel Braaten har ikke ennå rukket å utvikle de komplimentære ferdighetene. Og man sliter med å få de kollektivt gode spillerne, som for eksempel Roar Strand, til å tilpasse seg Daniel Braatens individuelle ferdigheter.

Laget vårt vil ikke bli bedre av at vi har 11 spillere som alle er avhengige av et godt kollektiv for å fungere. Gjør vi det, kan vi være 100% sikker på at Alan Shearer kun vil score på straffespark eller andre dødballer kommende sesong. Og de vil det bli færre av, fordi vi ikke har de nødvendige ferdighetene offensivt. Vi trenger individualistene, og vi trenger en manager som kan komplimentere ferdighetene, og skape et godt kollektiv av spillere som Laurent Robert/Craig Bellamy og Lee Bowyer/Alan Shearer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #41 på: 30. Mai 2005, 14:47 »
Robert fortjener så mye bedre enn Rangers. Forøvrig kan jeg ikke skjønne at Souness ønsker å selge Robert til sitt kjære Rangers. Kan jo hende han skulle bli manager for laget en gang i fremtiden, og da kan han jo ikke ha Robert der. Nei, selg Robert til Liverpool eller Villa, du Souness. De er jo tross alt våre hovedkonkurrenter, og det er viktig å forsterke våre konkurrenter med våre beste spillere.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #42 på: 30. Mai 2005, 14:50 »
Sitat fra: "Joakim"
Robert fortjener så mye bedre enn Rangers. Forøvrig kan jeg ikke skjønne at Souness ønsker å selge Robert til sitt kjære Rangers. Kan jo hende han skulle bli manager for laget en gang i fremtiden, og da kan han jo ikke ha Robert der. Nei, selg Robert til Liverpool eller Villa, du Souness. De er jo tross alt våre hovedkonkurrenter, og det er viktig å forsterke våre konkurrenter med våre beste spillere.

Å tro at Benitez vil ha en spiller som Robert, er å tro på julenissen. Ellers så hadde jeg jublet om LFC hadde brukt penger på en uinspirert 30-åring.

Synd, men Benitez vet nok bedre enn som så.

Er nok ingen storklubber som bruker penger på Robert.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #43 på: 30. Mai 2005, 14:53 »
Skal bli artig å sjå hvem som skal ta dødballene våre neste år.. Jenas som på død skal chippe ballen inn i feltet eller Bowyer? Neste år tror jeg skal bli en komedie fra start til nedrykk mai 2006...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Laurent Robert
« Svar #44 på: 30. Mai 2005, 14:55 »
Skal bli artig å sjå hvem som skal ta dødballene våre neste år.. Jenas som på død skal chippe ballen inn i feltet eller Bowyer? Neste år tror jeg skal bli en komedie fra start til nedrykk mai 2006...

Alan Shearer har jo en god skuddfot, så han blir sikkert satt til å ta alle frisparkene. Enten de er fra 5 eller 55 meter. Skal heller ikke utelukke at vår hodespesialist skal ta cornere, for han har jo av og til hatt enkelte gode innlegg.